mattias - 74: Jag kan historien kring Hillsborough.
Men frågan rörde ju nu tacklingen och jag presenterade ett fullgott alternativ i Daily Mirrors artikel. Problemet med den är väl att de håller med mig i mitt synsätt på saken. Ja, ditt problem alltså. That's a fact.
mattias - 74: Åååh, ytterligare ett argument för att det bara skulle varit gult, förstår jag.
Läs vad Daily Mirror skriver, då:
"West Brom's chances of salvaging something from the game were dealt a fatal blow in the 40th minute when skipper Paul Robinson was shown a straight red card for a dangerous two-footed lunge on Ji-Sung Park.
Although the home side and their fans protested vehemently, TV replays showed the full extent of Robinson's recklessness."
Du som Pool-fan borde för övrigt läsa den artikeln. That's fact.
mattias - 74: Jag har också sett solklarare röda kort, men det är i mina ögon ingen måttstock för om detta ska vara rött eller ej.
Så här skriver The Sun om händelsen:
"The West Brom left-back, wearing the armband in the absence of Jonathan Greening, looked horrified when Rob Styles dismissed him.
But he launched himself at Park, after the Korean slipped on the turf, and clearly had no chance of connecting with the ball — and that is not allowed."
mattias - 74: Det är i mina ögon inte fel att skicka av Robinson. Han satsar absolut allt, han mer eller mindre hoppar in tacklingen istället för att glida in i den och han är rejält sen. Och det är inte bara "dobbar före" som leder till rött.
De engelska kommentatorerna på Canal Plus Sport Extra tyckte det var ett riktigt beslut och jag är benägen att hålla med dem.
scim: Nä, det var ju det jag sa.
I övrigt är det spännande att se hur länge Aston Villa orkar med bravaden att ligga topp 4 och om Everton kan fortsätta pressa storlagen. Förhoppningsvis är de chanslösa på lördag och sugna på revansch på onsdag.
mattias - 74: Man sparkar inte den hand som föder en. Benayoun kan få en chokladkaka av fin kvalisort som tack.
Tack Tim Cahill, tack Benayoun.
Hälge: Hade räckt om Riera hade sträckt på sig lite, då hade han nog fått skallen på bollen, fast då hade han väl nickskarvat den i mål.
Har en polare som var där på plats och han lär inte vara för munter just nu.