Fotboll

16154 inlägg · 40 ämnen

Allsvenskan

« · 1491437 · » Till forumet


Sv: Allsvenskan
NuMo: Leder? Matchen spelades väl igår så den borde vara slut vid det här laget :)
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Åtvidaberg leder med 6-1 mot Gefle. Är Ralf, Roland Sandberg, Conny Torstensson och  Benno Magnusson med i laget?
Kommentera

Sv: Allsvenskan

Hahl Bundy:

Sundsvall ser ut att krossa Syrianska. 3-0 och klockan är bara 19:49.

Kommentera

Sv: Allsvenskan
70 Rodrigues: Hansson gjorde en Morgan Johansson och la sig platt. Tungt med två torsk. Nu måste det bli seger på Råsunda.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
mattias - 74: Kvitteringen kan ju Norrköping tacka Sveriges sämsta domare Martin Hansson för, bedrövligt. Att blåvitt plockade in Stahre som coach kan vara det största misstag dem har gjort, det sa jag redan innan säsongsstart.
Kommentera

Sv: Allsvenskan

Hahl Bundy:

Undrar om Stahre redan seglat upp som en favorit att få sparken först bland de allsvenska tränarna. Förlust mot Syrianska och nu underläge mot Norrköping hemma med 10 minuter kvar ^^

Kommentera

Sv: Allsvenskan
Hahl Bundy: Som det känns efter de första två matcherna så nej. Man gjorde helt rätt som satsade på det lag som gick upp men man har Allsvenskans och kanske t o m Superettans sämsta högerback i Fredric Jonson. Man har ett mittfält bestående av endast små tekniska spelare där jag tror främst Sliper och Holster kommer gå tungt. Men framförallt så satsade man inte på en riktigt bra forward utan chansade med en kille från Brage som enda egentliga forwardalternativ. Men nu verkar ju Djurgården gå en bra säsong till mötes om man ser till premiäromgången och denna och ett lag som Kalmar har ju imponerat på försäsongen så mycket kan ju hända än. Upp till bevis på torsdag hemma mot Syrianska.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Frella: Har giffarna nåt att göra i Allsvenskan?
Kommentera

Sv: Allsvenskan
ante08: GIF kommer behöva köpa en forward och ev en mittfältare till sommaren.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Krossa Djugården, Framåt Giffarna!
Kommentera

Sv: Allsvenskan
36 :Tycker Giffarna gör en bra match idag, fotboll är inte alltid rättvist.

Kommentera

Sv: Allsvenskan
Hur tror vi Giffarna ställer upp imorgon?
Något liknande som detta kanske?

Berglund
Lundström - Ålander - Danielsson - Myrestam
Skúlason - Walker - Forsberg - Holster
Sliper
Eklund



Kommentera

Sv: Allsvenskan
Kul att se en medelpadsklubb som har en aktiv sportorganisation! :)
Kommentera

Sv: Allsvenskan
ante08: Ja just det. Grattis HIF!
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Grattis Helsingborg!
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Dragan 2k: "Samtidigt är Uppsalapubliken inte insatt i hur saker och ting upplevdes på plats på Gamla Ullevi. För att göra en rättvis bedömning måste man vara på plats för att se vinklar som inte går att se på tv-apparaterna. Och även då kan det vara svårt att göra en rättvis bedömning. Man ska beakta att de förutsättningar som domaren hade - med paramterar som vi inte kan veta - var nog det beslutet det bästa han kunde göra under rådande omständigheter"

Det där ser ut som en annan känd person har skrivit ;-)
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Dragan 2k:

Här kommer iaf situationen.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
mattias - 74: Jag vet inte om man klassa det som en usel insats av domaren. Jag såg matchen men innan jag uttalar mig om att han gjorde en bra eller usel insats vill jag få en klarare bild av händelseförloppet.

Samtidigt är Uppsalapubliken inte insatt i hur saker och ting upplevdes på plats på Gamla Ullevi. För att göra en rättvis bedömning måste man vara på plats för att se vinklar som inte går att se på tv-apparaterna. Och även då kan det vara svårt att göra en rättvis bedömning. Man ska beakta att de förutsättningar som domaren hade - med paramterar som vi inte kan veta - var nog det beslutet han tog det bästa han kunde ta under rådande omständigheter.

Skämt åsido så var detta en filmning utan tvekan enligt mig. Han slänger sig in i backen när han inte kan göra något mer. Tyvärr en vanlig sak inom fotbollen. Men i övrigt var det en kul match att se på. Bra med fart och intensitet och stundtals riktigt bra spel.

Och sedan är det aldrig fel med tappade Solnapoäng oavsett motstånd.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Hade för en gångs skull gått med på att se en hel allsvensk match för första gången på bra många år ikväll. Skall tillägga att jag varken sympatiserar med AIK eller IFK. Aik gör 1 - 0 efter 5 minuter tror jag att det är och sedan vänder matchen pga att jävla idiotjävel till domare. Aiks försvarare skall bryta en målchans och krockar med Göteborgsspelaren som naturligtvis förstärker och får straff. Alla på Olearys säger att det där är fan ingen straff tom IFK:arna. Tusentals människor på arenan, flera hundra på olearys Uppsala samt massvis med folk framför tv apparaterna visste att det " inte " var straff utom domaren. Usch vad jag hatar Allsvenskan... Kommer bara strötitta i fortsättningen, att klassen på allsvenskan är dålig tror jag de flesta kan stryka under på men domarna är ett jävla skämt....

Usel insats rakt igenom av en domare som anses som en av Sveriges bästa. USCH
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Poffa:
Håller med nu när Gefle inte vinner längre så är det lika bra att lägga ner skiten...
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Poffa:

Eftersom jag inte har Canal + så undrar jag om det finns några gratiskanaler på nätet som visar HIF - IFK eller AIK - Elfsborg ikväll..
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Lägg ner Allsvenskan, för gott.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Malmö-DIF

Bryt matchjäveln på en gång. Låt alla fara hem i ogjort ärende.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Poffa: vaktis hade tagit semester och glömt ersättare.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Allsvenskan

Vad är det för jävla nivå på allsvensk fotboll? Matchen mellan Halmstad och Elfsborg skjuts upp 45-90 minuter för att man måste klippa planen. Gräset är nämligen 40mm på sina ställen och det får bara vara 35mm max.

Kommentera

Sv: Allsvenskan
Herregud böter för ramsor. Vart är vi på väg?
Kommentera

Sv: Allsvenskan

sylf:

Du har rätt, men så fel.
Ska politikerna vakna för att Svenska Fotbollförbundets böter ska gå till kameror istället till Förbundet?

Kommentera

Sv: Allsvenskan
mattias - 74: skulle tro tills politikerna vaknar. En ny lagstiftning behövs. Nu döms istället klubbarna till böter, hade det inte varit bättre att klubbarna dömdes till att lägga motsvarande summa på kameror etc. Plus att det måste vara lättare att straffa individen.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Lumber Jack:

Undrar hur länge detta skall få fortsätta
Kommentera

Sv: Allsvenskan

En uppmaning till alla skribenter:

Det är inte tillåtet att "outa" personer här på HS. Vi ber er därför att inte namnge eller försöka namnge personer som gjort sig skyldiga till diverse incidenter, t ex kvällens vansinnesdåd i Malmö.

Kommentera

Sv: Allsvenskan

renen: Kvällstidningarna hänger ut Knallskotts-Dåren ganska rejält.

 http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/article13076701.ab

Kommentera

Sv: Allsvenskan
direktlänk till Malmös forum.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
bj21: Svenska Fans kan du gå in på.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Har fotbollen någon motsvarighet till Hockeysnack? Skulle vara intressant att läsa vad nötterna i Skåne skriver.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
NuMo: Såg slutet av Tyresö vs UIK just, UIKs Ramona Bachman skadade sig i 90e minuten varpå en Tyresö spelare bär ut Ramona.. Haha vilken kontrast mot HerrAllsvenskan.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Hence:

Det här blir nog bra om kassörskerna som står vid vändkorsen får några hundratal fotografier över registrerade idioter.

- Stopp där du tatuerade hundrakilosbiceps med gutturalt uttal. Här får du inte komma in!
Kommentera

Sv: Allsvenskan
spud: Grattis allsvenskan.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Lite omväxlande att det inte är ett 08 derby som spårar ur.
Kommentera

Sv: Allsvenskan

mattias - 74:
Vi är alltså i princip överens..?

:smiley med stooora ögon:

Kommentera

Sv: Allsvenskan
sylf:

Själva har dom också ett ansvar men det är ju inte dom själva som sätter regelverket och som det är nu kan dom härja fritt utan att det händer ett skit.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Metal Guru:

Du förstår tydligen inte :)

Förbundet har det yttersta ansvaret.

Hårdare straff för individen = individen får aldrig mer se fotboll.

Hur jävla svårt skall det vara och identifiera förövaren eller förövarna och stänga av dom på livstid? Klubbarna vet ju vilka dom är men gör inget.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Metal Guru: Mor&Far, dom själva kanske?
Kommentera

Sv: Allsvenskan

mattias - 74:
Så vem har ansvaret för ett par idioter då, som vill busa och bråka?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Allsvenskan
Metal Guru:

Det är förbundet som skall se över regelverket tycker jag. Som det är nu är det åt helvete när man bötfäller och ger klubben poängavdrag för nånting en eller ett par idioter gjort.
Kommentera

Sv: Allsvenskan

mattias - 74:
Ska jag tolka dig som om att supportrarna har noll och intet ansvar, förutom just den ensilda individ som gör något dumt?

Att det är en myndighetssak att se till att ingen busar och bråkar?

Kommentera

Sv: Allsvenskan

mattias - 74:
I så fall är allt ett samhällsproblem.

Skulle HS gå ned, så vi inte kan snacka jag och du, är det ju ett klart fall av samhällsproblem.

Kommentera

Sv: Allsvenskan
Metal Guru:

Det blir ju ett samhällsproblem så länge inte barnfamiljer törs gå på den här typen av tillställningar.
Kommentera

Sv: Allsvenskan

mattias - 74:

Min åsikt är att det här mer är fotbollens problem - förbund, klubbar, enskilda supportrars - än samhällets, som i detta fall är polis och rättsväsende.

Vi ska inte lösa problemet på fel planhalva.
Inte med hjälp av att ha 500 poliser på plats, och se till att åklagarmyndigheterna lägger ned kopiösa resurser på att nita enskilda idioter.

Vi ska lösa problemet med att fotbollen tar sitt jävla ansvar, och inte stoppar huvudet i sanden och tycker att detta är ett samhällsproblem. 

Kommentera

Sv: Allsvenskan
Metal Guru:

Se det så här då. Syrianska är arrangör men AIK är medarrangör då det åligger bägge föreningarna att ta hand om sina supportrar, lag, personal etc.

Därför skall Syrianska även straffas tycker jag , självklart är det individens ansvar också att bete sig som sig bör men att Syrianska som arrangör skall slippa undan tycker jag är fel, man skall se till att inget sådant här händer och att bengaler knallskott m.m inte kommer in på arenan. Vems fel är det?

Ett exempel: En person som blivit brutalt misshandlad för ingenting tror jag knappast bryr sig om det står "LÄKTARSKANDAL" på aftonbladets första sida. Tror hellre att han eller hon skulle vilja se dom personer som misshandlade honom få 2-3 års fängelse än att ex AIK eller Hammarby skall drabbas som klubb och får böter eller poängavdrag. Förstår du mitt resonemang? Tyvärr kommer detta fortsätta så länge inte nån sätter ner foten och markerar. Förbundet gör det ju inte iaf , klubbarna gör vad dom kan men det hjälper inte. Jag efterfrågar den engelska modellen. Jag är gärna med och betalar skatt till att få det bra än att betala skatt för dyra polisinsatser bråk m.m. du då?
Kommentera

Sv: Allsvenskan

mattias - 74:
Du tror inte på att det är möjligt att ändra på supporterkulturen, så att den 99% starka Goda sidan har den allra minsta lilla chans att kunna åtminstone spela i samma division som de 1% Idioterna?

När Firman Boys härom omgången sade "Inga Bengaliska Eldar", så blev det inga bengaliska eldar. Så nog går det att med enkla medel och ingen dyr övervakningsutrustning få ordning.

Kommentera

« · 1491437 · »