Inte helt förvånande att Kinnear tar trycket från sina egna spelare och istället hyllar motståndarlaget. Man märker ju ganska tydligt att det där är ett inövat uttalande, det är ju inte en enda svordom med...
Stora ord av Newcastles manager efter matchen igår
"I think we have just seen the title winners," said Kinnear. "And I think we've seen the best performance from a single player for a long time in Gerrard, he was magnificent. "
Det mest troliga scenariot som jag tror har hänt är väl att nån i Gerrards sällskap har skyddat honom från nån som varit full och betett sig illa mot Steven. Som sagt så är det inte Barton eller Gascogine det är tal om för då hade det inte stannat vid en käftsmäll :)
mattias - 74: När jag tittar närmre så ser jag ju att Gerrard också är uppvuxen i Huyton, det är ju inte direkt en perfekt start på livet. Ser att majoriteten av de gripna var just från Huyton.
Han är väl den siste man kan tänka sig ha misshandlat någon. Verkar ha varit en hel del inblandade. Kanske nån i hans sällskap som varit lite för full och blivit provocerad. Har svårt att se att Gerrard är den skyldige i det här. Han är inte känd som nån bråkstake utanför planen.
scim: Newcastle läcker som ett såll. Liverpool får ju springa runt hur de vill i offensivt straffområde. Hade det inte varit för Given så hade det stått 4-1, eller nåt.
Poffa: Måste säga att båda lagen är värdelösa på att försvara vid hörnor, speciellt Hyypiäs mål var det ju bedrövlig markering på. Det gäller iofs (den uteblivna) markeringen på Gerrard innan 1-0 också.
Ååååh, herrejösses. Shay Given är i zonen, kan man säga. Under de första 20 minuterna har han gjort 5-6 klassräddningar, varav två grymma enhandsräddningar.
Nu lär han inte klara av att stå emot hur länge som helst, men oj oj oj.
Det är nånting som inte stämmer med årets chelsea :)
Ballack gnäller för att han anser muren är för nära. Domaren stegar och det visar sig att den står perfekt. Lampard svär åt domaren och får varning, och Cole gnäller, dessutom spelar drogba teater i varje situation. Undrar om dom är sura för att de inte leder ligan :).
Dessutom är Terrys röda kort hur solklart som helst.
Brukar han svära eller vad ??