Fotboll

Grupper · 16898 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
Funderar på om inte jag skriver under på den här artikeln.

Poffa: Jag brukar hålla mig borta från skvallerpressen och läsa matchrapporterna på Sky eller Manchester Evening News. Så här skriver dessa om händelsen:

Sky:
It looked a harsh decision with no United players berating Robinson, while Neville and Giggs almost looked to be sympathising with the left-back.

MEN:
The official, who had apologised to Bolton back in September for wrongly awarding United a crucial spot-kick at Old Trafford, horrified the home support when he red-carded full-back Paul Robinson as he slid heavily into Park after 40 minutes.

mattias -74: Att inte läsa Sun är ju ett sundhetstecken, men den anledning du hävdar känns ju lite krystad...

scim:

De engelska kommentatorena tyckte inte att det var något fel att ge Robinson rött direkt.

Dom sa ju under matchen att något i stil med:

"Trots att Styles gjort några konstiga beslut under matchen så ska han och de övriga dommarna ha beröm för att de har fått de viktiga besluten i matchen rätt"

Dessa situationer var:

Situationen när United ville ha straff för en fällning av neville men fick det inte.
Situationen när United gjorde 2-0, Carson tappade bollen och West Brom ville ha frispark.
Situationen när Robinson fick rött.
Situationen vid ett av Ronaldos mål, när West Brom ville ha det till offside.

Håller med om detta, trots en del konstiga beslut under matchen så fick iaf Styles och de övriga dommarna de viktiga besluten rätt.

Rytter: Ja jag såg varken matchen eller situationen så jag har ingen åsikt i frågan.

Är det inte dags för City att sparka Hughes nu?

Satt och såg matchen Stoke - City och trots att City spelade med en man mer i nästan en timme så skapade man i princip inga klara chanser. Sedan stack Stoke upp och tryckte in 1-0 för att sedan försvara ledningen resten av matchen.

Detta är ju totalt värdelöst av ett lag som spenderat runt £100M alltså över 1 miljard på spelare bara under denna säsongen.

Rytter: Allt går inte att köpa för pengar..

Rytter: Svårt att föra en match när man inte har någon spelidé. Jag håller dock med dig, Hughes borde fått gå för länge sedan.

renen: Bjäbb bjäbb.

scim: Sitter och ser på Arsenal - West Ham och det är väl ingen höjdare till match. Men ändå ler jag, något som inte är förknippat med att det står 0-0. Nä, jag ler åt inlevelsen från kommentatorn Niklas Holmgren.

Så fort det blir en halvchans eller en närkamp så är det höjd röst, på gränsen till skrik, och naturligtvis det där speciella Holmgrenska sättet att uttala namn. Adebayor hade nyss en chans och där jag stod i köket började jag skratta högt.

Poffa: sjalv sag jag matchen fran rad 11, ovre etage pa Emirates sodra kortsida. Trist att inte fa se nagot mal, men man far val pa nagot satt anda lyfta pa hatten for ett West Ham som genomfor sin matchplan nastan felfritt och till slut var sa defensiva att de forsokte sla bollen till icing for att fa till spelavbrott. Adebayor hade anda tva lagen som bara ska vara mal, frustrerande som f-n. Dar tappade vi annu en chans att narma oss lagen ovanfor. Vi har forresten varit i London sedan i tisdags och skulle ha akt till Liverpool i onsdags men nar resten av ganget satt pa bussen upp lag jag och sambon med 40 graders feberfrossa pa hotellet. Inte helt lyckad tajming pa den influensan, kanske hade vi fatt den dar skidakarsjukan som bara verkar drabba svenska skidakare alldeles lagom tajmat till stora masterskap sa att de slipper aka ut i sparen och sluta 38:a? :-)

renen:

Tror på 3 - 0 idag !

mattias - 74: ????

Frisco: Kan han mena Liverpool-Chelsea??????????

Portello:

Japp det kan han !

mattias - 74: Oavgjort hade ju suttit som en kirurghandske!

Gusten:

Har aldrig varit säkrare på 3 poäng :)

mattias - 74: Hur kunde du känna till att domaren är köpt?

mattias - 74:

Gerrard visar upp sina färdigheter. Gult för filmning =)

T T:

Äntligen fick gullegrisen Gerrad ett kort för filmning!

Bissett19: Vilket betyder att han inte borde ha varit kvar på plan nu.

T T: FERNANDO TORRES!!!!

Dream Team: Riktigt snyggt, fast nu kommer väl Benitez att byta ut honom och Gerrard.

JD: Å vad fan håller Boswinga (eller hur det nu stavas) på med ?

JD: Snyggt maskerad spark. Det fanns ingen chans att domaren skulle se den. :)

T T: Va fan är assisterande blind?

mattias - 74: Viktig seger! bra att Torres fick näta.
Undrar vad Keane har gjort?
Förläng inte med Benitez.

Bissett19:

Gullegris? Motivera gärna.

Boswinga borde fått rött också, undrar vad linjedomaren höll på med ?

Va Gerrard tvungen att få igång fler United fans :) Trist och se.

Dock är det rättvist med poolseger då dom var det laget som försökte spela fotboll. Benitez behåller gerrard på planen i 90 minuter trots att han inte är bäst i laget och att han dessutom filmar , undrar varför bisset ?? Han kanske är en hycklare som inte borde spela forboll ??

Lampards utvisning är inte heller korrekt. Gerrard borde haft minst gult i situationen innnan. Dock protesterade han inte mot filmningen vilket är ett tecken på att han vet vad han gjort. Hoppas nu vi slipper se fler sådana här tilltag från hans sida

renen: Han vinkade febrilt men sedan släppte han saken oförklarligt. Nu blir det antagligen en avstängning i efterhand ändå, men det sammanfattar dagens domarinsats på ett bra sätt.

T T:

Ja riley o co var inte bra.

Scim:

Shay given är klar för City. Nu har man Schmeichel, hart och Given. Undrar hur man alternerar mellan dessa målvakter. Given lär väl knappast nöja sig med att vara nr 2 bakom hart ?

T T:

den här listan kan inte Unitedfansen blunda för iaf :)

mattias - 74: Vem bryr sig, så länge han fortsätter göra mål och vinna matcherna åt Man Utd?

Värre är väl att, som El-Hadji Diouf, vara hatad av 31% av sina egna fans.

Poffa: Och ingen Gerrard finns med på listan.

mattias - 74: Det hela är mycket enkelt, Shay ska alltid stå.

scim:

Så hart skall förpassas till bänken ? Tyckte inte du Hart var bra ?

mattias - 74: Om valet står mellan en av världens bästa målvakter och en lovande talang så är det självklart, åtminstone i mina ögon. Hart är duktig för sin ålder, men han är en av ligans svagaste målvakter (fortfarande bättre än Isaksson dock).

scim:

Ja Given är tillsammans med Jäskeleinen PL:s bästa målvakter så där har ni gjort en bra värvning. Lite konkurrens skadar kanske inte för Hart..

Nu vill Tottenham köpa tillbaks Keane F.Ö.

scim: Så här väljer jag att uttrycka mig:

Given är given.

Poffa: Men vad är det du shayer egentligen?

Newcastle verkar vara ute efter vår Johnson. Vet inte riktigt vad jag tycker om det, Johnson var grym i början av förra säsongen men sedan har han plågats av skador och dålig inställning...budet som ryktas vara kring £8m känns dock rätt rimligt.

mattias - 74: www.fotbollsexpressen.se/Internationell%2Bfotboll/1.1452654/liverpool-bekraftar-keane-nara-spurs

Jag blir sur om dom släpper han, tycker inte han har fått den chans kan borde fått.

renen:

Ja det är helt otroligt att de spelar snubbelfoten Kuyt istället för Keane. Igår hade Juve gärna fått hosta opp 300 miljoner för Kuyt. Hans mottagningar håller div 4 klass.

renen:

Chelsea överklagar Lampards utvisning. Tro det eller ej men jag tycker dom gör rätt

mattias - 74: Max ett gult kort, men domaren hade en inte en av sina bästa dagar.

renen:

Nej Riley tillsammans med rob Styles är dom sämsta i PL. Webb känns väl som en domare som är som klippt och skurna för att döma toppmöten.

LL:

Arsenal verkar nu överens om Arashvin. Grattis till ett bra nyförvärv.

15.48 At last Arsenal and Zenit St Petersburg have finally agreed a fee for the transfer of Andrei Arshavin to the Gunners. The deal is still to be finalised though with Arshavin and the Russians still to sort out a final payment. It is understood Arshavin will wear the number 13 shirt.

Frisco:

Så var det det där med The Sun frisco !! :)

« · 1119470 · »