Fotboll

Grupper · 16898 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
Funderar på om inte jag skriver under på den här artikeln.

mattias - 74: Jag kan historien kring Hillsborough.

Men frågan rörde ju nu tacklingen och jag presenterade ett fullgott alternativ i Daily Mirrors artikel. Problemet med den är väl att de håller med mig i mitt synsätt på saken. Ja, ditt problem alltså. That's a fact.

Poffa:

Orsaken till varför inte vi liverpoolfans läser The Sun har sitt ursprung sedan hillsboroughkatastrofen om du nu inte redan visste det?

Klicka på länken och sedan väljer du klubbfakta och därefter hillsboroughkatastrofen

Ang kortet vi diskuterar så kommer vi inte längre eftersom du har din och jag har min åsikt.

mattias - 74: Åååh, ytterligare ett argument för att det bara skulle varit gult, förstår jag.

Läs vad Daily Mirror skriver, då:

"West Brom's chances of salvaging something from the game were dealt a fatal blow in the 40th minute when skipper Paul Robinson was shown a straight red card for a dangerous two-footed lunge on Ji-Sung Park.

Although the home side and their fans protested vehemently, TV replays showed the full extent of Robinson's recklessness."

Du som Pool-fan borde för övrigt läsa den artikeln. That's fact.

mattias - 74: Page 3 kanske.

Poffa:

Jag läser inte The Sun av diverse orsaker.

mattias - 74: Jag har också sett solklarare röda kort, men det är i mina ögon ingen måttstock för om detta ska vara rött eller ej.

Så här skriver The Sun om händelsen:

"The West Brom left-back, wearing the armband in the absence of Jonathan Greening, looked horrified when Rob Styles dismissed him.

But he launched himself at Park, after the Korean slipped on the turf, and clearly had no chance of connecting with the ball — and that is not allowed."

Poffa:

Tycker dom satsar lika hårt efter att nå bollen. Jag har absolut sett solklarare röda kort än det där. Nu avgör ju inte detta matchen på nåt sätt men man kan ändå " bara " ge gult anser jag !

mattias - 74: Det är i mina ögon inte fel att skicka av Robinson. Han satsar absolut allt, han mer eller mindre hoppar in tacklingen istället för att glida in i den och han är rejält sen. Och det är inte bara "dobbar före" som leder till rött.

De engelska kommentatorerna på Canal Plus Sport Extra tyckte det var ett riktigt beslut och jag är benägen att hålla med dem.

Poffa:

Apropå nånting helt annat så satt jag och såg höjdpunkterna på uniteds match mot WBA, men nog är Styles en sopa av stora mått. Inte borde robinson blivit utvisad direkt för satsningen mot Park ? Gult på sin höjd. Det är ju inga dobbar med i satsningen heller.

Men du kanske är av en annan åsikt som vanligt :)

renen:

Orka bry sig. Rafa fortätter vara feg. Säkrar vid 0 - 1 och gör massa byten istället för att fortsätta framåt och hur fan kan Lucas få spela.??

Jag gratulerar United redan nu.

scim: Nä, det var ju det jag sa.

I övrigt är det spännande att se hur länge Aston Villa orkar med bravaden att ligga topp 4 och om Everton kan fortsätta pressa storlagen. Förhoppningsvis är de chanslösa på lördag och sugna på revansch på onsdag.

Poffa: Coventry lär ju inte gå upp i år.

scim: Självklart, det vore ju tråkigt om du skulle behöva hålla på ett lag som möter QPR, Coventry och Ipswich. Sånt önskar jag inte en fellow Modoit och vän.

Poffa: Jag förstår att du gjorde en baklängesvolt av lycka när Bellamy placerade in avgörande för City ;)

mattias - 74: Vad fan håller dom på med, kommer hem från jobbet och hinner se 5 sista, såg att Keane fick några minuter.

Poffa du behöver inte kommentera..

Arsenal kvitterar i 92:a minuten och Chelsea vann, men jag kan inte låta bli att njuta av resultaten från kvällens matcher i PL.

renen:

United visar hur man gör på bortaplan. Skall vi göra lika ikväll ? Hoppas rafa ställer opp med en offensiv uppställning . Vill gärna se 3 anfallare ikväll!

Wayne Gresky: Skulle tippa att det handlar om ytterligare en lycksökerska i mängden.

Robinho gets creative när det gäller att slippa spela i Man City.

Vad är på gång? låna ut Keane till Everton tror man tappat förståndet ge han en riktig chans innan man lånar/gör sig av med han.

renen:

Här är i alla fall en länk jag hittade..

Får vi 300 för honom kan vi lägga ett bud på Ribery från Bayer Munchen.

mattias - 74: Ja för dom pengarna så.
Men tror inte riktigt ¨på det.

mattias - 74: Tror knappast det ryktet stämmer !

sylf:

Senaste ryktet placerar Kuyt i Juve för 300 miljoner.. SÄLJ :)

mattias - 74: Summan är inte officiell men ryktena säger €18m.

mattias - 74:

Tror att dom fick ge £14M för De Jong.

renen:

City värvar Holländaren De Jong från Hamburg. Prislappen ännu inte känd. Scim kanske vet ??

City jagar dessutom ett par namn till. Kanske bra att värva flera sunda nyförvärv än att värva Kaka trots allt.

mattias - 74: Ser riktigt bra ut.

renen:

Skapligt snygga bortatröjor kommande säsong.. Kul m,ed svart istället för det gråa som är nu. Den gillar jag inte alls..

Se länk

mattias - 74:

Under Håkan Hellströms konsert.

Håkan Hellström: Nästa låt handlar om när man har hittat en person som man älskar så mycket och känner att den här personen vill jag spendera resten av mitt liv med…

Kille ~20 i publiken: Steven Geraaaaaard!!!

renen:

United dras ju med en del skador. Igår skadades ju Rafael, Nani, Anderson, Neville och Giggs samt att de har Rooney sedan tidigare på skadelistan men de har ju som sagt en del fullgoda ersättare. Jag tror det kan bli jämt i ligan men om inte rafa inser att en match varar i 90 minuter och ger fan i att byta ut båda anfallarna och gå för ett segermål så kommer vi aldrig vinna några ligatitlar. Nu är det Wigan borta om 1 vecka och det är bara att sätta gasen i botten.

mattias - 74: Bara att inse att oavgjort mot Stoke hemma samt oavgjort mot Everton inte räcker för att ta titeln.
Manch U har desutom bredare trupp och spelare som har rutin att hantera sådana här situationer.
Vi får knipa en CL-plats.

Rytter:

Ok fördel united mao då.

mattias - 74:

United har inte Chelsea borta kvar, dom har mött alla tre storlag borta under hösten och har nu Liverpool och Arsenal kvar på hemmaplan.

Poffa:

Det är ju lite intressant matcher kvar i ligan. United har pool hemma och Chelsea borta . Liverpool har united borta och chelsea hemma. tufft spelachema med FA cupen och CL som startar .. HUA mig..

mattias - 74: Man sparkar inte den hand som föder en. Benayoun kan få en chokladkaka av fin kvalisort som tack.

Tack Tim Cahill, tack Benayoun.

Poffa:

Skicka en pungspark till benayoun istället som orsakade frisparken som föranledde målet. Sett till hela matchen så var nog oavgjort mest rättvist. Förstår inte varför man byter ut torres, hade han fått 90 minuter hade han säkert snubblat in en halvchans.

Projta: Japp nu är ligaguldet längre bort, men Liverpool hade ju kunnat ledat tabellen med 7 - 8 poäng eller nåt om de inte spelat så många oavgjorda matcher hemma som Stoke, Hull , West Ham och Fulham. Än ger jag inte opp men gud förbjuder Torres och Gerrard att bli skadade. Den sistnämnde är nog förmodligen den spelare i hela europa som betyder mest i sitt lag.

Hälge: Hade räckt om Riera hade sträckt på sig lite, då hade han nog fått skallen på bollen, fast då hade han väl nickskarvat den i mål.

Har en polare som var där på plats och han lär inte vara för munter just nu.

Frella: Framför allt Skrtel. Vem höll han ögonen på, tro ?

Frella: Där miste Liverpool guldet

Poffa: Skicka den till Hyypiä och Skrtel =)

Kan man skicka en hälsning till Cahill?

mattias - 74: Men ta det lugnt och ta inte kritik mot Gerrard personligt.

LL:

SWP och Robinho är offensiva mittfältare så dom konkurrerar inte ens med Bellamy. Sett till de övriga du nämner så är det väl enbart Sturridge som är ett hot i kampen om en startelvaplats i dagsläget. Jo, Caiceido och Vassell har inget förtroende från Hughes och kommer förmodligen lämna i sommar. Ched Evans är helt enkelt inte tillräckligt bra för Premier League ännu. Bojinov är svårbedömd då han inte gjort någon match denna säsong ännu.

Wayne Bridge är helt klart en förstärkning i dagsläget och hans debut mot Wigan gav mersmak.

Jag håller med om att Citys värvningspolicy är ganska oklar men det har många förklaringar. Dels kan man inte tro alla galna rykten som figurerar i pressen (Citys ägare har t.ex. gått ut och dementerat att budet på Kaká skulle vara så stort som ryktena säger) dels så är Hughes desperat att få in spelare som kan leverera på kort sikt för att få behålla sitt jobb. Sedan är ju som du säger januarifönstret inte ett fönster för stora övergångar...

mattias - 74: "Är inte rooney uppväxt i samma område som Barton och Gerrard för övrigt ??"

Näe, Rooney är uppväxt i ett provrör, brett upptill så öronen skulle få plats!

Rytter:

Självklart skall man bete sig bra och agera professionellt men det kanske blir för mycket TOM för dom ibland eller?

Nu vet ju vare sig du eller jag vad som har hänt utan vi väljer att tro på tidningarna. Jag är ett stor fan av Gerrard som du kanske har förstått :)

Vad han gör när han är ledig är upp till honom och ingen annan och jag bryr mig ärligt talat inte men man skall ändå inte förbjuda honom att ta sig en bärs med polarna. Han har rätt att ta sig en öl eller 2 ibland. Om ronaldo kör 110 eller 300 med sin ferrari är också helt upp till honom eller hur ??

mattias - 74:

"Går man ut som offentlig person på krogen med kompisar så får man räkna med att man får höra en del kommentarer bra som dåliga och får en del dryga fyllskallar efter sig."

Jag skulle vilja säga:

Går man ut som offentlig person på krogen med kompisar så får man tänka ännu mer på hur man agerar och beter sig. Ifall man vill hålla en låg profil alltså.

mattias - 74: Gerrard är en ulv i fårakläder! :)

Hahl Bundy:

HAHA tror knappast att Gerrard har provocerat fram nåt bråk, Det är inte Joey Barton vi snackar om.

« · 1119470 · »