1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742336 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
GävleLasse: Japp men jag tror inte att dom vill ersätta Junlund och Nygren med Andersén. Det jag menade var att man redan har tre defensiva backar på kontrakt och vill säkerligen inte ha in en fjärde.

Skrbek får gärna skriva på för Brynäs. Bra ålder dessutom bland alla juniorer.

Redigerad kommentar

MarcusElving: Oerhört sköna ord från Kahnberg. Kräver att Kahnberg får förlängt

Gurra88: Säger han bara.
Hörde att han vill norrut till Nubben o Timrå.

Gurra88:

Ja det vore ett direkt tjänstefel att inte försöka få kahnas bläck på papper. Jag förväntar mig ett rimligt kontraktsförslag inom någon vecka eller två. Snacka om att han visade vart skåpet skulle stå i den här serien. Riktigt kul att se, lite av en ny-favorit!

Johnny Bravo: Haha, och varför i helvete skulle han vilja till Timrå? men humor har du.
På tal om nubben, bra värvning, har ju gått lysande i frölunda.

Gurra88: Klart jag har humor. Har du inte upptäckt det förrän nu.

Ang. Nubben så ingick det i vår "evil-plan" att sänka VF.

Johnny Bravo: han får gärna vara på tour och sänka sina lag, tror så även blir fallet hos er.

GävleLasse: Jepp, hoppas Brynäs bygger vidare på de unga spelarna. Berglind, Rohdin och Rensfeldt bör ges A-lagskontrakt. Jag tror att Rensfeldt kan bli riktigt vass nästa säsong.

Gurra88: Tror jag inte. Måste vara ett önsketänkande hos dig.
Han försöker ju tex knycka Friberg mitt framför näsan på er, som ska vara "klar".

Peja: Jag håller med!

Johnny Bravo: Friberg gör nog bäst i att välja bort BIF om man ska gå på hans egan ord. I Brynäs så får han konkurrens av två kedjor fyllda av spelar i hans egen ålder som också vill ha garantier för utveckling.

Gurra88 är en drömmare som borde oroa sig bra mycket mer för sin egna "sportchef".

Johnny Bravo: haha, han skulle besöka samtliga intresserade klubbar. Han skulle komma till Gävle efter slutspelet. Att han dessutom har Brynäs som favoritklubb lär ju inte ligga Brynäs i fatet. Jag är dock inte så jättesugen på att dom plockar hit Friberg eftersom vi har fullt upp att slussa in dom talanger som vi redan har.

Redigerad kommentar

Ambroo: Fast det känns nog schysstare att konkurrera med jämnåriga istället för massa trötta finnar (som också har blivit garanterade mycket istid).

Zzz: Ha ha själv. :)
Friberg hade avskrivit Timrå förra veckan eftersom Linkan klantade sig.
O då stod det mellan BIF o FBK.
Sen har det sagts att han är klar för er.

Nu verkar han ha ändrat sig när Nubben ringde o vi är tydligen med i racet igen.

Sen instämmer jag med Ambroo i allt han skrev.

Redigerad kommentar

Johnny Bravo: Absolut, men är väl inget konstigt att han ser sig för innan. Friberg kan givetvis gå till timrå om nubben som han brukar, betalar överpris. Men då kan ni få honom, inga problem.

Tror dock det mesta talar för Brynäs.

Peja: Vi vet båda två hur många talanger som mer eller mindre tvingats lämna BIF pga för hård konkurrens.

Ambroo: Absolut´, Sundlöv är ingen höjdare, men jag är väldigt glad att vi inte har Nubben, han kan på egen hand ta död på en klubb om han får tillräckligt fria händer

Gurra88: Nämn en spelare som Nubben kastat pengar på. Pengar som inte har funnits. Det är skillnad på TIK och FHC. Hos Glenn var det obegränsat. Hos TIK har han tidigare bevisat gång på gång att det går att trolla med små medel.

Gurra88: Pengar är nog inte det viktiga i det här fallet.
Trodde du hade en sån koll åtminstone.

Koncentrera dig på Sundlöv du. Det gör du bättre.

Ambroo: Om man är tillräckligt bra så får man spela i Brynäs. I Timrå verkar lönekuverten vara viktigare... Har ju blivit ett finskt B-landslag.

Johnny Bravo: Visst är det som Ambroo skriver att han får konkurrens av många unga spelare. Men det är ju som Peja skriver också, när Nubben och Linkan har värvat färdigt så konkurrerar Friberg nog hellre med unga spelare än dyra finnar som Perra måste spela. Dessutom är väll inte Timrås track record på utveckling av spelare som kommit utifrån dom senaste två säsongerna speciallt lysande.. I princip allt som ramlat in hos er har ju varit sämre än förväntat.

Ambroo: FÖr mig räcker det att han totalt misslyckats i frölunda. Nubben får gärna va i Timrå, bara bra för oss andra.

Johnny Bravo: Om han ska gå till timrå är det nog pengar som avgör, tror inte nubbens ord väger så värst mycket längre..

Tror mest på brynäs, men blir inte förvånad om han går till fbk p g a att vi har det jävligt bra ställt på juniorsidan..

Så nu kan ni båda återgå till erat forum. tjingeling

Ambroo: "Vi vet båda två hur många talanger som mer eller mindre tvingats lämna BIF pga för hård konkurrens."

Nämn en?

Zzz: Brynäs är ju även att föredra rent socialt, med tanke på hur många han känner i laget. Men i slutändan gör han väl som Ryno och föredrar de som betalar bäst ;)

Zzz: Ja o vems fel är det? Jo, Linkans.

Nu är det tydligen back to basics igen o det tackar man för.

Zzz:
Lindbäck....faller mig på läppen..

Horace76c: Japp han och Jocke, men det finns väll inga fler?

Johnny Bravo: Eller Perras, eftersom det är han som är tränare och ansvarig för utvecklingen av spelare. Och han är kvar sist jag hörde.
Jag måste säga att ni har en väldig övertro på Nubben. Dessutom är jag lite förvånad vad snabbt ni förlät honom med tanke på att han lämnade för en konkurrent samt att han rånade er på era bästa spelare. Men det ska bli kul att se vad han kan göra med en luspank klubb. Förra gången han var hos er så hade han väll lite mer pengar att leka med..

Redigerad kommentar

Zzz: Finns det något es-lag där inte spelare (unga som äldre) lämnar pga hård konkurrens? Det ligger liksom i sakens natur på elitnivå... Men eftersom Brynäs har så många unga spelare blir det ju unga spelare som lämnar. Är helt normalt att spelare lämnar es-lag...

Peja: Ja fast det har ju varit väldigt få med tanke på hur många som kommit fram. Jocke Eriksson hade ju förmodligen varit förste målvakt i Brynäs om han hade haft lite tålamod. Lindbäck var ju för bra för att stå som tvåa bakom Markström. Men i övrigt kommer jag inte på någon.

Zzz: Övertro o Övertro. Det kan inte blir sämre än vad det har varit med Linkan.

Jag känner åtminstone lite optimism mitt i allt det bedrövliga.
Men det är ju jag.

Ni brynäsare tror ju att ni är med om det värsta jämt, men så lever ni i er egen lilla värld oxå.
Ni har det väldigt bra, men är trots det, det värsta "Cry-Babys for Nothing"som världen skådat.

Redigerad kommentar

Johnny Bravo: Att du orkar... Jag gav upp när Gurra och Peja fick slut på argument. Trippel-Z vet att jag har rätt och jag behöver inte upprätta nån lista, för det är fler än en par-tre.

Trycker in en länk som avslutning:

Ambroo: Ja Timrå blir säkert helt plötsligt elitseriens mest attraktiva klubb bara därför att de har en ny sportchef... Låter ju verkligen som en hållbar tes. Jag tror inte att Friberg får massa garantier någonstans, skrattretande tanke att en es-klubb skulle ge en div1-spelare garantier om istid. Han kommer att få istid i Brynäs om han gör bra ifrån sig, och behöver inte ha halva SM-Liigas anfallsuppsättning att konkurrera med. Men som sagt, jag tror att han går dit han får bäst betalt, det brukar ju funka så.

Redigerad kommentar

Ambroo: jag är förvånad att inte Gurra börja showa med sina meritpoäng ifrån plugget, ganska stort av honom att inte trycka ner oss andra med sin intellektuella NASA hjärna!

Johnny Bravo: "Jag känner åtminstone lite optimism mitt i allt det bedrövliga.
Men det är ju jag.

Ni brynäsare tror ju att ni är med om det värsta jämt, men så lever ni i er egen lilla värld oxå.
Ni har det väldigt bra, men är trots det, det värsta "Cry-Babys for Nothing"som världen skådat."

Tycker absolut att ni ska hysa optimism när det gäller Linkan.
Vad han uträttat i Frölunda går inte att dra några större slutsatser av, ja om man nu inte jobbar på NASA och heter Gurra.
I hans värld har ex Bertilsson varit värdelös under säsongen, baserat enbart på att han fick ett felskär hemma mot FBK vilket avgjorde matchen.
Och Linkan kommer förstås att misslyckas hos er, baserat på jobbet i Frölunda, trots att han har lyckats riktigt bra hos er tidigare med små medel.
Du hör ju själv på vilken nivå vår värsta Cry-Baby-analytiker från NASA ligger....

Huge: Du menar Nubben...

Huge: NASA?
Har nog missat nåt.

SH: Självfallet.
Mittåt, som 65Selander skulle ha sagt...   :-)

Johnny Bravo: Läs Blizzards inlägg som föregick mitt, så kanske det klarnar....    ;-)

Ambroo: .."Trippel-Z vet att jag har rätt och jag behöver inte upprätta nån lista, för det är fler än en par-tre."

Det skulle vara intressant att veta vad dessa talanger gör idag..

Huge: Ha ha, jaa så pass.

"Brain Stew människor" kan vara imponerande i sin kunskap :)

Peja: "Jag tror inte att Friberg får massa garantier någonstans, skrattretande tanke att en es-klubb skulle ge en div1-spelare garantier om istid. Han kommer att få istid i Brynäs om han gör bra ifrån sig, och behöver inte ha halva SM-Liigas anfallsuppsättning att konkurrera med. Men som sagt, jag tror att han går dit han får bäst betalt, det brukar ju funka så."

Det funkar inte alltid på det viset min vän.
Ekonomiskt tror jag inte att det borde skilja så enormt mkt mellan Brynäs och Timrås ev bud till Friberg.
Handlar nog mest om hur man tänkt använda honom och konkurrensen från andra talanger i laget.
Vilket ger mig en känsla av att Timrå ligger mkt bra till.
Å andra sidan får han säkert mer socialt utbyte i Brynäs, då många av hans JVM-kompisar spelar här.
Tror inte att man ska underskatta en sån sak i sammanhanget, om det nu står och väger.

Känns mao som att det föreligger lite av ett win-winläge för vår del.
Väljer han Brynäs, fine.
Om inte: ingen större skada skedd för vår del.
Mkt hänger förstås på hur man bedömer chanserna att stanna kvar för våra mer etablerade junisar sas, när det hur mkt Sundlöv kommer att anstränga sig för att få hit Friberg.

Zzz: Richard Gynge kan ju iofs tänkas vara en av de talanger Ambroo avser men han blev väl såvitt jag vet inte utkonkurrerad av några av våra egna talanger när det begav sig.
Samma med Salmonsson.
I övrigt kan inte jag heller komma på nån så här på rak arm....

Underbart att höra att Kahnberg vill vara kvar. Jag hoppas verkligen att han får ett kontrakt från Sundlöv. Tycker han visat i slutspelet att han är en riktig målskytt om han får vara skadefri.

Sen har jag sett att flera stycken här inne vill ha en utpräglad förstemålvakt, jag också MEN varför då värva Hellberg? Då blir det som iår att vi har två riktigt bra målvakter där garanterat ingen av dom blir uttalad förstemålis.

Huge: Nej som du säger var detta ju innan det började komma upp juniorer underifrån. Det är väll främst framöver det kan komma att bli talanger som "blir över". Wännström, Rohdin och Rensfeldt vill säkert spela seniorhockey nästa år, tveksamt om det finns plats för samtliga.

Zzz: Blir intressant att se Berglinds utveckling också. Ser lite vinglig ut än så länge, lite skum skridskoteknik. Han har nog fått 4:an av en anledning...:)

SH: hehe, ja men jag tycker han såg bra ut. Riktigt spelskicklig. Några kilo till och lite bättre i defensiven så har vi en kanon back.

mattiaskarlgren:

Tycker du på allvar att vi i år har haft två riktigt bra målvakter????

SH: Tycker Berglind påminner om Djoosen i både spelstil och spelsätt. Kan bli grym bara han får chansen tror jag!

brynäs08: Svedberg tycker jag inte har varit dålig på något sett. Det tråkiga för honom är att han ska få önska sig speltid i julklapp.. ;) han fick inte chansen i början då dom satsa på Bjudning. sen när han väl fick stå.. vann Brynäs mestadels! Kommer ihåg hans första elitserie match med Brynäs iår. Borta mot Frölunda, han var grym! Sen när han väl börjar bli varm i kläderna så köper DUMLÖV in en dålig floppad tysk... som hur dåligt han än spelar får chansen från start i varje match. Till dess att NC äntligen ger Svedda än ordentlig chans, när Brynäs förlorar borta mot Modo ut Greiss skämmer i stort sett ut laget. Då äntligen går ljuset upp för vår pajas tränare. Vad får vi för resultat?? Jo, Svedberg visar att han är en mycket kompetent elitserie målvkat, och brynäs nosar på fjärde platsen med honom och laget spelar sin bästa hockey på mycket länga... 9 raka matcher med poäng. Svedberg går sedan sönder.. och i slutspelet visar Greiss att han inte hör hemma i varken elitserien eller NHL. Med en frisk Svedberg i mål.. tror jag att Brynäs kunnat fått match serien i kvarten till åtminstånde 3 vinster.
Svedberg är mycket duktig och jag tror att det var Brynäs hårdaste skada nu i slutet av serien.

« · 1364019 · »