Brynäs IF

712748 inlägg · 7953 ämnen

SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar

« · 1811394 · » Till forumet


Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Peja: Klok som alltid Peja! Man vill ju egentligen hitta nästa Jörgen Jönsson eller Johan Davidsson eller kanske mer passande nästa Ove Molin.
Fast jag tycker också att det är roligt och kittlande att ha spelare i NHL som man kan följa. Jag tror också att det finns ett samband mellan SM Guld och spelarexport till NHL. De spelare som som gör sitt sista år är ofta relativt billiga men otroligt avgörande. Dessutom så tycker jag att det roligaste med Hockey, näst efter Guld, är att se nya talanger blomma.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
KalleTeodor: Jag är lite kluven till Dahlén. Det är nog snudd på omöjligt att vinna den dragkampen och vid succé kommer han naturligtvis att flytta till NHL väldigt fort. Han tog ett extra år i Timrå, vilket innebär att han tar ett mindre år i SHL.
Det finns många andra fina spelare i Allsvenskan som Brynäs borde kunna värva. Spelare som kan utgöra en del av Brynäs framtida stomme; Henrik Larsson, Pierre Engvall, Alex Lavoie, Patrik Karlkvist och Michael Lindqvist är utmärkta namn för Brynäs.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
I den här tråden får man ju gissa och spekulera vilt eller hur...? Då är det så att jag är jävligt sugen på att få Jonathan Dahlén i truppen nästa säsong. En Kedja med Boqvist, Öhlund och Dahlén tror jag skulle vara ett dödligt vapen. Rimligen så är Brynäs ett av de lag som uppvaktar honom och en nyckel i att Brynäs vinner kampen skulle kunna vara att Jesper Boqvist och Jonathan verkar vara goda vänner. Att det går bra för Boqvist just nu, med speltid och mål, tror jag kan vara avgörande i kampen, då det är möjlighet till utveckling som är prioriterat i Jonathans läge.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Brynäsgubbe: önskar jag kunde vara lika lugn... men det är ju iofs tjusningen med idrott. Att inte veta även om man anar...
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Jaha..MÅLLGAN dömer. Hej då Brynäs.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Brynäsgubbe:
Lite den känslan har jag okcså.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Tommy: Är faktiskt inte ett dugg nervös. Tror min hjärna redan bestämt sig om hur det här kommer gå. Trots att jag vet att vi har goda chanser att vinna.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Inkazar: Så kan det vara. Nu kör vi strax. Det är en väldigt viktig förstamatch, känner jag.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Tommy: Svepte ett gas wirre nyss för att pulsen ska gå ner :) Uscha hehe, Go Brynäs, gasa för fan
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Lagom skitnödig just nu....bara hoppas att pacemakern pallar trycket. Kom igen nu Brynäs!
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
TAGGA NU!!! ÄLSKA BRYNÄS!!!
Kommentera


Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
ellis: vart kanske lite väl mycket talspråk/dialekt där ja.. ingen fara.
Skyller på några inmundigade nervositets-groggar..

dom tvekar inte att smälla på.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Inkazar: Förlåt men "inte brydda", har du ingen lättbegripligare synonym till det?
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Zappaholic: precis sådär har dom flesta fans sagt i dom flesta lag. Det kommer bli mer fysiskt spel i slutspelet, det hör till och vi har spelare som inte funderar 2ggr på de.

Granström
Berra
Paille
Blomman
Kilström
Zanetti
Alcen
Oskar
Ölund

Nästan halva laget är inte brydda på att smälla på.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Steppar inte vi upp och spelar mer fysiskt och mer elakt...ja då tar det stopp i kvarten.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Kollar HV-Färjestad. HV har satt crosscheckingar i system och Färjestad kör med sin klassiska ryggsäckshakningshockey.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
atilla: Var väl Aftonbladet eller Expressen som för nån dag sen först skrev om att Bengtzén inventerat dem.
Kommentera


Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
ellis: Vart kommer Mårten och Zackryktena ifrån? Någon annanstans än här?
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Pettisbif: Tror inte vi får varken Mårten eller Zackrisson.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Pettisbif: Ser hur grymt ut som helst, ser gärna detta lag nästa säsong. Får se hur det går för Ikonen i slutspelet. Men det man sett av honom speciellt i powerplay mycket pucksäker verkar ha bra skott och bra skridskoåkning som det ser ut nu skulle jag vilja se en förlängning med honom.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Nästa år:

Niklas Svedberg - David Rautio

Ryan Gunderson - Simon Bertilsson
Elias Fälth - Niclas Andersén
Lucas Carlsson - Lukas Kilström
Henrik Larsson - Marc Zanetti
(Adam Boqvist - Johannes Kinnvall)

Kevin Clark - Jesper Jensen - Anton Rödin
Louie Caporusso - Tony Mårtensson - Patrick Zackrisson
Daniel Paille - Jonathan Granström - Jusso Ikonen
Jacob Blomqvist - Linus Ölund - Jesper Boqvist
(Daniel Mannberg - Samuel Asklöf - Johan Alcén)
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
bifhjärta: Ingen aning, jag har inte GD+ och vill inte betala 99 kr heller...har inte sett någon annanstans heller om skadeläget i Brynäs!!
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
krobbe:
Jag tror att vi tar första..
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
krobbe: hoppas verkligen på er i den här matchserien, kom igen nu! ut med plast-cluben..
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Carl Lejonkräk: Sant. Men det är aldrig fel med ett bra centerdjup.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Har en skön känsla inför imorgon. Tätt bakåt och ett pp som levererar
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Skrubben: Men visst är de centrar båda två?
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Peja: Om det blir Zackrisson och Mårtensson som ersätter Westerholmarna kommer jag nästan bli lika uppspelt som när vi värvade Gunderson förra våren 👍
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Rodrigo: Skulle vara intressant med Mårtensson. Smarta veteraner med ledaregenskaper är inte fel att ha i ett ungt lag. Bara det inte blir för många gamlingar, men den risken finns nog inte i dagens Brynäs. Eller i morgondagens Brynäs, för den delen.
"Zacke" är ingen favorit hos mig, tycker att han är lite överskattad. En bra spelare men säkert inte särskilt prisvärd.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Agenten: jag frågade Abris och Ros på Twitter efter att ha lyssnat på deras blogg angående dedär. Fick inget svar på de.. tror inte många tänker på det eftersom vår förstakedjan varit så EXTREMT bra.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Agenten: Jag tror att "experterna" glömmer bort höstsäsongen då ju flera kedjor producerade. Ett tag hade vi väl 3 spelare från 3 kedjor som låg topp 5 i poängligan (Pow, Paille och indblom).

Efter jul var det ju ett tag bara 1:a (Lindblom) som producerade tills Juniorerna bröt dödläget och satte fart på Gubbsen i de andra kedjorna.

Kul också att målsättningen inför säsongen var lite trubbigare spets men större bredd...
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Agenten: Både LHC och Brynäs lever ju mycket på att en kedja levererar. Bakom Jensen-linan har Brynäs ojämna spelare och juniorer, men förhoppningsvis växer ju några i slutspelet. Jag tror att Johnson, Granström och Paille kommer höja sig.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Agenten: Vi och LHC känns jävligt jämna och det är väl hemmafördelen och kanske målvaktsspelet som talar för dem. Ovisst.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Agenten: Vi hoppas självklart kunna dra dessa "experter" vid näsan. Med statistik, liknande den du redogör, brukar man som bekant kunna bevisa allt. Jag tycker vi ändå måste medge att LHC har lite fler spelare som kan "hota" framåt. Känner det som att första matchen i morgon blir väldigt viktig. Om Brynäs kunde ta den, för jag tror det blir väldigt tungt annars.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Hur går det för Zaborsky förresten? Var ju snack ett tag om att han kunde vara tillbaka till ett ev slutspel?
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Agenten: Det är exakt min tanke också när jag hört experter analysera denna serie. Det känns som att vår förstakedja har varit så bra, och så hypad i media, att spelarna bakom dom har hamnat lite i skymundan. LHC har också en bra förstakedja, men den har varit långt ifrån lika hypad i media. På något sätt har den allmänna uppfattningen därmed blivit att Brynäs BARA lever på sin förstakedja, medan LHC har en bredare forwardssida.

Om Westerholmarna behåller den form som dom haft i slutet av serien så kommer den kedjan vara ett rejält hot. Likaså kommer tredjekedjan, som fått ett bra nytillskott i Ikonen, att kunna skapa chanser. Nu är jag givetvis partisk, men jag ser verkligen inte att Niklas Persson, Ken-Andre Olimb, Jakob Lilja, Gordon och Müller skulle vara en bättre stomme i LHC andra- och tredjekedja än vad våra spelare är. Och som du säger så talar även statistiken sitt tydliga språk där.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Agenten: Blir lite blinda av den så dominanta första att de andra lätt glöms bort är väl vad jag tror. Men håller med är lite lustig motivering.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Efter att ha lyssnat på diverse experter som tippar kvartsfinalerna så kan jag slå fast att dom flesta tror på LHC som segrare. Ett återkommande argument till det är att dom har bättre bredd på forwardssidan, (Brynäs lever bara på sin första kedja typ). Jag bestämde mig för att kolla upp saken. Om man bara ska se till poäng bland forwards så har Brynäs gjort 315 poäng vs Linköping 267 poäng. Då räknar jag på spelare som lirat mer än tio matcher. Vi har sju spelare som har gjort +20 poäng , LHC har sex stycken. Min undran är då hur man kan säga att Linköping har en bredare forwardsuppsättning?
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Hur ställer vi oss till en förlängning med Tomas Zaborsky?

Jag skulle absolut kunna tänka mig att ge honom en säsong till.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Peja: Bill sweatt skulle vara så innih*elvete dyr så jag tror inte det är aktuellt. Är förvånad att Luleå kostade på hans 4e säsong. Men när pengarna kommer in flyger förståndet ut.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Rodrigo: Zacke vore ju förjävla nice att få! Men jag ställer mig lite skeptisk med tanke på Zackes frus flörtar med Leksand och att man absolut inte kunde tänka sig Sverige än på nått år.
Kommentera


Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Carl Lejonkräk
😃
Vi skulle behöva en defensiv pjäs som Andersén om vi vill göra bra slutspel.
Helst Fetisov, men han är väl lite långsam på rören numera...
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
bradberry: Vart har du läst det?
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Peja: In med Boqvist, Melart, Larsson och Andersén, Ut med Ersson, Pudas, Sunken och så bryter vi Fälths kontrakt. SHLs bästa backuppsättning!
Kommentera



Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
honken21: Bra stats denna säsong
15 mål och 7 målgivande passningar
Kommentera

« · 1811394 · »