1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

18330 inlägg · 1109 ämnen

Forum

« · 2358631 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Dessutom Mitell en hel säsong plus försäsong, mumma

Finns goda förutsättningar att placera oss bättre än den 6’e plats vi tog föregående säsong.
Kommentera

Center
Hej!
Ny här, men gammal Färjestad fantast. Och det är något som jag undrar över och det är center sidan ? Varför händer inget där ? Finns det ingen plan på att plocka in en ny center eller ? Det är några tunga namn som lämnat och det gör mig en aning orolig.
Låst ämne

Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Apropå Lennström, förra säsongen gjorde han 8 poäng för oss under grundserien, känns som det finns mer att få ut av honom denna säsong.

Känns allt bättre och bättre nu inför hösten som regerande mästare
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Fbk, hittade denna bild och tyckte den var så jävla cold💯, Gaborik på lockouten med Minnesota-handskar och tonat visir till ert gamla bortaställ.
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Roligt
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Gött
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Då var denna dag en toppendag då

Guldhjälten Lennström klar officiellt för de regerande svenska mästarna Färjestad! Kontraktet skrivet på FYRA härliga år

Härligt och man blir glad trots lite regn från den gråa himlen

Otroligt viktig kugge i kommande trupp
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Sven.Savage: Tack Sven och tack för dom orden själv tror jag att vi var pyttelite hungrigare och trycket på er blev för stort men det var turen som avgjorde. Själv spelar jag golf i Östergötland med min guldtröja dock den är svart så det blir varmt och kan erkänna att östgötarna inte uppskattar dräkten utöver det vattnar jag mest mina grönsaker. Väl mött i höst👍
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Sven.Savage: Tack Sven och tack för dom orden själv tror jag att vi var pyttelite hungrigare och trycket på er blev för stort men det var turen som avgjorde. Själv spelar jag golf i Östergötland med min guldtröja dock den svart så det blir varmt och kan erkänna att östgötarna inte uppskattar dräkten utöver det vattnar jag mest mina grönsaker. Väl mött i höst👍
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Sven.Savage: Stort och stort tack
Ja det var en finalserie som hade kunnat sluta hur som helst

Just nu njuter jag av semester på kusten i gassande sol, har matchtröjan med och tar den på vid lämpliga tillfällen, hitills är jag ensam här på campingen som tyckt någon gång varit lämplig

Väl mött i höst Sven
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: och Svanru: Nu har det gått några månader så nu klarar jag av att besöka er sida för att komma ut ur slutspelsgarderoben.

Ett uppriktigt och stort grattis för SM-gludet som ni är mycket väl värda. Tänk att vi lyckades vinna mot er med 0-8 i Karlstad under serien, men helt fantastiskt hur ni kom in i slutspelet taktiskt och med fart och kraft och punktmarkeringar när så krävdes raderade ut Apan, Röglet och till slut också Luleå. Det var länge ovisst, och med lite flyt kunde vi förstås ha vunnit, men ni tog hem det och det är bara att ta av sig hatten, buga och hylla er. Tycker att ni och vi i flera år nu fightats i toppen av serien och det var hög tid att vi båda kom till final och vilken final det var dessutom! Två riktigt starka lag och en fascinerande kamp. Underbart!

Antar att ni är hemma i wermeland och njuter av mästerskapet samt väder och golf nu. Ha det riktigt gott och ser fram emot att ses när hockeyn kommer igång igen.
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
mattias - 74: Riktigt skoj, blir väl lite cash till oss också

Roligt för MoJo också med nytt kontrakt
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Svanru:

Hildeby till Toronto

Rolig för honom, han är bra
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Garanterat att pengarna styr långt långt före moral
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Jan-Erik : Jag tror han gick dit han fick ett erbjudande
KHL får mindre spelare att välja mellan , ShL , Finland , Schweiz med flera får fler spelare att välja på
Blir en omvänd ström , de sämre till öst , de bättre till väst
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Om Press nu är så bedrövlig som du skriver kan det då vara så att inget lag i svenska eller finska högstaligan ville signa honom? Bedömer du att han valde Ryssland i brist på alternativ eller tror du han gick på vilka som betalade mest?
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Mycket liv om Upplänningen Robin Press som gjort en säsong i FBK och gjorde hela 2 mål på 40 matcher. Bedrövlig spelare som vi inte hoppas att se i framtiden i FBK. Han är en riktig hoppjerka aldrig mer än två säsonger i de nio föreningarna han spelat i och då lyfter Pressen fram att han är en FBKare aldrig i livet.
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: tack då blev vi inte fattigare då vår ekonomi inte är den bästa (MFF ligger före)
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Rykten säger runt 10 Mkr plus exklusive finalmatcherna som ligger på detta räkenskapsåret
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: har vi hört något om våra guldpöjkars resultat efter årets säsong och gla fortsättning. Längtar efter lite kyla😜
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
mattias - 74: Glad midsommar från Guldstaden☀️🌸 till de som läser
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Detta var ju ganska trevligt.
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Härligt klipp bär nu min guldtröja på alla golfrundor och östgötarna spyr på mig :) Ville Pokka istället för Virta ingen aning om han är bra men det behövs fler klasspelare för att nå det efterlängtade elfte Guldet men vi får göra som Lule ta in hela finska landslaget och hävda att de är ifrån Wermland:)
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Lång helg framför oss nu. Då passar det bra med något roligt att titta på
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Ny dag och man hoppas alltjämnt på Curran, vore en fullvärdig ersättare till Virtanen

Nu med några dagars reflektion över det som hände i torsdags så rankar jag detta 10’e guld väldigt högt och oväntat

Låt mig gå genom de guld jag haft ynnesten att fått uppleva under mitt liv

1981- minns inte mycket, rapporteringen var knapp, Hannu Lassila ville alla killar vara när vi spelade landhockey. Ingen känsla direkt över guldet

1986- första guldet jag var på plats i arenan under värvandet. Minns att ssk var favoriter och att de hade möjlighet att säkra guldet hemma i match 4, men vi vann och fick sen en femte match på ”neutral” plan i Karlskoga. Var fullsatt med mestadels Färjestadsfans, minns Olausson och Erkki Laine

1988- kändes inte alls oväntat. Var på plats i hallen

1997- magisk semifinal mot leksand, episk final mot starka Luleå. Knep oväntat match 1 mot ett utvilat Luleå och sedan avgjorde vi komfortabelt hemma (jag på plats i match 4) Otippat inför finalen att vi skulle vinna, men inte inför avgörande matchen

1998- Ingen seger utan Greger. Matchen som Vikegård inte kan sluta drömma mardrömmar om. Femte och avgörande finalen, bortais, fullsatt globen. Efter årets vinst den guldmatch som var minst väntad

2002- paradgata från september till april, inte ovisst någon gång

2006- efter miraklet i kinnarp match 7 i semin var känslan att detta är klart, Frölunda blev ingen match och jag var där när guldet bärgades

2009- en knackig säsong (känns igen) Perra kommer in och bitar faller på plats. Men ingen ovisshet inför sista matchen

2011- hemvändarnas säsong. Roligt guld, men inte ovisst inför sista

2022- årets. En knackig höst, sportchef sparkas, tränare sparkas, ingen trodde på oss inför kvarten men det blev seger, ingen trodde på oss inför semin, det blev seger . I finalen väntade ett starkt utvilat Luleå. Typ varje match kändes oviss och det blev en sjunde match, den matchen känns som en av de jämnaste avgörande matcherna spelmässigt, och att sitta och säga att det lutade åt oss, vore att fara med osanning.

Därför är detta guldet i mina ögon det mest oväntade guldet av de 10 som Färjestad vunnit, inte det bästa lag vi haft, inte de mest välspelade finalmatcherna vi sett, men ett jäkla krigande och uppoffrande från samtliga.

Detta guld hade kunnat hamna lika gärna i Luleå och ingen hade protesterat emot att det hade varit orättvist.

Så summa simstil över oväntade guld
1 - 2022
2 - 1997
3 - 1998
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Furch som väntat ut nu också
Mer oväntat ryktas Curran på väg in

Kommer ju behövas backar om Lennström, Virtanen, LillRagge, Ginning lämnar
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Rydahl ut , Virtanen ut
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Kom på en sak ett elfte sm guld och serieseger skulle innebära 11 Guld, 11 Silver, 11 Seriesegrar och mutipeln på 11 dvs 22 finaler
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: DLR, Albert och Adam verkar på väg ut och Tomkin på väg in. Har ni hört någon mera som är på väg in resp ut
Kommentera

Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Det tionde guldet är bärgat och därmed har denna tråd spelat ut sin roll, tack för givande konversationer och nu fortsätter vi i den nya tråden med passande namn
Låser denna
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Svanru: Var också på torget, stod vi brevid varandra månne
Alkoholfritt här också, skål på dig och trevligt att ha dig utanför din håla 😉
Låst ämne

Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Fått göra om ramsan också

Bra drag på torget förut och för de som är ute ikväll lär det vara livat.
Jag har haft min beskärda del av guldfester, både med och utan spelarna, detta guld firas med familjen och i hyfsat lugn

Skönt det med, var sak har sin tid

Nu ser vi fram emot det ekonomiska resultatet, ett roligt vm, en spännande silly och episk sommar
Kommentera

Det elfte Guldet
Äntligen en ny tråd🥳🥳
Kommentera

Sv: Det tionde guldet
BusarnasBuse: Reflektioner efter Guldet. Nu firar vi vårt tionde Guld men sicken tur vi hade Luleå hade vid noll noll skott i ribban och i stolpen och friläge. Vi skall förutom Furch tacka målburen. Matchen kunde mycket väl hamnat hos Luleå och det hade nästan varit rättvist. Jag for 20 mil för att vara med på törget och det var värt nu sitter jag på en pub och skall ta mig hem guschelöv bara alkoholfritt. Nu färd hem med ett leende på läpparna.
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Grattis till guldet det är välförtjänat efter en av de bättre finalerna som varigt mina ögon, Matchserien hade exakt allt och lite till från lite på gränsen spel och fina mål den skapade känslor på och utanför isen också!

En sista sak VI fans satte en helt jäkla ny standard i matchserien det startade hos oss i Luleå där ALLA stod upp från match 3 och sedan hos er sista hemma detta är något andra lags fans ser med avundsjuka kan jag nog säga, Detta tryck vi fans skapade på läktaren är något vi ska fan vara stolta över och det kommer en ny säsong snart så för er bara njut med stolthet och värdighet så tar vi nya tag i September :)

Grattis än engång!
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
pjåtor: Stort tack, en skön känsla att vakna idag . Se alla barn cykla till skolan med Färjestadtröjor på i solen
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Det blev precis som jag trodde när jag såg er spela bort Rögle! Stort GRATTIS till guldet 👊
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Svanru: nyktrat til😂😂😂👊?
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Svanru: Svårt att somna och vaknar tidigt med ett leende på läpparna. Fått endel filmklipp och bilder från gänget i bussen som drog upp till Luleå, en resa jag utan tvekan gjort för några år sedan
Men ett nytt liv för mig nu

Guldet prioriteras riktigt högt utav de 10 som bärgats

En ynnest att fått uppleva 10 guld under min livstid

Tabellsexa!

Nä ingen idé att försöka somna om, får sova imorn

Skickar en tanke till Luleås fans.. 26 år är en lång tid, men var stolta över säsongen och prestationen som ert lag gjort denna säsong

Miniragges passning bakåt mellan sina ben i match 6!

Åslund ! Wow!

Furch, ifrågasatt som så många stundtals, men wow!

De la Rose, seriens mest överskattade spelare enligt tyckare i brynäsboken , tycker de har fel
Vackert att tillägna guldet till sin avlidne mor 💖

Linus, vilken kapten

Blir en bra dag idag
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Grattis FBK! Det svider att se FBK vinna guldet men på något sätt är jag mest tacksam över att vi tog oss tillbaka till SHL och kunde njuta av en fantastisk finalserie utan att bry mig nämnvärt vem som vann den.
Nu får ni passa på att njuta och fira efter att tagit guldet till Karlstad.
I dagsläget är det oklart om HV kommer kunna utmana er i toppen redan nästa säsong men vi längtar efter våra bataljer igen.
Stort grattis!
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Efter 11 år av förtvivlan kommer jag att söva gött inatt och det blåser uta h-vete i träa
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Nu tackar vi hela organisationen och speciellt Albert som efter 25 år får fira sin pappas Guld
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Jag trodde aldrig att det skulle hända och förstår Luleås sorg då de trodde att de skulle fixa det i match 6. Jag tror att vi fick ett mentalt försprång efter den matchen och när vi till slut gjorde första målet gick luften ur dom. Vi hade massor av tur och vi har slagit ut ettan, tvåan och trean i finalspelet. Nu firar vi men skänker en tanke till förlorarna de hade otur. Mina tre söner har firat och de har varit med om de flesta guld vi fått och tycker att detta är normalt men det var länge sedan.
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Blister Brigade: Just hemkommen från en tur med familjen ner på stan, var ju tvungen att visa dom det som de aldrig fått uppleva, sonen är för ung.

Skall inte skriva någon längre harang, är inte i fas ändå för att formulera tankar till ord.

Men en riktigt riktigt bra finalserie, vet att många trodde att vi inte skulle orka efter fler spelade matcher, jag hävdade envist motsatsen, men efter match fem började även jag tveka så smått

Sedan såg jag i match sex att fasiken, det är ju Luleå som börjar se trötta ut

Vi har haft fler backar som fyller på med upp i anfallen och det känns som vår bredd och kilon började betala sig

Inför match sju visste man ju att hemmaplan inte spelar roll längre utan andra aspekter träder in, när det stod noll-noll efter första sa jag till frugan att detta tar vi nu, förbered er på guld.

Skönt att väntan är över och det tionde guldet är bärgat.

Och all cred till Luleå, inramningen och Sven med flera här
på forumet som hållt nivån trots domslut som varit tveksamma åt båda håll.

Over and out och ute blåser de i träa
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Man får lov att säga grattis även om det tar emot. Men har man slagit ut 1:an, 2:an och 3:an i grundserien så är man värdiga mästare!
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Svanru:
Grattis!
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Tack allihopa jag gråter ikväll efter det osannolika GULDet men visa respekt till Luleå som hade allt emot sig förutom publiken
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
mattias - 74: Grattis från en Brynässupporter som bott 3 år i Karlstad och håller FBK som mitt ”andralag”. Vilken bragd. Stort grattis!!
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Nooky: Bra!
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Klåparna: har stängt av tvn för länge sen :P
Låst ämne

« · 2358631 · »