Fotboll

Grupper · 16898 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
Rytter:

Här är min prioriteringslista på förvärv:
1. Forward. Vi har gott om forwards i truppen, men det kritiska skadeläget (och till synes obegränsade resurser) öppnar för ytterligare förvärv.
2. Vänsterback. Garrido är bra framåt, usel bakåt. Ball är bra bakåt, sämre framåt. En modern vänsterback skulle kunna lyfta Citys spel några dimensioner.
3. Vänsterytter. Petrov är grym, men bakom honom är det tomt.
4. Målvakt. Jag litar på Hart till 100%, men Schmeichel som backup känns lite sämre. En äldre målvakt som är beredd att hoppa in vid behov vore fint.
5. Offensiv mittfältare. Jag tror fortfarande på Elano, speciellt nu när vi har starka spelare på båda kanterna, men jag skulle inte klaga om vi fick fler alternativ.
6. Ytterligare en forward. Ja det kan ju inte skada.

Jag stödjer därmed ditt resonemang. Jag gillar dock den till synes offensiva satsningen, det är nästa som på Keegans dagar ;)

Rytter:

City fortsätter att leta spelare.

"18.23 According to Radio Marca in Spain, Manchester City have now made a bid for Real Madrid striker Robinho, who has asked to be allowed to join Chelsea. Who will City bid for next?"

mattias - 74:

Hur som helst är det en tuff satsning dom gör. Visst 1 av dessa kan komma, 2 kan komma, alla 3 kan komma. Jag vet som sagt inte hur araberna tänker, man det känns konstigt att dom vill köpa in 3 forwards till när dom redan har Jo som kan bli riktigt bra samt Bojinov skadad.

Jag tror att man lagt ut tre bud på spelare just pga att det är nära fönstret och man har inte tid att vänta på att få ett bud accepterat eller nekat innan man riktar in sig på nästa spelare.

Scim du som är insatt och ifall du fick sitta på miljonerna, vad skulle du då köpa till City =)

Är det inte en riktigt bra offensiv vänsterback (istället för Ball) som skulle behövas eller t.ex, eller en höger/vänster ytter ifall SWP eller Petrov skulle gå sönder?

Rytter:

"Att du sedan jämför Chelseas värvningar av Ballack och Schevchenko visar ungefär vad du kan."

Jag gjorde en jämförelse men en annan klubb som värvat 2 st "klasspelare".

Skulle Villa och Berbatov nu komma så visar det väl sig hur mycket jag kan?

Allt handlar om pengar och finns det pengar så kommer spelarma också, ganska enkel matematik. Kolla på real Madrid och Chelsea t.ex

City vill nog vara med och jävlas nu på en gång verkar det som.

mattias - 74:

Suck...

Ja visst kan dom göra det, dom kan köpa exakt vem/vilka som helst.

Men se till det realistiskt istället, City har i år värvat Jo som är deras dyraste spelare hitills och lär ha fått en fin lön, man har redan Bojinov som var bra på försäsongen av det jag har hört.

Tror du då att klubben lägger £30m på Berbatov, nått liknande för Villa, och en rejäl slant för Gomez?

Som City spelat så lirar man ju 4-4-2 och ibland 4-5-1 (senast mot Sunderland tror jag), hur ska man se till att alla dessa spelare får spela tillräckligt så att dom blir nöjda när man har plats för 2 eller 1 i varje match?

Att du sedan jämför Chelseas värvningar av Ballack och Schevchenko visar ungefär vad du kan. Dom valde att köpa ett stort namn till mittfältet och ett till anfallet. Är lite skillnad jämfört med att köpa 3st anfallare av riktigt hög klass, när man samma år har slagit sitt transfer rekord för att köpa en anfallare.

Rytter:

Den nya ägaren har ju sagt att det finns pengar så jag tror inte det är nån omöjlighet, Om Chelsea kan värva Ballack och Schevchenko så kan väl city värva Villa och berbatov ?

mattias - 74:

"Zabaleta också, känns som om ni blir och räkna med nu på allvar om Villa Gomez och Berba kommer men det kanske är att hoppas på för mycket ?"

Hur tänkte du nu??? Finns inte en chans att man köper alla dessa tre även ifall man får accepterade bud på dessa spelare. Hur ska man få plats med alla dessa i ett lag. Lägg därtill att man redan har Jo som var en rekordvärvning, samt Bojinov som går skadad. Som sagt jag tror inte att man sikar på att få alla tre, utan snarare en, iof så vet jag ju inte hur araberna tänker.

Och ja en av dessa kan vara det city behöver för att på allvar ta steget från mitten och vara med och utmana. Fast även utan värvning ser laget starkt och bra komponerat ut, dom har helt klart en trupp för att hamna högre än förra säsongen samt gå bra i UEFA-cupen.

mattias - 74: Ja jag är nöjd med truppen som den ser ut idag trots att Corluka lämnade idag. Skulle en av dessa tre komma in skulle jag vara mer än nöjd.

scim:

Nu kan du sova gott om detta stämmer :)

scim:

Zabaleta också, känns som om ni blir och räkna med nu på allvar om Villa Gomez och Berba kommer men det kanske är att hoppas på för mycket ?

Rytter: Med tanke på vad priserna eskalerat de senaste åren så vet jag inte om man kan kalla det för ett så kraftigt överpris för en proven goalscoarer. Oavsett vilket så verkar ju inte pengar vara något som spelar roll här och då är det ju väldigt lätt att värva de spelare man vill ha. Som Citysupporter måste jag erkänna att det här känns väldigt konstigt, jag är helt förvirrad.

Rytter:

Saxat från svenska fans

15.27 MANCHESTER CITY'S BUD ACCEPTERAT!

Mark Hughes har bekräftat för Sky Sports News att Manchester City har fått sitt bud på minst £30 miljoner accepterat och hoppas nu kunna träffa honom personligen för att kunna slutföra en möjlig affär som skulle ta Berbatov till City.

Hoppas Hoppas :)

Tristare nyheter är att Torres är borta upp till 3 veckor och Geerard i 2 veckor. Knappast det man önskat sig när säsongen startat.

mattias - 74:

Visst skulle det kännas ifall Berbatov går till City. Detta är en spelare som skulle passa perfekt in i United och jag gärna skulle se i laget, detta är ju egentligen den enda spelartyp man saknar just nu.

Även fast Berbatov är en riktigt bra spelare så vet jag inte ifall jag skulle vilja att United betalade £30m för honom, han är ju trots allt 27-år nu.

Helst av allt som United supporter hade man ju sett att Benzema hade köpts i sommar, han är billigare, yngre och minst lika bra. Men detta gick ju inte eftersom Lyon vägrade sälja och han troligen helst vill till Madrid.

Själv hoppas jag att United inte ger sig in i priskrig och försöker att matcha Citys bud (allt över £20m känns som överpris). Ser nästan hellre att man väntar till januari fönstret och sikar på att få t.ex. Huntelaar då.

scim:

Saha till Everton. Rafa lånar ut Vorinin till Hertha Berlin, Ingen saknar honom :)

berbatov till City ? Vore en rejäl pungspark på Unitedfansen det :-)

scim:

Tycker det är bra att fler lag satsar för att ta opp jakten med de 4 stora.

Pavlychenko skall tydligen vara klar för Tottenham också !

För övrigt så hoppas jag inte Robinho blir klar för Chelsea.

mattias - 74: En bra start på veckan åtminstone. Man diskuterar tydligen med tre spelare nu, Berbatov, Villa och Gomez. Helt sjukt. (Se länk för intervju med en av de nya ägarna).

Hence:

Såg ut som om det var utanför straffområdet om du frågar mig

mattias - 74: Synd att det inte blev straff när Keane drogs ner, men det känns inte som att Pool förtjänade tre poäng där oavsett...

scim:

Liverpool fortätter briljera med skönfotboll 0 - 0 mot Villa får ses som en seger.

Och där gjorde samma man 3-0. Kul!

Det tog c:a 50 min för SWP att komma till rätta i City-tröjan. 2-0 till City as we speak.

LL:
Bellamy fick ju på en riktigt fin träff idag. Och en fantastisk löpning.

3-0, Newcastle var statister långa stunder. Det borde ha blivit minst tre mål till. Skön seger, och i morgon bitti bär det av till Kreta. Livet är ganska bra ibland :-)

LL:

Jag tippade hull också men jag hade Pompey också men Bolton tappade också poäng så det vart väl si så där. everton gjorde en usel insats idag för övrigt.

"Hull - Wigan 1
Etta för att Wigan inte är något bra lag. Hull har fortfarande nykomlingens energi, så de vinner nog här.

Everton - Portsmouth 1
Pompey får det tungt, Everton förlorar sällan två hemmamatcher i rad..."

Hull-Wigan 0-5, Toffees-Pompey 0-3. Bra tippat, LL...

Arsenal - Newcastle 1
Blir det inte seger blir jag grymt besviken. Arsenal tog sig samman efter Fulham-matchen och 4-0 mot Twente kunde ha varit det dubbla, och även om Newcastle inte är ett stryklag så ska Arsenal slå dem på hemmaplan.

West Ham - Blackburn 1
Blackburn är inte lika bra som förra säsongen, och West Ham vinner den här matchen.

Middlesbrou - Stoke 1
Boro är inget sopgäng, Liverpool lyckades med en stor portion tur vinna mot dem. Här ska det bli hemmaseger.

Bolton - West Brom 1
Bolton är det mindre dåliga laget. Viss risk dock för att de får problem när de själva måste vara lite kreativa, WBA kommer inte att anfalla ihjäl sig.

Hull - Wigan 1
Etta för att Wigan inte är något bra lag. Hull har fortfarande nykomlingens energi, så de vinner nog här.

Everton - Portsmouth 1
Pompey får det tungt, Everton förlorar sällan två hemmamatcher i rad och jag har en känsla av att The Toffees tar hem det här. Portsmouth är den här säsongen för första gången i en position där de har ett visst favorittryck på sig, något som har fått betydligt bättre lag än så att tappa koncepterna.

Aston Villa - Liverpool 1
Lite av ett chanstips, men Liverpool har inte imponerat spelmässigt så här långt och de lyckades med nöd och näppe slå ut Standard Liege i CL-kvalet. Villa är starka hemma och lär vara hyfsat revanschsugna efter torsken mot Stoke förra veckan.

Sunderland - Man City 1
Sunderland är nog bättre än många tror, de är inget strykgäng och hemma kommer de, tror jag, att plocka en hel del poäng. City är förstås inte heller något sopgäng, men jag tror att de kammar noll i den här matchen.

Chelsea - Tottenham 1
Ska ju bara kunna sluta på ett sätt, dvs med hemmaseger. Samtidigt känns det som om det har gått lite väl lätt för Chelsea hittills, medan Tottenham är i desperat behov av poäng så om inte Chelsea är på tårna så kan det mycket väl skrälla till här.

Då kör vi igen

Arsenal - Newcastle x Arsenal har inlett lite trögt och Newcastle klart positivt . delad pott

West Ham - Blackburn 2 Blackburn har inlett bättre och Ince har fått en bra start .

Middlesbrou - Stoke 1 boro spelade bra mot pool senast och här skall det blir 3 poäng

Bolton - West Brom 1 Ingen Elmander men Bolton vinner ändå då man är klasser bättre än WBA

Hull - Wigan 1 Hull övertygar inledningsvis och här blir det 3 nya poäng

Everton - Portsmouth 2 här kommer portsmouths första pl poäng då man har mött Chelsea och United i de 2 första matcherna.

Aston Villa - Liverpool x här är jag ödmjuk, ingen gerrard och Villa är ett bra hemmalag. Liverpool kan få med sig poäng.

Sunderland - Man City 1 Sunderland slog tottenham, starkt. Kan mycket väl vinna igen.

Chelsea - Tottenham 1 chelsea bara vinner.

Kommer United Fulham spela en hängmatch i den här omgången ??

Sedan kommer bisset få lite kul ikväll också då Serie A startar med Samdoria - Inter b.la

Wayne Gresky: En fantastisk värvning och precis vad vi behöver, en ung profil med mycket talang. Dessutom på högerkanten där vi saknar vettiga alternativ.

Scim kan glädjas åt SWP:s återkomst till City.

Frisco:

Kollade på senaste eurotalk idag ocg tydligen skall tottenham ersätta keane och berbatov med forlan och arshavin om man skall tro rykterna som florerar. det låter väl som hyfsade värvningar?

scim:

Amerikanerna skall väck !

mattias - 74: Det kan jag omöjligt avgöra ;)

mattias - 74: Helt klart ! Hoppas på Pompey kan ta 3pinnar hemma idag mot United

mattias - 74:

Nä, han vaknade tydligen upp strax efteråt i omklädningsrummet. Han var lite groggy och hade garanterat åkt på en hjärnskakning. Ingen fara på taket som det verkar.

scim:

Richards skrevs ut från lasarettet i går kväll så det är nog inte så farligt med honom. Han är kanske med redan till helgen. Otäckt när folk skallar ihop så där, kan ju gå riktigt illa.

mattias - 74: Nöjd med segern och mycket bra spel, men man måste erkänna att West Ham var mer än lovligt usla i eftermiddag. Jag är dock inte så nöjd med att Richards halft skallade ihjäl sig själv, hoppas han klarade sig från någon svårare skada.

mattias - 74: hehe lätt att han är.. appropå? ska bosnien spela idag för Inter!?

Projta:

Antar att Scim är nöjd med en stabil 3 - 0 seger

Projta:

Jag var ironisk men du begrep tydligne inte det :-) menade naturligtvis att han kan sållas in i facket bland de sämsta värvningarna i premier Leagues historia.

mattias - 74: Kanon år ? tycker att han lyckades mycket mycket bättre i Milan !

Poffa: tyvärr var det så. Det var för många i Arsenal som väntade på att polaren skulle greja situationen. Och William Gallas får åka hem och träna på markeringsspel, Fulhams mål är helt och hållet hans ansvar.

Poffa:

Ok

Scevchenko skall tydligen tillbaks till milan efter 2 kanonår i chelsea.

mattias - 74: Efter att ha sett den matchen så kan jag bara konstatera att resultatet var rättvist.

Mike Skinner:

Fulham skrällde igår och vann med 1 - 0 hemma. Utan att ha sett matchen så borde väl Arsenal vunnit denna match.

Skall bli kul och se om Wigan kan skrälla senare i Em mot Chslski men det går väl inte.

mattias - 74:
Barry känns lite överflödig, på den positionen behövs ju ingen.

Mike Skinner:

Cole kan du glömma jag tror fortfarande på barry men han är svindyr

mattias - 74:
Det behöver man verkligen. Fint att se Torres/Keane gnistra till lite då och då, dock alldeles för sällan för att det ska kännas riktigt bra.

Märks att det saknas lite, skulle vara trevligt om ryktena angående Downing eller Cole stämmer och en starkare vänsterkant.

Dream Team:

Tur behöver man om man skall vinnna ligan :)

« · 1059077 · »