Trist med rooney, inte direkt vad ni behöver. Självklart räknar jag med att ni går om Liverpool efter nästa omgång. Som jag skrev tidigare så kommer ligan hamna i Manchester med största sannolikhet eftersom ni har bredare trupp. Nu lär ju tevez få chansen i nästa match när Wayne är borta. Liverpool har inte nån av tevez kaliber att slänga in om Torres eller kene blir skadade. under har hänt förr och jag önskar er lycka till, kommer dock att bli jämt och avgöras i de sista omgångarna men jag tror United tar det igen. Matchen den 14 februari blir kanske avgörande ?
Skönt med en vinst, men blev en dyrköpt seger. Rooney är borta troligen borta i tre veckor. Tevez, Evans, Ronaldo och Scholes hade tydligen också fått några smällar, men dom är troligen med redan till helgen.
Skön passning av Ferguson till Chelsea efter helgens 3-0 kross:
“We should have had it wrapped up by half time. But you have to hand it to Wigan they are a very resilient side. In fact they are the best team who have played here this season by far,”
United leder hela matchen, ja minus 53 sekunder, och nu börjar tabellen se ut som den ska. Bara ett skitlag kvar att passera innan ordningen är helt återställd. Men det löser vi med hängmatchen som är ospelad.
scim: Frågan är hur länge Scolari sitter kvar nu? Börjat hänga ut enskilda spelares prestationer och resultaten är väl föga smickrande för att vara Chelsea. Krävs nog ett bra CL skulle jag tro.
Jag har redan gett opp ligatiteln. United har mer bredd i sin trupp och när spelare som Carrick och Tevez finns på bänken så säger det allt tycker jag. Om Liverpool skall bryta 18 års förbannelse så måste Gerrard ioch Torres leverera och framförallt vara skadefria. Hoppas Benitez hittar nåntin på spelarmarknaden. Owen vore bra.
LL: Det var dock riktigt bra match första 45 men Chelsea hade behövt utnyttja spelövertaget på mittfältet där för att haft någon chans den här matchen. Nu gjorde ju United istället 1-0 där i slutet och då kändes det som luften gick ur Chelsea. När man dessutom ställde om till 4-4-2 så tappade man matchen totalt.
scim: jag håller med, förutsatt att inte Rooney blir skadad så kommer United att vinna. Benitez sket ner sig big time med sitt märkliga utspel i fredags, och när United har vunnit sina hängmatcher så leder inte Liverpool ligan längre.
Frågan är också vad som händer i Chelsea. I dag hade de inte en chans, hade de ens ett enda seriöst avslut på mål? De blev utspelade långa stunder i andra halvlek och många spelare såg inte ens ut att bry sig om det.
renen: Bra fråga måste jag säga. Ganska rättvist med oavgjort resultat i den här matchen. Liverpool öppnade ju de första 10 med att fullständigt spela ut Stoke och det kändes som det skulle bli en repris av Newcastle-matchen, sedan dog det ju av totalt och stundtals undrade man ifall Stoke skulle stjäla alla poängen.
scim: "noo, i don won to ple mindgems bott klirly dey ar nervoss" säger Benitez - och far ut i en lång tirad som enbart handlar om mind games mot domarna, FA och ManU :-)
Jag fixade 24 st utan fusk :) Svårt när man inte har nån koll på dom där ligorna så mycket samt att det blir hjärnsläpp. Tranmere och Wolves tog jag först eftersom de är dom 2 lagen som jag har spelat in mest pengar på genom åren i de lägre divisionerna :)
scim: själv fick jag totalt hjärnstillestånd efter en stund, trots att tio minuter är rätt lång tid så blev jag tokstressad och det slog tvärnit i skallen. Tror det blev sammanlagt strax över 30 lag sammanlagt, fixade tex bara tre lag i League Two. Kul men svårt, som du sade!
JD: 54 lyckades jag pricka, men det var sjukt svårt. Hade stenkoll på det där för några år sedan, men i bottenligan var det några lag jag inte alls kände igen. Kul men svår tävling.
I Aftonbladet står det att Gerrard delgivits misstanke om brott. På SVT text står det att han skall åtalas och på länken här nedan står det att han inte alls var full och verkade nykter och på bra humör. Hmm.. :)
City har inte gett opp Kaka