Svanru: Jag håller med dig i allt du säger. Hoppas ändå att vårt anfall ska skärpa sig och få pucken på mål och in i mål. Läste liverapporteringen på shl.se när matchen höll på och det var bedrövligt många skott som sköts utanför idag, något som radiokommentatorn också påpekade. Jag hoppas att det är en tillfällig låsning för t.ex. Steen som gör att han inte hittar rätt. Men om problemet beror på hela spelupplägget så är det ju godnatt till säsongen i så fall.
Hypocrisy: äh det var i te mkt till rån. Ni var det bättre laget även detta möte, men vi närmar oss, och kanske kan vi vara bättre på våren denna säsong än tvärtom
0-1 mot Leksand i slutet av första och 4-14 i skott. En skylt kommer upp: "Mål de senaste 10 matcherna": Steen: 0 Studenic: 0 Lodin: 0 Zohorna: 1 Nygård: 1
Långsamt långsamt men säkert vände vi matchbilden i andra. Kvitteringen kändes inte rättvis, men 2-1 tycker jag är helt rättvist sett till matchbilden. Hoppas nu det explosiva spelet håller sig i tredje. Och så önskar vi mål från Steen & C:o.
eltifoso: "Gött sparkapital till de kommande viktiga matcherna framöver" Jag tycker de sparat sig tillräckligt länge nu, men visst ser det ok ut så här långt i matchen.
eltifoso: Lite småslarvigt att släppa in 4-2 men det föregicks ju av årets klaraste hakning som domarna släppte tyvärr Sen spelades matchen av utan större nerv, vi var för bra denna kväll helt enkelt
Skönt! Zebrorna försökte släppa in LIF i slutet med två utvisningar, men jag tycker vi styrde bort Leksand efter 4-2-målet. Fin seger! Lider dock med Steen. Hoppas han lossnar på lördag för då behövs han.
eltifoso:Man får gratulera! Bra att ni tvåla till en av våra räddningsplankor 😄.
Vi lider av extrem trubbighet, Dahlen har gjort nästan gjort lika många mål som resten av våra forwards om man räknar bort Genborg. Kan bli tungt nästa år när Dahlen drar, då är vi nog en toppkandidat för nedflyttning skulle jag tro.
Hypocrisy: Det är som vi då, vi har också några forwards som sparar sina mål .. på något vis lyckas vi ta poäng ändå Det vänder för er , sett er båda matcherna mot oss, och då ser ni ut som finallag
eltifoso: Ni har ju endå stort sparkapital på många bra spelare så det är nog det sista ni behöver oroa er för. Vi behöver hoppas på att en sopa som David Lilja ska börja göra en massa poäng, vilket knappast lär hända.
Ja vi har ju faktiskt spelat bra mot er i år. Vilket är kul. Annars brukar ju matcher mot Färjestad vara lika med förlust i normala fall. Men att vi skulle vara ett finallag kommer nog inte hända, är nog mer troligt att ni hamnar där. Vi spelar just nu som ett väldigt trubbigt Växjö Lakers 😂
Såg ni matchen mot Frölunda? Jag kunde bara följa den på shl.se men vi vann skotten med 25-20. Dock sköt många som vanligt utanför. Vi väntar också på mål från Lodin, Steen, Studenic m.fl. Börjar bara våra skarpskyttar att näta lite mer så tror jag vi blir riktigt farliga. Vi kan inte fortsätta att hänga på Åsa, även om han är bra.
Jag hoppas att det är en tillfällig låsning för t.ex. Steen som gör att han inte hittar rätt. Men om problemet beror på hela spelupplägget så är det ju godnatt till säsongen i så fall.