Brynäs IF

711076 inlägg · 7953 ämnen

SILLY SEASON 2019

« · 1978830 · » Till forumet


Sv: SILLY SEASON 2019
Brynäsgubbe: Haha pinsamt!
Örebro börjar nästan gå om Färjestad i hat!

Tänkte på kedjor (igen... hehe)
Vad tycker ni om dessa?
1a:Rödin - Scott - Descheneua
2a:Danielsson - Sallinen - NY/Boqvist
3e:Asklöf - Ölund - Zetterberg
4e:Rohdin - Blomqvist - Solem
13e:Alcén/Mannberg/Forslund
Kommenatar:
Eftersom jag hört så gott om Desch så ser jag gärna honom ihop med parhästarna Anton och Greg som den ledande. I andra Danielsson med Sallinen som jag vet tänker hockey likadant. In med ny spets forward/Boken där och vi har en grym 2a line. Tredje hoppas jag Asken får chansen att visa lite mer offensiv uppsida. Bredvid Ölund som han lirat mycket med förr. Tredje länk där blir Zäta. Som blir ett bra komplement. I fjärde tycker jag vi har ett intressant par om nu Solem skulle få chansen. Då kan Jocke och Samuel vara två riktigt jobbiga spelare för motståndarna. Jacke får centra i fjärde utan press vilket jag tror kan gynna honom. 13e platsen blir nån av Alcén, Mannberg eller Forslund.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Skrubben: jag skrev just det?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Brynäsgubbe: haha...herregud.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Johannes Hedberg: Varför värvar man en spelare, lovordas av bland andra Ove Molin som hade honom i KHK, för att sedan inte ens ge honom chansen att visa upp sig?

Någonting säger mig att man inte värvade honom i våras. Man satt fast med ett gammalt kontrakt helt enkelt. Det här att man bröt kontraktet när han gick till KHK var en lite småful grej man gjorde för att gå runt reglerna med hockeyallsvenskans utlåningar.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Hahaha Örebro kopierar Brynäs helt skamlöst. Jävla skitklubb. Försöker ju inte ens.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
wiDDing86:
Är inte förvånad jag heller, tror det gynnar honom.
Det är fler som borde lånas ut, eller hellre förhandla att kontrakt rivs.

Synd för killen då han själv verkade ha inställningen att gå för en plats om jag minns intervjun med honom rätt, men som sagt klarar han det mentalt är det nog vad som gynnar honom bäst.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Morningstar:
För mig känns det inte alls förvånande. Har inte alls sett Marcus stora talang som det så ofta pratas om. Jag har svårt att se vad han är för typ av spelare. Får inget grepp om honom ännu. Brynäs gör helt rätt i att låna ut honom! Vi har i dagsläget 15 andra spelare som är bättre. Bra för Marcus att få starta i en klubb med bra förutsättningar. Han får mer än gärna komma tillbaka när han är redo för SHL.

Hörde idag förresten av en kompis som känner en del Brynäsare. Det känns som om Victor egentligen bara ska över och vända. Han kommer med största sannolikhet spela för oss även kommande säsong.

Däremot så ser det allt tuffare ut för oss att se Boqvist i vår dress kommande säsong. Bara en ren bonus.

Jag tar för givet att Dacke/Sundlöv är ute o letar ersättare redan nu. Dyker rätt namn upp så gör man allt för att knipa den spelaren till oss.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Peja:
”Tror alla begriper att Dacke inte vill kicka någon och därefter vara tvungen att stå för lönen kontraktstiden ut.”

Fast kontrakt kan ju rivas om båda parter är med på det. Då betalas inga löner alls. Tvärt om kan en liten utköpspeng innan säsongstart vara betydligt billigare än att hålla spelaren halva säsongen och hoppas någon nappar.


”Då är det bättre att ha kvar medelmåttan i truppen och försöka pusha ut under säsongen när andra blivit desperata.”

Nä men det måste väll tom du inse att riva ett kontrakt snabbast möjligt är mer ekonomiskt än att behålla spelare man önskar bli av med under kontrakt tills senare under säsongen.
Tror förövrigt inte att spelare som har svårt att platsa i en 4de lina har det spec. lättare mitt i säsongen att gå till annat shl-lag, snarare HA och då får nog Bif stå för mellanskillnaden kontraktet ut. Hur gynnar detta Bif mer ekonomiskt menar du?
Dock spets som inte kommit in i laget enligt förväntan är nog betydligt lättare att förhandla till en ny adress, men det kan väll inte vara dem du vill bli av med och som pläderar om redan nu?


”Precis som Brynäs brukar vara desperata under pågående säsonger.”

Även lag i topp värvar nytt in i det sista.
Inget konstigt.
Det som skiljer är att Bif varit så extremt dåligt byggt när de blir desperata så det blir ett problem och halva problemet har nog varit att hitta någon på marknaden som vill komma.
Topplagen värvar ju som sagt också, men de sitter inte i sjön utan kan lungt ro in dem de vill ha i båten.

”Att totalrenovera en trupp är ingenting som man gör från en säsong till en annan när det finns massa kontrakt, den som tror det har nog spelat för mycket TV-spel och inte varit arbetsgivare.”

Aha, du tänker så du.
Svårt bygga lag under sillyn, men att vänta tills marknaden är död och då skilja huvuden från kropp och söka nytt bland slamset gör det betydligt mycket lättare att bygga lag då menar du? Förstår jag dig rätt då?

Rensa i trupp och låta spelare under kontrakt gå under sillyn är ju inte direkt någon ny företeelse. Tvärt om tror jag det är lättare att enas om att bryta och förhandla om signade kontrakt på vårsidan.

Sedan kan du inte heller se en idrottsspelare/ledare under kontrakt som en generell arbetstagare, i tex kommunal sektor.
Det låter mer som ett argument från en nybliven linjechef med lite för lite support från HR enligt mig än att motsatsen härleds från tv-spel.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Svensson_62: Duschen är klockrent :)
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Javelorm: nu är ju ingenting officiellt klart än men jag förstår vad du menar, men då ska han slå sig förbi någon av Scott,Sallinen,Ölund(om han är tänkt att gå som center) Asklöf eller Blomqvist.

Svårt att sia när man inte vet hur dom tänkt formera kedjorna men nog känns de som att de va antingen Asklöf eller Westfält som skulle lånas ut av centrarna.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Morningstar: Förstår absolut hur Brynäs tänkt på så sätt. Men jag personligen hade gärna sett att Westfält gavs chansen att slå sig in på riktigt i Brynäs :)
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Skrubben: Tycker också det är märkligt, och trist. Hade gärna sett att Westfält fick kriga sig till en plats. Tror han har mer i sig. Samtidigt måste han ju få speltid så han inte stannar i sin utveckling :/ Men det känns konstigt av Brynäs, det gör det.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Skrubben: ”värvningen” av Westfält var inte märklig på något sett, man ”lånade” ut Westfält till khk förra året genom att bryta kontraktet för att undkomma nya ”in/utlåningsregler” i HA.

Så tanken var hela tiden uppfattade jag de som att han skulle komma tillbaka till denna säsong, nu verkar de dock handla om en ren utlåning
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Skrubben:

Ja jösses!

Hur tänker Brynäs när de lånar ut en ung lovande spelare som just nu inte har en plats i laget!?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Oj då. ”Värvningen” av Westfält i våras känns mer och mer märklig. Lånar ut direkt alltså.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Wesley: Ingen fara, om 1 år tar vi äntligen hem Limpan som naturligtvis kommer göra braksuccé.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: Det kan vara lättare att hitta klubbar som tar över kontrakt mitt under en säsong när spelarmarknaden är 'död' och klubbar desperata. Precis som Brynäs brukar vara desperata under pågående säsonger. Tror alla begriper att Dacke inte vill kicka någon och därefter vara tvungen att stå för lönen kontraktstiden ut. Då är det bättre att ha kvar medelmåttan i truppen och försöka pusha ut under säsongen när andra blivit desperata. Att totalrenovera en trupp är ingenting som man gör från en säsong till en annan när det finns massa kontrakt, den som tror det har nog spelat för mycket TV-spel och inte varit arbetsgivare.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San:
Ok, kan vara så faktiskt, men då ser jag verkligen inte 3årsplanens mål som seriöst satta, och 10års målen rinner väll ut i sanden som följd.
Eller så byter man strategiskt ut 3års målen mot visioner genom att bara köra ett mantra i massmedia, ”vår vision är och har alltid varit..”

Ja, en första line och ett (halvt?) backpar av klass, lite som i fjol och vi ska lyfta oss från 11 plats till kvart.
Ja klart man kan anamma den positiva stämning
(som vissa påstår finns nu i föreningen - mot andra år då? då alla spelare, ledare och anställda suttit och sagt ”vilket skitlag vi fått att starta säsongen med, och det av en skitledningen” eller vad?.)
och nu bara råkötta in till arenan varje matchdag framöver och skrikvrålsjunga ”Brynäs hej hej hej, kom och..”.
Och bara för skojs skull köper man 3 extra biljetter strategiskt runt om i arenan så man kan ha någon nära sittplats att sätta sig på efter att vågen, som man glatt kommer att jaga tafatt med runt om genom läktarsektionerna, dött ut till varje nytt pucknedsläpp...

Foooorzzza bryyynäääässssss!
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
xxx BIF xxx: Det kanske inte är så att ledningen vill bli av med någon utan att de ser dem du vill bli av med som pjäser i treårsplanen. Jag menar Dacke har ju inte fegat ur tidigare när det gäller sparkningar.

Om laget i stort så ser det ut som att vi kan få ihop ett backpar och en kedja av bra klass och sedan är det tunnt värre. Både Victor och Bogen bör vara ersatta till seriestart annars kan det bli ytterligare en säsong med en katastrofstart som vi inte hämtar oss ifrån. Tänk er bara ett par skador på någon av den handfull spetsspelare vi har, huvudverk.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
mk:
Inte bara farhågor kring Ingman.
Gäller väll alla som inte bevisat något ännu i shl och borde ha värvats till denna säsong för att STÄRKA UPP laget.

Sedan kan jag inte pria vem som är viktigast - boqvist eller Viktor (jag tänker Ryan här i din frågeställning dock.)

Ett första backpar med etablerad spets bör ett lag ha, och ju tyngre ju bättre (sålönge det är klass/spetsbackar) - och deras lucka i laget behöver identifierad och vigas till just etablerad spets innan man fyller ut med oprövade spelare och hoppas göra dessa till spets.
Blir man av med Lundgren - vilket jag verkligen inte hoppas i denna uppsättning - så tycker jag vi står kort på def.tyngd, vilket blir viktigt om vi blir ihoptryckt och tappar positioner som i fjol. Jag tror mer och mer att sigalet kommer gå med Andersen eller Kilas som det ser ut nu.

Jag anser inte heller vi har en 2dra kedja. Och även om den lyckas har vi för klen backup vid skador.
Och därför behövs boqvist(s ersättare). lika mycket som ryans.

Jag var faktiskt nöjd med Kousal-sallinen-Rudolf då de fick lira tillsammans sista matcherna.
Att tjeckerna stack hem tyder väll på att prislappen bör ha varit ok på dem iaf.
Med dessa + ölund och Jaedon hade vi då det lag vi behöver med reserv-center och -vinge.
Resten skulle vi ha haft i j20 och/eller inte värvat just i år.

Tror de flesta av våra brunkare ser sig själv som fortsatta shl-spelare.
BIF skulle ha varit rak och sagt att ”du har kontrakt med oss och får vara kvar i föreningen så länge kontraktet är giltigt, men du kommer inte pga konkurrensen att få någon speltid. Vi erbjuder att låta dig bryta kontraktet redan nu så du får en ärlig chans i ett annat shl-lag, för ditt kontrakt 20/21 kommer inte vara värt papperet det skrivs på om du inte kunnat visat upp dig och inte fått någon istid.”

Tycker det ör bättre att rensa ut och ta in nytt bättre innan säsongstart, än att kicka de som inte levt upp till förväntningarna efter serien börjat.
Finns ingen idé att bygga framtideslaget/spelet på dem man önskar bli av med heller.

Så bara att du identifierat boqvist och Viktor säger väll att både du och jag har våra funderingar om huruvida sillyn 19/20 håller den kvalitet vi hoppats på.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
ellis: Då blir det kallduschen.,,
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
ellis: Jaha, då är Ersson snart förlorad. 1 säsong, sen drar han?

Samuel Ersson & Cates Brothers Steal the Show at Philadelphia Flyers Dev. Camp

www.eprinkside.com/2019/7/15/cohen-samuel-ersson-cates-brothers-steal-the-show-at-philadelphia-flyers-dev-camp
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Om han nu gör något mål... Minns dribblandet om vad Kousal och amerikanen skulle kallas förra säsongen. Blev liksom inte så mycket användning för smeknamnen på dem...
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Davey85: Duschen (målspruta)
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Ågren kallade honom "Desch" i en intervju.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: Kommer nog bli typ Jay av Jaedon. Passar bra när han gör mål också. Jay!
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: om inte borde det väl finnas någon fyndig person som hittat på något.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
God morgon brynäslovers!
Är det någon som vet om den ostavbara har något smeknamn? Det känns helt hopplöst att uttala och stava hans namn...
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: Då sov jag men inte nu😀
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
mk: sover du?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
xxx BIF xxx: Jag begär oxå att Brynäs ledning jobbar mot de mål de har satt.

Det kanske var lite mycket i svart/vitt. Men det va en snabb sammanfattning över sillyn iår...

Kan förstå att det finns farhågor över Ingman.
Men vilken är viktigast att ersätta?
Boqvist eller Viktor?
Kommer ingen tbx eller båda?
Som det ser ut nu så är väl Viktor närmast att komma tbx.
Då går man nog på JB:s ersättare som är viktigare, och dyrare.

Men ha de så gött😀
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
xxx BIF xxx: Skååååål !
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
xxx BIF xxx:
Ops, tog mycket plats nu här, och det börjar bli sent,
Drar mig lungt tillbaka till er favör och lämnar gåspennan på sin plats.

God natt go’vänner och andra Brynäsare..
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
mk:
”Vad ska man göra egentligen?
Skita i allt eller hoppas/tro att det kommer att lösa sig?
Jobba för det?

Brynäs har det laget man har iår.
Thats it.


Sen att hela föreningen ser ut att må bättre än på många år, med bättre go och mer harmoni.
Vad mer kan man som supporter begära?

Egentligen..

Engentligen”

Jag personligen begär att BIFs ledning verkligen arbetar systematiskt med att nå de mål de har gått ut med.
Tyvärr ser jag inget som tyder på att Bif gör något som andra inte gör/gjort.
Betyder inte att jag måste skita i något eller behöver hoppas och tro på något jag inte kan hoppas tro på för att önskat annat förarbete från sillyn.

Du målar händelseförloppet lite väl svartvitt.
Få tror väll att Viktor kunde ersätta Ryan i år fullt ut. Tror nog det finns de som tror ingman får problem att ersätta Viktor fullt ut också. Ser man nu ingman och lindelöf som Ryan och Viktors ersättare så pips det väll förståeligt lite på nytt. Bl.a. jag ser detta som en försvagning. Jag såg fock inte Viktor som ryans ersättare i år heller.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Rumpelstiltskin:
Kristo spelade i motlutsperioden och hade 4 poäng, det ger dryga 20 poäng på säsongen. Och troligen mer utifrån den positiva perioden vi hade. Med sallinen sedan kanske både kristo och halvskadad Kousal lyckats bättre.
Kristo gick bra i NLA, tom mycket bra.
Tror det fanns mer än han fick ut/visa.

Danielssson ansågs ju göra allt rätt så det var bara en tidfråga innan poängenskulle komma. Jag är glad vi har honom (utan värdering i pengar)

Boqvist kellman kunde visserligen ha tagit ännustörre steg till hösten. Tror vi sett det vädra av scodin men är jävligt glad att dessa landades. Bara att se dem igen är värt värvningen (underhållningen) så att säga,

Håller med ölund/sallinen varje dag i veckan. Han fick ju ingen vidare nytändning poängmässigt i Norrlänska norland heller, eller ens kom in alls i spelet egentligen.

Tror dock vi har för lite felmarginal för att vara nöjd av sillyn.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Davey85: ”Det kan definitivt vara värt att testa. Antar att Blomman får centra tredje då”

Jag tänkta att vi kan få två starka enheter om vi lirar Sallinen på en kant tillsammans med Ölund.
Låter vi dem centra en varsin enhet så är risken att vi står där med enbart en producerande enhet.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Makita: Inte emot dig Makita så detta inlägg är inte mot dig.

Allmänt detta om laget:
Först försvann Gunde. Då var säsongen över.
Sen försvann Bertil, samma sak.
Då skulle Viktor ta över Gundes roll, allt väl.
Men Viktor är bara 18. Säsongen över igen.
Sen kom Sigalet. Dålig värvning....
Sen kom Rödin. Hurra!!!
Sen kom Scott. Hurra!!!

Sen några vändor senare va inte dom heller bra....
Säsongen över igen...
Sen försvann Viktor.
Brynäs i förfall...
Sen kom Ölund tbx. Nästan bra.
Sen försvinner Boqvist.
Brynäs ännu mer i förfall...

Vad ska man göra egentligen?
Skita i allt eller hoppas/tro att det kommer att lösa sig?
Jobba för det?

Brynäs har det laget man har iår.
Thats it.


Sen att hela föreningen ser ut att må bättre än på många år, med bättre go och mer harmoni.
Vad mer kan man som supporter begära?

Egentligen..

Engentligen
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Makita:
Fast det beror väll mycket på att kristo fick gå utan att ersättas också så brunkare fick fylla ut luckan för spetsen.

Men jo, fan om vi inte blir bättre, det vore en bedrift. Fast negativ.

Men med floppar och skador kan vi vara riktigt illa ute när marknaden dött på nytt igen.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
xxx BIF xxx: nu gjorde Kristo endast 10 matcher, där har vi en stor sannolikhet att Zetterberg fyller den luckan och kommer bidra mer än vad Kristo gjorde på 10 matcher.

Jag anser att scott och rödin är mer färdiga och jämnare hockeyspelare än Boqvist/Kellman. Sen har de tyngre ”tackrecord” just nu.

Jaedon är en sån spelare som är alltid intressant, som man inte har hört något av. Men en hungrig 24-åring, bådar alltid gott.

Jensen underpresterade rejält och ölund/sallinen är ett rejält lyft där tycker jag. Speciellt en frisk sallinen med från start, vi vet hur han presterat tidigare och vi såg även en hel del under föregående säsong.

Sen glömmer många bort Danielsson, som hade en trög start på säsongen, men som kom upp i 30 pinnar.


Hittar ledarna i båset ett stabilt grundspel, så kan det här laget bära väldigt långt. Klart det är många ”om”-moment, men så är ishockeyn, vi är inte ensamma om det.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Blå grottan:
Fast det är väll samma diskussion om riktiga supportrar där med.
Sedan har väll mer bajare uppför sig dåligt på andra sätt än vad bifarna har. Men det är ju fåtalet som förstör för majoriteten, men ändå.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Peja:
Nä där håller jag med dig,
Dvs det går inte försaka HA-värvningar över tid, men då bör iaf det finnas större spetsbredd än brynäs har i år.
Det är vågat, på gränsen till oansvarigt, att när det gick så dåligt i fjol fylla ut tomma spetsluckor med chansningar.
som dessutom inte bevisat sig kunna fylla dessa platser.

Tycker också att junisverksamhet är jäkligt bra investering, mer än på isen faktiskt, men samma där - ta upp de som påvisar att de kan tillföra något. Initialt i 4de, inte för att ev. kan komma att tillföra, men har svårt att ta en extraplats.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Rumpelstiltskin: Jag håller med om det här med att trycka ner klubben hela tiden. Jag förstår det faktiskt inte. Hur ofta ser ni Hammarbyare (Ja, jag är bajare i fotboll, det är en lång historia) raljera över sin egen klubb?? Där går man rakryggade oavsett tabelläge, fullsatt på Tele2 trots hackande spel. De supportrarna har insett att genom osvikligt stöd till klubben kan de vara med och lyfta laget spelmässigt. Då blir supportrar ett ruggigt stöd även i motgång. Men tomma läktare, raljerande fans och burop blir en klump i magen på spelare med stukat självförtroende. Det är mina åsikter, sen behöver man absolut inte vara positiv till allt som sker.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
xxx BIF xxx: På pappret en mera meriterad kedja.
Men det vore märkligt om vi inte får ihop en bättre andrakedja än den vi hade förra säsongen.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Makita:
”Ölund borde kunna få igång poäng produktionen hos vissa spelare som underpresterade förra säsongen eller Zetterberg och Descheneau.”

Så kan det helt klart vara.
Finns ju en chans att ölund dras ner pga sin omgivning också.
Jag tror på två kedjor med de bästa vi kan erhålla går i.
Tycker fjolåret påvisade behovet av en stark andra också. Eller problemet med en dålig 2dra..
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
xxx BIF xxx: Jajamänsan, jag har ingenting emot utländska spetsspelare. Vidhåller dock att BZ i mångt och mycket värvade fel allsvenska spelare. Tycker personligen att de allsvenska spelarna man tar in ska ha stor utvecklingspotential att bli spetsspelare i SHL, den potentialen fanns i Ekholm, Gunderson, Ejdsell, Michael Lindqvist, Elias Pettersson etc, men den potentialen finns inte i spelare som Ludvig Nilsson och Emil Forslund. Om man tar in guldkornen från allsvenskan är den ligan bra att värva ifrån, så att kritisera allsvenska nyförvärv pga Ludde & co är lite galet.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Rumpelstiltskin:
Nä du har inte besvarat m8g tidigare.
Så du berömmer 3 st spelare och 2 av dem anser du är bättre än de bästa i fjol. Ok, köper att du har en åsikt där, helt klart, men bättre? Ok?
Anser du inte vi behövde en bättre andra lina i fjol? Om inte duger den vi har/anser du vi fått detta i år?
Jeadon är bättre än Kousal, Zetterberg bättre än kristo -dvs de vi har på papperet vid start? Sallinen och ölund tror jag är bättre än vad Jensen var, men jag tror inte vi lyft oss alls där, men linan är troligen mycket billigare.
Med ölund och jeadon (som en hitt) kan 2dra lyckas - om alla 6 i topp 2 är hela.
Men för mycket ”om” här för att tro att kvarten är självklar, eller iaf troligare än kval.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: vi har två bra centrar i Ölund och Sallinen.
Blomqvist och Asklöf har väl inte direkt öst in poäng som centrar och inte heller deras kedjekamrater.
Tror att laget kommer bli starkare och producera mera poäng med Ölund och Sallinen i var sin kedja.
Ölund borde kunna få igång poäng produktionen hos vissa spelare som underpresterade förra säsongen eller Zetterberg och Descheneau.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Mrassarson:
”Nej förlåt, vi ska absolut inte vara positiva och vi måste räkna med att allt skiter sig.”

Nä, allt behöver inte skita sig för att någon identifierar vad de anser är svagheter. Men det är väll inte direkt positivt om dessa stämmer och personer i bestämmande ställning missat dem. Men här är det iaf positivt då?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Huge:
”Vi har en bredare och bättre forwardssida och överlag ett mer balanserat lag än ifjol. På papperet ett ngt svagare lag på backsidan men en bättre och jämnare offensiv kommer att underlätta för dom där bak.”

Vi gjorde minst mål ifjol av alla utom ett lag - som missade sin shl.biljett.
Att vi måste ha ett bättre lag är ett krav om vi ska nå våra mål.
Frågan är om vi har 2 bra första linor.
Tycker Kousal Jensen Kristo på papperet från i fjol såg bättre ut än Jaedon Zetterberg gör på papperet med sallinen/ölund som center.
Dock 3dje linan får bra center då.
Men flopp på en av Zetterberg och Jaedon så är vi en spetsforward kort och har inget utrymme för skador och avstängningar.

Det duger inte att skylla på skador iaf om målet inte nås!
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
xxx BIF xxx: De har jag redan gjort, lilla rara människa.

Det är en helt annan känsla i klubben nu med positiva-vibbar och en framtidstro. Vi har scott, rödin och ölund. Dom två första nämnda som är bättre hockeyspelare än Kellman och Boqvist. Spännande spelare i Des och zäta som är unga och utvecklingsbara.

”Piper och grinar” haha, folk (som tydligen är ”supportrar”) som trycker ner Brynäs på gång på gång, får räkna med motstånd. Raljerar dom över Brynäs, så raljerar jag över dom. Inga konstigheter.
Låst ämne

« · 1978830 · »