Brynäs IF

705139 inlägg · 7953 ämnen

Silly season 18/19

« · 1900951 · » Till forumet


Sv: Silly season 18/19
MrCarla: Verkar lovande.
Som ersättare för Jocke i början av säsongen han har dock kontrakt hela säsongen.
Bif kommer då stå med tre målvakter på lönelistan hela säsongen, Karhunen är nog inte någon lågpris målvakt.Blir dyrt detta pengar som kunde lagts på en spets forward.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
MrCarla: Se där...stärker upp försvaret lite till
Kommentera


Sv: Silly season 18/19
gevalia: Känns som att vi satsar mer på damlaget än på herrlaget
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Tarasov: Precis, även om magistern godkänner obestämd form, som du formulerar dig. 😉
Tackar för upplysningen, borde snarare kräva en semester än applåder.
Förmodligen en permanent dito, om vissa fick råda...😀
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Tarasov:
”Prestationen” skall det såklart stå
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Huge:
Såg att du lagt flest inlägg på HS, då förtjänar man ett ”Grattis till prestation”👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻😀
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Händer det något idag Bz?........... Eller inte.....
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Auchinleck: Tja, man är ju van att ledande dignitärer twittrar om en.
Ena dan Eliasson, nästa dag Trump.
Sånt som en "huge celebrity" får leva med.... :-)
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Auchinleck: Bra att USA lämnade rådet med tanke på vilka som får vara med måste jag säga men jag tror inte att Huge låg bakom beslutet.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Jaken: Det slitna, välbekanta det-bidde-en-tumme-syndromet ja...
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Charles:
Det mesta med Trump går in under Silly?
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Auchinleck: nytt rekord i något som inte ska skrivas i Silly season tråden?
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Huge:
Jan Eliasson, tidigare bla bitr generalsekreterare i FN twittrar om dig. Det är till att vara high-flyer. 😎

"Huge mistake of US to leave @UNHumanRights. Is the meaning of #AmericaFirst that US will be the first to abandon int’l cooperation on climate, migration, trade, nonproliferation and now human rights? A blow to Internationalism and democracy. All good forces must now mobilize."

Men det är klart att det kan bli Hugemisstag när man kör "Foreign policy by 377"... 😆
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
mk: Men det gällde Jockes ersättare. När det gäller spetsvärvningen så får vi nog vänta rätt länge då det är NHL/AHL relaterat.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Charles: Yes. Ingen som spelade förra säsongen i nordamerika lär ska bli klar före 1a juli. Nån khl spelare eller dylikt isåfall men det är ju inte spåret.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Jaken: Bz sa på årsmötet att han verkligen hoppades att det skulle vara klart innan midsommar pga att sen går alla på semester..

Vet du hur Granis tränar?
Forslund är ju en klar ersättare till Granis.
Kan det vara fara för karriären på Granis?
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Jaken: han sa redan då att man väntar in draften för då vet han om spår b och C stannar i nordamerika eller om dem kan skriva kontrakt med Brynäs

dessa spelare har troligtvis också bud från ett par andra SHL klubbar typ, Örebro och Frölunda
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Nu har det gått ett par veckor sedan BZ deklarerade att han självklart har ett spår B OCH C. Jag tycker det verkar vara väldigt oklart om så är fallet! Alternativa handlingsplaner förefaller inte vara hans starka sida tyvärr.
Istället börjar man inom BIF att tala om att andra ska kliva fram, fler producera etc. Har vi hört den förr?!
Den som inte tränar kontinuerligt är Granström. Hjärnskakningen betydligt värre än befarat.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Mrassarson: standardsvar ingenting som kommer förgylla någons dag.
förutom min då kanske, eftersom han snällt svarade även om jag inte fick reda på något :)
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Charles: Innehållet i mailet, är det något du vill dela med dig av?
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Jan Grismöbel: sover gör han iaf inte då han blixtsnabbt svarade på ett mail man skickade
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Så fantastiskt dött det är här . Inga trevliga nyheter . Har BZ somnat eller bara semester ? Fast det räcker med full trupp 8 sep . Då har laget gått om tid att spela ihop sig .
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
ellis: Nä ellis, Brynäs kommer inte ställa upp i SHL denna säsong för dom va in och läste vad en del älskade Brynäsfans skrev här.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
ellis: Nu är du väl ändå lite väl optimistisk. Inte likt dig. Brynäs 12:a??
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Daniel Lövve Lö: Och plats 12 är Brynäs då?
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
honken21: Tycker du att det ser så bedrövligt ut?

Jag tror Mora Timrå kommer runt 10 poäng efter plats 12.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Fått en äcklig känsla av att vi kanske åker ur nästa säsong. Vilken mardröm.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Samsung: ingenting jättenytt då. Jönsson skulle det aldrig skrivas så mycket om ifall han inte var ett alternativ. Haugen har man varit på tidigare har svårt att någon annan norsk målvakt skulle vara het.

Damtränare ska ju in men även om du hade sagt namn hade jag nog inte vetat vem det är endå
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Har lite info.. att Jönsson har åtminstonde Bengtzen varit på, min kontakt sa även att nån norsk målis var under luppen, men hade inget namn.
Sen har jag även fått ett namn på en ny ev tränare till damlaget men det kanske inte är så intressant 😂
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Charles: Han kanske är sugen på ett SM-silver
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Skrubben: lite sent svar men vi sände i går som du säkert märkt. Lite problem med ljudet som brusade i bakgrunden. Jobbade med det i ett par timmar innan jag var tvungen att släppa det. Tyvärr så hör man heller inte vad medlemmarna säger eftersom micen jag satte upp inte användes. Nästa år blir det någon som får gå runt med mikrofonen istället för en stationär, som alltså inte användes som den skulle.

Jag ska också jobba med mikrofonteknik här i huset så att personer som pratar inte står och andas i den ;)
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Olimb måste ju ha valt pengarna i Skellefteå för stämning, framtidsplan och tränare kan man inte konkurrera ut Örebro med.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Skrubben: Detroit gissar jag.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Skrubben: Hm, nej jag vet inte men kanske det tyder på att han vet nåt vi inte vet dvs att någon klubb uttryckt ett tydligt intresse. Vi får väl se. Med tanke på att det inte vimlar av centrar i denna draft så vore det inte så märkligt.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
KalleTeodor: Någon som vet varför Westfält ska åka till draften under helgen? Vad jag sett på rankinglistorna ligger han väldigt långt ner. Finns en risk att han till och med inte blir tagen. Vad jag vet från tidigare år brukar spelare bara åka över som nästintill är garanterade att bli tagna i topprundorna.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Morningstar: Ja du vet det här med att läsa ordentligt. Jag såg ditt inlägg som jag svarade på, inte det andra😀😀
Men då undrar vi ju om samma spelare iaf.
Granis...
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Hej, vet inte om ni sett denna men en rätt roligt intervju av Jesper Boqvist (i regi av Hockeynews) med Adam Boqvist som lades ut idag.

Blev några garv och en del intressant också.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
mk: skrev precis innan dig om samma sak hehe (granis)

För dom som inte såg ?frågestunden? så frågade bengtzen asklöf om vad han tyckte om hans utlåning till Almtuna, och han svara nästan som på beställning nått i stil med - kul med utlåning för ju mer istid desto bättre.

Tänkte om de har nått med att han ska bli utlånad kanske?
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Morningstar: Det kom nog en fråga om skadade spelare oxå.
Där sa han ju att en spelare var osäker. Det är ju inte DP. Han är ju klart ute ur leken.
Vet någon vem som inte är med och tränat kontinuerligt?
Granis?
Någon spelare är ju klart osäker till spel.
Så uppfattade jag det iaf.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Pettisbif: tror du Asklöf blir utlånad? Med tanke på BZ fråga till honom vid prisutdelningen? och Så var de nån fråga (hörde knappt) om de var någon spelare som inte var riktigt spelbar, kan de va granis som inte är riktigt 100?

Paille verkar inte spela mer ishockey iaf om man lyssnar på de BZ sa.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Skrubben:

Rautio (Jönsson?)

Gunderson Bertilsson
Danielsson Kellman NY

Andersén Boqvist
Boqvist Jensen NY

Kilström Lundgren
Bjurström Blomqvist Rohdin

Ersson
Alcén Nilsson Forslund
13:Westfält

(Larsson, Mannberg, Granström, Asklöf)
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
MrCarla: jag uppfattade som de va på herrsidan.
sen tyckte jag han sa att ett par spelare skulle in, vart då väldigt förväntansfull att de var 2 spets men vid närmare eftertanke måste han ju menat spets+målvakt?
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Skrubben: Var lite dåligt ljud. Var det på herrsidan han pratade om att en målvakt skulle bli, förmodligen, bli klar denna vecka? Eller var det damhockeyn han pratade om just då?
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Skrubben: Var det någon diskussion om vad man ska göra med de ökade tv-intäkterna? Undrar lite om det finns en gentlemensagreement att inte värva för dessa och om en del lag ändå passar på att flytta fram positionerna...
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Intressant när Bengtzén pratade på slutet av årsmötet. Han sa bland annat att han hade räknat bort Bertilsson helt och hållet, det är därför som backsidan nu ser väldigt stark ut. Men nackdelen blir givetvis att forwardssidan blir tunnare.

En ytterligare intressant grej var att han sa att han tror stenhårt på Bjurström nästa säsong (med tanke på hur bra han var i slutspelet). Jag tror vi kan räkna med att han får börja säsongen i en tredjekedja.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Mattson: Bra! Då kan man skippa fotbollen den här kvällen i alla fall.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Årsmöte
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Skrubben: Kanske de helt enkelt vill ha mer folk på plats och därför inte sänder mötet på webben.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Skrubben: Se Brynäs hemsida.
Kommentera

« · 1900951 · »