Brynäs IF

705126 inlägg · 7953 ämnen

HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30

2010536 · » Till forumet


Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Axle San: Hockeyfrilla i Tjeckien kanske...
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Huss: Jag vet ingen.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Axle San: Vilka trender varar för evigt?
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Axle San: Formen talar för oss, klassen är 50/50, blir en jämn match, studsar den Brynäs väg så kassar vi in 3 nya poäng
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Huss: Rögle är 13:e bästa lag med 8 poäng på de senaste 10 matcherna så vi bör ha chansen.
Vi har spelat in 16 poäng senaste 10 och är med det 6:e bästa lag.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Charliejfz: Ni har kanske SHLs vassaste förstalina så den kommer vinna många matcher åt er. Kan vi stänga ner den har vi chans till poäng, annars inte.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
nyb: Ja, som laget spelar nu så... men vi behöver poäng efter senaste trenden …
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Charliejfz: Vi brukar ha lätt för er i Ängelholm har jag för mig
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Snart dags för match i Catena. Everberg förmodligen med igen efter Högströms tilltag.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Axle San: Vad som är värre eller ej är ju upp till var och en. Där står du och jag en bit ifrån varandra. MEN vi släpper det som du säger! :)
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
mattiask: Jaha jag trodde att Westerholmarna var ett värvningsrykte (eller två).
Gällande Linus postådda plågoande så får vi väl anse alla i Brynäs oskylldiga tills någon form av bevis läggs fram. Sen är det fan inte värre att kalla honom för särbarn än att skrika idiot eller nåt annat skällsord. Nä nu släpper vi detta och går vidare.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Lindström: Nu är jag inte med. Vad skulle deras stats i Finland ha att göra med att Ponthus ev kallat Linus för särbarn?

Kevin47: Som jag skrev igår. Har hört det från fyra olika personer. Ingen idé att gå in på vilka för det är inga personer som du vet vilka det är. :)

Axle San: Alltså den JAG hört är Ponthus, men iom att de är tvillingar så hade det ju lika gärna kunnat vara Pathrik, det var så jag menade. Men nej, enligt de jag pratat med så var det Ponthus.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Metalman: Det stod ju i nån klickjagande nättidning. Sen gick alla Sveriges journalister ut och förkastade uthängningen av Alcen och den här ”blaskan” valde att ta bort artikeln.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
mattiask: vem hörde du det av?
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Forsberg 1978: Tror t o m att det stått i någon blaska att det var Alce'n
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
munkas: 1-4 har dessbättre inte gjort någon jätteskillnad.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Lindström: westerholmarna är dom som enligt rykte ska ha sagt särbarn.

Dom är inte aktuell för Brynäs
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
mattiask: Låter ju märkligt när dom har bra stats i Liiga & 2-3 i interna poäng ligan i Lukko.

Ponthus Westerholm (RW) 26 matcher 21 P 12 mål 9 ass
Pathrik Westerholm (C) 19 matcher 18 P 8 mål 10 ass
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Forsberg 1978: Växjö hinner nog dundra in nyförvärv nr 5 och 6 innan...
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
mattiask: Hoppas du har fel
Kommentera


Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Sama: Enligt de rykten jag hört/hörde så rörde det sig om Ponthus Westerholm. Iom att de är tvillingar kan det ju även varit Pathrik! :)
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Captain_fantastic: helst för 1 månad sedan, men jag räknar inte med något när det gäller firma Sundlöv/Dackell......
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Kevin47: när ska detta ske??
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Boqvist testar 1:a kedjan i natt
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Captain_fantastic: Från en kollega på jobbet som känner personer inom Brynäs han som gav mig sallinen förut
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Kevin47: vilken källa då??
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Samsung: hört från en källa att Brynäs kommer värva snart
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Morningstar: Det blev Lugano.
Kommentera


Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Samsung: ja han vill jag inte ha till Brynäs inte den spets vi behöver men tror nog Oskarshamn signar han
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Vi ska ha in spets. Fan om det blir detta känner jag, kraven ska vara högre. Livrädd eftersom vi var nära han i februari fönstret förra säsongen, men vad för dyr.
Greg Squires lämnar TPS.
Håll tummarna för att det blir Oskarshamn där han lirat förr.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Axle San: Det där är preskriberat nu. Get over it.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Forsberg 1978:Jävligt elakt av den "drabbade" att slänga ur sig detta efter guldet och inte ens ha mage att peka ut en person. Han misstänkliggör ju hela laget.
Detta är helt i klass med vissa hysteriska publiceringar gällande #meetoo

Har man sagt a får man säga B
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Sama: Gick rykte om att det va #14 som sade detta om jag minns rätt.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Sama: Clark lär ju inte ha sagt särbarn
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
mattiask: Westerholmarna? Jensen? Clark? Bertilsson? Kom igen syna dina kort!
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Kevin47: Baserat på tidigare scenarion... Men sagt av mig med viss ironisk klang...
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
bradberry: hur kan du göra det?? Jag tror inte det är nära just nu ...
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
bradberry: Ja det vore väl på tiden.....
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
mattiask: Jomen om man sitter nära isen inser man att många fula ord utbyts i heta slutspelsmatcher, och jag tror man kan anta att Linus S inte är den enda spelaren med en diagnos. Sen finns det såklart gränser för vad som är okej att säga, men jag tycker ändå att man måste sätta det i något slags perspektiv, alltså placera det i ett sammanhang.

Det sägs mycket skit i stridens hetta, den stora skillnaden här var att det läckte till medierna. Kan tycka det var nyttigt för sporten att få igång en diskussion kring ämnet, sen att diverse moralpoliser skulle sväva iväg till månen med sina resonemang genom att prata om Nazityskland etc var givet, sånt trams verkar man få räkna med i dagens Sverige.

Att spelare delar ut fula ord till varandra i stridens hetta på isen har förstås ingenting med Nazityskland att göra.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Peja: Jo absolut, MEN sen är det en jäkla skillnad på att stå och trashtalka och säga att någon tex är kass, värdelös osv iom att sådant förekommer var och vartannat byte. MEN att ge sig på någons handikapp är för MIG att verkligen passera en gräns för vad som är okej.
Sen ska jag inte säga att det blir värre om man tex har en närstående som har något/någon handikapp, utan det är ju väldigt olika vad varje individ tar illa upp av.
Linus tog väldigt illa upp och i detta fall (om det stämmer) så står jag bakom honom till 100%.
Sen kan jag köpa att det var dåligt att ta det med media. Men vad jag minns av det så tog ju Hv som förening upp det med Brynäs varpå Brynäs tog det internt med spelaren i fråga.
Hade jag gjort bort mig på det sättet och få ta det med min egen förening hade iaf jag skämts otroligt mycket.
Men alla är vi ju olika.

Sama: Jag har bara hört rykten ang vem det skulle varit. Nu har iofs de rykten jag hört (från fyra olika personer) sagt exakt samma person, så jag tar för givet att det är han. Han är dock inte kvar i dagens Brynäs.
Men kolla på Eliteprospects vilka vi hade i laget den säsongen det hände så tror jag du listar ut det själv!
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
bradberry: Ja han är lurig
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Kevin47: Ska jag tolka mormor utifrån det så är vi väldigt, väldigt nära ett nyförvärv...
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Undra när nånting händer??

Bytte några ord med Micke Sundlöv nyss. Verkar rätt lugnt just nu. Men det jobbas såklart med namn. Men inget jag får höra i nuläget, tyvärr.
ShareLikes0
Daniel Sandström, GD
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Davey85: Jag skojade till det angående karman såklart. Självklart så förtjänar inte Linus att få sin karriär förstörd bara för att han anklagade någon i Brynäs för mobbing.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Huge: Ja, Linus gjorde sin bedömning, jag har inget agg mot honom över det, men kan som sagt konstatera att det fanns andra alternativ som jag personligen anser hade varit bättre.

Brynäs fick också mycket skit för detta, Nyström i expressen gjorde t ex jämförelser med Brynäs och gamla Nazityskland. Blomman blev personligt påhoppad av Pettersson.

Ett klassiskt hockeyslagsmål eller ett matchstraff utdömt av domarna hade varit att föredra över det Paradise Hotel-dramat vi fick.

Men alla har rätt till sin åsikt såklart.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Huge: I dessa tankegångar kan jag fullt och fast hålla med dej. Ibland, ja t o m rätt ofta, blir enögdheten alltför smaklös i det här forumet.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Davey85: Tror att Linus aldrig hade avslöjat det här övertrampet för media om det bara gällt vanligt och ”accepterat” trash talk spelare emellan.
Nu var råttet mågat och det har förhoppningsvis blivit bättre sen dess, så helt klart en strong och viktig markering från Linus sida.
Och när man härinne läser vad ex Brynäsgubben anser så blir man både mörkrädd och full i skratt.
Alla vet ju att han hade försvarat vår egen Jocke eller Ersson om nån av dessa två hade blivit utsatta för samma sak och sen avslöjat det för media.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
mattiask: Ja, jag vill klargöra att jag tycker att den som slänger sig med uttryck som "särbarn", "cp" o s v, förtjänar ett straff. Kanske till och med en snyting.

Vart besviken när jag hörde att en Brynässpelare sagt detta, men jag kommer aldrig tycka att media är rätt forum att försvara sig i.

Någon medspelare i Hv borde markerat, eller varför inte nån av de fyra domarna? Hörde ingen av dem nåt på 7 matcher ?
Kommentera

2010536 · »