Brynäs IF

705128 inlägg · 7953 ämnen

Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03

2107883 · » Till forumet


Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Axle San: Ja, självklart är det damaged goods som man får om man försöker byta bort Sigalet mot någon med liknande lön. Varför skulle någon klubb vara angelägen om att få in Sigalet nu?
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Peja: Jag är absolut inte besatt och inte så sugen på en trade heller men jag trodde att det är det som det snackades om och jag tror inte att FBK släpper Blum.
Risken med en trade är annars att det är de sämsta karraktärerns som släpps.
I det stora hela så är jag emot sparkningar men är det ett gemensamt beslut du visst kan utköp eller trade vara bra.
Game day förresten !!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Axle San: Stor risk att man byter ett problem mot ett annat om man försöker byta Sigalet mot någon annan överbetald spelare. Fattar inte varför ni är så besatta av trades? Det vore mycket bättre att köpa ut Sigalet för 80% av återstående lön och lägga de frigörande 20% på en annan spelare i och med att dagens marknad erbjuder många prisvärda spelare.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
pettisbif2.0: Det behöver ju inte vara samma lön, om lagen behåller nuvarande lönekostnad men byter spelare. Det gäller att vara kreativ.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
pettisbif2.0: Det blir inga värvningar, eller byten sundlöv skickar oss rakt ner i allsvenskan
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Mattson: Lider med er!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Axle San:
Det ska väl i sånna fall vara någon spelare i samma prisklass. Tror knappast att Mustonen har liknande lön som Sigalet.

Vet inte om Frölunda skulle släppa en spelare som Mursak. Men där har vi liknande lön. Alldeles för ologiskt med Elliott, Hjalmarsson eller Sundström.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Axle San: dröm vidare sundlöv skickar oss rakt , ner i allsvenskan blir inga värvningar alls
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
bradberry: Sigalet mot Mustonen kanske
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Alfred : Vet ej. Men frigör ju enorma lönekostnader... Beroende på ev. uppgörelse...

Mormor har nog nå lurt i faxen....
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
munkas: Offensiv vet jag inte om han är, snarare all round
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Axle San: Ja, att Björk är vår offensive härförare säger det mesta om den här truppen. Starka papper Sundlöv...
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Ticko : Björk har -10 men du måste tänka på att han har mycket istid och Brynäs har -22 i målskillnad.
Corsimässigt ligger Björk sjua i Brynäs.
En av våra bästa backar helt klart.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Mattson: Jo det förstår jag också men om sigge blir satt i frysboxen så blir det ju win-win för både sigge och oss. Sigalet får speltid och vi får eventuellt en back som får spela
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Alfred : Inga byten i världen (rimliga) kan rädda Brynäs. Befintlig trupp måste lösa det här.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Alfred : Ja mot Jens Olsson :) Nej men man hade inte tackat nej till Stefan Elliot
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
mattiask: att björk får fortsätta spela är en gåta för mig. Offensiv back med 2 ass och minus 14 inför Leksands matchen. Visst han har ett bra skott men ingen i bif skjuter ju.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
bradberry: Frölunda? Ett byte?
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Sigalet åter till Fiskrens....?

Hört på stan...
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Lunkan: Jag röstar för att inte byta ;)
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Lunkan: Leksands lagbygge är betydligt mer balanserat och genomtänkt än vårat klipp-o-klistra-lagbygge, så rent sportsligt skulle jag byta alla dagar i veckan.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Lunkan:
Jag svarar nej på båda frågor.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
En halvfilosofisk fråga så här på fredagskvällen. Hur många skulle rösta ja på att vi byter samtliga spelare med Leksand rakt av för resten av säsongen?

Åker vi hellre ur med det lag vi har?
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
bradberry: Campese säger det han kan säga. Varken mer eller mindre. Tycker inte nåt av det han skriver är uppseendeväckande. Vad man jobbar med konkret berättar han givetvis inte.

Svårt, det där med information. Många har ju undrat ”var ledningen är”. När de visar sej blir de ifrågasatta för det.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
HitTheLights:
om du menar Desceheneau,

Desceheneau hade kanske kunnat sätta nån puck med rätt miljö runt omkring sig och det hade inte hindrat Alcén från att göra sitt jobb i fjärdekedjan.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
spolaisen: över 20 min istid och mest av alla forwards är inte dåligt för en spelare i "4e kedjan"..
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
bradberry: Att han inte kan svara på frågor som rör ev personalförändringar. Det är väl sådana frågor som ställs i huvudsak.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
KulaShaker: OK, tack för klargörandet. Förstår nu med uttalandet att han har fått påtryckningar utifrån och svarar på det i första hand.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
KulaShaker: Tycker det är tydligt jag....

” Innan jag började skriva det här brevet hade jag två val, antingen avstå från att skriva överhuvudtaget och därmed bryta det vi sagt att vi ska leverera på veckobasis. Eller konstatera att det jag skriver här är det jag kan förmedla – varken mer eller mindre.”

Underförstått har han jävligt mycket han skulle vilja säga men inte kan...
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Costanza: Campese: ” Vi har ett arbetsgivaransvar gentemot all personal inklusive alla spelare och ledare. Jag och föreningen kan inte såga, hänga ut, kritisera eller döma ut någon anställd i Brynäs IF offentligt. Vi kan heller inte prata om villkor i anställningsavtal, kontrakt eller liknande.”

Han motiverar väl bara att han inte kan svara rakt på många frågor som ställs med hänvisning till ovanstående.

Men vill man väga in en massa saker i detta så är det väl upp till var och en.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Sama:
okey förstår..
på samma sätt som jag förstår att Desceheneau, hamnade i fjärdekedjan och Ölund och Alcén parkerade i andrakedjan mot Leksand
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
spolaisen: Förhoppningsvis påväg till en annan klubb..
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
bradberry: Korrekt ärlig kommunikation utåt är djävulskt viktigt i kristider. Campese ska inte skriva externa mejl så där om han inte medvetet vill att det ska komma ut till andra. Har ju sagt tidigare att han känns mer som en bilförsäljare eller PR-snubbe och om han tror att det går att skylla på andra i smyg för att rädda sitt framtida CV, så är han i fel branch.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Supportern:
var är Mannberg?
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Enaranger: Det var väl åtta personer.... Resten var väl Masar...🤷‍♂️
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Enaranger:
Kollade du hur många de var på isen i andra perioden...?
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Förstår inte varför klubben inte kan vara mer frispråkig kring hur arbetet och tankar går nu. Campeses senaste ord känns lite pointless. Sundlöv? PA?
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Privatpartnermail har kommit...

Tolkar jag Campese rätt så skulle han gärna köra stora motorsågen men han är bakbunden i egenskap av VD och kan/får inte uttala sig negativt om sina anställda...

Jag tycker det är märkligt skrivet... Blir ju som att skriva A men inte B. Förmedla att han är extremt besviken på folk men han kan inte säga vilka... Snacka om att sprida oro...

Det känns lite som att vad än Campese tar för sig så blir det fel på ngt vis... Han har ingen lätt sits nu och ligger säkert sömnlös. Men kommer inte ifrån att jag tycker det är märkligt uttryckt...
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
För övrigt tycker jag fortfarande att det mest anmärkningsvärda
med gårdagens match, var att det var betydligt fler än 8 i publiken.
Jag trodde det var ett "big no no" i dessa tider, och att det gällde
över hela landet.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Supportern: Det handlar nog en hel del om att inse att vi kanske inte är bättre än var tabellen visat de senaste åren men att om vi tränar rätt och lär oss spelsystemet ordentligt så kan vi undvika kval eller i bästa av världar kravla oss upp till tiondeplatsen, större är inte kapaciteten i laget.
Nu är jag på Campese igen men har man svansföring som Zlatan men lirar som en kass allsvensk fotbollsspelare så blir det bara patetiskt.
I tillägg till bättre träningar och innött spelsystem så behövs det ödmjukhet, alla måsta förstå att vi inte per automatik är bättre än Oskarshamn eller Leksand bara för att vi är Brynäs IF.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Brynäsgubbe: Även om det är synd att det ska behöva vara så kan jag ändå säga att det är positivt att man själv som ledande spelare SER problemet. Nu får gärna någon ledare förstärka det positiva i att ledande spelare SER problemet för att hjälpa dessa att också GÖRA något åt problemt.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Axle San: håller med. Frågan är bara hur vi överlever denna säsong och hur länge man vågar köra på för att hitta form till kval.

Å andra sidan kanske ett mer offensivt spel är bättre att spela in mot en bottenkollega i ett kval.

I stort håller jag annars med. Håll fast vid staben och ge dem möjlighet att rensa i leden och ta in mer passande spelare.

För att Brynäs ska växa över tid behövs dock nått annat på ledningsnivå. Går inte att utvecklas med detta ryggdunkande hela tiden.

Klubben har problem..
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Enaranger: Jorå så är det absolut! Eller haft 15 SM-Guld, det vet vi inte
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Skrubben: En stor skillnad mot Rögle är att Chris Abbott städade bort icke önskvärda spelare sina två första säsonger. Nu hade han ingen pandemi som försvårade allting men betydligt hårdare nypor än Sundlöv hade han
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Enaranger: Ett alternativ är förstås att hela tiden avbryta processen när det krisar sig och ge laget konstgjord andning men då slutar det tillslut illa.
Nu är det dags att vi låter en sportchef och en tränare köra sitt race och bygga någonting hållbart istället.
Det är absolut ingenting som säger att det blir ett uns bättre för att vi byter tränare, sportchefer eller ens spelare om det inte finns vettiga förutsättningar för dem att göra ett bra jobb. Låt den nya träningen och det ny spelsystemet få sätta sig så kommer det att vara lättare i framtiden att byta ut spelare/ledare mot nya.
Tålamod är vad som behövs.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Axle San: Börjar kännas som ett kulturproblem det här. Man tillåts vara dålig. Sådan mentalitet sprider sig lätt i truppen. Man undrar hur Bertilsson kan stå i intervjun och säga att det är tyst i båset när han är en av de ledande spelarna. Gör något åt det då?

Ett litet steg framåt att Sigalet fick vila.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Sama:

Om vi valt att behålla Melin den säsongen.
Då hade vi lika gärna kunnat vara inne på vår fjärde säsong i allsvenskan nu.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Sama:"Melin fortsätter berätta om sitt missnöje mot stjärnspelarna som skulle vara bärande i Brynäs och varför de var så dåliga förebilder för resten av laget.
– Det var ett antal träningar som jag tyckte att de bara åker och glider och inte tar i, inte är bra föredömen helt enkelt på träningar. Jag pratade speciellt med Kevin Clark om det, för han var värst tyckte jag – han var ändå en av spelarna som skulle vara ett bra föredöme i föreningen, men han hade väldigt svårt att ta till sig det, säger nuvarande Leksandstränaren."
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Sama: Ska man tänka positivt så kan man tänka på följande sätt:
Det finns en del exempel på klubbar som gått igenom samma process som Brynäs nu försöker gå igenom. Djurgården 16/17 med Robert Ohlsson som skulle förändra deras träningskultur, Rögle med Abbotts 17/18, och LHC förra säsongen. Det har gått skit för alla dessa föreningar första 15-20 matcherna. Alla har legat sist i tabellen och det har sett becksvart ut. Efter ungefär halva säsongen har man sakta men säkert börja klättra i tabellen och till slut hamnat med god marginal över strecket.

Det finns alltså en del som talar för att Brynäs kanske kan göra samma resa. Det som talar emot oss är att lagbygget är så enormt skevt. Jag tror att vi måste värva 3-4 spelare med coronalöner. Ett par backar och även nån forward. Det är liksom inte trovärdigt att Alcén spelar i en andrakedja/tredjekedja i SHL. Då är det nåt som är HELT jävla galet i lagbygget eftersom han knappt skulle platsa i Almtuna.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
En annan rolig sak är att vi har 2 brynäsare inom Topp 50 i poängligan...
Jaedon på 14 poäng på 17 matcher ( plats 28 ) och Anton Rödin på 12 poäng på 15 matcher ( plats 49 ).

Nästa par av Brynäsare hittar vi på plats 60 där Patrick Berglund och Emil Molin har 10 poäng på 17 matcher.
Låst ämne

2107883 · »