Café

48284 inlägg · 1042 ämnen

Puffes frizon för god musik

« · 2064201 · » Till forumet


Sv: Puffes frizon för god musik
Clay.2: Om jag säger Girl med ?
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Pröva Bombarda kast flöte ! det finns i olika sorter sjunkande , flytande . Olika vikter
Jag använder det till både fluga och mask .
Kolla upp Bombarda
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
Clay.2: Av alla fiske-favoriter. Klättra upp för en liten bäck o doppmeta med mask för o få bäcköring, mitt i natten. Förutom mygg, en fantastisk upplevelse
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
Clay.2: Jag fiskar på Västkusten ibland. Några flugor med tafs brukar vara bra
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Mask .. latmete
tapp på drag ' guld '
spinnfluga ...sänke med fluga tafs på 1'5 m i strömmen .
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
Clay.2: Har inte varit så mycket i trakterna och då gällde det hundkapplöpning på banan borta vid Midlanda. Har dock varit i Timrå...
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
Clay.2: Där är vi helt överens, men berätta nu då, vad lockade storöringen? Var det mitt gamla favoritdrag ABU:s Salar? Fast nu för tiden är det en massa hokuspokus med palst hit o dit förstås
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Michelle var det , dom har många oslagbara hits Liverpool killarna .
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: En Ramones till, dock utan kvinnlig fägring

www.youtube.com/watch?v=yCW7Aw8ugOI
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
KulaShaker: I Bergeforsen utanför Timrå en av Sveriges bästa laxälvar Indalsälven
Havsöring .
Besök Bergeforsfisket.com
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
Musikfrågan kontrapunkt. Ramones har en enda låt där en tjej får sjunga. Vem är hon, förutsätter att ingen googlar eller scrollar, haha
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
Clay.2: Kul Grattis! Havsöring? Får man fråga var du fiskar.
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
Clay.2: Oj, 5,1. Grattis , då har du mat för en vecka framåt :) Vad lockade den till att hugga? Jag har bara lagt ut 2 låtar idag(båda fantastiska), vilken är favorit då? Men ska lägga ut en låt med tillhörande fråga snart.
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Jag säger bara 5.1 kg öring .. endast en idag skit också .😜
En favorit låt tog du fram idag så dagen blev fulländad 👍
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Nu Kommer verkligen Mer franskt(bor för nära havet o Göteborg, ursäkta...)
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
KulaShaker: Undrar hur många barn som fötts 9 månader efter att föräldrarna lyssnade på detta?
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
Clay.2: Jo, men idag var det ju igår man hörde den :) Hoppas fisket går bra

Mera franskt

www.youtube.com/watch?v=WoBLi5eE-wY
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Det var inte igår man hörde den ..det är sådana där man vill minnas igen .
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
Costanza: Det är något magiskt i hennes röst , det är som en korvmacka å kaffe när man fiskar , som det blir idag !
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Ten Years After , man kan bara säga .. dom är BRA ! Skulle kunna lägga på denna skiva nu men skivspelaren är trött å slut .
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Var det franska du gå igång på?
Sov gott!
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
Costanza: Lev väl o hoppas på återhörande, ska ut o skrämma Herr Grävling nu, han kommer hit varje natt o skrämmer våra katter, men ikväll får han(eller jag) stryk
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Totalt urspårat, men är så glad att ha snubblat över Stevie Nicks. Har ett litet minne av musiken från 90-talet, men WOW! Svårt att sitta still då hon drar på. Då har jag jobbmusiken klar resten av veckan.
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Får bli en fransk afton i morgon, lite smakprov

hon är ju så jävla bra
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
Costanza: Det har ju spårat ur ett tag här va, snöade in på holländska låter, o då ebbar det ut snart. men de sjungande nunnorna piggar alltid upp

Älskar franska språket, fast fattar inget
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Gillade det nedre inslaget. Blev lite glad av hennes Ding-A-Dång. Tror till och med att Nubben slappnat av om han fått höra sången.
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
KulaShaker: Douze points from me, så jävla bra, men är ICA-stig med på bilden?
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Kommer ihåg hur överraskad jag var när ABBA vann! Satt ensam och tittade (i smyg), farsan sov mamma var i Gävle och hälsade på föräldrarna.
Var ju progg som var godkänt på den tiden...
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Har nog spelat detta förut kanske, men en annan het skiva från när man fick låna hörlurar o lyssna på musik(tidigt 70tal)

www.youtube.com/watch?v=h2ZW_b7G2eE
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Nu spårar jag ur, men i min ungdom var ju eurovision stort. ett bidrag från Holland jag minns, eller 2 för kom på en till

detta kunde ju fått ABBA att inte blivit nåt...

www.youtube.com/watch?v=Z34ApB37EmM

Året efter hade Holland ett bra bidrag till

www.youtube.com/watch?v=sI78Bqp6z6g
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Mer holländskt, ett stort minne från när vi fick lyssna på musik på biblioteket, Ekseption fanns med där
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
KulaShaker: Nu väckte du nåt från minnenas allé, tack. otroligt bra
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
KulaShaker: Fantastiskt, men det skulle vara du då, haha. Såg han på sent 70tal och 80talet ett flertal gånger i Sverige(lite kultfigur). Han gjorde ju några låtar i början(troligen ej medvetet) som gjorde att man fick leta efter hans vinyl under punk/underground på skivaffärerna när det begav sej.

Men inte punk, mer tönt vilket suns på omslaget och hörs på musik o text, fast älskar det. Bara att använda en ståbas, haha
Kommentera



Sv: Puffes frizon för god musik
KulaShaker: Jag har bara några av hans album(den med Camarillo Brillo är ju väldigt bra) får lyssna mer, men med Joe's Garage blev han ju 'folkkär' så slutade lyssna. Ska ta tag i det igen. Här kommer en udda sak, vore kul om nån mer i Sverige gillar denna 'tönt'
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Zappa, zappa så bra!

Lyssna på albumet Roxy and Elsewhere som är från samma turné, skitbra!
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
KulaShaker: Bodde på vischan redan då, har INTE sett honom, men han finns i LP-högen
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Bob Marley!
Var någon på Grönan -80 (konserten alla varit på)?
Själv såg jag honom -78 och -80 på Gröna Lund.
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: En kort period i mitt liv(sent 70tal) lyssnade jag på en holländsk grupp, förutom Ekseption då , en bagatell men kul om nån mer lyssnade på detta


www.youtube.com/watch?v=FwwLoiYnApo
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Får inte bli för nostalgisk nu, så bryter av med nåt annat

www.youtube.com/watch?v=YTD5_FwdiBU
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
KulaShaker: Ska ju inte vräka ut Beatles, men , en tidig pärla

www.youtube.com/watch?v=WrAV5EVI4tU
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
KulaShaker: Yes, min första LP(oj vad länge sen) fick jag i julklapp av min storebror, Sergeant Pepper. Men Abbey Road....nån gång för många år sen lyssnade jag på Nattradion(minns nån att man lyssnade på radio då?). Hade svårt att somna, söndag kväll, då sa programledaren, nu slappnar vi av och lyssnar till andra sidan på Abbey Road(där alla småsnuttar av musik vävs ihop till nåt fantastiskt). så vackert
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Hello Music Lovers! Här är en önskelåt(djävligt bra) från denna sidas skapare
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Då kommer en massa experter och säger Sergeant Pepper eller White Album... men jag håller med dig! Gillar Revolver oxå!

(Så har vi Magical Mystery Tour för den innehåller I’m Walrus!)
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Jag skulle ju inte spela Beatles, men var tvungen att ge ett bra exempel på Ringos storhet som vokalist


www.youtube.com/watch?v=De1LCQvbqV4


Eftersom jag inte orkade hålla emot längre, finns något album som slår Abbey Road?
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
Clay.2: Det bästa med han är (som Beatles också begrep), han får sjunga sånger med begränsade tonartshöjningar, så jag (som är kass på att sjunga) kan låta som en Beatles-medlem, med lite fantasi. Man behöver inte vara Jussi Björling för att följa hans sång...underbart
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Tänkte bara upplysa dig att din dotter har lika bra musik smak som mig ..för den LP har jag med Ringo 'trummis' Starr , faktiskt en mycket bra skiva .
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: lite sväng då, det är ju ändå tisdag

www.youtube.com/watch?v=XifqmJ9mwFc
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: back to basic, har tyvärr spelat denna förr med, men så kul att Terry Kath inte bryr sej om trummisens små problem. Blir inte mer Chicago än detta
Kommentera

« · 2064201 · »