Brynäs IF

712717 inlägg · 7953 ämnen

Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17

2016056 · » Till forumet


Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Lunkan: Om det var en djurgårdare som skrev så var det rätt tråd.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
De var sama som sa att han hade en insider som sa att Brynäs skulle värva idag kl 11 men de kunde man ju inse innan att de bara var bullshit delux därför han gömmer sig just nu
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
bifsydväst: Jag har ingen koll.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
xxx BIF xxx: Fast Dacklöv har ju redan gett oss en julklapp i form av en finfin 11:e plats! Dessutom har de tydligen höjt lägstanivån senaste tiden. 👍🎅🏼
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Metalman: orkar inte leta va han skrev🤷‍♂️
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Dallemas:
”Ser mörkt ut med #dacksignar om de ska va kl 11”

Kl11?
Det ser just nu ganska mörkt ut enda fram till 15feb med etablerad spets
(eller vilket datum som nu gäller)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Dallemas: var det inte 14:00
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
nyb: Nå? Vad händer, du som har koll?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Ser mörkt ut med #dacksignar om de ska va kl 11
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Huss: Ja, då kan vi iaf inte skylla på Dacke och Sundlöv som spegelkrossare.....😉
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Huge: eller så har vi bara haft mer otur än andra lag under ett antal års tid. Lite orolig för att någon på kansliet slagit sönder en spegel 😉
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Huss: Stämmer nog till viss del, ibland får man acceptera att alla lag inte har exakt samma kompetens på alla punkter.
Omvänt så har VI säkert mer talang och kunnande i föreningen/laget än vad många motståndare har.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Huge: Problemet är väl att majoriteten av våra motståndare har ännu mer av talang och kunnande (org, ledare, spelare) än vad vi har, därav vår placering.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Anders Berg: Talang och kunnande finns, det har vi sett i många matcher, senast i förrförra matchen.
Avsaknad av talang och kunnande ser jag mest nån annanstans.
Ledtråd: i en viss gästbok på en hockeysajt... 😀
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
bifsydväst: förstod det nä precis klockan är 9 nu vi får väl se klockan 11 att hans ”insider ” hade helt fel
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Järnkrokbif: Ja jag var själv en gnutta ironisk, men vi får väl se. Inte många timmar kvar isf :)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Huge: Precis, förlorar vi ikväll beror det på avsaknad av talang och kunnande.
Men nu byter vi till rätt tråd!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
SWEATT: Ingman iaf spelklar ikväll, skönt.
Även rejäla omvaskningar i femmorna, bl.a Brodecki i första. Tror på ett rejält taggat och revanschsuget gäng ikväll, förlorar vi så ska det iaf inte bero på dålig inställning och arbetsinsats.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Hoppas (sama )som spred ryktet att de ska värvas idag kl 11 dyker upp här inne när klockan är 11 och ingeting hände
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
bifsydväst: haha nu var du allt rolig ingeting kommer presenteras idag
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Bagdad Bob: Jag vet egentligen inte, går bara efter vad folket skriver härinne. Då är det iaf 11.00 som gäller, så får vi väl se om de ligger nån sanning i de haha
Gottegris, du kan väl ta en för mig också 😎
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
bifsydväst: Är det Dacke signar? Kör F5 för fullt! För övrigt så har man sänkt procenten i Chang från 6.6 till 5.0, så nu dricker jag hellre Singha. Soliga hälsningar 😎
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
bifsydväst: Hoppas på Spink. Fast Widing hade också varit bra. Tror faktiskt det mesta skulle lösa sig om vi fick in någon av dem.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Jahapp, idag smäller de (tydligen)! Vi får väl se vilken stjärna som presenteras..
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Hur man kan stå bakom, ja tom stå upp för, Campese, dackell och sundlövs arbete fullt ut ena stunden, samtidigt som man kritiserar lagbygget i nästa är mig obegripligt.
Som om det ena vore skilt från det andra!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Ove Myling:
”Nä, det är inte så svårt att förutse men ändå har bevisligen Dacklöv missat detta. Vad säger det om deras förmåga?” Om boqen, i argumentation med busschaffören.

Tittar vi på laget 11/12 så hade Bif en drös med spelare som idag spelar i nhl, khl och andra bra ligor. Extremt kul år.

Om vi då tittar på det antal som sedan stack till nhl året därpå, eller kunde ha hamnat där. Det kan ju hända igen om vi lyckas med vår junissatsning.
Om vi leker med att dessa spelare hade dragit i år och inte 12/13 och dess då också hade haft samma klausuler och ”prov-på-situation” som boqvist med möjlighet att komma tillbaka till Bif istället för att hamna i Ahl.
Hur hade det då teoretiskt sett ut i år då med sundlövs argumentation och agerande med boqvists vänta-eller-värva?

Han skulle alltså stå med flertalet spetsplatser tomma i laget, provisoriskt uppfyllda såklart, fram till oktober då svar kommer huruvida spelare kommer tillbaka eller inte. Och en peng som kan välkomna dessa.

Eller..

Så kan sundlöv ersätta förlorade spetsspelare, och omvänt stå med den extra kostnad som skulle kunna uppstå om dessa kommer tillbaka till Bif. De hade ju inte varit mindre en kostnad än bara den med boqvist i år.

Valet mellan dessa 2 perspektiv kan inte få bli ett problem. Då borde man ifrågasätta om vi ens ska ha junisar som kan lämna och komma tillbaka eller lämna luckor som inte kan ersättas pga död marknad.

Jag köper därför inte sundlövs agerande och argumentation. Boqvist skulle ha ersatts direkt och man skulle behövt jaga tilläggssponsorer som stod beredd att täcka upp kostnaden om boqvist kom tillbaka, om nu ekonomin satt gränser.

Ska vi ha junisar som är så pass bra att de kommer att gå till nhl i laget, helst många samtidigt, så måste de ersättas direkt med motsvarande spets samma stund som dessa dra till nhl och att man sedan arbetar med att ha kapital beredd OM de kommer tillbaka.

Vårt problem ligger på värvningsnivån, med vilka förutsättningar och kompetenser som värvar laget.

Så du har helt rätt.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
spolaisen: Du får gärna vara med.🙂 Det är någonting som måste genomsyra hela föreningen, vill man vinna guld måste man jobba hårdast och respektera motståndarna för de skickliga spelare de är. Så fort man börjar dryga sig, se ner på motståndarna så går det illa. Nu är det verkligen dags att hela laget och ledningen börjar ta denna säsong på allvar, komma ner på jorden och göra vad som krävs.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Asterix:
Ursäkta jag lägger mig i, men jag tror den "dryga attityden" har med tidsandan att göra.
Spelarna rår inte för den tid de lever i.
De blir snabbt bortskämda med höga löner..............De tjänar flera ggr mer än vanliga arbetare och då kan vi inte alla ggr kräva att de ska arbeta, många matcher kan man tycka de skulle spela i slips.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Huge: jo men nu har ju Bif varit ett lag för nedre halvan i flera säsonger...Jag är inte naiv utan realist. Eftersom vi har de spelare vi har så kan detta lag inte spela offensiv hockey..vi sprattlar till någon enstaka match för att sen tappa allt igen!!! Vi kommer att ha många av dessa spelare kvar till nästa säsong och risken är väldigt stor att det kommer se lika ut! Dessutom kommer troligtvis vår nr 8 försvinna till nästa säsong. Vi har i nuläget tre spelare i mina ögon som kan hantera puckar rödin scott o söderström resten är utfyllnad!!! I alla topplag finns minst 6-7 kreativa spelare. Vi har inte ett j 20 att hämta spelare i den kalibern som krävs! Vi har troligtvis inte ekonomi att köpa 3-4 spelare till av toppklass.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Stefan R 63: Pekar inte ut någon spelare speciellt. Den överlägsna dryga attityden som förstör kämpamoralen då man anser sig bäst och vunnit redan innan matchen spelats ser jag också ofta på Brynäs IF's officiella sida. Ingen motståndare är lätt att vinna mot, då hade de inte spelat i SHL. Hårt jobb är vad som måste till.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Stefan R 63:
Ja tyvärr Bif har tappat många bra spelare de senaste åren, inte bara till NHL
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Stefan R 63: Kilas sa sanningen om gårdagens insats, fanns ingen anledning för mig att hålla med om det uppenbara som alla såg.
Räckte väl med att du och över halva gästboken grät floder över hur det såg ut.
Att TANKEN var offensiv och attraktiv hockey betyder inte att den omgående och per automatik kommer att bli verklighet.
Funkar det inte som man tänkt så måste man tänka om och anpassa sig till en annan hockey: en hockey som ger större chans att ta poäng. Vilket vi också lyckats med rätt så bra.
Det är ju ändå elithockey vi pratar om.
För att citera dig själv.
Du är bra naiv och uppe i det blå om du tror att resan från tanke till fullt ut genomförande när det gäller rolig och offensiv hockey, kommer att vara spikrak och utan svårigheter/bakslag.
Rom byggdes inte på 1 dag, vi kan heller inte begära att Brynäs ska hinna bygga ett stabilt och offensivt lag på 1 dag (läs: en halv säsong)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
spolaisen: jo men visst Lars Göran är anledningen till att jag började hålla på Bif! Men i nuläget är det enda stora Bif har på g vår nr 8 o vår mv Ersson. Risken är stor att vi inte har någon av dem kvar nästa år...
Kommentera


Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Asterix: håller med.lägg energi på Isen..Den dag Forslund kan komma ut med puck i behåll efter en sargduell ska han hyllas! Han är först in med puck men nästan aldrig med puck ut därifrån!.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Widing skulle verkligen vara nått för Brynäs nu
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Stefan R 63: Något som måste ändras omgående är den kaxiga attityden från laget och runtom mot motståndarna. Tar man inte motståndarna på allvar så tar man inte matchen på allvar och åker på dyngstryk. Forslund är kaxig innan matchen mot Djurgården och det går givetvis åt h-e. Lägg energin på att vinna och inte att dryga er så går det bättre. Inför Leksand borta höll de på också och j-lar vilken plattmatch de gjorde.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Stefan R 63:
Jomenvisst vi ser samma lag
Händer/har hänt mycket i klubben, sedan jag såg min första brynäsmatch.
Nya idéer kan ha poppat upp från västmanland.
Minns att Lars-Göran Nilsson kapade klubbskaftet, så mycket att klubban såg ut ungefär som dagens bandyklubba. Den speed han hade gjorde väl att en fullängdsklubba blev ett hinder för hans framfart. Bara spekulerar. Ta det inte så allvarligt.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Huge: nja tanken var att spela en attraktiv hockey redan i år..Eftersom detta är elit vi pratar om så är det poängen som räknas!
Jag är ruggigt besviken på hur Brynäs spelar ishockey just nu och att höra dina kommentarer om otur hit o otur dit är löjeväckande! Att höra Kilas i direktsäbdning såga hela laget är befriande och hade någon av oss härinne sagt det hade du skrivit om läktarcoacher otur osv.. Tack Kilas med en sund verklighetsförankring! Huge du är naiv o högt uppe i det blå....
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
spolaisen: ursäkta ser vi samma lag..? Brynäs ifs herrar??
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Stefan R 63:
Stefan
Brynäs kan ha något riktigt nytt och stort på gång!
Kan tänkas att Brynäs ska kopiera bandyn, du vet när forwards går ner på egen planhalva för att hämta fart (åka i bågar för att få upp speeden på rillorna och komma med hög fart in mot motståndarmålet).
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Stefan R 63: Kan tyvärr inte hjälpa dig om du har svårt för att fatta vad som skrivs.
Hur jag ska kommentera att vi ska spela en offensiv hockey som lockar publik?
Ja, vad tror du själv?
Det är väl tanken att vi ska vara där efter 3 år, den som har trott att det målet skulle vara uppnått efter halva säsongen av första året måste vara bra naiv.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Huge: förstod att det skulle komma ett Icke svar från dig!
Vi ska spela en offensiv ishockey en hockey som lockar publik! Hur kommenterar du det?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Sportnisse: "Det är läge att stå upp nu och tala om nu hur man tänker och vad man avser att göra.
Han är ytterst ansvarig."

Campese stod ju upp redan innan säsongstart och berättade hur man tänker och vad man avser att göra. Iofs med samma standardfraser som alla klubbars ytterst ansvarige brukar göra, men ändå. Förstår inte vad han idag skulle kunna tillföra som vi inte redan vet.
Eller ska Campese börja lägga sig i tränarnas jobb, hur Sundlöv sköter sportchefsjobbet, hur spelarna borde göra på isen osv. Eller vad menar du?
Annars har väl Dackell och Sundlöv sen länge avgett en förklaring om vad man avser att göra, rent konkret: hitta en ersättare för Boken, till att börja med. Samt ev nåt ytterligare i spelarväg, om och när det finns nåt som passar.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Stefan R 63: Primära målsättningen är till att börja med kvartsfinal. Halva serien är spelad och så här långt ser det iaf fullt nåbart ut.
Höga målsättningar har alla lag, mer eller mindre.
Jag är tillräckligt gammal och lagom engagerad för att inte jaga upp mig över att man har höga målsättningar och sen kanske får svårt att uppfylla dom till 100%.
Jag överlåter åt alla överengagerade och nästan manodepressiva supportrar att vara i himlen ena dan och i helvetet nästa, beroende på om vi vunnit eller förlorat.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Huge: hur tycker du att de lever upp till målsättningen som de pratade om så här sa Sundqvist ! Kvartsfinal o sen smguld
 Vi kommer att vara det lag som kommer kriga för det stolta märket på bröstet. Det kommer vara ett hårt jobbande Brynäs i år, det kan jag agarantera, säger Sundquist i en intervju. 
Med denna tuppkam från både Brynäs if o Sundqvist är det väldigt begripligt att många blir jädrigt besvikna att se hur vi presterar igår och under hela säsongen.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Zappaholic: Det handlar mer om att hitta en profil som widing tex med hjärtat på rätt ställe. Sen får du kalla han dussin spelare om du vill men kämpa kan han. Jag tycker inte vi ska satsa på mer spets, vi behöver en tydlig ledare som går in och visar vägen och höjer viljan i våran spets/lag idag och får oss att jobba hårt och vilja vinna matcher.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Sportnisse: Widing tycks ju ju duga i Rögle iaf.....
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Huge: Det är läge att stå upp nu och tala om nu hur man tänker och vad man avser att göra.
Han är ytterst ansvarig.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Sportnisse: Har det hörts nåt från Campese tidigare då?
Mer än när han som brukligt hos alla lag inför säsong rabblar dom sedvanliga standardförklaringarna om föreningens mål och arbete i allmänhet?
Eller när han tvingas förklara varför han tystnat pga den fega nätmobb som alltid visar sitt fula tryne så fort det tar emot för laget?
Kommentera

2016056 · »