Brynäs IF

709931 inlägg · 7953 ämnen

IK Oskarshamn - Brynäs IF 2019-31-10

2000462 · » Till forumet


Sv: IK Oskarshamn - Brynäs IF 2019-31-10
Guldet är BIF : Ja inget kul när man känner hopplöshet inför att möta OIK....
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Brynäs IF 2019-31-10
Big time Ågren ikväll. Hoppas på det bästa.
Men tror tyvärr att Oskarshamn kommer att bryta diverse olika trender ikväll tyvärr.
Motbevisa mig gärna Brynäs, ingen blir gladare än jag.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Brynäs IF 2019-31-10
SWEATT: Ha,ha,ha du är på riktigt rolig du. Jag fick mig ett riktigt gott skratt när jag såg framför mig Capurosso sälja magneter i shopen. Det jag menar är att vad man än tar sig för så har man flera alternativa planer (omfall). Om läget efter 52/4= 13 matcher ser ut så här, så gör vi följande ... Har man från första stund kommunicerat detta och har Brynäs bästa med mål och allt annat i sikte, då vet, i detta fall Magnus vad som väntar. Behöver Inte för den vara ett sämre jobb, men att annat som styr Brynäs rätt. Allt detta kväver dock omfattande planering innan säsongen och inte bara högt till tak, utan öppet i tak mellan alla parter.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Brynäs IF 2019-31-10
lultiger: Tror säkert Magnus godkänner ett annat sämre jobb inom klubben bara sådär. Varför gör man inte alltid så istället för att sparka tränare/spelare? Capurosso hade ju kunnat stå å kränga magneter och mössor i shopen istället.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Brynäs IF 2019-31-10
Axle San: Tror som du. Ett skadedrabbat klent och blekt Oskarshamn städar ni av komfortabelt. Det är mot de övriga lagen förutom LHC, Leksand och Oskar ni behöver segra mer om top6 skall nås
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Brynäs IF 2019-31-10
Forsberg 1978: Mmmm, känner just nu som du vad gäller Magnus, men i så fall hitta en ny roll för honom i Brynäs, så vi inte kastar redan bokad lön i "papperskorgen" likt tidigare säsonger. Något måste vi ha lärt oss från tidigare gjorda misstag, och nåt kan Magnus garanterat tillföra Brynäs.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Brynäs IF 2019-31-10
lultiger: Hade Sundqvist haft rätt verktyg så hade han plockat fram dom omgång 4, nä han verkar inte ha ett verktyg rätt tyvärr, bara att entlediga....
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Brynäs IF 2019-31-10
Axle San: Jag hoppas innerligt att du har rätt, men är själv väldigt tveksam till om Magnus klarar av att trycka på spelarnas rätta "knappar" ikväll, speciellt när vi senast var så mycket bättre än Oskarshamn. Dålig utdelning framåt och Magnus frustration och uppgivenhet flyttas över på spelarna, likt tidigare.

Nä nu måste jag skärpa mig. Jag hoppas jag har fel och att Magnus plockar fram nya verktyg ur sin verktygslåda. Och jag ... håller på vårt lag oavsett vad.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Brynäs IF 2019-31-10
Mattson: Ikäll blir det vinst! Jag är övertygad.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Brynäs IF 2019-31-10
Pajen: Fan vad ofta det är match! Har dom slutat med landslagsuppehåll? 5 månader kvar...
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Brynäs IF 2019-31-10
Pajen:
Dackell ersatte BZ tillfälligt, ett sökande av ny sportchef började. Campese Klubbdirektör. Dackell ville inte vara sportchef, Dackell kunde tänka sig själv i rollen som klubbdirektör, (utan ansvar för det sportsliga?) Sundlöv tog på sig rollen som sportchef, efter sina äventyr i Karlskrona och Modo. Campese klubbdirektör, från Västerås. Alla dessa chefsroller tog focus från invärvningar/påfyllning av nya spelare när kontrakten för de befintliga löpte ut. Amerikaner och Canadensare har ju endast tre år i en SHL klubb av skattetekniska skäl på sig innan ny klubbadress ska letas upp. Se exemplet Scott, vilken nu spelar för Brynäs en andra gång under sin karriär i Europa.
Dackell har använt Inge Hammarström som bollplank, då han inte axlade rollen som sportchef och ville kanske inte ta besluten angående värvningarna själv. Hammarsträm scoutade Peter Forsberg, Hammarström har därmed gjort sig ett namn i hockeyvärlden, men är kanske liite för focuserad på uppgiften att hitta en ny "talang" liknande Foppa. Nu växer inte sådana på träd och Lindelöf, Zetterberg, är inte exempel på Foppakaraktärer. Campese klubbdirektör. Hammarström ville kanske söka sina Foppadrömmar i trakten av Västerås.
Hammaström har gjort sitt, Brynäs bör värva nya spelare på andra vägar än genom Hammarströms styrda värvningsvägar, om det nu är Campese som drar i trådarna och vill ha in folk från HA i trakterna till Västerås. Hockeysverige är större än Västerås, trots att Västerås är Lidas hemmaklubb.
Brynäs behöver stryka kontrakten med Zetterberg, Lindelöf, Lundgren (BZ värvning), men även med Ingman och Norin. Brynäs måste köpa in färdiga backar för SHL och inte vänta på att exempelvis påtänkta stjärnor från västerås ska växa in i SHL. Brynäs har inte råd med att vara "plantskola" till Västerås...Brynäs åker ur SHL om man fortsätter på den inslagna vägen...Brynäs bör öppna upp för nytt tänk och där ingår inte heller Boqvist, som förra säsongen hade en bra roll i förstalinan, men en ineffektiv roll, då inga mål blev gjorda. Boken hade speeden, men inte målsinnet. Målen fabricerades av Kellman och Danielsson. Nu spelar Kellman i AHL, tänk så det kan gå..................
Kommentera

IK Oskarshamn - Brynäs IF 2019-31-10
Dags för bortamatch igen, i skymundan av hur dåligt allt varit överlag har jag missat vår urusla bortastatistik. Vi har tydligen 4-23 i målskillnad och 5 raka bortaförluster. Det var ju inte så bra.
Kommentera

2000462 · »