1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

18326 inlägg · 1109 ämnen

Det tionde guldet

« · 2111260 · » Till forumet


Sv: Det tionde guldet
Costanza: Tack! Kul att det uppskattas

Härligt att se de gamla matcherna och matchklippen, är ju en viss skillnad när det fick vara publik på matcherna jämfört med dagens mellanmjölk som visas

Inte får man se någon som
Bjuder upp heller, likt Chara och Hinote. Jisses det var kattens lek med råttan, skräcken lyste ur ögonen , cred att han inte slängde sig på isen med en gång faktiskt
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Härliga "Värmlandssanningar" du bjuder på ;-)
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Basse: Kändes oftare som vi slagit ut dom. Kollade på finalen 2002, den minnesvärda drabbningen under lockouten då Hinote bjöd upp Chara till dans😂😂 samt 2013 då vi också segrade

Gemensamt för alla möten är ju att modofansen sett sig själva som favoriter i alla serier men varje gång besviket fått inse att de inte räckte till.

Tur för Modo att Linköping på något vis (bland annat några fel domslut) slog ut oss 2007, annars hade inte Modo fått sitt guld. Mot oss hade de fått ännu ett silver med största sannolikhet
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Ofta vet jag väl inte. Vi har mött dem fyra gånger i slutspel om jag inte är ute och cyklar, men aldrig förlorat.

Det är väl Modo och Leksand som vi har 100% på i slutspelssamanhang, om vi räknar bort lag som vi bara mött någon enstaka gång.

Leksand har vi mött fem gånger tror jag. Fast leksand har ju bara vunnit tre slutspelsserier någonsin så det är väl många som är 100% mot dem 😂 Det är ju en bedrift i sig med tanke på att de gått till slutspel 16 gånger. Ut i första omgången i 14 av dessa...
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Svanru: Kollade lite slutspelsfilmer igår kväll. Slog mig hur ofta vi slagit ut Modo.
Har vi ens förlorat en slutspels serie mot det laget någonsin ?

Hojta om någon kommer på ett år där vi åkt mot dem
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Sven.Savage: Jo en liten tröst men svagt att släppa 3-1. Sedan har nog en spelare i SAIK missuppfattat sporten men blev belönad med matchstraff.
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Hå hå ja ja, hå hå ja ja, hör va re blåser i träa ida...

Warulfven vinner 4-3 efter straffar, snyggt!
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Svanru: Och så håller vi tummarna för att ni knyter upp svansen på Apan ikväll och passerar sekten i tabellen. De ligger ju strax före er med 3p, men har ju spelat två matcher fler än ni, så igen-kligen är ni redan före dem förstås.
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Och försvarsspelet inte minst
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Morgondagens match flyttad . Covid hos motståndarna

Känns rätt bra, då vi inte är i direkt bra form just nu, mer tid åt rehab och träning, inte minst powerplay behöver slipas
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Svanru: Skål på dig, Löfbergs även här.
Nej nej, nu underskattar du Brynäs, det är ett bra lag med en pågående process.
Är riktigt skönt att trots det slå dem. Fråga Frölunda hur det kändes för dem att möta Brynäs på bortais
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Nja min käre eltifoso Brynäs är nog det sämsta laget i ES utan tvekan. Att vinna mot dem är nog en total nödvändighet men vi hade problem som vanligt men lyckades rädda lördagskvällen till slut. Alltid lika roligt att slå Biffarna och det förgyllde kvällen Skål (med Löfbergs naturligtvis)
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Wow seger mot hemmastarkt Brynäs! Vem trodde det innan match

Riktigt riktigt starkt jobbat. Kul med många olika målskyttar också.
Brynäs spelade riktigt bra och hade god hjälp av domarn, men Färjestad stod emot och stred tappert ända in i kaklet och skrällde till sig tre poäng.

Det var tre oväntade och viktiga poäng. Riktigt riktigt roligt, kul att slå en stark motståndare
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Svanru: Riktigt tuff match ikväll mot hemmastarkt Brynäs med ny tränare, hemköpta knektar och en pågående process.

Bänkar mig som vanligt, men minns ju hur hemmamötet gick, denna straffspark tror jag inte Brynäs lyckas slarva bort
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Genuin go känsla när Fusklunda nollas oavsett vem som gör det:)
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Mot Jurgården visades det äntligen attityd och kämpa härligt.
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Vi vann skotten på mål, skotten utanför och utvisningsminuter. Välförtjänt extrapoäng fast det satt långt inne.
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
En riktig turseger mot Malmö men tre pinnar satt gött
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Jo jag har varit med om både 12-0 och 1-11 men för hvete detta var bedrövligt som flera matcher denna säsong. Att vi nollade frökenlunda var en rejäl skalp men detta lag skall inte prestera lågvattennivåer i 3 matcher av 4 med det spelarmaterial vi har.
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Svanru: Jag var på plats vid 0-13 detta var inte ens nära 😊
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Vad säger man efter 25-38 i skott, 52-10 i utvisningsminuter, 8-17 i tacklingar,30-35 i tekningar, 18-11 i skott utanför, 30-35 i tekningar och 2-5 i mål rättvist från ett patetiskt spelande hemmalag. Inget hjärta inget kämpa BARA TOTAL FÖRNEDRING. KOM IGEN NU DETTA ÄR FÖR BEDRÖVLIGT eller lägg ner. Detta var detta sämsta jag sett sedan 1974.Gör något för i H...vete och det är inte tränarna det hänger på utan attityden från spelarna.
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Rösta på Åslunds 6-2 mål på SHL´s site årets mål utan tvekan samt Holm´s räddning i samma match.
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Vi måste gratta Carlstad Crusaders, som tog dubbla guld igår. Herrarna tog sitt nionde och damerna tog sin tredje raka.
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Svanru: Ja en liten dipp idag, trots det vann vi en poäng. Alltid skönt att knipa poäng på bortais.

Ny tag nästa match
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Jag tycker att vi har idag ett mycket svagt spel både framåt och bakåt och framförallt inget hjärta.
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Svanru: 2-2 vid full tid
Det var en pinne mer än förväntat får jag säga
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Ja helt rätt de har inte presterat speciellt mycket tidigare även om Rydahl har varit skadad.
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Svanru: Tuff match mot svårslagna Leksand idag
Vår fjärdekedja består av

Nygård - Rydahl - Lindqvist
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
6-3 målet slår det mesta i snygga mål men trots sju mål framåt såg defensiven darrig ut.
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
3.0 målet måste vara ett av de läckraste iår. Nu väntar tuffa matcher och hoppas att hjärtat är med som ikväll
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
eltifoso: vi vann inte skotten hade färre skott utanför lika i utvisningar och de vann överlägset i antal överfall. Alltid lika skönt att nolla Frölunda .... eller vad dom nu heter. Överraskande ja absolut men alltid lika roligt att se Rönnberg lilagul i ansiktet av ilska
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Svanru: Konfortabel seger. Liket lever.🥳
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Vi kommer att vinna idag men bara i antalet utvisningar och skott utanför. Kul däremot att Linus Johnsson kommer in men fortfarande 4 borta.
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Svanru: Tror shl lagen slipper möta något allsvenskt i år, de två sista i shl spelar väl sämst av sju åker ur ( tror jag)

Känns skönt en säsong som denna då löven är i bättre slag än flera shl lag är
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Vi satsade på ett igelkottsförsvar: lyckades bara släppa in ett mål men framåt var vi totalt värdelösa och som vanligt mängder av utvisningar. Det är bara att förbereda oss på kvalserien och hoppas att vi inte får Löven för då blir det första gången vi inte spelar i ES/SHL
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
nej det blev bortdömt pga en grov attack på vår målis
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
eltifoso: De fick ett mål i PP efter en snygg diving. Knape hade varit avundsjuk.
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Svanru: vi kommer sakna upp till sju ordinarie spelare , så hyfsat svårt utgångsläge
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Ny tuff match idag mot Norrlands AIK. På läktarna kommer det iallafall vara precis som vanligt dvs väldigt öde.
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Jo och jag slapp stänga av TVn tyvärr fick Degerfôrs bara en pinne.
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Svanru: Skönt med andra raka segern . Såg stabilare nu när sänket Blum var petad/ skadad
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Två snabba mål sedan två snabba i baken. Jag är ytterst tveksam att detta håller precis som tidigare massor av felpass onödiga utvisningar m m. Det ser inte bra ut och när 3-2 kommer till HV stängs TVn av och jag sörjer vidare men kollar på Degerfors match mot Brage
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Svanru: gott med tre poäng inför kommande match
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Även om vi otroligt turligt lyckades att ta hem den första trepoängaren beroende på att deras Monstret 2 hade en olycklig inledning medans vår Nörsk storspelade men 15-48 i skott på mål säger en hel del om vårt lag!!!
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Match ikväll men har inga stora förhoppningar tyvärr inga alls. Vet inte vad Aftonbladets analys var men det är inte svårt att dra slutsatser: Backarna är för offensiva och kan inte passa samt skjuter utanför eller i fri sikt eller t o m luftsvingar. Forwards passar fördjävla dåligt och kör egna race och skjuter i öppna lägen . Ingen Forward framför mål för att hjälpa till men det gör ju ont. Gemensamt inget hjärta inget kämpa utan väntar nästan på att bli skadade för att slippa nästa matcher.
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Svanru: då missade du den bästa perioden.
Jakob Nilsson och fjärdekedjan matchens behållning

Nya tag i kommande match
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Deltog ja men inte i spelet. I ett ypperligt läge med PP spel 5-3 Lyckades FBK med två "luftsvingar" och att ingen framför mål för att skymma. Det fortsatte med med mängder av felpassningar. De enda som lyckades prestera var fjärdekedjan övriga såg om som överbetalda primadonnor. Det hjälper inte att skrika på att tränarna skall ut utan sätt primadonnorna på bänken och lufta ungdomarna i J-20 och J-18. Sämre än så kan det inte bli eller kan det!!!! Stängde av efter 0-3.
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Svanru: Verkar som Rydahl är med idag, så avstängningen blev längre än skadan
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Zappaholic: ja det känns som en parentes som enbart går ut på att överleva ekonomiskt
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Det hela känns väldigt konstigt. Inte alls samma engagemang när man tittar. Detta blir en parentessäsong...
Låst ämne

« · 2111260 · »