Brynäs IF

705111 inlägg · 7953 ämnen

SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar

« · 1822346 · » Till forumet


Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
ellis: Det är lätt att sortera efter kontraktsår på EP (länken).

Utåtgående kontrakt:
- Sandström
- Carlsson
- Ersson
- Kilström
- Kinnvall
- Pudas
- Ikonen
- Johnson
- Lindblom
- Westerholmarna
- Zaborsky
+ Vi vet via media att Bertilsson kan bryta och är på väg bort.

Westerholmarna och Pudas rapporteras klara för andra klubbar, Johnson kommer lämna men oklart vart han flyttar, Lindblom kommer flytta till NA.

Jag tycker prio borde ligga på att signa upp Carlsson och Ikonen. Kilström är en tillgång i slutspelet, men skulle gärna se en ännu tyngre och tuffare pjäs där.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Bellman 6,0: Är det så? Två år har han väl vart med.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Intressant att läsa vad AIK:s nya tränare Mitell säger om AIK:s spel den gångna säsongen. Han berömmer farten och intensiteten, men vill strukturera upp spelet med puck och vill att laget ska vara mer aggressiva över hela banan. Så där har vi en liten minirecension över hur Mitell ser på Roger Melins AIK 16/17.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
ellis: Zanetti har väl kontrakt?
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Malmö har tydligen fått nej av Nicklas Jensen, som vill stanna i NA eller flytta till KHL istället för SHL. Synd, han var en spelare som jag hoppades på till Brynäs.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Vad säger ni, vilka med utgående kontrakt tror ni Bengtzén kommer förlänga med. Hur går det t ex för och med Zaborsky, Ikonen, Zanetti?
Kommentera


Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Att han ens finns på isen är ju pinsamt... Orkar inte med SHL. Bedömningsnivåer och referensgrupper och skit dödar mitt intresse för sporten.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Zzz: cmore har börjat bra gällande att glorifiera HV hoppas vi kan trycka upp det i halsen på dem..
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Huge: Ja det kan vara en fördel, nackdel eller mittemellan. Men om man läser artikeln i NWT så låter det inte som att pappan tycker det är ett problem i allafall.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Huge: jag såg en buss som var nedkörd och halvt vält ned i diket och halvt begravd i snö bakom regementet i Kungsängen. På skylten stod det" Ej i Trafik".
Ironin i detta var stor Jag fotade den men glömde att lägga över bilden från min jobbmobil.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Orka: Ingen skrotning, än så länge. Men några bortkörda sidobackspeglar, en intryckt bakdörr, nåt kvaddat sidofönster och lite skråmor här och där i plåten har man väl lyckats åstadkomma genom åren.
Utan dom incidenterna betraktas man inte som nån RIKTIG busschaffis i Stockholmstrafiken... :-)
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Huge: Hur många bussar har du skrotat Huge? 🤔 Själv har jag bara spytt på 25:an till Trödje, men det var några år sedan...
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Peja: Visst är det så, men eftersom Zzz specifikt tryckte på att Landers farsa är ass.tränare i FBK och att just DET skulle vara en fördel för FBK i en ev dragkamp om sonen, så tolkar jag det som att han menar rent hockeymässigt och inget annat.
Sen kan det ju även vara så att frugan alla gånger kanske inte vill ha svärföräldrarna alltför nära inpå knuten.... :-)
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Huge: Fast om Lander har barn är det en fördel att ha farföräldrarna boende i stan. Om man tänker bort hockeyn.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Orka: Ja, iaf snarare en nackdel.
På pojklagsnivå eller lägre är det säkert tryggt och en fördel att ha farsan som tränare, mkt tveksamt om det gäller på den här nivån....
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Zzz: Eller tvärt om?
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
ellis: Anton Lander en drömvärvning. Dock är hans farsa ass.tränare i Färjestad så dom har troligvis en fördel.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Ser att SHL-konkurrenter börjar rycka i Anton Lander. Vill gärna ha han till Brynäs.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Skrubben: Rödin - Larsson - Clark
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Pettisbif: Vore helt galet om Bengtzén fick hem honom. Jag tror inte att det är särskilt troligt dock då jag har svårt att se varför Johan skulle vända hem nu, trots långtidsskadan.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Pettisbif: Men innan skadan hade han väl spelat till sig en ordinarie plats? Han snittade nästan 17 min/match. Känns väldigt avlägset att han skulle komma tillbaka. Har dock gärna fel. :)
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Pettisbif: Han har väl haft sin bästa säsong därborta i Nordamerika och spelat regelbundet, men sen satte ju en skada stopp för säsongen. Hade dock inte varit fel med honom i Brynäs.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Hett, hett rykte.
•Bz rycker i Johan Larsson. Han ser honom som den perfekta centern i dagens Brynäs. Haft det tungt i Nhl.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Zappaholic: Att göra som CP gör och headhunta folk ska vi givetvis inte göra. Risken är stor att spelaren blir skadad och då tar domarna ett matchstraff. Men jag vill se att vi kryper under skinnet mycket mer på motståndarna. Som Chris11 sa, ligg på Borgman som iglar imorgon. Fullfölj varenda tackling på honom, få honom att känna sig rädd för att förvärra skadan.

Vi tillät Frölunda att fullständigt mangla sönder oss vissa matcher i semifinalserien. Varför inte sätta griller i huvudet på HV-spelarna och använda den medicinen mot dom? Dom har haft en oerhört bekväm resa hittills i slutspelet.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Skrubben: Klart vi ska dela ut smällar. Men det finns ju även schyssta sätt att göra det på. Hårt och rejält. Utgår från att du inte menar tacklingar som är ute efter att skada.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Dalrt: Referensgruppen har satt nivån nu under slutspelet. Då tycker jag att det är rimligt att Brynäs rättar sig efter den och också spelar lite fulare (som man bevisligen numera får göra). Ska vi vinna guld håller det inte att vara dom snälla pojkarna som bara tar emot smällar men som aldrig delar ut några själva.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Peja: Fast Paille drar till honom med klubban innan han sätter in tacklingen. Jag tror det är det rappet som tar illa, inte tacklingen...
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Dalrt: Precis. Här ska inte skadas medvetet och det är jag säker på att brynässpelarna naturligtvis inte gör.

Men det klart, har de chansen att trycka till HV-spelare hårt, rejält och schysst så hoppas jag de tar den.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Chris11:
Eller kan Brynäs vara värdiga och inte försöka skada någon, för dessutom, om vi gjorde likadant, hade avstängningarna haglat in, garanterat.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Powerfade: vi lär ju svara upp med att släcka någon av deras stjärnor nu. De försökte med Oskar, då är det dags för oss att försöka med låt säga tedenby eller önerud!
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Powerfade: Vi skall inte gå för att skada, såklart inte och inte filma heller.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Chris11: Det jobbigaste för handlederna brukar vara att bli tacklad, så som han blev skadad senast också. Blir ofta belastning för handlederna mot sargen. Jag tycker inte att Brynäs ska spela för att skada, men regelrätta tacklingar är förstås en del av spelet. Om Borgman inte kan hantera det så är hans handled inte redo för spel.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Carl Lejonkräk: Vi ska göra vad som krävs för att VINNA, Punkt!
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Powerfade: HV lär ju sikta på Bertilssons huvud på torsdag. Oavsett så tycker jag att vi ska spela vårt spel och inte sänka oss till deras nivå.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Chris11: Gärna några open ice på Tedenby och Önerud med...
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Chris11: Slashing är inte tillåtet, det är däremot tacklingar mot huvudet.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Carl Lejonkräk: om borgman spelar vill jag se lite slashings mot hans handleder. Då kan vi bli av med deras bästa back!
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Zappaholic: Bertil redo på torsdag enligt honom själv.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Carl Lejonkräk: Tyckte jag läste/hörde nånstans att Bertil var redo. Kanske bara rykten.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Zappaholic: Borgman spelar men inte Bertil va?
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Davey85: Satan vad fint det känns med Bertil och Fälth tillbaka. Det är en smärre bragd att slå ut Frölunda med de två borta. Kommer ge stabilitet i försvaret.

Undrar om Borgman spelar i morgon? CP borde inte få spela men det lär han ju göra.

Tror faktiskt Rautio står i morgon!
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Trist med Wänna i Hv71, MEN..för mig känns det som en typisk värvning som skulle gå fel om vi gjorde den.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Skrubben: Skulle tro att många äldre spelare har gjort det faktiskt, för det är ju bara nu på senare år som man har börjat tagit det här med hjärnskakningar seriöst, med tydliga riktlinjer och så vidare.
Kan vara som du säger med ytterforwards. Frågan är vilka som försvinner, förutom Lindblom och #7? Vi vet ju att Lindblom har ett väldigt litet kontrakt och att en ny transatlant redan är införskaffad.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Peja: Hur många av spelarna i SHL har spelat sju matcher med hjärnskakning? Läkarna i Rögle gjorde en dundertabbe som kunde kostat Wännström karriären.

Men som jag skrev tidigare, kan vi lägga mer pengar på ytterforwards om vi tar hem Rödin och förlänger med Ikonen? Jag tror det framför allt där problemet sitter.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Dalrt: Visst, men hur många SHL-spelare som är i hans ålder eller äldre har inte haft hjärnskakningar? Crosby missade ju en väldigt lång tid pga hjärnskakning men kom tillbaka och höll som vanligt världsklass.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Peja:
Finns ju ingen läkare som med säkerhet vet hur effekterna av en hjärnskakning kommer arta sig i framtiden, så hur ska sportcheferna veta det? Det är alltid en chansning.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Dalrt: Tvivlar starkt på att vi hade sett en dragkamp om Wännströms signatur om det varit fara för hans karriär. Tycker att HV71 är en god förebild vad gäller lagbyggande; de prioriterar att värva tillbaka egna produkter och spelare som har varit där förut, men värvar också helt "nya" spelare. Jag gillar sättet som Davidsson bygger laget på och det verkar ju vara vägvinnande också.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Jag personligen vill inte se Wännström i Brynäs. Han hade en jäkla uppsida i starten på säsongen. Han har inte bevisat att han kan prestera över lång tid och med en hjärnskakning som höll honom borta i ett helt år så räcker det ju med en smäll till kan hans karriär vara över. Vill inte ta den risken.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Forsberg 1978: Jag vet inte om det uppmärksammats men Wännström påstås vara klar för HV71.....står i Jönköpingstidningen
Kommentera

« · 1822346 · »