1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

18401 inlägg · 1109 ämnen

ES 17/18

« · 1855449 · » Till forumet


Sv: ES 17/18
eltifoso: Snart start för kvällsmatcherna

Ska bli intressanta matcher att följa.
Dagens matcher hitills har väl gått som förväntat rakt av. Får se om det skräller ngt under kvällen
Kommentera

Sv: ES 17/18
eltifoso: De två målen i tom kasse gjorde att vi i skrivande stund gjort hela 12 mål i tom bur.
Unikt många
De senaste åren har de som gjort flest under en säsong gjort :

16/17: Väx 11
15/16: saik 10
14/15: bif 10

Vi har alltså redan passerat dessa siffror med halva säsongen kvar
Kommentera

Sv: ES 17/18
eltifoso: match1 avklarad och satan så mycket bättre Färjestad var ikväll
Inte ens den mest nervöse Färjestadsupportern var nog nervös ikväll

Om Khk var nedtränade eller FBk hade en lidersk knäpp vet jag inte. Men långa stunder var det kattens lek med råttan och tack vare två mål i tom kasse slutade resultatet hyfsat i samklang med matchbilden

Var länge länge sedan vi vann där nere, starkt!! Detta ger lite arbetsro inför morgondagens returmöte som även den spelas på bortais

Skönt med marginal ner till kvalstrecket nu när vi går in i december
Kommentera

Sv: ES 17/18
eltifoso: Jaha 1:a december ännu en gång på denna resa som kallas livet.

Detta är inte vilken 1/12 som helst utan dag 1 av ett klassiskt back to bankmöte med icke så anrika Karlskrona

Det är dock ett back2back med en twist, båda matcherna utspelas på bortais. Ett nytt koncept som ska prövas för att spara respengar samt energin i spelarnas kroppar. Gillar faktiskt upplägget, både för supporters som kan få en långweekend med hockey, samt för spelarna som
Inte behöver lastas i i buss eller flyg för att åka hem och ladda för hemmamatchen

Detta blir intressant, men dock väldigt tufft motstånd. Men Wtf , kan vi spöa wäxjö lakers så har vi chansen även ikväll.
Törs man hoppas på att de vilar förstevakten så som de gjorde i Luleå?
Kommentera

Sv: ES 17/18
Svanru: Ja skål på dig! Läser tabellen just nu och ser att vi har ett rejält försprång mot fjolårsfinalisten Brynäs 👊
Kommentera

Sv: ES 17/18
eltifoso. De två första perioderna var bedrövliga. De såg riktigt bakfulla ut. I den tredje gjorde de ineffektiviteten till en dygd. Detta var det andra bottennappet i år.
Nä det är bara att glömma så fort som möjligt. Skåål men efter matchen
Kommentera

Sv: ES 17/18
eltifoso: Trots enorm press i sista blev den en förlust för ovanlighetens skull. Känner man sig lite nere räcker det att kolla tabellen så ler man igen
Ha en fortsatt fin helg

Grymt positivt att ligga tvåa trots alla experters nederlags och domedagstips om härliga Färjestad .

I övrigt då? Ja saik nollades på hemmais, och Brynäs ska snart mosa Örebro, allt annat vore en grym skräll och skulle rendera i ordbajseri i deras bok
Kommentera

Sv: ES 17/18
Svanru: Efter krossen av ett mediokert Örebro väntar idag en betydligt tuffare match hemma mot Malmö .
Tyvärr fortsatt tunga skadeposter i truppen, men bit ihop och kör på bara!

Verkar vara fortsatt mkt publik på matcherna och det är härlgit med stigande publiksiffror i Karlstad senaste åren trots relativa framgångar.

Betydligt glesare med folk på övriga arenor , inte minst i Skellefteå har jag sett.
Kommentera

Sv: ES 17/18
eltifoso: Ytterst oväntat men enormt härligt. Inte att förglömma att vi även ökade avståndet till jättefavoriterna, som dock gick upp till en stark 9:e plats :-0
Kommentera

Sv: ES 17/18
Svanru: underbar seger ikväll mot serieledarna från Växjö
Att vända underläge med 1-2 till klar seger med 4-2, genom 3-0 i sista på bortais är starkt som stål. Särskilt med tanke på form och skadeläget 👊👊

Drog som bonus från Brynäs ytterligare 2 poäng som lök på laxen, härligt !

Bådar gott detta
Kommentera

Sv: ES 17/18
Svanru: Ja riktigt viktig match för att hålla undan gentemot giganten Brynäs
Inte många på jobbet placerade fjolårsfinalisten Brynäs bakom det gamla slitnares Färjestad som spelade en gammalmodig hockey
Men än så länge verkar belackarna haft fel får man väl säga 👊
Kommentera

Sv: ES 17/18
eltifoso: Sitter fjällen och har sett Växjös-SAIK. Mycket fulspel och grinigt men en bra match. Tittade nervöst på plinget längs upp rutan och efter 4-0 tänkte jag ÄNTLIGEN men vad händer en mycket nervös tredje men det ordnade sig till slut PUST
Kommentera

Sv: ES 17/18
eltifoso: åh fy satan så skön och så starkt att vinna emot vårt utan tvekan största bogeyteam!

Lite slarv emellanåt, men annars en match full av tekniska godbitar och snabba pass.
Viktigt med tre poäng idag då Brynäs hade enkla Malmö på agendan och som de som förväntat avfärdade och tog tre pinnar

Men efter vår bragdmatch så bibehåller vi avståndet ner till fjolårets finalister från Gävle , starkt !!👊
Kommentera

Sv: ES 17/18
eltifoso: Svår nöt idag att knäcka
Tror vi har fem eller sex raka utan vinst mot det andra grönvita laget

Kanske kan hemmaplan väga över till vår fördel, kommer oavsett krävas smartness, fart , flyt, hemmadomare och en jäkla moral för att vinna
Kommentera

Sv: ES 17/18
eltifoso: Slutade som förväntat och knappt utan spänning.
Det var stor skillnad mot förra matchen och det syns tydligt att Luleå är ett bättre lag än saik

Fem gjorda på bortaplan trots skadorna bådar gott inför framtiden.

Tror på poängchans på lördag faktiskt

Fortsatt samma avstånd ner till Brynäs vad det verkar , starkt ändå då de ansågs som en guldfavorit av många
Kommentera

Sv: ES 17/18
eltifoso: Oj oj oj! Efter två halvdana perioder har vi oavgjort 4-4 borta mot detta starka skellefte. Riktigt starkt jobbat och högst oväntat.

Troligen kommer väl hemmalaget peta in en extraväxel nu men kul att få vara med i matchen så länge som två perioder iallafall

Spelet har väl inte klaffat och det syns att vi är i en liten dipp formmässigt och lider av skador. Men kul med fyra mål hitills iallafall
Kommentera

Sv: ES 17/18
eltifoso: Ännu en bortamatch ikväll mot ett extremt starkt hopköpt lag med relativa framgångar sista åren.

Mäter vi framgång senaste 30 åren står de sig dock slätt jämfört med oss i Färjestad som är en verklig dynasti i svensk hockey

Kvällens match bör dock relativt enkelt bli hemmaseger för en sådan chans som denna missar väl inte knektarna i Skellefteå?

Dock hyser jag vaga förhoppningar om poäng på lördag då vi äntligen spelar hemma igen. Dock har jag hört att vår kapten är skadad året ut tyvärr
Kommentera

Sv: ES 17/18
eltifoso: Någon liten tid kvar i Luleå och kvällens säkraste etta känns klar.
Ett skadedrabbat Färjestad tycker jag ändå gör en klart bättre insats än förväntat och står faktiskt upp riktigt bra mot ett starkt formtoppat Luleå
Lovar gott detta !

Växjö har gjort en magisk vändning också och i Gävle verkar Brynäs inte riktigt lyfta, men det ser säkert ändå bra ut enligt magistern i deras bok, små marginaler och lite domslut emot bara.. håll i och håll ut

Skaik torskar också som väntat (förhoppningsvis)
Kommentera

Sv: ES 17/18
Svanru: hemmaledning som förväntat i Coopen arena.
Luleå är väl just nu shls formstarkaste lag och käkar upp de flesta lag, särskilt på hemmais.

Det hade varit en tuff nöt med fullt manskap och nu med tunga pjäser borta känns ettan på oddset som pengar på banken

Men avståndet ner till Brynäs känns ännu betryggande 👊
Kommentera

Sv: ES 17/18
Men nu håller vi tummarna för de Wemländska bidragen i spark med liten boll.
Berg och Toivonen från Torsby resp Degerfors.
Kommentera

Sv: ES 17/18
Finska cupen Både Ryno och Dicken såg sega ut i sista matchen Asplund pigg i sista. Dock den sk supertalangen från Lidköping gjorde en massa misstag men vad att vänta av en uppförstorad 17 åring .Han behöver nog ett antal år för att växa till sig.
Kommentera

Sv: ES 17/18
då blir det Närmast är Brynäs som har guld på 60. 70 , 80, 90 och 10-talet vilket innebär guld i fyra raka decennium
Kommentera

Sv: ES 17/18
pjåtor: Ni har så många guld och det är lätt att missa ett år men du har säkert rätt.
Kommentera

Sv: ES 17/18
Svanru: 98/99 var det mot Modo
Kommentera

Sv: ES 17/18
Dicken grejade seger mot Tjeckerna men Ryno såg stel ut.
Annars deppigt i Muteborg idag efter CHL uttåget.
Jag tror nog att vårt J-20 lag hade lyckats gå till final i den påhittade serien.
Sedan en reflektion överfallet i Gävle igår är bland det värsta jag sett någonsin hoppas på en mycket mycket lång avstängning
Kommentera

Sv: ES 17/18
pjåtor: jo säsongen 99-00 eller
Kommentera

Sv: ES 17/18
eltifoso:
Än mer imponerade är 20 talet finaler och topplag under nästan 40 år, visserligen inte hela tiden men närapå. Perioden 97-11 är imponerande i sig men såpass många finaler är nog än mer imponerande.
Kommentera

Sv: ES 17/18
Svanru: 00 tog vi inga Guld ..99 sen 2012
Kommentera

Sv: ES 17/18
eltifoso: Närmast är Brynäs som har guld på 60. 70 , 80, 00 och 10-talet.
Kommentera

Sv: ES 17/18
Svanru: Tråligt att jag missade matchen.
Tänkt på en annan sak,
Finns det något annat lag som tagit SM-guld samtliga fyra senaste decennierna
Vi har ju guld på 80-talet, 90-talet , 00-alet och såklart 10-talet.
Så här i efterhand en fantastiks prestation under lång tid
Kommentera

Sv: ES 17/18
eltifoso: t o m jurgårdarna i studion var lyriska över vårt spel. Det bästa jag sett sedan 2001
Kommentera

Sv: ES 17/18
Svanru: Har bara kunnat följa via swehockey på grund av resa i solen. Men seger mot starka Djurgården värmer , trots att det redan är typ 30 grader här.
Nu blir det en segerdrink och lite strosande i hamnen som tillhör Basseterre
Kommentera

Sv: ES 17/18
Mike.F: lycka till i bottenmötet
Men glöm inte att även Heim spela i dessa färger när de tog guld i handbollen. Idag hade vi vackert gröna dräkter utan att vara nedkladdade med reklam som ett visst lag från Muteborg har.
Kommentera

Sv: ES 17/18
eltifoso: jag blir tårögd av de två första perioderna sicket spel. Onödigt stressnde tredje men en seger gu va gött.
Kommentera

Sv: ES 17/18
eltifoso:
Bra match, ni stod upp bra. Inte så många som trodde på er och Dif som topplag i år. Borde kunna bli en trevlig vår.
Kommentera

Sv: ES 17/18
eltifoso: Blev jämnare än förväntat ikväll
Såklart aldrig roligt att förlora, men tittar vi i tabellen ser man att vi är långt före Brynäs och fiskrens.. Gott nog👊👊
Kommentera

Sv: ES 17/18
Svanru: att inte du bara tar å kryper tillbaka under din trollsten!!
Hoppas på Dif trots Stockholmslag!!
Aldrig gillat lila/gult, sportvärldens fulaste färgkombination!!

Mike.F
Kommentera

Sv: ES 17/18
Svanru: Ja ujujuj typ hälften av backarna borta i denna episkt svåra bortamatch.
En härligt match kanske inte blir så härlig när ena parten är så svårt skadedrabbat

Får nöja mig med swehockey, kanske lika bra det. Men en tröst vi eventuell ( väntad) förlust är läget i tabellen
Kommentera

Sv: ES 17/18
Svanru:
Nej ingen såg, kommentatorn trodde VF fått den;)
Kommentera

Sv: ES 17/18
Börjar bli nervös inför mötena mot Jurgården men måste konstatera att det är i Muteborg det händer konstiga saker. Bortalaget leder, VF plockar ut målvakten time out tas sedan hittar dommaren en utvisning för osporstligt uppträdande för bortalager för att gynna VF med spel 6-4. Någon som såg händelsen.
Kommentera

Sv: ES 17/18
eltifoso: Nu när snart en tredjedel av säsongen har jag gått på moln av eufori. När skall det ta slut förmodligen mot våra antagonister från hufvudstan i nästa dubbelmöte
T o m mina söner som har givit upp sedan sex år av motgångar börjar tro på slutspel utan påhittat kval och för av experterna tippade guldfavoriter har det varit betydligt tyngre förutom höglands smålänningarna vilket gör att jag drar på smilbanden till max. Det är härligt och ljuvligt att än så länge att gå till jobbet i ett blåsigt och regnigt muteborg.
Oh vad jag älskar Dicken sicken lirare:)
Kommentera

Sv: ES 17/18
eltifoso: hahaha ja ni lär inte möta oss i nåt slutspel iallafall 😉
Kommentera

Sv: ES 17/18
pjåtor: Tack och lycka till framöver, tråkigt att vi bara möts en gång till innan ett eventuellt slutspel
Kommentera

Sv: ES 17/18
eltifoso: Grattis 👍
Kommentera

Sv: ES 17/18
Tarasov: Tack! Ja extra skönt med seger trots att spelet och formen lyser med sin närvaro sista två matcherna.
Kommentera

Sv: ES 17/18
eltifoso:
Grattis verkar blivit lite bus på slutet.
Kommentera

Sv: ES 17/18
Tarasov: En bra regel verkar det, Rynos lag vann igen😎👊
Kommentera

Sv: ES 17/18
Måste vara något i ett blod som gör er till SHLs fegaste
, fulaste lag. Vad är det för fel Er. Huvudtacklingar och hopptacklingar om och om igen.
Usch ! En skam !
Kommentera

Sv: ES 17/18
eltifoso: Dra på trissor! Bortalaget Brynäs vek visst ner sig efter kvitteringen och de sköna grönvita Färjestad vann matchen och ytterligare tre pinnar

Skönt med lite gruff i matchen också, det saknas allt för ofta k serielunken.

Härlig lördag och imorn drar jag till solen i några veckor☀️😎🍾
Kommentera

Sv: ES 17/18
eltifoso: och där kom kvitteringen som ett brev på posten. Skönt att vi ändå lyckades bärga tre pinnar på bortais mot dom..
Kommentera

« · 1855449 · »