1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 746590 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
Bissett19: Nix, de har Lill-Riddarn på A-lagskontrakt som ska vara backup. Och Luleå har tagit tillbaka Gusten Törnqvist, som ska konkurrera med Modig. Kanske Skellefteå, men de ser nog både Korhonen och Hadelöv som förstamålvakter.

Peja: Kanske Djurgårn var med o högg,dem har enligt Expressen fått nobben från några andra spelare dock lite mer namnkunniga än Korhonen.
DIF har väl bara Daniel Larsson kontrakterad på mvsidan till nästa säsong,Lassila ryktas ju hem till Finland igen.

Peja: Nja det var ju Elitserieklubbar som hade varit med och MIF är ju allsvenska numera..

SAIK och Luleå kan vara tänkbara...

Man kan väl gissa att det var Brynäs och Malmö som ville ha Korhonen. Förstår inte vilka annare det skulle vara, kanske HV då, men de väntar nog på Liv istället. Men det låter ju fint för Brynäs med "dragkamp" :)

Mickis: ja det blev visst en dragkamp om honom.. hoppas att inte Brynäs betalade för mycket för honom bara...

GävleLasse: Som jag misstänkte så var det en del andra elitklubbar som var ute efter Korhonen. Allt enligt GD

Peja: ja han hade jag gärna sett att man signat och lånade ut...

GävleLasse: Håller med. Ellebo lirar väl i LHC om sisådär 2-3 år och blir en legend i klubben.

Mickis: tja, på den fronten så har vi ju INTE blivit värst mycket bättre...

GävleLasse: Så är det säkert. Brynäs får inte tappa bort talanger som kommer från länet. Det ger dåliga vibbar.

Mickis: Andreas Johansson kanske...

Jag tror att det är många som tagit tillbaka en del de sagt om Brynäs förr... Många av "rötäggen" som skapade så mycket negativt är ju "long gone"...man vill tro det i alla fall.

Mickis: Du menar Andreas "Snart Hockeyinavalid" Johansson.

Skulle inte tacka nej till Uffe Söderström däremot.

GävleLasse: Jo, det som jag blir lite arg på är att hockeykillar från hofors inte spelar för brynäs. Uffe var ju en latebloomer, men Johansson? osäker på namnet, var en talang.

Mickis: man säger så mycket... blir bristen på alternativ så kanske han tar tillbaka de orden...

GävleLasse: Om det är Ulf Söderström, hoforssonen du pratar om så sa han en gång i tiden att han aldrig skulle sätta sin skridsko i brynäs.

wap.hockeysnack.com
Lasse: Jesus var mer än säker i premiären. Jag var själv där och såg matchen. Kommer även ihåg Sperrle ®i Tammerfors när man knappt hinner sätta siig när han släpper in ett skitmål. Fast innan motståndarna skall komma så nära så skall åtminstone några Brynäsare försökt att störa.

Peja: hehe, men Boork har ju häcken full med Brendl nu... PLUS en massa finnar... Endast-Svenska-i-omklädningsrummet-debatten" LÄR komma som ett brev på posten...

GävleLasse: De sa att det makes sense eftersom Samuelsson är en gammal Boork-favorit och Boork aldrig skulle kunna överleva en silly season utan att få värva någon av sina gamla favoriter...

Peja: jaså vad sa kaffesumpen och renskiten då? *ler*

GävleLasse: Jag frågade tarotkorten vem den sista forwarden skulle bli och de sa Samuelsson.

Peja: Martin Samuelsson? vad får dig att tro på den värvningen? Några indikationer? Då tar jag hellre Söderström.

GävleLasse: Håller med... jag förstår inte hur man kan kritisera den här värvningen så mycket som en del gör. Nu hoppas jag på en powerforward istället för Spets, magkänslan säger Martin Samuelsson.

Peja: Personligen så känner jag mig bra mycket tryggare med Krohonen än någon rysare typ Kristan... Efter Kristans inledande insats mot SAIK borta så var man allt utom nöjd...

Bissett19: Exakt, jag tror att utespelarna (främst backarna) blir mer avgörande för hur det slutar än målvakten. FBK vann ju guld med Henriksson och personligen ser jag faktiskt Korhonen som snäppet vassare än Henriksson.

tjugo8:
Sundlövs kommentar:"Han är en stabil, trygg och bra målvakt" är precis så man känner,frågan är om han är kapabel att ta oss längre än kvarten återstår att se.
Men denna säsong får han en bättre backuppsättning framför sej o ett väl fungerande försvarspel.

Gott jobb,Sundlöv.

Kankaanperä erä erä erä erä ä?

tjugo8: Tuulola la la !

65selander: Tuulola mannen som proppade bulan och med ett tandskydd i Brynäs färger. Kiitos Tuulola

kärlek...

65selander: Tuulola la la lalalala

wap.hockeysnack.com
Tuulola mannen som proppade bulan och med ett tandskydd i Brynäs färger. Kiitos Tuulola

Lunkan: Ja. Och man bör väl tillägga att Tuulola fortfarande är grym.

arnio: jojo. det är ju i betraktarens ögon...

Peja: låter lovande

Lunkan: Jag snackade med en finne med bra koll förra veckan, han sa att Kankaanperä hade näst mest speltid av backarna i Jokerit efter Tuulola.

micke: Semi om jag fattat det rätt..

Kvartsfinal nästa säsong är målet mao....

tjugo8: lol

micke: Markus Korhonen tillbaka i Brynäs!
Efter en säsongs frånvaro kan vi nu berätta att Markus Korhonen återvänder till Brynäs nästa säsong

Idag kan Brynäs meddela att en gammal bekant kommer att återfinnas i laget nästa år. Målvakten Markus Korhonen återvänder till Brynäs nästa säsong. Brynäs och Korhonen har kommit överens om ett kontrakt på ett år.
- Det känns bara bra att få tillbaka Markus, vi känner honom väl och han känner oss. Han är en stabil, trygg och bra målvakt säger Micke Sundlöv, Brynäs Sportchef.

Markus Korhonen spelade senast i Brynäs säsongen 05/06. Inför säsongen 06/07 återvände han till Finland för spel i Lukko Rauma. Efter halva säsongen i Finland blev det sedan Malmö Redhawks för resten av säsongen. Nu återvänder han alltså till Brynäs till glädje för många brynäs-supportrar.

Det nya kontraktet med Markus Korhonen innebär att målvakten Robert Kristan inte kommer tillbaka till Brynäs nästa säsong.

micke:
Markus Korhonen tillbaka i Brynäs!
Efter en säsongs frånvaro kan vi nu berätta att Markus Korhonen återvänder till Brynäs nästa säsong

Idag kan Brynäs meddela att en gammal bekant kommer att återfinnas i laget nästa år. Målvakten Markus Korhonen återvänder till Brynäs nästa säsong. Brynäs och Korhonen har kommit överens om ett kontrakt på ett år.
- Det känns bara bra att få tillbaka Markus, vi känner honom väl och han känner oss. Han är en stabil, trygg och bra målvakt säger Micke Sundlöv, Brynäs Sportchef.

Markus Korhonen spelade senast i Brynäs säsongen 05/06. Inför säsongen 06/07 återvände han till Finland för spel i Lukko Rauma. Efter halva säsongen i Finland blev det sedan Malmö Redhawks för resten av säsongen. Nu återvänder han alltså till Brynäs till glädje för många brynäs-supportrar.

Det nya kontraktet med Markus Korhonen innebär att målvakten Robert Kristan inte kommer tillbaka till Brynäs nästa säsong.

tjugo8: Brynäs.se funkar inte här. Vad står det?

GävleLasse: Ja, men jag vågar inte skriva vad jag tycker om Spets i detta forum....
Jag vet att Arnason är en duktig hockeyspelare, jag har sett honom spela i NHL efter fadäsen med Brynäs. Jag tycker bara det var lite komiskt att han trodde att han hade hamnat i veteranligan eller något, för så dåligt som han spelade första matchen med brynäs blir svårslaget.

tjugo8:
Korhonen klar!

...låt oss summera om ett år om det var bra/anus...

GävleLasse:
tycker iofs att man alltid bara ska gnälla på alla som har "en jävligt dålig inställning"

svårt o upptäcka sånt när det enbart tycks utbryta inom X-län...
killen har ju ändå producerat i chicago, ottawa o Colorado, inget fel på inställningen då...

munkas: Ja han fick hela 4 matcher på sig att visa vad han gick för...Hur många har Spets fått? Känns lite orättvist att bara gnälla på honom. OK, han kom in med en jävligt dålig inställning men det skulle ha upptäckts redan när man värvade honom...

munkas: Jepp med det hamburgerintaget är inte mycket annat att vänta.

Lunkan: Om Chris Phillips var ett äpple så var Arnason en hög fekalier...

Nån som orkar leta reda på Markus Kankaanperäs speltid i Jokerit var han 1a 2a 3e ...back?

Lunkan: Ja man minns med förskräckelse hur det var den säsongen. Lagen presenterade spelare som bröderna Hossa och Olli Jokinen medans vi fick hålla till godo med killar som Christian Sjögren och Jonas Andersson...

GävleLasse: Visst vi fick ihop ett hyfsat lag till slut med NHL gubbarna problemet var ju att alla andra lag fick ihop ännu bättre lag och framförallt kom deras NHLare tidigare. Man måste jämföra äpplen med äpplen...

GävleLasse: Visst hamnade vi i kvalserien den säsongen. Men vad hade du väntat dig när man ställer en Leksing i båset?

Sista plats. I Elitserien, och Kvalserien
Den rekryteringen är nog det närmaste ett hån jag upplevt...är inte så lättstött...

« · 874821 · »