Fotboll

16148 inlägg · 40 ämnen

Premier League

« · 1749058 · » Till forumet


Sv: Premier League
ante08:
Stort😀
Kommentera

Sv: Premier League
Grattis till Leicester!
Mot den moderna fotbollen.
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Eller åtminstone bygga för nästa säsong. Vi får nog vara nöjda med att äntligen Rodgers är borta, och inrikta oss på en mellansäsong igen.
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74:

Rodgers äntligen sparkad, nu kommer klopp och laget kommer lyfta i tabellen.
Kommentera

Sv: Premier League

JD:

Mario Balotelli klar på lån. Hoppas verkligen han sköter sig då blir det en rolig säsong. 

YNWA 

Kommentera

Sv: Premier League

JD:

Skönt att QPR är tillbaks i finrummet, kommer bli ett sant nöje att vinna mot er kommande säsong. ;)

Kommentera

Sv: Premier League
Björn W: Vilken jinxandde skithög jag är. 2-0 till 2-2. Finns inte bättre matcher än kvalfinaler i engelsk fotboll. TV 10 är kanalen för den som undrar.
Kommentera

Sv: Premier League

JD: Och hösten 2016 är Tottenham fjärde bästa lag i norra London efter Arsenal, Hammers förestående flytt till OS-arenan och nu Leyton Orient som har kopplat grepp om kvalfinalen till Championship.

En allt ljusare fotbollsvärld ahead.

Kommentera

Sv: Premier League
Grattis Premier League, QPR är tillbaka.
Kommentera

Sv: Premier League

J F K:

Grattis City , släpper man in 50 mål med ett allsvenskt försvar vinner man inte PL men nöjd med en 2:a plats. YNWA

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Premier League

J F K:

In 180 minutes of football at Everton, Romelu Lukaku has scored 3 times as many goals as Fernando Torres, Demba Ba and Samuel Eto'o have for Chelsea all season.

Kommentera

Sv: Premier League
J F K: Kagawa i frysboxen och Fellaini inköpt för hundratals miljoner... Det rimmar fel sett till hur Man Utd brukar spela! Inte för att jag lider, håller på Liverpool själv...
Kommentera

Sv: Premier League

T T: Jösses vilken tråkig historia. Mitt United plockade Fellaini. Ingen dålig värvning egentligen, men var fan är den där speluppläggaren vi så väl behöver? Motståndarna stänger ned Carrick och sedan händer nästan ingenting om inte Rooney är med. Dessutom har vi precis som ifjol inga bra yttrar, utan Nani, Young, Valencia och till viss del Welbeck när han spelar där är inte United-klass på yttermittfältare. Möjligen att Valencia hittar tillbaka till god form, men jag tvivlar.

Nåja, det räckte ändå konstigt nog till att vinna ifjol, men i år har ju shejk/oligarkklubbarna öst in mer pengar ur sina kassakistor...

Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Özil är bekräftad, MU har 20 minuter på sig att göra klart med Fellaini...
Kommentera

Sv: Premier League

T T:

Fellaini och Herrarra verkar gå united i stöpet.. Misslyckat fönster för united om dom inte får någon av dom.

Nu skriver spanska medier att Özil är klar för Arsenal. Sjukt bra värvning om den går i hamn.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Premier League
Zlatan till Chelsea...nu är det silly-spurt.   :)
Kommentera

Sv: Premier League
J F K: Det stod ju mer än bara poängen på spel. Prestigen att vinna förstås enorm. I en "vanlig" match hade man förstås inte uppträtt på samma sätt.
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Jösses vilket fegspel av Liverpool de 80 miniter jag såg. Man spelade bara av matchen.
United var inte den vanliga maskinen, men man saknar en kreatör när Rooney är borta. Jag hade velat se Kagawa eller någon utan träfötter springa för att skapa ytor för den osynlige van Persie. Giggs har passerat bäst före datum för ett par år sedan. Young bara sådär. Welbeck springer som en dåre, men...
Kommentera

Sv: Premier League

J F K:

Var orolig för  matchen igår men satan så skönt och se laget igår. Härligt och se Skrtel i gammal god form igår igen. Kriktiken mot honom tidigare har ju varit befogad. 3 matcher och serieldening och 0 insläppta , vem hade trott det? Inte jag kan jag säga men satan vad det känns skönt med en sådan här start. Sturridge är inte ens fully fit enligt Rodgers, undrar hur bra han är när han är fully fit?

Bale till RM för 870 Miljoner. Fy fan sicken jävla övergångssumma.

Kommentera

Sv: Premier League
Berka: Chelsea försökte inte ens igår. 0-0 var de nöjda med efter att ha parkerat bussen vid straffområdet. United borde haft en straff, men då det var Lampard friade domaren. Synd att det blev så tråkig match, men då ett lag spelar ned NOLL anfallare på planen kan det bli så.
Kommentera

Sv: Premier League
J F K: Glory hole united

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Aldrig. Må bägge lagen förlora :)
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Va f&n. Glory glory Man United!!!
Kommentera

Sv: Premier League

J F K:

Och ikväll är vi alla Chelseafans ;)

Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Det som kostade City och Chelsea bucklan förra året var ju främst att man inte vann alla måstematcher. United plockade inte mest poäng individuellt topplag mot topplag, men man vann ändå för att man inte tappade poäng mot de sämre lagen. (Sjukt ofta vände man matcher där man släppt in det första målet)

Chelsea hade jättetur mot Villa och nu var det City som "slarvade bort" poäng i Wales...

Ikväll bänkar man sig såklart.
Kommentera

Sv: Premier League

renen:

Säsongens första knall är ett faktum. Cardiff - Man city 3 - 2.

Dock lär flera lag få problem i Cardiff men city imponerade inte alls lika mycket som i premiären.

Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Bästa starten på länge..
Kommentera

Sv: Premier League

renen:

6 poäng av 6 möjliga. Nu tar vi United nästa helg ;)

Toure kan vara en av de bästa värvningara på bra länge tillsammans med Mignolet.

Kommentera

Sv: Premier League

renen:

Benteke gör 1 - 1 för Villa mot Chelsea och gör sitt 3:e mål på 2 matcher. Nu lär storklubbarna öppna på lädret?

Kommentera

Sv: Premier League

renen:

Håller med.

Kommentera

Sv: Premier League

mattias - 74: Rätt less på han nu, sälj bort skiten.

Torres skötte det hela bättre.

Kommentera

Sv: Premier League

Dream Team:

Frågan är ju om klubben verkligen lovat att han skall få lämna om inte Liverpool kvalade in till CL? Det vet ju bara klubben själv men det är märkligt att Suarez går ut med det nu och inte tidigare. Är det så så skall han självklart säljas.

Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Jag tycker Suarez har ett riktigt vettigt resonemang kring hela affären. Det enda han begär är ju egentligen att klubben ska stå fast vid sitt ord. Man vinner inget på att sätta käppar i hjulen här.
Kommentera

Sv: Premier League

renen:

Suarez har tagit juridisk hjälp för att säljas från Liverpool. Seriöst vem fan tror han att han är?

Kommentera

Sv: Premier League

renen:

Nu överväger Spurs att lägga ett bud på Suarez om man säljer Bale. Hoppas verkligne Bale stannar i PL , han är en otrolig attraktion för ligan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Premier League

renen:

Född 88 ruskigt bra hoppas, bättre och värva unga spelare från andra länder än dyra Engelsmän.

Kan dock tycka att prislappen är lite för mycket.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: enligt BBC har vi bjudit 21 miljoner pund för Diego Costa. Hoppas.
Kommentera

Sv: Premier League

J F K:

Skrtel till Napoli, ingen större förlust då han varit ojämn de senaste säsongrna. Suarez ryktas bli kvar nu och man kan ju hoppas, frågan är bara hur motiverad han är att spela i en klubb som han egentligen vill lämna.

Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74:  Är inte alls säker på det. United hade långt tålamod med Ferguson. I början vann vi väl någon cup-titel, men i ligan tog det flera år innan framgångssagan började. Jag tror att man kommer att ha samma tålamod med Moyes, även om du säkert har rätt i att han har rätt mycket press på sina axlar.
Kommentera

Sv: Premier League

J F K: 

Förstå vilken press Moyes har på sig. Skulle inte vilja vara i hans kläder. Ingen titel denna säsong som kommer och han ryker. 

Kommentera

Sv: Premier League

mattias - 74: Jag håller med dig jag. Suarez VAR ju Liverpools anfallsspel långa stunder under säsongen. Som United-supporter borde man kanske hylla RvP som bäste anfallare, men jag tycker att Suarez var betydligt viktigare för Pool än RvP var för United. 400 M€ känns billigt jämfört med Torres, men det är väl där någonstans prislappen borde vara.

Sedan kommer man ofrånkomligen in på frågan Rooooney. Själv vill jag givetvis inte tappa en sådan kille, men det känns lite som att han tycker sig vara större än klubben. Lite som Beckham och C Ronaldo var då de lämnade Theatre of Dreams. Faan vad jag skulle bli glad om vi kan ta hem en riktigt bra central mittfältare (Fabregas) för att komplettera den fantastiske Carrick! Jag hade hoppats att Tom Cleverly skulle ta ett par steg till, men tyvärr. Sedan är det Giggs, Anderson, Kagawa och... Nja, det finns just nu ingen som kan komplettera Carrick centralt på mittfältet och ta djupledslöpningar.

Kommentera

Sv: Premier League

Berka:

Där tycker vi olika, jag tycker t.ex att han är bättre än Cavani när han är i form. Dock är prislappen för hög som du säger men samtidigt sålde Liverpool Torres för 50 Miljoner pund. 

Jag tror inte Liverpool säljer honom till en konkurrent. Det vore rent korkat.

Suarez är enligt mig en toppanfallare när han är i form. Lägger han av med allt jävelskap som han sysslar med så rankar jag honom som kanske en av de bästa. Man såg bara hur mycket han betydde för pool den gångna säsongen. Han höll många gånger världsklass i anfallet. 

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Efter alla dyra floppvärvningar som Rogers gjort på senare år så kanske man får acceptera ett bud från en liga konkurrent, finns inte så många andra klubbar i någon annan liga som skulle kunna betala dessa summor.

Sen kan jag tycka att 400 milj är på tok för högt, någon storstjärna är han verkligen inte.
Kommentera

Sv: Premier League

renen:

Säljs han så blir det inte till nån toppkonkurrent i England, så jävla dum är inte Rodgers. 

Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Blir han kvar tror du?
Kommentera



Sv: Premier League

Peja:

Det blev Moyes. Otroligt intressant och se vad han kan göra med laget. Baines och Fellani skall tydligen följa med honom till Manchester.

Kommentera

Sv: Premier League
renen: Haha, hade varit sjukt med Benitez i United men det kommer ju inte att hända. Enligt alla brittiska tidningar kommer Moyes att presenteras som ny United-manager inom kort.
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: tror knappast jag med, men det nämdes på sportradion.
Kommentera

« · 1749058 · »