Brynäs IF

712160 inlägg · 7953 ämnen

Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21

2006876 · » Till forumet


Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
pekka85: "Folk är lyriska"...vet inte riktigt hur man ska tolka det annorlunda än att folk är lyriska efter en poäng?

Kravbild och förväntningar förändras ju för att vi inte levererat på isen och att vi har haft en hel del skador på backsidan. Efter förutsättningar i tabell och i laget är det ju inte direkt dåligt med en pinne. Det betyder ju inte att man sitter och är lyriskt helnöjd.

Den som skriker högst behöver ju inte vara den som är mest besviken och missnöjd. Det verkar vara en trådsanning här inne.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
Johannes Hedberg: Murveln bryr sig knappast om Brynäs och våra önskningar, han utgår väl bara ifrån Devils planer och vad dom lägger in i begreppet ”paying off”.
Om det stämmer så låter det isf som att dom är nöjda med Boken. Både med det dom sett på isen och sannolikt minst lika mkt med hur han hanterar det faktum att han inte fått den istid han själv säkert velat ha mer av.
Spontant låter det iaf inte så bra för vår egen del, om murveln nu förmedlar Devils syn och inte bara kommer med personliga spekulationer.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
Zappaholic: Han skriver inte att positivisterna är lyriska. Han förundras nog, precis som jag, varför kravbilden, förväntningarna och debatten ligger på den nivån den gör. Någon skrev att det var skönt med en poäng och att övriga resultat gick vår väg och att det gav oss andrum i tabellen. Är man ens läskunnig om man skriver så? Vi har 1(!) poäng till 11:an och 12:an och 5 poäng till 13:e och 14:e platserna. Om det är andrum vettefan vad! Helt klart en kämpapoäng igår men generalfelen försvinner ju inte för det. Värvningar måste till nu och framförallt på backsidan!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
lultiger: Hinner knappt sätta på videon innan han säger hur bra Luleå är. Vad är hans grej med att konstant säger hur jävla bra motståndet är?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
lultiger: Och jag vet inte om DU såg samma presskonferens som jag nyss gjort. Både MS och Stridh är väl överens om det mesta. Känns iaf som att ingen av dom försöker att överdriva de saker som det egna laget gjort bra, mer än vad som brukar vara normalt under en PK.
Sen begriper jag inte ditt snack om brist på struktur i spelet. Vi möter ett tufft och aggressivt bortalag med 3 ordinarie backar borta. Vi lyckas ändå bra med att för det mesta hålla dom på utsidan i egen zon och det gör man inte utan struktur i defensiven.
Ditt mentalitetsdravel ger jag inte mkt för.
Varför skulle lagets mentalitet vara att ligga i botten av tabellen bara för att man är nöjda med att ha tagit poäng i en på förhand svår bortamatch?
Tror du på fullt allvar att NÅN i och runt laget är nöjda med att vi ligger där vi ligger?
Isf känns väl ditt resonemang precis likadant som du själv säger: si sådär....
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
Axle San: Ok. Säsongen är nästan körd.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
Johannes Hedberg: Nu skall han tydligen spela igen, i tredjefemman.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
Axle San: svårt att veta vad han menar med det eftersom han inte motiverar, blir alltid irriterad på sån arroganta journalism.

"paying off" bör väl syfta till att "löna sig" men bör snarare i Boqvist fall syfta till "kostar".

För Boqvist får knappt spela och viktig tid för hans utveckling går, Brynäs är krislag i SHL och Devils är sämst i NHL.

Menar journalisten att situation Boqvist är något som "lönar sig" är det ju bara NJ-propaganda och bör därför ignoreras.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
Jag vet inte om vår HC Magnus såg samma match som jag igår när jag nu lyssnar på presskonferensen. Jag skäms lite när jag hör honom summera matchen. Mycket bättre summerat av Henrik i Luleå,han såg då samma match som jag. Att vi i Brynäs är nöjda med en poäng efter att vi varit det sämre laget och utan struktur i spelet, visar att vi är ett lag med mentaliteten att ligga i botten. Känns lite si sådär kan jag tycka.

www.luleahockey.se/artikel/f275ak397-30c4d/presskonferens-lulea-brynas
Kommentera


Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
Zappaholic: Säsongen är inte körd!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
SWEATT: Säsongen är ju körd och då gäller det att dra ifrån bottenlagen och överleva. Ingen är ju nöjd men så som förutsättningarna är nu så blir väl folk "glada" när vi plockar pinne borta mot Luleå.

Sen att en sån gnällpelle som munkas sitter och påstår att folk är lyriska är ju bara patetiskt...
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
Mattson: Det bir värre ju mer det videogranskaren och även när det som i denna situation döms efter regelboken så blir det ilska.
Återgå till rena målkameror och låt domarna sköta resten. På isen säger jag.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
Pimpel: Håvar in stålar i Schweiz.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
SWEATT: Som denna säsong ser ut får vi nog vara nöjda varje omgång där vi drar ifrån Leksand, LHC, Växjö och Oskarshamn poängmässigt.

Men vi vill ju vara topp 6, vinna matcher och göra fyra mål per match. Men så ser det inte ut, det är krig om överlevnad nu. Och då tar vi en pinne borta mot delade serietvåan.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
Läser om upprörda luleåspelare efter det bortdömda målet. WTF! Är det första gången de drabbas av ett tveksamt bortdömt mål? Snacka om lag med flyt!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
xxx BIF xxx:
Kollar istiden på backarna (och totalt i laget)
1. Sigalet dryga 27 min
2. Ingman dryga 20 min
(3. Rödin)
4. Ersson 18:37 min
(5.Scott)
(6.Sallinen)
7.Lundgren: nästan 18min
8.Norin ca 17:45min
9. Lindelöf dryga 17min

Bra matchning av på förhand svag backuppsättning.
27:21 på sigalet är starkt, visar hur viktig han är.
Tydligt att Lindelöf inte har förtroendet (minst istid av backar) fast placerad i 1sta backpar, ffa om Norin och en matchotränad ersson (obs 4de mest istid av alla) får mer istid.
Kommentera


Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
SWEATT:
Det var faktiskt en bra prestation igår (utom straffarna) utifrån förutsättningarna.

Sen är det annat att se säsongen hitintills, men nöjd igår bör man väll vara som enskild match?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
9e raka bortaförlusten och folk verkar nöjda. Är det där vi är nu?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
Axle San: Tja eftersom att målsnittet ligger på 2,2 mål/match så kan man relativt enkelt dra korrekta slutsatser. Vad som är vana och inte vana.

Tyvärr bara Oskarshamn som har gjort färre mål.
Men förhoppningsvis blir det bättre om dom får in en skillad forward, samt gärna en offensivt lagd back som kan bidra, skulle vara behövligt med tanke på Andersén har varit borta över 33% av matcherna hittills.(status känns osäker) syftningsfel, menar absolut inte att Andersén är offensivt lagd. Utan att en back kanske bör komma in och täcka upp.

Men sen så har jag även hopp att det kommer att kunna trilla in lite mer poäng för Söderström, som gör väldigt mycket bra, men som kanske haft stolpe ut på en del skott.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
Axle San: Malmö 28 och Brynäs 22 poäng....nu är det verkligen läge för en trea på bortaplan...
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
Blixt1980: Eller var 6 mål ovanan?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
Brynäsgubbe: 1 mål igår var ju en ovana sedan 6 sist men vi kanske har studerat siffror olika?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
Brynäsgubbe: Och så är det ju så jävla lätt att göra mål på straffar med i ishockey..ironi
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
Mannberg : 7 mål

Rödin+Desch+Sallinen+Ölund+Rohdin+Zetterberg+Sigalet (spelat i pp) : 8 mål tillsammans.

Vill inte vara för gnällig, men det är förbluffande siffror.

Får hoppas på ketchupeffekten för Rödin, han gör väldigt mycket bra.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
Bra kämpat av boysen, men jag tycker nog att det börjar brinna rejält i knutarna angående nyförvärv. Hoppas att man inte sitter för lugnt i båten och bara väntar in 1 dec.

Laget behöver få in poängsspelare typ igår. Cred ändå för Molin och Brodecki, de kan bli bra stomspelare för oss.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
Johannes Hedberg: Ja, vi gjorde en bra bortamatch. En nästan bragdartad insats som gav oss 1 poäng. Folk är lyriska. Hur hamnade vi där? Ska man vänja sig vid tanken att vara glad och nöjd för en poäng? Är vi så jävla långt efter? Är vi ett klassiskt strykgäng? Jag tycker det är ett stort jävla misslyckande att vi är så otroligt akterseglade att man bör känna stolthet och glädje efter en förlust. Det är mest det som känns bittert. Matchen i sig är helt ok. Spelarna spelade på toppen av sin förmåga och det räckte till 1 pinne.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
Var är backen Salmela nu för tiden.?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
bradberry: Hade Rödda hängt den så hade man haft 8 rätt på powerplay. Lite segt med en 1,2:a...
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
Sen var det inte så mycket snack om att Luleå fick 5 mot 3
helt till skänk från domarna. När till och med en tv-kommentator
säger att utvisningarna var tveksamma. Då betyder det på
normalsvenska att domarna hade tokfel.

Billighetsnivå a la femöres kola på de utvisningarna.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
Brynäsgubbe: Alltså videobedömningar zzzz
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
Blixt1980: Luleå-fansen lär inte ha så mycket att oja sig över, de ligger 2a med två poäng upp till serieledning. De har utrymme att ha en kväll med endast ett mål framåt. För oss är det en vana.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
munkas: 1 poäng mot serie 2an som är grymt starka hemma och det går till straffar och en hel bunt backar saknas. Det är en grymt bra kämpainsatsen. Vi har resultat med oss och går upp på 10 plats och skapar lite avstånd till 13 och 14.
Eriksson gör en riktigt bra match
Ersson kommer in och gör det helt ok med tanke på att han inte har spelat match på ett bra tag
Ingen riktig groda av #47
Bra BP
Sedan finns det en massa mer att önska. Bättre PP. Gör för få mål. Laget behöver förstärkas med en spets fw och en back speciellt om Andersen kommer ha problem under hela säsongen med ljumskarna.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
Huge: Sounds like a plan, kör i vind 👌
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
Auchinleck: Som vanligt så är 3 av de 4 kommande matcherna på bortaplan, vafan
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
munkas:
Hedersam, munkas, hedersam.
Kommentera


Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
Forsberg 1978: Molin ser ju inte ut att vara beredd ens. Först kommer ingen ut. Sen snubblar Molin ut och åker direkt fram till puck. För att fumla med pucken å tappa den å sen göra en misslyckad foppafint... Vafan är fokus?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
munkas: du tippade ju förlust med 4 mål...

Sen gör Brynäs en bra bortamatch och är en straffläggning ifrån att ta två poäng.

Du hade kunnat berömma Eriksson som gjorde årets bästa match.
Du hade kunnat berömma Scott som var bästa Brynäsare bland utespelarna och målskytt.
Du hade kunnat berömma försvarsspelet som var riktigt bra trots 3 otroligt viktiga försvarare borta.
Du hade kunnat berömma Sundqvist för en bra gameplan.

Men nä, du gnäller bara.

jag tror verkligen inte du är Brynäsare. Så jävla tröttsamt med din negativa energi här inne.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
Forsberg 1978: hade du sagt ett positivt ord någon gång hade jag nästan trott att du håller på Brynäs 😗
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
Guldet är BIF : Starkt att komma tillbaka och till stor del ta över spelet i sista, efter sönderryckt och jobbig andra pga alla BP.
Typiskt att normalt sett bäste straffskytten Molin tappar pucken och sen tvingas ta ett avslut han förmodligen inte hade planerat innan.
1pinne klart godkänt, nu tar vi 3 mot Malmö med Andersen och Söderström tillbaka.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
Brynäsgubbe: det andra laget gjorde ett mål, något mer att klaga på?!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
Brynäsgubbe: ja 2 i förlängning (rögle sen leksand) i rad men inte 2st 3poängare i rad
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
Hade våran kapten haft näsa för målet hade vi vunnit....
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
Tog väl 1 poäng mer än bottenkonkurrenterna och gick om två lag. Inte så illa hehe
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
Axle San: Trodde på X reg fast det blev färre mål.
Starkt jobbat Brynäs. 1 poäng får ses som fullt godkänt med tanke på läget i truppen.

Känns som att det är mycket stabilare spel nu på senare tid. BP bör vara på väg uppåt.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
Axle San: vi torskade, kämpar bra men lule var bättre
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
munkas: ... men vi gjorde ju en bra försäsong i alla fall!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-11-21
Herregud, gjorde vi inte ett enda jävla mål på straffar?

Snacka om att ha noll finish i det här laget.
Kommentera

2006876 · »