1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 747461 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
65selander: Okej... försökte, men min dator krånglar... kan inte du kolla det är du bussig?

Jonte321: Läser du inlägget under mitt så ser du svaret.

65selander: Oj, missa det;p... men tack iaf:)

Bissett19: Konstigt att Spets hittar rätt i VM, men inte i Brynäs:p

Jonte321: Han får ju äntligen lira med bra medspelare. :)

spud: Nja... det tycker jag väl inte att så är fallet riktigt... alla spelare i Brynäs skulle kunna platsa i ett norskt landslag:p

Jonte321:
inte DJ

tjugo8: Haha, jo, till och med han skulle jag tro:p

Sudden på väg till DIF? Snacka om skaplig förstärkning om han kommer...

Peja: Det skulle förvåna mig mycket om han kommer. Och OM han kommer så tycker jag att man gör en enorm felsatsning. Hur många elitseriemässiga spelare får man för hans lön? EN spelare får man ganska lätt bort från en match.

GävleLasse: Det märkliga är väl att Sudden tydligt uttalat att Djurgårn inte skulle vara ett alternativ till nästa säsong.
Så jag tror heller inte mycket på det där.

Men skulle det ske så skulle det bli en uppsving för Djurgårn inte bara spelarmässigt,utan framförallt publikmässigt.Hovet kommer nog fyllas,iaf till en början.

Men som sagt,jag är skeptisk till Sudden i DIF;)

GävleLasse: Nåja om de andra lagen lägger ner krut på att plocka bort Sundin så har ju Djurgården några andra som kan kliva fram...Bremberg och Hörnqvist för att ta två exempel.

Forsberg i Modo är en bagatell i jämförelse, Sundin skulle göra Djurgården till ett solklart slutspelslag tror jag.

Sen görs nog den värvningen utanför budgeten. Det är nog några sponsorer som har "öronmärkt" Sudden.

GävleLasse: Du tror inte att det isf handlar om tunga sponsorer som går in och garanterar Sundins lön?
Sen behöver lönen heller inte vara så stor som alla tror att han kräver.
Jag tror isf snarare att Suddens DIF-hjärta spelar större roll och att det ekonomiska är en bisak.
Du tjatar ju alltid om publikdragande spelare som får publiken att komma när det gäller Brynäs?
Borde väl isf gälla även för andra lag?

Är det däremot så att man barskrapat sin kistbotten och lagt 90% av degen på Sundin, ja då kan vi börja tala o felsatsning.

Huge: Handlar det om sponsorer som går in med öronmärkta pengar hamnar ju saken i ett helt annat perspektiv. Att jag eftersökt en kioskvältare till Brynäs är helt rätt. Jag tycker att DIF är i ett lite annat läge. Två missade slutspel talar ju mer för att man måste se över hela truppen och inte köpa in en fixstjärna.

GävleLasse: Ganska väntat

Huge: Suddens DIF-hjärta ??? Samma hjärta som valde att stå över spel i DIF under lock-out säsongen menar du?

Lunkan: Jag talar om ett scenario där Sudden bestämt sig för att flytta hem. Och i det läget tror jag att det till största del handlar om hans hjärta vad gäller vilket lag han kan tänka sig att spela i och att pengarna är av sekundärt intresse.
Han har stor anknytning till Djurgården, sommarhus i Roslagen osv.
Ser ingen som helst anledning till att han i det läget skulle välja ngt annat lag än Djurgården.

Varför han avstod från att öht spela under lockoutsäsongen vet jag inte.
En kvalificerad gissning är dock att han kände sig mkt sliten och less på hockeyn i det läget. Och eftersom han är ett seriöst proffs ut i fingerspetsarna så antar jag att han i det läget inte ville komma "hem" och spela när motivationen inte fanns där.
Har även för mig att han själv uttalade sig i dessa tankebanor när det begav sig.

Bissett19: Bäckis får drömkontrakt.

Se Länk!

5 frågor till Pavel Brendl.

Se länk!

70 Rodrigues: Hmm ingen fråga om han fått se frysboxen än...

Fd Djurgårdsmålvakten Björn Bjurling är tillbaka i ES, denna gång i SSK.

Se länk!

70 Rodrigues: Och därmed dog allt som kan kallas "elitsatsning" i SSK..

Dream Team: Han var ju bra när han spelade i DIF. Han är i en bra ålder nu, så jag tror nog att han kan överraska många?

70 Rodrigues:

Det tror inte jag, jag är glad att Leksand inte tog honom han har ju för bövelen spelat i Norge, ingen vet vart han står.

mattias - 74: Han står väl i mål :-)

70 Rodrigues: När var Bjurling bra i DIF, menar du? När det verkligen gällde, som t.ex i slutspelet när man mötte Frölunda?

70 Rodrigues:

Haha jo visst gör han det men jag är skeptisk, tror inte han kommer tillhöra toppen i ES!

wap.hockeysnack.com
Tony: Bjudning var knappast bra i DIF, när han var där senast. Förövrigt så var jag på Stadion i kväll och var hyfsad nöjd över resultatet. På bättre humör br jag MFF kör över HIF med minst tre mål.

Dream Team: Många spelare i ES som vikt ner sig när det gäller.

wap.hockeysnack.com
Valfritt att fylla i lite ord i föregående inlägg.

70 Rodrigues: Roliga att du aldrig tror på en Brynässpelare när den värvas, men när motståndaren värvar något så är det alltid en toppspelare :)

AD: Börja med att läsa ALLA inlägg innan du yttrar dig.

Och härmed förklaras denna tråd för avslutad?

Slovener tycks vara ett hemkärt folk...?
:-D

"Ni minns väl Kranjc? Slovenen som kom till SSK på artistskatt en bit in på hösten den gångna säsongen. Som fick en rundtur i Södertälje, sa att allt var jättebra och sedan, dagen efter att han kommit till stan, vägrade åka till Scaniarinken med motiveringen att nu skulle han hem. Hemlängtan typ, om jag förstod det rätt. "Personliga skäl" hetta det officiellt men det handlade mer om att den 25-årige landslagsmannen bara ville hem. Direkt."

Vi har nog ES största trupp. Vilka lånas ut och vilka bänkas?

Målvakter
#1 Daniel Sperrle
#2 Markus Korhonen
#3 Anders Lindbäck

Backar
1 Nick Angell (artistkontrakt)
2 Antti Hulkkonen
3 Daniel Johansson
4 Linus Morin
5 Peter Nolander
6 Jörgen Sundqvist
7.Juuso Hietanen
8.Markus Kankanperää
9.Niclas Andersén
10Tommy Sjödin
11.Jonathan Carlsson
Centrar
1. Janne Hauhtonen
2 Mads Hansen
3 Sebastian Karlsson
4 Alexander Sundström
5 Mikael Lind

Forwards
1 Björn Danielsson
2 Richard Gynge
3 Johannes Salmonsson
4 Mathias Månsson
5 Daniel Hermansson
6 Johan Alcén
7 Daniel Widing
8 Ove Molin
9 Pavel Brendl
10 Andreas Dackell
11 Lars-Erik Spets

På G till Färjestad. Undrar hur Spets ska göra då :-)

Se länk!

70 Rodrigues:
LES - Demolition man! :-)

70 Rodrigues: Precis som alltid när han rundar utedasset hemma i norge...

GävleLasse: Vi får väl se. Vet att du har höga tankar om Spets :-)

70 Rodrigues: Är detta månne ett försök av FBK att hitta en ersättare till Zdeno Chara? I alla fall rent storleksmässigt.

70 Rodrigues: Ja med tanke på hur hans utvecklingskurva ser ut. Med tanke hans ålder så tycker jag att man satt lite för höga krav på honom. Det är inte många i Brynäs som har samma stigande utveckling, tvärt om så är det allt för många som står kvar och stampar på samma nivå som de haft under flera år.

Dream Team: Så var "Jätten" klar för FBK.

Se länk!

70 Rodrigues:

Säkert lika bra som Siklenka, vänder lika fort som en Finlandsfärja på blålinjen :-)

mattias - 74: Nja, FBK brukar ha rätt bra koll på det dom värvar, tillskillnad från vissa andra klubbar :-)

70 Rodrigues: Ser ut som Loob chansar lite, Spets kommer att åka mellan benen på honom ;-)

Det är en stor och stark back med ett bra skott som vi tror kan anpassa sig till elitseriespel"

HÅKAN LOOB
Sportchef FBK

65selander: Han har råd att chansa. Frågan är väl vilken chansning Kankaanperä och Hietanen är??

70 Rodrigues: Våra är klockrena scoutningar :-)

65selander: Just det, tänkte inte på att vi aldrig har misslyckats med våra värvningar förut :-)

Honken fick en rejäl lönehöjning:p Den har nästan fördubblas enligt Sportbladet.se. Väldigt roligt för Johan, som verkligen är värd detta. Önskar samtidigt att han ska lira i Brynäsdressen om ett par år:)

En fjärdedel av de som hittills röstat på vilken plats Brynäs hamnar i elitserietabellen -08 tror att det blir en femteplacering. Något ditåt tror också jag att det blir - i bästa fall. Alltifrån femma till nia tippar jag att Brynäs kan bli nästa säsong. Topp 4 känns tämligen uteslutet i avsaknad av en sån poänggörare som Bäckström. Och i ett ev slutspel tar det nog tyvärr åter stopp i en kvartsfinal.

« · 883207 · »