Brynäs IF

712852 inlägg · 7953 ämnen

SILLY SEASON 2019

« · 1982843 · » Till forumet


Sv: SILLY SEASON 2019
SvennEG: gillar det inte, Broceki kan blixtra till men vi har alldeles för många spelare som "kan" bli bra om allt klaffar. sen blir man ju orolig och Adam är deras om Boqvist inte kommer tillbaka plan
Låst ämne


Sv: SILLY SEASON 2019
Spajderman: Ässät om vi ska vara korrekta.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Spajderman: 99 spänn
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Någon som har info om träningsmatchen imorgon mot Ässet? Tid? Entréavgift?

Edit: Torsdag 22 augusti 19.00: Brynäs SHL— Ässet (Finland), Gavlerinken.

Biljetter släpps 17 juni och går att köpa via Brynäs biljettsida. För dig som är seriekortsinnehavare till SHL ingår inträde till matchen utan extra kostnad.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Charles: Sekretariatet hade också varit på pizzeria Järvens bartömning..
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
kan inte förstå hur Rohdin kunde få assist på Scotts mål, är ju lindelöf som slänger in pucken mot mål efter pass från Sigalet
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
#33: Danielsson går nog på 50% i dessa matcher, vad har han att kämpa för liksom?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: Ja, jag vill se Modo i SHL, är så tråkigt att klubben från ”hockey town” ersatts av vissa andra, låt oss säga, mer trista klubbar.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
ellis: Kommentatorn på Cmore hade inte sin bästa dag heller idag. De har kanske försäsong de också😝
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Blå grottan: Tror Danielsson kan tända till om Boqvist kommer tillbaka, de hade bra kemi förra året, Ölund eller Sallinen som center mellan dem som 2:a kedja.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Är det verkligen nödvändigt lägga försäsongsmtcherna ute i bushen år efter år så här. Jag menar, inte alltför många själar som verkar intresserade än då på dessa orter. Amatörmässigt sekretariat fick vi t ex prov på ikväll också.
Jag tycker det ser lovande ut med Deschenau. Han har på två matcher redan visat helt annan kvalitet än de utländska halvfigurer vi drogs med förra säsongen.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Blå grottan: Tragiskt att se gamla anrika Modo, jag lider med deras supportrar.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
#33: Håller med om Nicky, men vet att han kan vara en lite slow starter. Vi får hoppas han ökar när det hettar till.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
#33: Håller med. Väldigt anonymt från Danielsson. Visst, han är rutinerad och det är försäsong, men jag skulle vilja se mer energi. Han inledde SHL väldigt såsigt förra säsongen tyckte jag. Scott, Rödin, Sigalet mfl verkar kunna spela med energi.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Ove Myling: Tror sekretariatet inte har hundra koll på skottantalen faktiskt. Tror verkligen inte att vi sköt 45 skott på mål heller.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Brynäsgubbe: Ett Modo med sin förstamålvakt i mål, och som inte saknade två av sina tilltänkta toppbackar. Sedan så matchade vi dom bättre spelarna mer då.

Så den matchen säger inget om hur Skellefteå kommer spela i vinter.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Ny Joel persson/Elias Fälth fynd det !! 👌👌👌
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Blå grottan: Personligen saknar jag Danielsson, jag gillar hans skott men han är anonym tyvärr
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
dempa: De hade varit på bartömning på pizzeria Järven, märktes tydligt hur kommentatorn blev lite bakfull i tredje. Ibland var han helt tyst i 30 sekunder.

Josef Ingman - Yes! Säger jag
Kul att Rohdin hade fart på rören idag.
Sigalet visar klass.
Duschen tar fler poäng.
Scott krigade och syntes lite mer idag.
Fjärde linan kämpade hårt, skapade också.
Det fanns bra saker idag med.

Vi behöver Boqvist nu, då kan vi ha ett riktigt intressant lag.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Lindström: direkt svagt att tillåta 35 skott mot eget mål av ett allsvenskt lag, men kanske man jobbade enbart med det offensiva idag och då är ju 6 mål framåt bra.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Ömson vin ömsom vatten kan man sammanfatta.
Många som överraska positivt och hade driv tyvärr så var det några man önskade se mera av.
Blir spännande att se hur vi kan ta oss an finnarna på torsdag.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Värt att påpeka att Skellefteå förlorade mot Modo häromdagen.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Haha. Grinig Modoröv.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Zappaholic: Kan ju behövas med tanke på det bedrövliga resultatet vid förlängning. Kommer dock inte ihåg hur många som gick till straffläggning?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Bra uppfattat av Ingman med chippen och sen en lovande straff från Desch.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Alltså Josef Ingman!
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Jajjemän Jaedon.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
bradberry: Säker straff.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Tycker Ingman åker likt en forward när han tar fart. Sällan man ser en back med sådan frekvens... Skridskoskickliga backar brukar ha tramp och driv, inte hög frekvens. Ovanligt. Men kul👍
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
J F K: Och i den bästa av världar hade vi kunnat haft Andersén, Forslund, Boquist och Söderström med.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
J F K: Ja. Han hade ett par matcher i J20 också, men räcker inte till på den här nivån än.

Han är duktig och lovande. Han har mött min son ett antal gånger genom åren.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Davey85: haha snyggt av kommentatorn att kalla Lindelöf för Viktor.. verkligen sisådär insats av både kommentator, Dackell och Modo idag.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Lite väl stor vilja av Rohdin att hålla pucken inom laget där. Onödigt att spela fast sig så.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Stillastående.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Wesley: Ja. Han hade ett par matcher i J20 också, men räcker inte till på den här nivån än.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
J F K: sjuttonåring som spelade J18 ifjol.

William Wallinder menar du?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Skrubben:
Min laguppställning just nu.

Ersson (Eriksson)

Sigalet - Ingman
Andersén - Lindelöf
Lundgren - Norin
7e:Kilström (Ja tyvärr) ev.Andersén.

Rödin - Scott - Descheneua
Danielsson - Sallinen - Ölund
Zetterberg - Blomqvist - Rohdin (rightline)
Forslund - Asklöf - Mannberg (smurfline)
13:Alcén

Spelar ej:
Ersson, Solem
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
pekka85: Kom ihåg att vi saknar fem backar som kanske alla tar en plats i laget (lite beroende på Willund), som nog är de tre-fyra bästa i laget då. Vi har lånat in två backar från division ett och en som sjuttonåring som spelade J18 ifjol och framförallt har vi tredjemålvakten i mål.

Gällande backsidan så valde Ingman bort oss för han trodde sig få för lite istid. Vi behöver Toby, Öberg, Norlinder och Hanses för att ge er en jämnare match.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Peja: Ja, Norin hade jag förväntat mig mer av nu när han är skadefri och fått en riktig försäsong med Mange Ågren. Verkade som han var tänkt att få lira med Sigalet, men nu känns det mer och mer som att det blir Ingman. Inte dåligt för en spelare som var ”sist in” i laget och började som sjundeback när försäsongen startade.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Ersson ser riktigt bra ut. Dock är ju Modo kassa..

Bland backarna tycker jag Sigge, Ingman och Lindelöf är riktigt bra. Ersson och Kilas har fortfarande rätt svårt med bra första pass upp i ficka till forwards. Norin stabil. Men den som återigen överraskar enormt på mig är Lundgren. Jävlar vilken skillnad mot ifjol. Nu har vi ju iofs mött Leksand och Modo men ändå. Kul att se!!

Forwards då?
Ölund ser betydligt vassare ut i dagens match även om han inte på något sätt var dålig mot Leksand. Men mer delaktig idag. Asken har kommit in och varit bra dom gånger han lirat. Alcén har fortfarande cement i handlederna. Mannberg överraskar positivt på mig hittills. Varit väldigt bra och företagsam. Blomman helt okej. Två som jag tycker vi borde kunna kräva betydligt mycket mera av är, Sallinen och återigen Nicke. Nicke ser jävligt trött ut. Solem rätt osynlig. Rödin och Desch en aning blekare idag. Men då visar Scott sig från en bättre sida istället. Zäta har man inte sett av speciellt mycket. Men Jocke tycker jag nästan varit vår bästa forward idag. Ser beslutsam ut och stark på pucken! Rivig och exakt så ettrig som han ska vara.

Glömt nån?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Wesley: Ja, han behöver lyfta sin offensiv denna säsongen, han har det ju i sig.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Davey85: Tycker Mannberg gjort mycket bra. Läcker assist till Rohdin och ett högre tempo på skrillorna än nån i Modo. Visserligen mot begränsat motstånd.

Rhodin är effektiv idag. 1+2 hittills. Hoppas det fortsätter så här.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Skrubben: Backparet med Kilas och Lundgren är inte särskilt välkomponerat i 5mot5 heller. Tänk Söderström där istället för någon av dem, skulle bli så mycket bättre i puckinnehavet.

Lite synd att Norin inte tar för sig ännu mer, känslan är att han kommer fortsätta vara utfyllnad och inte ta nästa steg. Men fortfarande nyfiken på vad han kan göra utan skador.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Tycker Mannberg gjort mycket bra. Läcker assist till Rohdin och ett högre tempo på skrillorna än nån i Modo. Visserligen mot begränsat motstånd.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
modomille: Ja, det är mycket pga det som gör att ni ligger under med 4-1😂
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
modomille: Smågrinig tillställning. Skönt kan jag tycka ist för noll känslor i 60 minuter.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Rödin visar inställning!!
Syns att dom vill hålla i pucken mera, bara hopps att dom vågar det när det blir SHL motstånd med bara!
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Zappaholic: Underbart att se Anton visa känslor.
En underbar kapten.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
munkas: Haha ja det vore skönt om det faktiskt var så.
Låst ämne

« · 1982843 · »