Café

48283 inlägg · 1042 ämnen

Allmän skriv vad du vill tråd.

« · 1515012 · » Till forumet


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Monno:Ser på Flashback att någon fjunis vill göra sig lustig över Stefans bortgång.

R.I.P Stefan Liv!

Respect.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
#1 Stefan Liv, Alltid saknad aldrig glömd.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Friman SR:

 *asg *

Kommentera



Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Icing-Ove:
"Dags att vakna vad gäller 11/9-01 också. Ta en koll på byggnad 7." 

Du har ju hur jävla fel som helst. Det vet ju alla att de konspirationerna är helt ute och cyklar. Nej, på denna bild syns det tydligt vem det var som sabbade tornen. 
Det var Jävulskt planerat in i minsta detalj, säger jag som en ledtråd:

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Icing-Ove: Har du suttit med Zeitgeist/Loose change på repeat?

Edit: La till länk.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Kan inte låta bli att tänka på när jag inte fick åka på en gratis fortbildning i Umeå eftersom kommunen inte ansåg sig ha råd med resekostnaden. Det är skillnad på olika!

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Icing-Ove: Jag har inte ens klickat på länken men måste ju spontant undra: Om dom här 1500 ingenjörerna inte tror på den officiella förklaringen, varför tror då inte dom 21.456.345 andra ingenjörerna i världen likadant?

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Icing-Ove: Och varför skulle ingenjörskåren vara helt immun mot såna här konspirationsteorier?
Det visar väl bara att det finns knäppgökar även i den branschen...
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Icing-Ove:
Bilderna från mars är väl åxå bara photoshoppade? 
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Huge: Du TROR att du vet. Jag väljer att lyssna på 1500 ingenjörer som inte tänker med arslet...
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Icing-Ove: Det här kanske kan hjälpa dig att få grillerna kring byggnad 7 ur skallen.
Problemet är att alla som verkligen TROR på såna här teorier alltid kan hävda att ev motbevis bara är manipulerade och aldrig har existerat, hur konkreta och välunderbyggda dom är...
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Icing-Ove: "Dags att vakna vad gäller 11/9-01 också. Ta en koll på byggnad 7."

Ajfan.
Vad säger alla som har högskolepoäng om 9/11 då?
Rasade aldrig tornen?
Står dom kvar?

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Icing-Ove:
"Kolla hur många Apollo-aktörer som dött i skumma olyckor." 

Man måste dock säga att Neil Armstrong var väldigt seg att få ihjäl av Konspirationen. Hade de väntat ett litet tag till så hade han dött av ålderdomssvaghet.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Friman SR: Jag sitter i detta nu och tittar på "Konspiration 58" på Youtube.... :)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Icing-Ove:Å fotbolls VM i Sverige 1958 har aldrig hänt...

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Dream Team: Kolla hur många Apollo-aktörer som dött i skumma olyckor. Detta är storpolitik. Dags att vakna vad gäller 11/9-01 också. Ta en koll på byggnad 7. 
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Icing-Ove: Hur det nu än är med dessa konspirationsteorier så är karln alla gånger död. Och han och hela Apolloprojektet lär alla gånger bli ihågkommet för att ha slagit ryssen på fingrarna. Att det var just dom som var skeptiska kom väl knappast som nån större överraskning.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Dream Team: Irak hade ju massförstörelsevapen eller hur? USA och politik är 100% fejk. Månlandningen spelades in i öknen. Finns inte på kartan att de la ner en farkost där. Ryssarna garvar ju fortfarande....
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Icing-Ove: Och han landade istället var nånstans?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Dream Team: Folk med högskolepoäng vet att han aldrig landade på månen.
Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Ja vad ska man säga,tur att jag inte var där.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
65selander: Produktionen ryktas ha påbörjats i Asien i varje fall, och någonstans slutet av september, början av oktober verkar vara hetaste alternativet nu.
Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Per HApps: Det är väl ingen som vet det än.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Nån som vet när nästa IPhone släpps i butik?
5 eller vad dn skall kallas.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

mattias - 74:Ja R.I.P John Lord... Förövrigt så är väl Justin Bieber död och nu gäller bara Ulrik Munther, min guddotter tjötar hål i mitt huvud att det ska vara så..., himmmm, vad faan vet en ståfil som jag...???

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Metal Guru: Jag har alltid vetat att han haft något sorts komplex men inte kunnat sätta fingret på det...
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Olle:
Det Wayne försöker säga är att allt kretsar inte kring Olle. 
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Wayne Gresky: Vi snackar justin bieber och du börjar prata om argumentationsteknik? Kom igen nu, andas lite :)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Olle: Om det hela tiden var ur er synvinkel så borde ju hur mycket pengar 525 kr är för en åttaårig tjej vara helt irrelevant såvida du och Mattias inte är åttaåriga tjejer (vilket skulle förklara en hel del av argumentationstekniken.) ;-)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Wayne Gresky: Ja men nu pratade ju jag och mattias om att se Justin Bieber, ur vår synvinkel, inte ur ett barns. Dessutom talade vi om att bli populär på föräldramötet, inte populär hemma genom att låta dottern gå och se nån pojkflicka sjunga någon hjärndöd låt han inte ens skrivit själv.

Ha! Säger du att jag inte kan bli exhalterad som en liten skolflicka om jag får se ett riktigt riktigt bra band live? Då tror du fel min gode herre.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Olle: Varför betalar folk för att se på Timrå på TV när det finns mycket bättre lag man kan få se för samma summa? Min gissning är att den åttaåriga tjejen har mycket större behållning av sin Bieber-konsert än vad du har på en konsert oavsett vilket band du ser. Det kommer att längtas i ett år och bli ett minne för flera år framöver. Även barn ingår i det kommersiella samhället där tillgång och efterfrågan avgör priset. 525 kr är väl ungefär vad samma barn får betala för ett spel till sin playstation och jag är ganska säker på att 10 av 10 Bieberfans föredrar en Bieberbiljett framför ett nytt spel om de får välja.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Olle:
Samtidigt så är det inte säkert att samma åtta år gamla tjej blir lika underhållen av det i regel något betydligt bättre som du gör vågen åt.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Wayne Gresky: Rimligt? 525 kr är ganska mycket för en åtta år gammal tjej, "världsartist" eller ej. Som vuxen individ får man i regel något betydligt bättre i underhållningsväg för den pengen.
Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Själv betalade jag närmare 10.000 för att se James i Manchester 2010, fast själva biljetten gick bara på £32.50...
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: 525 kr för att se en av världens populäraste artister tycker jag är ganska överkomligt. De skulle antagligen kunna höja priserna med några hundralappar och ändå lyckas sälja slut i alla fall. En svensk artist med skaplig fanbase brukar ju bara ligga marginellt lägre.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Ja alltså. 525 kr för att se ett barn sjunga ett par värdelösa låtar, det är ju lite väl mastigt. Om man istället lägger den summan i "kollekten" när ens barn har sånguppvisning i skolan då kommer man ju att bli hjälte i radhusområdet. Man lägger ut samma peng, man får samma upplevelse men man får enormt mycket mer goodwill.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Olle:

525 :- för en sittplats på Justin Beaver? HAHA snacka om ockerpris, jag betalade 465 för att se KISS 2008 ;)

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: haha! Ja han gör ju omvärlden en tjänst. Hade han inte köpt biljetten först så hade ju någon annan måsta stått ut med JB...som för övrigt bara borde vara en förkortning på Jim Beam.
Kommentera



Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Olle:

Grattis Arne Hegerfors på din 70 Års dag. Hipp Hipp Hurra

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Wayne Gresky: Nu förstår jag inte hur du menar. Tror du att antalet poliser som behövs för att fylla vartenda gathörn och antalet poliser som behövs för att ge exempelpersonerna en trygghetskänsla är densamma?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Olle: Antalet poliser som krävs för att uppfylla din målsättning känns som en utopi även i de finaste polisstater som Iran och Nordkorea.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

70 Rodrigues: Precis. Då dom istället borde vara ute och se till att Lena 23 kan gå hem genom stan kl 02:00, att bertil 78 inte behöver skyla sig mot ungdomar som försöker sno hans bankomatkort då han står och försöker ta ut pengar eller något dylikt.

Ofta när jag sitter i stadsbussen i Sundsvall så ser man, från bussens fönster, hur folk byter droger, helt öppet, vid bussnavet. Om jag står och väntar på en buss så ser jag DAGLIGEN påtända personer i rörelse där. Jag som bott i andra städer av samma storlek, och några större städer, funderade länge på hur det här kan pågå så öppet, på en plats där så många vanliga människor befinner sig hela tiden.

Sen läste jag den här artikeln i tidningen:

st.nu/medelpad/sundsvall/1.4464318-polisen-drar-at-snaran-kring-narkotikahandeln

Jag fastnade främst (och satte kaffet i halsen) på meningarna "Missbrukare på stadens gator och torg är ett stort problem. Dels i centrala Sundsvall, men även i Kvissleby har många handlare hört av sig till oss på olika sätt."

I papperskopian vill jag minnas att man uttryckte sig "på allmänhetens- och företagares begäran".

Som vanlig samhällsmedborgare tolkar jag detta som att det är upp till mig som privatperson att identifiera och rapportera in påtända personer till polisen så att dom sedan kan åka ut och göra gripanden...på en plats där langning och försäljning sker HELT öppet, mitt på ljusa dagen, i centrala sundsvall, på ett plats där det kanske strömmar flest folk i hela staden.

Jag förstår och greppar konceptet att privatpersoner ringer in till polisen om man har misstanke om brott, vad jag däremot inte förstår är varför man inte sätter ut en polisbil på en plats där kanske 50% av stadens junkies befinner sig, då skulle ju iaf vanligt folk och turister inte behöva se det bedrövliga packet.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Modoante:

Ja visst är Sverige fantastiskt? Yppar man det minst lilla negativa om den misslyckade invandringen som inte passar det övriga etablissimanget så är man per automatik en rasist. Detta är tyvärr ett av de största samhällsproblemen vi har, om inte det största rent utav? Leijonborg och Björklund ville införa språkkrav för nyanlända men fick genast en rasiststämpel på sig. Herregud, hur fan skall du klara dig i Sverige om du inte kan språket. JÖSSES

Om våra kära politiker hade haft en mer human flyktingpolitik så hade dessa frågor inte ens varit aktuella och vi hade förmodligen inte sett ett utanförskap och segregationsproblem som vi gör nu och framförallt hade inte SD haft sådant fäste som dom har och för mer sådana här saker så kar deras popularitet. Åkesson och han spartikamrater gottar sig åt den här typen av artiklar. Jag tycker det är bra att det kommer fram att Sveriges integrationspolitk är helt uppåt väggarna, tyvärr är detta ingenting som förvånar mig alls.

Kommentera

« · 1515012 · »