Brynäs IF

709854 inlägg · 7953 ämnen

Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11

2023491 · » Till forumet


Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
KalleTeodor: Spelare som Rohdin, Jaedon, Blomqvist, Ölund, Forslund, Norin och Jocke Eriksson har alla varit avsevärt sämre än jag förväntat mig, i flera fall flera klasser sämre.
Marcus Ersson, Lundgren, Lindelöf, Asklöf, Alcén, Zetterberg, och Solem hade jag inga förväntningar på och de har inte heller överraskat positivt.
Övriga spelare har väl varit ungefär som jag förväntat mig förutom Ingman och Mannberg som överraskat positivt och de är väl de enda så här på rak arm som gjort det.
Även Molin och Brodecki som kommit in under säsong har varit bidragit bra.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
xxx BIF xxx:
Skulle va intressant att kolla hur många nytillträdda ledare det finns som gått ut o sågat laget innan dom ens vart på is...
Du menar alltså på fullaste allvar att Sundlöv skulle värvat 2-3 spelare INNAN dom ens tränat på is... sannerligen ett djärvt (dyrt?) grepp.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
Davey85: Tycker att en del av problematiken är att en del spelare har "peakat" och inte blir bättre samt är i en relativt hög ålder(riskabel) och har en lite för stor prislapp.

Ersson i mål och Söderström, där har vi två spelare som är billiga, bra ålder mycket bang for the buck.
Sen är ju dilemmat att de yngre förmågorna sticker allt tidigare, but it is what it is.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
Brynäs bara måste börja få bang for the buck med sina värvningar. Känns som vi plöjer ner pengar på spelare som inte är i närheten av att ha en bärande roll.

Jag spekulerar såklart, men tror att t ex Lundgren, Andersen, Alcen, Rohdin och Blomman har skapliga löner.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
xxx BIF xxx: För egen del så tycker jag att laget underpresterat kraftigt av någon anledning. Truppen innehåller tillräckligt bra spelare för att ta laget till slutspel. Tyckte faktiskt att det var en spännande sammansättning av etablerade spelare och spelare med utvecklingspotential. Tyvärr så har ju knappt någon av de etablerade spelarna nått förväntad nivå även om några varit ok som t ex Scott, Rödin och Söderström. Inga av spelarna med utvecklingspotential har heller utvecklats positivt förutom möjligen Ingman.

Summerar man detta så pekar det på dåligt ledarskap och nu är det upp till Molin och Holmqvist att visa att man kan kombinera personlig utveckling av ett antal spelare tillsammans med förbättrat lagspel. Såsom bra tränare ska kunna för att vara på SHL-nivå. Min uppfattning är att de har ganska bra förutsättningar för det.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
xxx BIF xxx: Nä, BZ har inget ansvar för vilka som Dackell värvade, men han har ansvar för kontrakten som skrevs under hans tid i klubben. Kontrakt som i vissa fall fortfarande är giltiga. BZ har också ett ansvar för vilket "arv" han efterlämnade till sina efterträdare.

Sundquist har ett ansvar över varför säsongen blivit som den blivit. Hans TRÄNARGÄRNING har påverkat lagets resultat. Nä, det handlar inte om värvningar, men Sundquist är fortfarande en stark påverkansfaktor på att säsongen blivit som den blivit.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
Peja:
Men bengtzen kan omöjligen ställas tillskars för att dackell och sundlöv inte kompletterat hans värvningar med bättre spelare.

Sundlöv har tillskillnad mot Magnus i god tid inför 19/20 stått med kulpåsen i näven - vilket Magnus aldrig gjort - hur kan Magnus ansvara på något sätt över lagbygget, och framförallt mer än sundlöv? Det är ju direkt orimligt!
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
SnowKing:
1. Jag är inte efterklok, jag ifrågasatte ffa backsidan redan från början, liksom bristen på etablerad spets där man valde chansningar istället. Detta utifrån hur det såg ut ifjol och vad JAG identifierade som risker/brister.

2. Han, liksom du och jag, kunde se vad som värvats och vad vi hade på banan 18/19 och vad som skulle ställas upp 19/20.
Han hade då två val i våras:
a Tycka att lagbygget ser så pass bra ut att han inte behövde agera mer
b Tycka vi såg klen ut och därför agera värva.

Han tog in brodecki och valde därefter a tills han insåg att det såg dåligt ut och fick chansen och kunde ta in Emil.
Det är ingen skillnad med boken än lagbygget generellt. Han ansåg sig inte behöva agera på Boqvist och inte heller tillföra spets på både forwards och backsidan (mer än brodecki.)

Det var otroligt många här inne som ansåg mig ute och cykla på djupt vatten - och som nu är efterklok och inser att de jag krävde, och som jag ifrågasattes för då, behövs faktiskt.
Ett tränat öga som sundlöv borde ännu mer än jag, se bristerna då.

Jag ifrågasattes även hör pga budgetperspektiv (att det inte fanns mer pengar), då jag ansåg att sätts mål ska resurser finnas att nå dem, vilket campese nu bekräftat att det funnits hela tiden. Så inte ens där kan du beskylla mig för att vara efterklok.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
xxx BIF xxx: Tror du missuppfattade. Jag skrev om vilka som hade ansvaret för att den här säsongen blivit som den har blivit. I det perspektivet var Sundlövs uteblivna forwardsvärvning en liten påverkansfaktor i jämförelse med allt annat som påverkat.

Sundquist (huvudtränare) har påverkat laget mycket mer än vad en till forward hade gjort. Han har tränat laget med allt vad det innebär. Alla fattar att spelarmaterialet inte har varit fantastiskt, men samtidigt fick inte Sundquist ut maximalt av materialet han hade, det tror jag de flesta är överens om.

Dackell har varit huvudansvarig för lagetbygget. Värvningarna, kontraktsförlängningar och så vidare.

BZ har påverkat säsongens lag på så vis att hans efterträdare har ärvt en del spelarkontrakt som han tog beslut att skriva. Och många av hans nyförvärv var inte särskilt unga och utvecklingsbara.

Så ja, alla 3 (Sundquist, Dackell, BZ) har påverkat den här säsongens lagbygge mer än Sundlöv. Tycker det är den enda rimliga slutsatsen.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
xxx BIF xxx:
Du menar alltså att Sundlöv skulle kompletterat truppen INNAN dom ens hade börjat träna på is?... Det skulle varit lite märkligt kan jag tänka...
OM han däremot tagit in en spetsspelare som ev. skulle ersätta Boken hade nog de flesta accepterat det då många tänkte att "Boken kommer ändå inte tillbaka"

Det är en viss skillnad på att tänka före och va efterklok!
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
Peja:
Men du tyckte tidigare att både bengtzen och Magnus hade större ansvar över säsongens lagbygget (som inte kunde påverka alls vilka som värvades) än Sundlöf haft så här långt.
De måste ju vara ännu mer oförtjänt av den kritiken än Sundlöf som faktiskt hade chansen att styra upp laget som HAN ville utifrån vad dackell värvar in och vad som ärvdes från bengtzen.

Bengtzen kickas och kan ej längre hållas ansvarig för 18/19, dackell tar över och pga bengtzens arv kan han inte hållas ansvarig för 18/19 heller.
Dackell vörvar för 19/20 men sundlöv tar över. Men Sundlöv kan inte hållas ansvarig i år då han inte fick värva helt som han ville från i våras.
20/21 lever ff resterna kvar sedan dackell och även bengtzen så på ditt sätt att argumentera så kan inte Sundlöf hållas ansvarig då heller då antar jag?

Jag delar inte alls din åsikt.
Ja man ärver andras misstag men från dag ett som man tar över ansvaret har man skyldighet att förtydliga i så god tid som möjligt att man behöver mer resurser för att nå målen, om man nu inte tror på föregångarens utförda arbete, och/eller då revidera de ansvarsmål man har på sig från chefen.

Ta en av huvudsponsporerna sandvik (coromant)
Coromant har väll byt vd:ar och direktörer saftigt nu under åren. Ocj Sandvik byter väll vd snart?
Tror du att Sandviks VD inte hållt Coromants nya VDar 100 % ansvariga över resultat från dag 1 de kliver in i sina tjänster? Eller att styrelsen och aktieägarna nu inte kommer hålla nya sandviks VDn 100 % ansvarig för resultaten?

Jag är inte insatt alls, men jag är helt övertygad att de alla ärver en situation inkl mål och förväntning från deras arbetsgivare att de tar 100 % igt ansvar att målen nås.

En ny head coach är jag helt övertygad om får samma krav på sig som Magnus.
Att få ihop truppen och en spelidé (satt av dackell i 3års planen?) som kan vinna maximalt med matcher utifrån förutsättningarna. Den nya coachen har inte ansvaret att värva ett vinnande lag med rätt stab runt sig - det ansvaret har bara sundlöv iom dacke ”flyttade” på sig nu.

Att rycka på axlarna för att sundlöv inte agerade under vår och sommar, långt innan serien kom igång och marknaden vissnade) för att någon annan hade ansvaret före köper jag som sagt inte alls!
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
Charles: Brynäs IF
Behöver: En forward och eventuellt en back.

Så lär de agera: Här kan det nog komma fler än en spelare innan 15 februari. Har under hela säsongen sagt att de kommer ersätta Jesper Boqvist vilket inte är gjort än, vilket börjar bli rätt märkligt då mer än halva säsongen passerat. Vad tusan har de väntat på?

Har nu dessutom fått en del skadeproblematik på backsidan och kanske behöver titta på att få in ännu en kropp där."
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
Peja: Det har du rätt i. Sen kan man ju alltid diskutera hur aktiv man är som sportchef under pågående säsong, som Sundlöv faktiskt är direkt ansvarig för. Man kan låna in spelare för att täcka upp för skador eller rent av värva något nytt som kan tänkas stärka upp laget etc. Man får väl hoppas att han inte suttit i Grekland och käkat Souvlaki sen Emil Molin-värvningen..
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
någon som har premium på expressen och vet om det står något saftigt?
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
Axle San: Tycker fortfarande inte man kan utkräva ansvar från Sundlöv för någonting som skett innan hans anställningsperiod när andra personer har haft posterna. Tar du själv något personligt ansvar för beslut som tagits på din arbetsplats innan din anställning började?
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
Peja: Ja det är ju ganska troligt att samtliga förvärv och förlängningar var Sundlövs idé. Är det så så borde oturen vara avklarad och lyckträffarna komma i framtiden. Ingenting ont som.....
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
Makita: Du har rätt i att vi inte kan veta det till 100%. Därför helt orimligt att ge Sundlöv en del av kritiken för spelarna som värvades innan han återinstallerades. Fattar att folk är missnöjda med laget den här säsongen men förstår inte behovet av att kritisera allt och alla. Dackell har bytt jobb internt, Sundquist har fått sparken, BZ har fått sparken. Jag tycker att det räcker. Någon gång bör också Brynäs anställda få chansen att sätta avtryck på sina nya poster istället för att sågas för misstag som deras föregångare gjort, tycker inte bara det handlar om obefogad kritik utan också bristande vett och etikett hos kritikerna. Jag tror inte särskilt många här inne skulle acceptera kritik för dåliga beslut som deras föregångare tog på jobbposterna de sitter på.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
Peja: Att Sundlöv skulle bli SC i Brynäs slog inte ner som någon bomb direkt.
Jag skulle bli mycket förvånad om inte Dackell hade informella samtal med Sundlöv angående kontraktsförlängningar och nyförvärv innan Sundlöv officiellt blev SC i Brynäs.
Men det är klart allt är möjligt och Dackell kan ha kört över Sundlöv och valt att bygga sin eget lag så långt som möjligt.
Det lär vi inte få veta.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
fem nya år för Bäckis, hinner han hem sen tro?
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
Axle San: Ja fast han har ju delvis en poäng.
Det är ju ett rätt stort steg att spela utannonserad glad-hockey säsongen efter man slutade 11a i tabellen, med en tillsynes ej nämnvärt "förstärkt" trupp.

Sen så var det ju ett felbeslut från början att ge honom förlängt, därav borde de övriga i Brynäs ledning se sig själva i spegeln.

Med en annan tränare som varit rätt för Brynäs, så hade Brynäs mycket troligt legat några placeringar högre upp.
Ett lag står inte och faller med en spelare (Boqvist) om det är rätt tränare, så får man varje spelare att prestera på sin absoluta maxnivå nästintill.


Kolla bara på Örebro när Palushaj blev skadad, laget gick ju väldigt bra ändå måste man säga.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
Dallemas: Bortasupportrar
Örebro Hockey hälsar supportrar till bortalaget hjärtligt välkomna till Behrn Arena!
Bortasupporters kan köpa biljetter i enlighet med all publik. Detta gäller i normalfallet både sittplats och ståplats. Vid vissa matcher endast sittplats, se nedan.

Organiserade supporterresor
Begreppet organiserad supporterresa eller organiserade borta biljetter gäller enbart biljetter som är sålda genom den besökande föreningens försorg eller av det aktuella lagets supporterklubb.


Vid samtliga matcher gäller dessutom:
Vid samtliga matcher är den allmänna försäljningen av ståplatsbiljetter till bortasektionen stoppad och bortasupporters hänvisas då enbart till organiserade supporterresor eller sittplats.

Huvudregeln säger att gästande supportrar tillresta i organiserade supporterresor endast äger tillträde till den, på arenan, tilldelade bortasektionen samt den av arrangören bestämda transportvägen till denna sektion.

Om det totala antalet biljetter till bortaläktaren inte sålts via de organiserade supporterresorna, säljs de kvarvarande biljetterna på webben eller på plats vid Behrn Arena 2 timmar före matchstart. Priset är 100 kr.

www.orebrohockey.se/biljetter/bortasupportrar
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
Charles: Sundkvist har redan sjunkit i mina ögon efter hans ord när han fick sparken. Jag räknar med att han kommer att fortsätta skylla på ledning och spelare och säga att de skall se sig själva i spegeln och utvärdera sin insats. Han lär säga att han pressats av ledningen att frångå sin spelidé och att de ledande spelarna inte lyssna på honom....
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
blir intressant att se vad Sunqvist säger efter säsongen är över, finns tydligen avtal att inte uttala sig helt innan 1:a Maj. ska också blivit lovad förstärkningar av ledningen, men uteblivit
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
Nån som vet om/hur man får tag på ståplats biljetter till Örebro-Brynäs?
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
Peja: Hade vi fått in en ersättare för Jesper så hade vi nog inte haft både Molin och Brodecki.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
xxx BIF xxx: ... Och om BZ/Dacke hade gjort ett bättre jobb i ett tidigare skede hade inte Sundlöv behövt jagat spelare under pågående säsong. Hönan eller ägget...

Makita: Det är inte omöjligt, men Sundquist hade ju fortfarande inte varit rätt tränartyp för Brynäs, våra överbetalda utfyllnadskillar hade inte varit bättre och så vidare. Självklart hade laget varit bättre med en till spetsspelare men jag menar att det ändå är en liten påverkansfaktor i relation till lagbygget i sin helhet och tränarens förmåga att sätta en taktik som alla tror på och följer. Och just därför är inte Sundlövs ansvar särskilt stort i jämförelse med BZ, Dackells och Sundquists.

Dessutom har Sundlöv, till skillnad från Dackell och Sundquist, tidigare i sin karriär visat prov på stor skicklighet som sportchef på SHL-nivå. Sundlöv har mitt fulla förtroende. Jag respekterar Dackell och Sundquist, men på vilka grunder fick de förtroendet att vara sportchef respektive huvudtränare för ett SHL-lag?
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
bradberry: 37 år är rätt gammalt. Om man inte heter Jaromir Jagr förstås.
Jag räknar inte med att se Bäckström i Brynäs igen.
Okej om han hade skrivit 2-3 år, men 5år vojne vojne.

Glad för hans skull, ledsen för Brynäs och min egen skull 😕
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
Peja: Dock hade denna spelare förmodligen gjort stor skillnad.Jag är övertygad om att vi tagit sex poäng till med denna spelare.
Det hade förmodligen inneburit ett helt annat lugn klubben än nu och Sundqvist hade förmodligen suttit kvar detsamma med Dackell.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
bradberry: Högst troligt menar han resten av sin hockeykarriär tyvärr......
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
Peja:
Men du vet väll inte vilka sundlöv tog över förhandlingarna av dackell i våras, eller?

Men om vi så säger två istället för tre som du skrev (hade varit andeaformationen dackell ansåg sig behöva värva) så hade vi 1 troligen haft scott rödin i bättre dager. Plus att vi haft en reserv att flytta upp vid skador/avstängning - så 2 istället för 3 hade gjort enorm skillnad, för att inte säga 3 då eftersom du skrev det.

Så hade Dackell sedan värvat etablerad spets istället för två av Zetterberg, westfält, solem, alcen och Jeadon. Ja då hade vi kunnat varit riktigt bra topp 6 lag.

Så nö de där ”3” gör inget lag själva, men de hade fan gjort oss betydligt bättre och kanske inte ens behövt kicka Magnus och flyttat på dackell.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
Unnar han all framgång men det är ett stort bekymmer för svensk hockey att man än en gång är talangfabrik som inte får några affischnamn tillbaka.

Helvete ha besviken jag blev...
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
spolaisen: Hur kostar den vår plats i SHL? Utveckla gärna. Att vi inte förlorat sponsorer på det har du redan blivit bevisad för
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
Nicklas Bäckström nämner ännu en gång att han vill stanna i Washington ”resten av karriären”. Menar han resten av NHL-karriären? Eller har han skrotat planerna på att avsluta i Brynäs...?
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
xxx BIF xxx: Om Sundlöv hade värvat en fantastisk spetsforward hade han fortfarande bara värvat 3 spelare i den nuvarande truppen. Hur många spelare består truppen av nu igen?

Nä, Sundquist hade inte ansvaret för att rekrytera, men han hade ett stort ansvar för de sportsliga resultaten där det exempelvis ingår att få ut maximalt av varenda spelare.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
Peja: ” Ja, Sundlöv har ett ansvar - men ett väldigt litet ansvar i jämförelse med Bengtzén, Dackell och Sundquist.”

Menar du att Bengtzen har mer ansvar över resultatet i år än sundlöv? Det är ju löjligt påstående. Han kom ju i våras, inte i augusti. Var han inte nöjd hade han kunna värva åtminstonde två bättre än brodecki och Molin redan i våras. Då var många spelare ff okontrakterade. Men också hela sommaren. Som nyanställd hade han ju knappast betald semester.
Sundqvist hade ej heller ansvar att värva, hur mycket han än skrek om det på SUNDLÖV.


”Att Sundlöv inte kan hitta toppspelare mitt under säsongen klandrar jag inte honom inte för”

Som sagt han var hör LÅNGT innan säsongen startade och plånboken stod öppen så att vi saknar toppspelare mitt under säsongen klandrar jag dock honom för - och dackell!

Sen att supportrar anser att någon gjort ett dåligt jobb betyder inte att de menar att alla skall sparkas till höger och vänster. Det finns andra möjligheter att komma vinnande ur en situation.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
Axle San:
Han behöver steppa upp till Kejsar-nivån för att leverera enligt VISIONEN.

"Per Ardua Ad Astra"
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
Makita: Håller helt med om att det med stor sannolikhet var ett misstag att inte ta en ersättare till Boqvist i ett tidigt skede. Skriver stor sannolikhet eftersom vi inte vet exakt vilka spelare som Brynäs tackat nej till.

Däremot menar jag att det inte är Boqvist-ersättarens vara eller icke vara som har definiterat den här säsongen, och därför har inte det (troligtvis) felaktiga beslutet av Sundlöv varit det som definiterat säsongen.

Bengtzéns och Dackells överlag dåliga spelarrekryteringar och förlängningar av kontrakt, i kombination med valet att skriva flerårskontrakt med Sundquist som huvudtränare, har varit extremt mycket större påverkansfaktorer än den uteblivna forwardsvärvningen, skulle jag bestämt vilja påstå.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
xxx BIF xxx: Ja, Sundlöv har ett ansvar - men ett väldigt litet ansvar i jämförelse med Bengtzén, Dackell och Sundquist.

Molin har för övrigt varit en finfin värvning som Sundlöv gjort.

Att Sundlöv inte kan hitta toppspelare mitt under säsongen klandrar jag inte honom för. Luleå rustade nyss för guld genom att ta in en back som inte lirat sen 2018...

BZ och Sundquist har redan fått sparken. Dackell har bytt jobb internt. Det är synd att många Brynäsfans alltid verkar törsta efter att ännu fler Brynäsanställda ska få sparken, oavsett om de förjtänar det eller inte.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
Zappaholic: Vad gäller Sundlövs chanser att bygga ett topp sex lag kan jag hålla med.Men han har haft stora möjligheter att få ihop ett lagbygge som skulle ligga bättre till i tabellen än nuvarande.
Mycket bygger då på om man tyckte det var rätt eller fel att vänta på Boqvist.
Tyckte man det var rätt så är det klart att Sundlöv har haft begränsade möjligheter.
Men tycker man som jag att det är vansinne att vänta på att en spelare som tillhör ett annat lag ska misslyckas och komma tillbaka så är det svårt att vara positiv till sportchefens arbete.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
Zappaholic:
” Tyck vad du vill om Sundlöv men vad gäller denna säsongs lagbygge får du nog söka nån annan syndabock.”

Fast Campese har ju nyss sagt att plånboken alltid stod öppen.
Sundlöf klev in i våras.
Hade han haft invändningar på lagbygget kunde han ju ha agerat mera än han gjort och/eller annorlunda (värvade ju Molin och brodecki).
Han var ju även här när andra ramlade in - men vilka som var klara innan han kom och inte offentliggjorts ännu av dessa kan bara spekuleras om tills det blir offentligt.
Dackell har dragit på sig mycket chansningar och Sundlöf har inte gjort mycket åt den saken sedan i våras (var det i april han kom eller minns jag helt fel?) fast pengar fanns enligt campese.
Sundlöv har ett klart ansvar i detta lagbygge.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
Makita: Sundlöv är kung, vänta bara!!
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
Makita: Tyck vad du vill om Sundlöv men vad gäller denna säsongs lagbygge får du nog söka nån annan syndabock.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
Skrubben: Samma sits som Bengtzen var första säsongen efter Sundlöv.
Att ingen ersättare för Boqvist är värvad är Sundlövs ansvar och jag tycker även det faktum att vi är en bra back minus är Sundlövs ansvar..
Jag tycker att värvningen av Brodecki är mycket märklig den kom vid ett tillfälle då det fortfarande fanns tid att värva en ersättare för Boqvist.Det borde väl stått klart för var och en att Brodecki visserligen är en duglig hockeyspelare men han är långt ifrån att vara Boqvist klass.
Frågan är hur mycket pengar Brynäs hade förlorat på att i det tillfället värvat riktig spets istället för Brodecki även om Boqvist kommit tillbaka?
Nu fick vi istället värva Molin och sparka en tränare.
Denna cirkus har förmodligen kostat mer vid det här laget än om man gjort rätt ifrån början och de sportsliga resultaten är minst sagt mediokra.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
Makita: Men det är ju inte Sundlövs lagbygge. Det är Bengtzéns medelmåttor adderat med ett par värvningar av Dackell.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
bradberry: Slutade Sundlöv på egen begäran förra vändan han var SC i Brynäs då har jag missförstått saken.
Dock ser resultaten av hans lagbygge ut som tidigare förutom en enda säsong då det blev guld.
Dock gör en svala ingen sommar.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
Makita: Du påstår att Sundlöv ”inte lärt sig något sedan han fick sparken”...

- Då påstår jag att du är full av skit!😃 Sundlöv har, mig veterligen aldrig fått sparken från någon förening han verkat i...

Så då kommer vi till mitt inläggs kärna:

Vad menar du?
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
Makita: Ja mej har aldrig Sundlöv impat på, det kan jag säga.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
xxx BIF xxx: I Sundlövs fall är det extra dyster han har beviserligen inte lärt sig om varför han fick sparken.
Detta är Sundlövs fuskbygge 3.0 där han tror att spelare ifrån Allsvenskan kan ersätta toppspelare i Shl.
en topp back in två ut.
Eller en övertro på att forwards ifrån lägre serier ska komma in och vara toppspelare i Shl vilket sällan händer.
Att förlita sig på att en spelare som tillhör ett annat lag ska göra mål för Brynäs efter halva säsongen är också ett genidrag.
Det känns som vi har varit med om det mesta tidigare när det gäller Sundlövs lagbygge.
Dock är detta med Boqvist en ny historia även om det inte är någon rolig historia.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
Samsung: NHL/AHL finns ju förstås också..
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
Guldet är BIF : Tyvärr så är det ju bara crap i botten gängen i liiga.
Knappt några importer.
Hoppet står väl till KHL isåfall men är ju typ lika där , Dinamo Riga då isåfall som har Price typ. Som varit på Rumours redan på ep iår.
Låst ämne

2023491 · »