Brynäs IF

710621 inlägg · 7953 ämnen

Säsongen 2018/2019

1836377 · » Till forumet


Sv: Säsongen 2018/2019
Peja: Alltid roligt att spekulera!😉 Dessutom tror jag att BZ redan planerar inför nästkommande säsong.
Kommentera

Sv: Säsongen 2018/2019
ellis: Ja det är nog den absolut viktigaste biten i det hela. Hoppas verkligen det löser sig.
Kommentera

Sv: Säsongen 2018/2019
Chanzone: Sen efter den säsongen blir ju den elementära frågan hur att behålla och förlänga med Stefan Bengtzén själv. Att fortsätta knyta upp honom in på 20-talet känns som en ödesfråga för Brynäs framtid.
Kommentera

Sv: Säsongen 2018/2019
4500 sålda till matchen imorgon...
Kommentera

Sv: Säsongen 2018/2019
Chanzone: Tycker det är alldeles för tidigt att spekulera i nyförvärv till nästa säsong. Vi vet ju inte hur egna produkter eller för den delen intressanta spelare i Allsvenskan kommer att utvecklas den här säsongen. Det finns många som är värda att hålla ögonen på.
Kommentera

Säsongen 2018/2019
Jag vet att jag ligger väldigt långt fram i tiden nu, men jag tror Brynäs och Bengtzen har chansen att bygga något riktigt bra. Äntligen kan man släppa några spelare som helt enkelt har gjort sitt. Så här går mina tankar kring backsidan. Min amatöranalys av forwards kommer lite senare.

www.eliteprospects.com/team.php?team=2

Bertilsson( 18/19) - Gunderson (18/19)
Kilström (19/20) - Vakant
Carlsson (17/18) - Vakant
Ersson (17/18) - Larsson (18/19)
Boqvist

Tycker man ska göra allt för att förlänga med Carlsson. Även Ersson bör ges nytt kontrakt - om det ej kostar för mycket. Flytta upp Boqvist från juniorerna.
Jörgen Sundqvist: Man bör släppa trotjänaren som tyvärr har gjort sitt på denna nivå. Sitter dessutom på en rätt hög lön, 1,3 mille. En ny roll inom föreningen?
Marc Zanetti : En härlig kämpe, men spelsinnet och passningsspelet lämnar övrigt att önska. Släpp. Kanske redan försvinner under denna säsongen?
Elias Fälth : Här är jag kluven. Jag tycker han är en bra spelare och har något att tillföra. Tyvärr skadad alldeles för mycket och han blir inte nå yngre direkt. Liksom Sundqvist har han en lön på runt 1,3 mille. Bör kunna hitta någon bättre.
Slutsats : Tycker man skall släppa dessa tre spelare och plocka in två nya utifrån. En riktigt duktigt powerplay back, helst en rightare. Just nu tycker jag att varken Carlsson, Larsson och Kilström är riktigt på den nivån än. Nån av dom kanske blommar ut under nuvaranade säsong dock.

www.eliteprospects.com/player.php?player=15878
Om jag fick leka sportchef skulle mitt förstaval vara Linus Hultström. En spelare med oerhörd offensiv uppsida, dessutom är han rightare. Kan verkligen bomba in mål i PP, god för 15-25p varje säsong. Minns när han spelade i DIF och nästan på egen hand sänkte oss i play-in. Kanske inte den starkaste defensivt, men placera honom med klippan Kilström så löser det sig. Ett två årskontrakt till säsongen 20/21.

www.eliteprospects.com/player.php?player=39021

Mitt förstaval till platsen bredvid Carlsson är kanske något av en doldis, Arvid Lundberg. Tror stenhårt på honom, kommer bara bli bättre och bättre. Duktig defensivt och inte helt oäven offensvit. Alltid starka siffror i +/- statiskten. Carlsson kan därmed ta en liten offensivare roll än vad han har idag.

Då skulle vi ha tre riktigt stabila defensiva backar av hög SHL-klass i Bertilsson, Kilström och Lundberg. Krydda det med Gunderson, Hultström, Larsson och Carlsson som lite mer offensiva så ser det snuskigt bra ut. Sen får Ersson och Boqvist sina chanser under säsongen.

Tankar? Vilka backar vill du se?
Kommentera

1836377 · »