Brynäs IF

705149 inlägg · 7953 ämnen

Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28

2028950 · » Till forumet


Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Forsberg 1978: Du må vara en engagerad sofftyckare men rätt person att avgöra vem som bör vara kapten är DU verkligen inte.
Och knappast nån annan härinne heller...
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Auchinleck: Rödin må vara en riktigt bra hockeyspelare men något kaptensämne är han verkligen inte punkt slut.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Lakim1912:
Tilldelar man kaptensrollen på det viset = AVGÅ, för helvete.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
munkas: håller fullständigt med om att han kommit igång. Men rödin hade varit ännu bättre nu om han ficka trampa fritt och skita i det andra som att vara kapten tex där passar Blomqvist mycket bättre. Tror inte rödin bad om att få axla den rollen utan den fick han med på köpet pga allt jävla snack om att nu är han hemma för att ta hem guldet till Gävle igen.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
bradberry: Bra och sakligt skrivet tycker jag. Kan du inte posta detta till Campese? Kanske han är ödmjuk nog att läsa och reflektera lite över vartåt skutan nu styr?
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Lakim1912: Blomman? Är han ens med längre? Totalt osynlig veckovis för att sedan blixtra till en gång och sätta en puck från slottet i PP.
Rödin har gjort 12 poäng senaste 8 matcherna. Bäst i ligan. Tänk ett Brynäs utan Scott och Rödin. Herregud vad blekt...
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
SWEATT: rödin skulle spela som han gjorde när han lämna. Blir aldrig bra att skryta upp ngt innan han har börjat leverera. Absolut har han kommit igång efter tränar bytet men jag vill ha ut mer av honom. Hade varit bättre att ha Blomqvist som kampen.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Anskar: Ja dom bör nog se upp för att det här kommer aldrig hålla.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Asterix: I det läge Brynäs varit de senaste 40 åren, och med de förutsättningar man tycks ha, hade det räckt med målet att etablera oss som topplag inom en 5-årsperiod. Lagom vagt och tillräckligt svårt. Ett mål som uppfattas som ouppnåeligt är felformulerat.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Asterix: Hade föredragit om man hade pratat mer om långsiktighet, att man måste bygga upp föreningen på flera sätt för att på sikt kunna utmana om guldet och sen konkretiserat detta med på vilket sätt man ska spela, vilka ekonomiska mål man behöver uppnå för att kunna finansiera en kraftkraftig spelartrupp över tid. Istället blir det väldigt konkreta sportsliga mål varje säsong som ska uppnås och man ska ta visst många guld etc. Man borde fokusera på hur man tar sig dit. Detta har man delvis gjort med mål om publiksnitt och omsättning, men ingångsvärdena för det sportsliga delen blev för konkretiserat. Sen först och främst misslyckandes man med första steget- rekrytera rätt ledare som skulle utföra arbetet sportsligt.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Mattson: Är mycket tveksam till att gå ut offentligt med ett mål på 4 guld på 10 år. Internt hos högsta ledningen kan man ha det målet men är ändå tveksam. Målet måste vara att vinna serien och sedan guld för varje säsong man spelar, och det målet gäller 100 år framåt men man tar ett år i taget, med början nuvarande år. När målet serievinst och guld är satt får man fundera över vad för tränare och spelare som behövs för att nå målet. Om man något år inte når målet får man analysera varför, är det spelarna, spelidén eller tränaren som behöver förändras?
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Axle San: Jo men 1,48. 55 kg är väl att ta i?

Marcus Nilsson leder poängligan - 171 cm.
Ryan Lasch är en av SHLs absolut bästa spelare - 170 cm.

Vad har längden att göra med om du är en duktig hockeyspelare eller inte?
Då är det nog bättre vi fortsätter konkurrera med spelare från Allsvenskan istället :)
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
mattiask: 170/70, en smurf
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Auchinleck: Huh? Eller var det ironi till att han är/var liten?
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Auchinleck: Det var väl han vi nyss skeppade iväg till SaiPa? Iofs krävs inte så mycket muskelstyrka i Ingenmansland-play off..
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
mattiask:
1,48. 55 kg.
Perfekt när spelet steppar upp i slutet...
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Här har vi en spelare det ryktas om till Sverige.
Väldigt bra ålder och dessutom enligt det man kan läsa sig till en väldigt bra spelare.
Ser dessutom väldigt intressant ut av vad man kan se på statistiken, men framförallt vad man kan läsa sig fram till.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Enaranger: Helt sant. Det är därför man ska bygga en organisation runt laget som jobbar med en medveten spelidé, medveten långsiktig scouting, medveten videoanalys osv, så att de spelare som kommer in direkt känner sig trygga i systemet.

Men Brynäs har ju inte förstått hur man bygger upp en organisation runt herrarnas A-lag. När Djurgården sa upp kontraktet med Hans Särkijäärvi så hade man letat rätt tränare länge, så när Säcken gick hade man Robert Olsson scoutad och klar.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Sama: Behåll dessa, försök bli av med resten, unga killar kan förstås lånas ut också..

Samuel Ersson

Niclas Andersén
Jonathan Sigalet
Josef Ingman

Johan Alcén
Nicklas Danielsson
Daniel Mannberg
Tomi Sallinen
Anton Rödin
Greg Scott
Johan Persson
Brodecki
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Sama: Fy helvete vad risigt. Mittenlag i Allsvenskan.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Axle San:

Samuel Ersson

Alexander Lindelöf
Niclas Andersén
Jonathan Sigalet
Josef Ingman

Johan Alcén
Samuel Asklöf
Nicklas Danielsson
Daniel Mannberg
Lukas Zetterberg
Samuel Solem
Marcus Westfält
Tomi Sallinen
Jaedon Descheneau
Anton Rödin
Greg Scott
John Persson

Dessa har kontrakt över nästa säsong
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Axle San: Alla kontrakt finns med på Eliteprospects om det var det du menade!
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Huss: Finns en lista på spelare kontrakterade för säsongen 20/21 tro?
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
bradberry: Utmaningen för Sundlöv handlar mer om alla kontrakt han måste bryta och mindre om vilka som skall förlängas.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Doften av Modo tilltar....

En alltför (?) stark ambition i att hitta klubbens själ har medfört att man nästan in absurdum tecknat upp spelare och ledare med stark brynäsanknytning.

Vi har skrivit tre år med Alcén. En spelare som förmodligen bara Oskarshamn skulle signa bland SHL-lagen. Vi har Blomqvist som inte får ut något och Rhodin som trampar vatten. Tre gävlekillar som förmodligen fått kontrakt för att de är just gävlekillar med anknytning till klubben. En annan trotjänare, Mannberg får förlängt med två år. Andersén med många, många år i klubben håller för närvarande allsvensk klass. Brodecki, en annan ex-brynäsjunior är helt makalöst ojämn och pendlar i prestation där han kan hålla toppklass i SHL i 2-3 matcher för att sedan köra 10 på allsvensk nivå... Ölund känns mentalt bräcklig och är en besvikelse även han. Back-Ersson gör vad han kan men hans SHL-status måste väl också ifrågasättas. Jocke Ericsson har det tungt bakom ett svagt försvarsspel men måste väl ses som en mindre besvikelse även han...?

Av alla de med stark brynäsanknytning så är det väl Molin, Söderström, Rödin och Scott som gör det riktigt bra. Nicklas Danielsson får godkänt men är beroende av att spela med bra spelare. Målis Ersson oxå godkänd, liksom Kilström men han kanske vi kan räkna bort...

Sen har vi inte nämnt klubbens ledning som vimlar av ex-Brynäsare. Resultatet av det har vi redan sett prov på. Lex Dackell. Har säkert glömt någon men tycker ovanstående räcker för att visa att Brynäs behöver byta spår och att det är bråttom....
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Mattson:

Numera kan man ju inte bygga ett lag för att det ska vara
bra ens 2-3 år framåt i tiden, ännu mindre 5-10 år framåt.

Spelare som blir för bra försvinner till andra ligor.
Det som då är viktigt är ju att ha en ekonomi för
att kunna ersätta de bra spelare som försvinner
med spelare av minst likvärdig klass. Och det är
ju det som är Campeses jobb.

Och har man en ekonomi där man till och med
kan ersätta en spelare med en annan spelare
som man på förhand vet håller en högra klass.
Det är ju då man kan göra ett lag bättre.

Och det är väl så jag antar att Campeses uppdrag är.
Att förbättra ekonomin så att vi stegvis har råd med
fler (dyrare) spelare av en högre klass.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Charliejfz: En vinst mot Malmö hade absolut inte tagit oss upp på play off plats (slutspel tror jag du menar) då Lakers är 6 poäng före oss med massivt bättre målskillnad.
Det är förresten väldigt talande att se hur Växjö blivit ett helt annat lag sedan de började förstärka laget under säsong. Någonting för Brynäs att fundera på kanske, jag vill minnas att Brynäs låg tre, fyra poäng före Lakers när de började agera.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Axle San: Hoppades att ni skulle vinna över Malmö. Och att ni tog er upp på play off plats.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Enaranger: Om en klubb med förutsättningar sätter ett mål om 4 guld på 10 år så köper jag det. Jag ser inga tecken på att Brynäs är en sån klubb. Varken när det gäller de ledare Campese rekryterat eller de spelare som skulle sjösätta år 1 i hans tioårsplan. Och det syns framförallt inte i historiken de senaste 40 åren. Men ge mej gärna en livlina eller ett hopp.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Mattson: Vi får in vårt nyförvärv till matchen i morgon och det blir ju en liten extra krydda.
www.shl.se/play/video/Moras_John_Persson_hattrick_2017_11_14-19981226?provider=ttvideo&autoplay=1
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
munkas: För att inte tala om dagen före match... Säg inte att det är idag.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Anskar: jo, jag håller med. Borde dessutom vara automatiserat på ett sätt som gör att det inte går att missa.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Peja: Problemet är att hur många fler Brynäs har missat i dessa tider då varje krona behövs.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Axle San: Stämningen dagen efter Game day. Ouch...
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Anskar: Ersson är en av landets största målvaktstalanger. Brynäs har ju nyss bytt mv-tränare några gånger om men det är för tidigt att bedöma deras långsiktiga arbete.

Dåligt att du inte fått inbetalningskort men bli livstidsmedlem så slipper du problemet :)
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Lakim1912: Det gäller nog att se över ALLA poster hos Brynäs IF vad har vi för målvaktstränare tex. för 6-7 år sen plockade brynäs fram målisar på löpande band nu finns inget. Nu är det 2år sen jag fick nåt inbetalningskort för medlemskapet men det kanske beror på att jag bor långt ner i Blekinge.Nej dom tar detta detta en klackspark men dom får nog se upp lite.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
SWEATT: En lagkapten får inte ta en sån skitutvisning i viktigt läge av matchen. Lagkaptenen är den som ska skälla ut den jäkla idioten som tar en sådan utvisning! Det är dessutom inte den första liknande utvisningen han tar. Jag tror att det blivit lite för mycket denna säsong för Anton som resulterar i detta. Han vill så mycket att det blir fel. Tror dock att det blir svårt att rycka "C" från honom.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
SWEATT: ajdå, det var ingen mardröm....
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Lakim1912: "hur många utvisningar hade Rödin idag. Han som tagit kaptens bindeln av han som borde haft den. Så jävla fel att måla upp rödin som en gud innan han lyckats leverera ngt extra mot vad hans löne dränering i våran nu lilla kassa."

Va? Är det någon i det här laget som levererar är det Rödin. Han och Scott bär oss och är enda anledningen till att vi tar poäng. Vem borde varit kapten tycker du?
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Enaranger: Ja men inte fan ska han gå ut och babbla (närmast utlova) SM-guld i mängd i alla fall.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Tack Dacke för ett jävla fuskbygge....!!!! 🤮
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Guldet är BIF : Jag pratar om Marcus Ersson. Samuel Ersson tror jag knappt att vi får behålla, tyvärr.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
xxx BIF xxx:
Ska erkänna att jag har dålig koll just nu om vi har någon lovande spelare från j20 som gör sitt sista år där men som vi ej har plats för i truppen nästa säsong?
Men absolut har vi någon bättre så vi såklart använda platsen till han.. Men för att besvara din fråga så tycker jag inte vi ska behålla solem, han har inte det som krävs i mina ögon.
Och Zetterberg kan vara värd en chans till, men har mycket att för bättra och det kommer vara en tuff sommar för honom om han verkligen vill.

Annars ser jag inget fel i att ge kontrakt till unga spelare på utlåning, det visar att vi tror på dom och dom får motivation till att förbättra sig.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Davey85: Nästa steg? Det är hans 1a säsong i SHL.
20 år gammal och spelar i ett Brynäs vars försvarsspel inte har imponerat nämnvärt.
Svårt för S.Ersson att bygga självförtroende och komma i ett flow, när insatserna av laget är så upp och ner.

Unga talangfulla spelare behöver få göra misstag och förhoppningsvis ta lärdom av dessa för att kunna ta vidare steg i utvecklingen.
Sen att tavlor blir väldigt ödesdigra av en målvakt är ju en sak.

S.Ersson är billig och väldigt lovande. Han ska vara kvar alla dagar i veckan i min bok.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
adrenalinerush:
” Asklöf tycker jag vi ska behålla men på utlåning.”

Varför behålla någon vi direkt skickar på utlåning, om vi nu får ett val?
Så vi tar tillbaka zetterberg, solem eller westfält då istället?
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
xxx BIF xxx: Ja, framförallt Brodecki kan bli svår att ha kvar om vi inte lyckas bryta vissa andra kontrakt. Zetterberg hade jag helt glömt, hoppas VIK tar honom, han går ju inte super där heller.

Molin vill jag nog ha kvar oavsett.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Finns inte en chans att vi ska kunna få denna trupp att börja leverera. Det är är för dåligt bygge. Hur kan några enstaka segrar få LAGET att börja känna sig lite för bra och för viktiga så att man slutar leverera. Det är ett dåligt lagbygge. Lägg ner skiten efter den här fiasko säsongen. Det har gått för långt och intresset kommer inte kunna återfås för detta anrika märke det en gång var. Och en sak undra jag väldigt ofta. Hur har dessa ledare som spelat hockey hela deras liv hunnit blivit trygga och duktiga företagsledare under några sommar uppehåll. Rannsaka er själva och ställ era platser till förfogande och låt folk som kan hantera stora pengar och klarar av att göra ett bra och få chansen. Det måste finnas ngn stake i er också ni är inte bra för brynäs idag.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Davey85:
Håller med dig i nästan varje enskilt fall, men tvivlar starkt på att den grund du lagt blir den grund vi utgår ifrån.

-Tror vi får dras med både lindelöf, zetterberg (hade du glömt) asklöf Solem och westfelt
Problemet med att värva fickan full med dessa spelare är att utlåningskistan blir full snabbt, hade kunnat behövs till andra framöver.
-Jeadon hans straff, sa det något om lönen? Är han dyr så sitter han nog där han sitter.

-Andersen är dyr, men som back i 3dje par ok.
—Kilas, du har rätt om honom, men det känns tufft att låta någon som tagit smällarna får gå som tack för hjälpen.
-Molin och brodecki kan utifrån din stomme vara kvar. Med sallinen i 3dje blir de farliga. Tyvärr tror som sagt din stomme har fler ”pelare” och då finns ingen plats för dessa 2 anser jag om vi ska ha ett slagkraftigt lag.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
adrenalinerush: Jag väntar och väntar på Ersson, men han måste ta nästa steg. Men ja, du kan ha rätt, kanske att jag var lite för färgad av hans taffliga insats som ledde till Malmös andra mål.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Enaranger: Synd att laget går så jävla dåligt att våra framgångar utanför isen kommer i skymundan. Brynäs verkar ha gjort stora framsteg på marknadssidan med fler och större sponsorer, En bra start verkar rulla på på ett bra sätt, publiksnittet har ökat ordentligt osv.

Synd att INGET av detta påverkar spelet på isen. Det hårda jobbet är ingenting värt om vi åker ur. Dags att visa samma handlingskraft på isen som utanför. Jag tror det är läge att öppna plånboken lite extra inför slutspurten på serien.
Kommentera

2028950 · »