Brynäs IF

711077 inlägg · 7953 ämnen

Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14

2100619 · » Till forumet


Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
majk: Eller högre
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Mickis: Ok. Så då är han inte petad. Då är sannolikheten att ni skulle bryta mycket lägre.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Mickis: Är väl latmasken som kliar.....
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
majk: Sigalet har någon känning och hänvisar till fystränaren när han idag fick frågan om status.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Hur nära varandra sitter de nuförtiden på presskonferenser?
Jag tänker på den efter matchen mot Rögle.
Om det kan ha överförts smitta där.

Tyckte de sa på radiosporten nu att även ledare inom Rögle var smittade.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Axle San: Absolut. Man måste ha en dialog med spelarna. Om Sigalet till exempel är petad nu så vore det väl inte helt omöjligt att han skulle kunna komma överens om en sådan deal.
Sallinen spelar nu men man ser väl ingen framtid i honom. Det är väl allmänt känt. Han skulle väl inte vara omöjlig på en sån del om han kan hitta en ny klubb i till exempel Finland.
Sen kan man inte hålla på så hur mycket som helst. Då förbrukar man förtroende och blir nog svårt att värva andra spelare i framtiden.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
majk: Fast det kan förstås vara lite känsligt om det inte är spelarna själva som kommer med ett sådant förslag, det är ju helt annat med en bänkad spelare som vill vidare. Jag gillar inte sånt beteende allt måste jag säga.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Blå grottan: Det var väl en liten chansning men gissar på att de ligger på runt 300k/månad totalt. Båda alltså. Kanske lite högre då Sigalet nog var rätt dyr. Om de kan gå med på bryta kontrakten mot halva lönen frigör ni 150k/månad i lönekostnader. Men i dagsläget nr spelare som Calof, DeSouza Hersley och Rakhshani kostar runt 50k i månaden så skulle det vara en bra lösning.

Sen ska man såklart hitta de spelarna som går med på att spela för så låg lön och även komma överens om spelare man vill bryta med. Spelare med längre kontrakt än detta år är det nog väldigt svårt att bryta med. Därför Sigalet och Sallinen som vore troligast att göra det med.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Axle San: Vilken typ av matcher vill Sallinen ha när han inte är beredd att täcka skott i boxplay?
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Blå grottan: Vi kanske kan köpa ut hela laget och köpa ett nytt till reapris? Fast seriöst så år ju risken att vi köper ut till exempel Sigalet och Sallinen och får in två spelare som inte är ett skvatt bättre utan endast vill ha lite träningsmatcher.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
majk: Du menar att om man tjänar 150k på att betala halva deras löner - Och för dessa 150 kan man få in två bättre spelare?

Om det stämmer så är det värt att prova. Men jag är skeptisk till att man kan få spets för de små summorna? Vad kostade Rhett?
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Alfred : Vår räddning är nog Covis och att allt ställs in
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Zappaholic:

Ja, det är ju stor risk att även vi drabbas nu.
Och då troligen större delen av laget, eftersom de hade
en lång bussresa från Skåne.

Även Örebro lär ligga i riskzonen, som mötte Rögle i lördags.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Enaranger:
Tittar man på tv så har jag extremt svårt att se att man kan minimera c-19 spridningen utifrån att man placerar fler än 2 personer/sällskap på varje bänkrad.
Tycker det ser hemskt ut även med 50 pers då.

Men nog borde vi säkert få in mer än 50 pers utan att behöva trängas förbi varandra.
Tar vi bottendelen/långsidan ovanför spelarbås och utvisningsbås så har vi två ingångar med sittplatser både till höger och vänster på resp sida och är det inte 11 rader (kan ha fel nu)?
Om man då antar att varje ingång har en person strategiskt på resp rad (så ingen går förbi varandra) så får jag 44 på varje långsida och 88 på båda. Läger man till kortsidor och övervåning får vi säkert en bunt till (minns ännu sämre hur det ser ut där i detalj)
Så kanske iaf 120 personer borde kunna säkert gå in på arenan och få sittplats.
En frivillig förälder som matchvärd i varje öppning som stoppar personer i tid från att sticka ut ”alla på en gång” genom passagerna. Det tror jag på!

Men så länge man placerar 3st personer på samma rad som inte är i sällskap med varandra är risken att det blir smittspridning redan vid 50 pers.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Peja:
Vad tror du?
Är en tränare som själv spelat back mera inriktad på presspel än en spelare som själv spelat forward.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Blå grottan: Om man säg lyckas köpa ut spelare som Sallinen och Sigalet för halva kontraktsvärdet då får man iaf kanske runt 150k/månad i midre kostnader. För dessa pengar i dagens spelarmarknad kan man få in en riktigt bra back och riktigt bra forward. Då har man samma kostnader som tidigare samtidigt som man faktiskt kan spetsa truppen.
Men det gäller såkart att spelarna går med på det. Sallinen borde väl kunna få ett kontrakt i finland. Svårare för Sigalet men en allsvensk klubb kanske kan ta honom billigt till exempel om ni ändå står för halva hans lön.
Annars finns det väl inte så många kontrakt att bryta där spelaren skulle gå med på det.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
xxx BIF xxx:
Systemhockey, process, styrspel, presspel, forechecking, många ord...
Vem är snabbast på banan? PUCKEN! Ingen spelare kan åka i 200 km.
Borde löna sig att träna passningsspel på stora isytor "hela plan" i stället för att köra presspel på små isytor.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Alfred : Finns nog en rejäl risk att vi drabbas också nu eftersom det var match i torsdags...
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Smitta hos Rögle nu, håller alla tummar att vi slipper? Eller vi kanske vill ha mer paus nu
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Blå grottan:
Förlåt för ”ryggdunkar”-utlägget, nu med ståndpunkts-facitet i hand var det riktigt fel-riktat!

Men sedan jo, självklart investerar en sponsor i en förening för att synas och att förknippas med något positivt.
Att då sponsra i en tid då löfte att försöka nå minst kvart och nu semi och se att inget aktivtfrån föreningen görs för att få synas så länge i ett slutspel påverkar självklart.
Tror du vi supportrar kommer att pytsa in pengar motsvarande bulan/Berra och guldmedlem länge till om vi harvar i bottenträsket? Det funkar nog en gång till, kanske två att få in motsvarande för uttalade värvningar, men sen är jag övertygad att summan börjar dala rejält..
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
munkas: Jag tror nog att ingen riktigt ser exakt likadant på läget i laget nu. För någon månad sen kunde vi fortfarande prestera godkända insatser, om än få.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Mattson: Då gör du samma bedömning som jag gör. Det var just därför jag sa "sluta fantisera" om en massa värvningar. Man måste lyckas klippa kontrakt och frigöra pengar först. Men om man lyckas med det är jag inte nån motståndare till värvningar, tvärtom. Däremot är väl risken att man lyckas värva fel igen..

Vi får hoppas att laget hittar ett sätt att ta sig ur detta mörker. Annars har jag svårt att se at Sundlöv & co. kan sitta kvar. Han borde ju avgå självmant om han lyckas bli första sportchef att köra ner Brynäs i HA - Och med den budgeten han hade.

Vill samtidigt understryka att Micke är en sympatisk person och att jag hoppas vi kan undvika en massa personangrepp.
Kommentera


Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Hårdare restriktioner har nu även införts i Gävleborg.
Så de eventuella extra småslantar som 300 i publik plus restaurangbesökare är nu nere på max 50 personer även för oss.

Det kommer ju troligen gälla åtminstone över alla de hemmamatcher vi ska spela i december.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Axle San: ”Samtidigt så är Örebro, Växjö, Rögle lag som jag inte ser som självklart bättre än oss, vi kan knäcka nån av dem tror jag samt Oskarshamn.”
-Oktober

”Sen är ju inte säsongsinledningen någon katastrof heller, vi har startat bättre än på år och det är ju Nice 🤗🤗”
-Oktober


Ser du likadant på situationen nu?
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Axle San: Nä framförallt har poängutdelningen varit dålig och vi är i ett prekärt läge tabellmässigt. Tycker ändå att vi spelat rätt bra. Sen har coronan också ställt till det en hel del.
De underliggande siffrorna ser bra ut och borde betyda att vi klättrar om vi fortsätter likadant.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Blå grottan: Med ett bedömt underskott på 35 miljoner ska det mycket till att föreningen överlever bokslutet. Det finns i alla fall inget utrymme att köpa ett gem ens. Det som är surt är att två av bottenkonkurrenterna hittat pengar att värva spets som kan rädda deras säsonger. Gunler är väl främst en bra värvning på längre sikt och det är nog inte ett perspektiv som Brynäs ska prioritera just nu.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
majk: Ja ni kan ju behöva lite förstärkning ni med, det ser inte bra ut.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Axle San: Vi fick in Rhett och Bokk istället för Bulan för en fjärdedel av priset av Bulan.

Kom inte som en jätteöverraskning att det skulle bli billiga spelare nu i höst.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Huss: NHL kommer att spelas som det verkar, med stängda gränser så får kanadensarna lira mot varandra sen blir det kluster med matcher mellan länderna och lagen får sitta i karantän. Smittspridningen i USA är ungefär som i Sverige så det är bara att blåsa på och det finns ju massor av spelare från AHL att fylla på med vid behov.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Peja: Det bara fortsätter... Frågan är hur NHL skall kunna starta under dessa omständigheter (stängda gränser, ingen publik, galopperande smittspridning, vacklande ekonomi etc.)?
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Blå grottan: Bittert hela skiten, det kändes kul och spännande när det samlades pengar till Berglund och Bertil men det hade varit bättre att gå in i serien med en väldigt tunn trupp och fyndat istället. Nu sitter vi på feta kontrakt över denna och nästa säsong när det knappast lär bli publik i något större antal.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Peja: Jag tycker också att de ska värva om de har råd utan att gå i konkurs. Men Brynäs varumärke är inte i fara som xxx BIF xxx skriver.

Jag ryggdunkar inte ett smack, tvärtom så vill jag byta ut hela den sportsliga ledningen, ledningen som suttit på en stor budget men presterat uselt. Jag tror ärligt talat att laget åker ur. Vad det innebär vet alla, men jag tror Brynäs har större möjligheter att ta sig tillbaka än många andra klubbar. Om de har råd att värva för att inte åka ur så stödjer jag det.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Blå grottan: Det är klubbarnas marknad nu, finns många spelare tillgängliga ganska billigt. Visst är det en svår ekonomisk situation, men med tanke på läget måste man sätta det i relation till hur mycket det skulle kosta att åka ur SHL.Brynäs har trots allt just förlorat med 7-2 mot en potentiell kvalmotståndare.

Covid-19 gör att kansliet trimmas rejält nu, men om Brynäs åker ur SHL kommer kansliet att trimmas mer än deltagarna i Biggest Loser. Då blir det en helt ny verklighet.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
xxx BIF xxx: Jag ryggdunkar ingenting - Jag säger ju hela tiden att den sportsliga ledningen har misslyckats. Men jag tänker inte hålla på som vissa andra och håna och pissa på Brynäs.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
xxx BIF xxx: Länka gärna så att vi kan ta del av Glaans tweed.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Blå grottan: ” Dessvärre är detta den historiskt sämsta säsongen att åka ur. När kassan är tom räcker inte 6 miljoners fallskärm långt. Men Brynäs är landets starkaste hockey-varumärke så finansiering borde inte vara ett problem i en sån situation.”

Om Campese lovar resultat genom satta mål, får investerande sponsorer, och Bif totaldyker är det varumärket i fara.

”Men vi riktiga fans följer klubben genom ett stålbad i allsvenskan och tillbaka om det är så. Kanske skakar vi av oss lite gnäll på vägen.”

Så de som ser problem och lyfter dem är inga riktiga fans? Det är fans som du som ryggdunkar som tillåter detta ske!
Se Glaans tweed i helgen om ryggdunkar så kanske du förstår. Han summerade det i en mening!
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
pettisbif2.0: Det är lättare förstås att lösa ut en Lindelöf som sitter på läktaren än någon som har istid. Vem vill liksom bli utköpt i detta läge? Alcén & Solem Till exempel, vad har de att vinna på att bli utköpta i detta läge?
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Blå grottan: sluta håll på mot han nu seriöst ... jag och pettisbif är inte samma person
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Blå grottan:
Lägg av med det där! Jag har mitt konto och inget annat!

Vi borde kunna lösa ut fler spelare. Asklöfs ersättare är Gunler. Lindelöf plus tex Alcén & Solem skulle kunna vara pengar för en sån som Shane Harper.

Hersleys lön ligger på mellan 60 och 80k. Spelarna vill spela NU. Och då tar dom vad dom får.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Brynäs21: Du formulerar dig väldigt likt Pettisbif.. har du ännu fler konton reggade?
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Om inte AHL kommer igång.
Då kanske NHL till slut måste betala klubbarna i Europa för att inte
de lovande talangerna som inte platsar i NHL ska bli utan matcher
på över ett år.

Så klubbar som är kalla (och har råd att vara det) kanske kan få några
riktiga guldkorn i januari, om och till på köpet få betalt för det.

NHL har ju tagit utbildade spelare för en billig peng från Europa
under många säsonger nu. Så det är väl dags att betala tillbaka
nu, om de inte vill att några av deras potentiellt framtida spelare
ska tappa över ett års matchspelande.

Och i åtminstone USA är de väl vana vid att högre utbildning kostar pengar.
Så de får väl se det som att de betalar för att vissa spelare får komma
till Europa på vidareutbildning.

Trump och hans lallare lär ju inte få ordning på smittspridningen i USA
tills i januari. Så jag har ju väldigt svårt att se att ens NHL ska kunna
starta då, hur mycket de än hoppas på det. Om sen den nya administrationen
börjar få mer ordning på smittspridningen. Så lär det ju dröja till åtminstone
februari/mars innan NHL kan starta en förkortad säsong. Då kommer kanske
inte AHL ha högsta prioritet.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Alfred : haha Alfred den var bra mystiska det kanske jag har;) därför jag inte håller med han
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Blå grottan: dyra spela köp? Nu förstår jag inte dig riktigt pågrund av denna pandemi som är just nu går det att lösa väldigt billiga och bra kontrakt kolla bara calof i Växjö han är jävligt billig just nu för Växjö .. samma med Luleå desoussa som en rookie lön så det du yrar om förstår jag inte .. blir Patrik Berglund skadad så är det ett krav att sundlöv ska värva blir för dyrt att åka ur shl
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Axle San: Håller med dig Axle - Folk borde sluta fantisera om dyra spelarköp och värvningar från AHL. Micke och ledningen har försatt Brynäs här, pengarna är slut, nu är det bara löpa linan ut.

Dessvärre är detta den historiskt sämsta säsongen att åka ur. När kassan är tom räcker inte 6 miljoners fallskärm långt. Men Brynäs är landets starkaste hockey-varumärke så finansiering borde inte vara ett problem i en sån situation.

Men vi riktiga fans följer klubben genom ett stålbad i allsvenskan och tillbaka om det är så. Kanske skakar vi av oss lite gnäll på vägen. Kämpa Brynäs!
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Brynäs21: Låter som att du har mer information, mystiska Brynäs21 ;)
Kommentera


Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Brynäs21: Ingenting är förstås skrivet i sten.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Axle San: vi får se när du har fel
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Guldet är BIF : Jo jag hörde också vad Campese sa på mötet, men som du säger värvades ändå Gunler... och när Campese sa det hade inte Brynäs förlorat med 7-2 mot ligans näst sämsta lag. Jag tror inte att man blundar inför nedflyttningshotet nu.
Kommentera

2100619 · »