Brynäs IF

709891 inlägg · 7953 ämnen

KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc

« · 1808655 · » Till forumet


Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Leonardo:

Eftersom 18 av 26 matcher hade färre åskådare än det budgeterade
publiksnittet, och flera av dessa runt bara 4000 åskådare.
Då skulle vi behöva ha ca 11 500 i båda hemmamatcherna mot Leksand
för att de två matcherna skulle rädda publiksnittet. Och så mycket tar ju
inte arenan. Det är de allt för många matcherna som drar runt 4000
som sänker snittet mest.

Hade det varit något annat lag än Leksand i SHL.
Då hade säkert snittet varit 100 - 200 åskådare lägre, än det är nu.
För det är ju inte bara matcherna strax före eller efter matcherna
mot Leksand som dragit riktigt få åskådare. Utan så har det varit
utspritt över mest hela säsongen.
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Powerfade: mycket sånt nu.. verkar som att när det inte finns så mycket att tjafsa om så letar man halmstrån.
Eller så slänger man ur sig olika konstiga svar på inlägg som ingen begriper.
Kommentera


Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Chanzone: Hur vet du att du var före? BZ kan ju ha haft honom på radarn längre än dig.
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Skrubben: Nämnde honom på forumet inför denna säsong redan. Har tagit ett kliv till. Var före BZ där!😉

Tycker han verkar rätt rapp på skrillorna, avig med hyfsade händer samt en rätt bra målskytt oxå. Har dock inte sett honom i så många matcher denna säsong.
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Peja: Sant, min syster bor vi arenan där vi växte upp men går inte på varje match....löning och lördagsmatch brukar passa många med kök o ett glas vin före match :)
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Leonardo: det jag menar är att nästan alla kan avvara några hundra i månaden till cmore om de prioriterar det. Om folk gör det eller inte är ju deras val. Att åka till arenan och se på plats är en annan sak, det ligger på en helt annan kostnadsnivå även för de som bor ett stenkast från arenan.
Kommentera


Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Peja: Det får var och en avgöra, det finns de som har uselt ställt, sen finns de som spenderar flera tusen på resor eller annat som har råd, jag skulle inte ha råd att varken ta tåg eller flyg varje hemmamatch när jag bor i Halmstad till min hemstad, så Cmore prioriterar jag att ha varje säsong samt Viaplay för NHL för att det intresserar mig
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Leonardo: de som uppger kostnadsskäl för att inte ha cmore prioriterar nog inte det. Så dyrt är det inte.
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Powerfade: Jo givetvis, men det finns lag som har högre publiksnitt än oss trots CMore, däremot är vi griniga o kinkiga i Gävle vid motgångar, finns flera ggr jag varit på match och en hel bänkrad bakom har dragit till krogen för att man ligger under med 2-3 mål hehe....
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Leonardo: Det går inte att jämföra. Det var en helt annan tid. Då var live enda sättet att se matcherna
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Powerfade: Jo visst är det så, jag har sett så mkt matcher hemma sen 1968...det fanns en tid då det var mkt folk på matcherna, ja till o med Strömsbros hemmamatcher kunde inbringa 2000 pers en lördag :) Folk gör som de vill och det kommer man aldrig att kunna ändra på...men sen är det ganska mpnga fans som inte har Cmore heller av kostnadsskäl...då får man följa matcherna via Live kommentator och det är ju föga kul!!
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Bratwursten : Så kan man summera, jag tror en hel del tyckte det var fantastiskt när Brynäs tog 8 raka, men man skall också komma ihåg att det var segrar som man måste vinna mot lag som tillhör den nedre delen av tabellen, var väl i princip bara Växjö som var ett av topplagen då, men bra att mobilisera sig och ta de viktiga segrarna för tabellens skull, sen var inte spelet dåligt mot HV borta, men jag tror det var Wikegård som sa det att "när HV skruvad upp ett halvt slutspelstempo så var Brynäs inte med på banan"..ja något sånt i hans egna blogg...däremot tycker jag att mot Linköping spelade vi jämnt i 5 mot 5 medan utvisningarna knäckte oss, där 90% av våra fans skyllde på M J. Det blir spännande att se hur vi kommer ut i den första kvarten på bortais :)
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Leonardo: gillar kinnarps arena med dess sluttande / branta läktare den tar 7000 också tror det hade varit en bra siffra för Gavlerinken med. Gillar Scandinavium med. Ska vara så lite etage/ våningsplan som möjligt i en arena enligt mig. Mycket snyggare.. någon som vet hur det blev med dukarna som Stark pratade om tidigare under säsongen att hänga upp på etage 2 när det är dåligt med publik? Tyckte det var en bra idé.
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Bratwursten : Så länge vi vinner sista matchen i slutspelet så är jag nöjd, i övriga matche är prestationen viktigast.
Kommentera


Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Leonardo: I grundserien pratas det mycket om prestationen på isen och att man kan vara relativt nöjd även när resultatet inte blir som man tänkt sig om spelet varit bra. I slutspelet handlar det om resultat!! Och i slutändan ska man utvärderas främst utefter resultatet.. prestation är ett verktyg för att prestera som bäst när det gäller och producera bra resultat !
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Powerfade: Det var 5200 när jag var på Brynäs vs Frölunda och det kändes väldigt glest då
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Leonardo: jo stark och andra inom föreningen har uttalat sig kring detta också. Blir ju oftast mindre folk på de andra näraliggande hemmamatcherna mot normalt, när Brynäs möter Leksand på hemmaplan , folk går all- in på just den matchen.
Kommentera


Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Rumpelstiltskin: Apropå det, jag läste på en Brynäsgrupp om att publiksnittet skulle inte vara direkt lägre om Leksand inte fanns i SHL, debatten syftade på att någon anser att flera Brynässupportrar vurmar så mkt för att Leksand skall vara kvar för publiksnittets skulle och på så vis är smygLeksingar haha....ja jag vet inte, jag har ingen statistik på det mer än att Brynäs har väl ett ganska ojämnt publiksnitt överlag...vad tror du?
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Rumpelstiltskin: Hehe. Har du varit med i tidigare slutspel? Runt 6000 pers brukar dyka upp på kvartarna. Om det blir semi kan det däremot bli fulla hus.
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Peja: Jo det finns flera sätt att summera en säsong eller insats precis som man göra med många andra saker i samhället i ett s k helhetsperspektiv :) Brynäs är ett lag med stor potential som har sina fantastiska toppar och sen mindre bra prestationer, men det är ju en uppryckning rent tabellmässigt denna säsongs andra halva, skador eller inte skador är egentligen svårt att säga hur många tabellplaceringar bättre vi "kunnat" vara eller inte! Apropå det, ingen som säger något längre om Sunkens och Zaborskys status?
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Inkazar: ja, blir det inte fullsatt varje hemmamatch är det en skandal.
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Bratwursten : jo de blir ju ikväll så väntar gott på de :) synd att medlemmar inte får möjlighet till förköp nån timme innan alla andra när datumen är spikade. Men de är som det är. Viktigast är att det blir mycket folk!
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Inkazar: ah okej, det kommer finnas biljetter kvar när datumen är spikade !
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Bratwursten : tyvärr. Eftersom jag bor långt ifrån med skift arbete (eftermiddag under kvartarna, helvete) så måste ja veta precis när dom är innan ja kan köpa biljett
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Peja: Något Huge är duktig på att göra. Att försköna sanningen
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Peja: har ni köpt några slutspelsbiljetter då ?
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Skrubben: har sett enstaka matcher, ett inryck baserat på de få matcherna är att han är ganska snabb, har ett bra skott och spelar både pp och bp.
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Leonardo: det viktiga är väl var man är när säsongen summeras? Över en hel säsong ser man hur bra eller dåligt ett lag är.
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Nytt rykte inför silly 2017. Någon som har koll på denna kille?
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Peja: Fast vid nyår var vi top 2 och ett topplag, sen om det beror på Bulan eller enbart spelarna vill jag inte uttala mig om :)
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Powerfade: jodå, visst har bulan sammantaget gjort ett bra jobb, men att påstå att han har gjort Brynäs till ett topplag är ju att försköna sanningen.
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Bratwursten : Det har det varit, jag diskuterar det då och då med personer jag står nära som följer hockeyn intensivt...lite som Forsberg sa förr om NHL (visserligen 80 matcher där i en grundserie som är mkt längre), han sa "att ibland åkte man på isen i matcher och var totalt ointresserad"...jag har fått en känsla av att det finns många jag resonerat med vill göra den jämförelsen med SHL:s 52 matcher långa grundserie, typ att en del matcher inte verkar betyda något? Tycker det är svårt att jämföra ligor sådär, men visst är serien lång, frågan är vad skulle bli bättre, mer lag, mindre lag, två divisioner som conferencer typ? Däremot kanske man skall se över vissa hockeyregler för att göra matcher mer spännande och målrika?
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Leonardo: Jag var lite emot systemet i början men sett till hur den här säsongen har utvecklats Personligen så hade jag gärna haft ett system där lag 13 och 14 degraderas direkt och 1 och 2 från AS går upp. Sedan kvalspel mellan lag 2 och 4 från AS mot lag 11 och 12 i SHL.
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Leonardo: syftade inte specifikt på dig, tycker generellt det varit mycket klagomål på det nya systemet, och det står jag för.
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Bratwursten : Klagomål? Jag anser nog att det är en åsikt och den kan ingen göra något åt....men jag följer många forum och grupper och många gillar inte detta system med all respekt och en del gillar det med all respekt!!
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Peja: Jag tycker att Bulan har gjort ett bra jobb. Man kommer aldrig att vara helt överens med vissa laguttagningar osv. Man har olika värderingar helt enkelt. Nu får vi se om Bulan har en växel till att lägga i. Klarar han av att matchcoacha för nu är tryggheten med en bra tabellplacering och andra lags resultat för omgången borta. Nu är det do or die...
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Powerfade: påminner inte bulans år i Brynäs om cz rent resultatmässigt? Stabilt SHL-lag men inget topplag. Men vi får se hur det går nu i slutspelet, succé där och bulans tid i Brynäs bör också betraktas som succé.
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Leonardo: tycker det är för mycket klagomål på de nya strecken. Bara att kolla var spänningen finns inför sista omgången, de nya strecken. Tycker det funkar bra nu när det är 14 lag i serien. Visst man kan rent teoretiskt ta SM guld som 10a i serien och förstår att vissa kritiserar det. Men som tia måste du spela play in och om du överlever möta tuffast möjliga motstånd hela vägen sett från grundserietabellen, utan hemmaplansfördel. Matcherna går dessutom i bäst av sju vilket gör att de ska mycket till för att inte det bättre laget ska gå vinnande ur serien. Gör man en sån osannolik resa som lag 10 i grundserien, kan jag tycka man förtjänar SM- guldet . Tycker dock man ska införa att laget med hemmaplansfördel ska få två raka hemmamatcher tidigt i serien vilket jag tror skulle bli mer utslagsgivande och gynnande för de med hemmaplansfördel .
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Carl Lejonkräk: Vad tycker du om att ha tillbaka 1-8 systemet igen, att man skippar Play In eller har det mest kommit till för att lagen därunder skall hålla låga uppe?
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Powerfade: Leksand är i alla fall ett bottenlag (-:
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Johannes Hedberg: Ja hur långt är ett snöre? Det är uppenbart att det finns många olika värderingar när det gäller det här så jag tänker inte fortsätta att argumentera.
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
HitTheLights: Yes, skillnad på folk och folk precis som här ;)
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Powerfade:

Kartan har ritats om lite de senaste åren, serien har utökats med två lag och samtidigt har såväl SAIK som Växjö cementerat sig som riktigt starka lag, det är inte som för tio år sen när vi egentligen bara hade FBK, Frölunda, Hv och Linköping som säkra topplag med tillfälliga utmanare från säsong till säsong i form av Luleå, Djurgården eller Modo.

Jag kan inte se hur 5-6:e plats kan räknas som mittenlag. Är man top 6 är man slutspelslag. Top 3 är man topplag och placeringarna mellan 7-10 bör räknas som mittenlag.
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Huge: Jag håller inte med. Är man topp 4 så är man ett topplag. är man under playinstrecket, botten 4 så är man ett bottenlag. geggan i mitten är mittenlag, oavsett poängen.
Din tes om att alla lag skulle sluta på samma poäng? Jag skulle kalla det sensation, inget annat. Men det kommer aldrig att hända så det resonemanget är totalt oväsentligt.
SAIK är ett FÖRVÄNTAT topplag men skador och annat har inte placerat dem som ett sådant. Det är ju ändå den trupp man ställer på isen som avgör om man är ett topplag eller inte. Och att det laget levererar.
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Huge: Du är en festlig prick med allt ditt dravel.
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Powerfade: Iom att Rumpelstiltskin naturligtvis menar att Bulan tagit upp oss i toppen igen, dvs spelmässigt och till stor del även poängmässigt så blir diskussionen bara hårklyverier när det gäller vilka som ska betecknas som topp-, mitten- och bottenlag.
Isf kan jag med samma godtyckliga logik påstå att (om serien slutar som den ser ut idag) det bara är Växjö som är ett topplag i SHL eftersom dom vunnit serien.
LHC är ett mittenlag och resten är bottenlag.
Kommentera

« · 1808655 · »