Frölunda HC

60365 inlägg · 3398 ämnen

Försäsongen 2008-2009

« · 1056524 · » Till forumet


Sv: Försäsongen 2008-2009
qslig: Fast för frölundaiter finns det bara en nivå, Mario Brunetta. Med lite tur med vinden i ryggen och lite äpplen till webmastern kan man nog med största tvekan komma upp i Sami Salo.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
JBlom: Haha, ja varför inte :D
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
qslig: Fn man skulle ha stannat på Zamboniförare. Där snackar vi status. :)
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
garvade lite när jag såg det här med statusen på profilen.

11. zamboniförare

finns det någonstans på sidan där man kan läsa om dessa roliga klassificeringar?
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
Dragan 2k: tack :D
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
Paddan:

heh, det kan inte vara lätt att heta Eller i efternamn, eller?! ;)
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
qslig: Det lät som ett väldigt obeslutsamt slut på den där meningen.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
Dragan 2k:

mm, finemang. skönt att just dessa tre fick "måla" idag också; hahl, blomdahl och eller.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
qslig: Hedman fortsätter att leverera. 1 assistpoäng idag. Kul.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
*UPPDATERAD*

7 aug 18:30 Turku - Frölunda 4-1 Ellyse Arena
8 aug 18:30 Helsingfors - Frölunda 0-1 Järvenpää
10 aug 16:00 Kärpät - Frölunda 1-3 Uleåborg
15 aug 19:00 Färjestad - Frölunda 1-3 Nobelhallen
21 aug 19:00 Frölunda - Jokerit Borås Ishall
22 aug 19:00 Frölunda - Tappara Borås Ishall
26 aug 19:00 Djurgården - Frölunda Vallentuna Ishall
29 aug 19:00 Frölunda - HV 71 Mölndals Ishall
2 sep 19:00 Frölunda - Linköping Kungsbacka Ishall
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
jahapp, då har riku hahl och patric blomdahl gjort sina första kassar :).
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
lu93rowa: www.nordictrophy.com har live rapportering. Gå in där vet ja.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
hej är det nån som vet vart man kan följa matchen så man ser när nått lag gör mål och sånt?
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
Jensen_12: Långsam... ja idag e jag nog det. men tycker det är svårt att kritisera ett sk avtals om du gör när ingen av oss vet vad som är sagt eller inte.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
Jensen_12: Tror snarare att de är arga för att visa er supportrar att de hade ett avtal som förmodligen aldrig existerat, åtminstone inte som hade kunnat stoppa VF från att värva Halh.
Men de har ju lyckats med det åtminstone, att er kritik riktas mot nubben, istället för att vända den mot er ledning, vilket förmodligen hade varit mer befogat.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
spud: Du har helt rätt, ingen vet ju till 100% vad sanningen är. Däremot så tror jag inte att Timrås ledning skulle bli arga över att Frölunda fick Hahl, om allt gick till enligt avtalet.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
Jensen_12: Vad som egentligen ingått i avtalet är ju omöjligt för dig och mig att veta eftersom vi inte var med i samband med nubbens övergång, därefter är det en tolkningsfråga. Oavsett vad så blev resultatet att Halh Nubben numer representerar vf, och om ni vore lite smarta skulle ni acceptera detta faktum, och eventuell ilska bör riktas mot er egen ledning som har slutit så lösa avtal. Detta har ingen i VF med att göra.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
spud: Det kan tyckas. Jag tycker dock att ett muntligt avtal är lika giltigt som ett skriftligt. Jag försöker inte heller vara elak mot Frölundafansen. Dom har ingenting med övergången att göra. Jag tycker bara att ett avtal är ett avtal - muntligt som skriftligt.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
Jensen_12: Den har ju följt spelets alla regler, först tackade han för sig i timrå, sen skrev han på för VF. Vad är det som är så jävla svårt att förstå? Sysslar ni med slaveri i hundkojan?
Riku Halh har gjort jävligt mycket för er klubb, och nu ska han spela i VF. Sträck lite ryggen och agera med lite mer heder istället för att sitta och sprätta sandkorn på fans till Hahls nya klubb, eller erkänn hur jävla avundsjuk ni är att inte er klubb har den dragningskraft som VF har.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
mok: Du verkar vara lite långsam, men jag sa tidigare att jag inte har något emot att Hahl byter klubb. Jag ogillar sättet som affären gick till på.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
73Sjöbba: Den stora frågan är; är det nubben eller är det någon annan i Frölunda som förhandlat med Hahl?
Om det nu är Frölunda och inte nubben som förhandlat med Hahl, skulle man då struntat i Hahl eftersom vissa tycker att det luktar illa?
Har du fakta på att just Nubben har förhandlat med Hahl, och att nubben har gjort det på två stolar samtidigt?

Som sagt, börjar bli uttjatat och jag tror inte att någon sida kommer komma närmare den andra... Men för att vara ett uttjatat ämne så är det ovanligt många timråiter som tar upp det gång på gång...
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
Jensen_12: Man skall inte tro allt man läser och hör kanske? Rykten går alltid om hur saker sagts och tror inte många vet vad som sagts mellan Frölunda/Timrå/Nubben när dte blev klart att han skulle flytta på sej.

Sen ogillar du för att han bytte klubb när han inte var konmtraktsbunden ja då måste du ogilla många övergångar :)
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
73Sjöbba:

Ja, NHL kör med stenhårda regler när det gäller att kontakta spelare under kontrakt, så länge det gäller egna spelare. När det gäller spelare som skall TILL NHL så skiter dom själva fullständigt i att dom rycker i spelare som står under kontrakt med europeiska klubbar, då spelar NHL med speciella regler. Då är ord som renhårigt och "by the book" bortblåsta. Så frågan är om man skall gå efter NHL eller amerikansk proffsidrott som någon sorts övermäktigt allsvetande i sådana frågor.

Sen börjar det bli lagom uttjatat, ja.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
skalpjägaren:
Ja, det hade varit bättre om Hahl hade gått till LHC för då skulle inte det stinka lika mycket om övergången. Hahl är en legoknekt som dom flesta hockeyspelarna och det är fansen vana vid.
Som El Maco skrev:
I sammanfattning: Man förhandlar inte med samma spelare för två lags räkning samma säsong. Det finns en anledning till att något liknande Frölundas överköp av Arslet aldrig skulle tillåtas i NHL (eller amerikansk proffsidrott i stort).

Förövrigt så börjar det kännas uttjatat detta ämne.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
skalpjägaren: Jag har inget emot att han spelar i Frölunda, absolut inte. Jag ogillar sättet som övergången gick till på, enligt det jag läst och hört.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
Jensen_12: Väldigt vad många däruppe som har så svårt med förståelse. Spelare under kontrakt har varit fredade, men en spelare ute på fria marknaden är ju för alla lag att hugga på. Och som nubben själv sagt, är det så mycket bättre om Hahl gått till LHC istället? Egentligen...?

Men självklart förstår jag att det svider lite...
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
Poffa:

Va, vi som är så himla goa...;)
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
Danne_l: Nåja, nog fick MODO sig en släng av sleven, också. ;-)
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
Jensen_12:

Frölunda skulle inte gå på spelare under kontrakt.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
Paddan: Danne? Det oskydliga och fromma lilla lammet? Det var Ahdrians fel - igen.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
Dragan 2k: Jepp, det var Dannes fel, slå han! ;)
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
Dragan 2k: Nu fungerar länken igen. Jag vet inte vad som hände men jag vet givetvis vem som bär skulden för att jag inte kom in på sidan.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
Danne_l: Jag har tyvärr ingen länk. Men det är väl ganska självklart att Hahl blir intresserad av en annan klubb om han blir kontaktad? Och Frölunda skulle inte kontakta spelare som Timrå ville förlänga med, vad jag förstått.

Länk har jag tyvärr ingen, som sagt. Jag har enbart läst detta flertalet gånger på HS.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
Paddan:

Jag är fortfarande chockad:)
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
Paddan: Fabulerar du nyheter nu igen? Det finns ju ingen artikel på den länken.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
Dragan 2k: Äh, vi tar väl och backar ungefär fyra år med en liten länk.
Tänk att urövikaren Alexander Steen tog ett sånt beslut. Underbart! ;)

www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=128&a=162919
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
Danne_l: Underbart. En följetång som vi med jämna mellanrum kommer kunna få njuta av under hela säsongen och kanske även nästa och nästa efter det.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
Poffa:

...och den gången var det väl spelaren och inte Modo som fick ta all skit?
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
Jensen_12: Du glömmer ju att ni blev utsatta för detta långt efter att Frölunda blev utsatta för det. Då var det vi i MODO som snodde Alexander Steen mitt framför näsan på Ahdrian.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
Jensen_12:

Timrå ville självklart förlänga, men att han själv ville lämna spelar ingen roll menar du? Frölunda skulle tacka nej?

Du får gärna vaska fram en länk där det står att Frölunda inte skulle kontakta spelare med utgående kontrakt.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
Jensen_12:

Du menar att spelarna är livegna...?
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
Danne_l: Jag tycker jag förstår rätt, och att det är du som borde förstå om och förstå rätt. Men det är klart, samma sak har inte hänt er än. Jag kan däremot sätta 500kr på att om samma sak hände er, att Timrå snodde Ulf Dahlén av er och lovade att inte kontakta/kontraktera spelare ni var intresserade av att förlänga med, men norpade Tomi Kallio, då hade det varit helt fel.

Nu säger ni säkert: "Nej, vi är goa gubbar och förstår det helt och hållet. Vi skulle inte ha någonting emot om en av våra nyckelspelare skulle lämna oss för en annan klubb i Elitserien."
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
Jensen_12:

Då får du väl förstå om och förstå rätt då?
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
skalpjägaren: Inte som jag förstod. Det gällde spelare som Timrå var intresserade av att förlänga med. Hahl var topprioriterad.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
slashpuppie: Och nu har ju Hamilton hittat rätt i livet, också.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
Jensen_12: nåja, spelare som var under kontrakt gällde det väl ändå...?
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
73Sjöbba: stön...
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
73Sjöbba: Jag tror mok syftar på Alexander Steen som gick över till MoDo fastän han hade muntligt avtal med Frölunda...
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
Jensen_12: Det går inte att förklara för dom som inte vill begripa.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2008-2009
mok: Det är väl klart ni vet. Ni är ju så mycket smartare och har bättre koll på det där än Timråiter? Ett muntligt avtal SKA vara lika starkt som ett skriftligt. Och ja, det var ett fult drag. Man fick nubben på ett villkor, vad jag förstod, och det var att man inte skulle kontakta/kontraktera spelare som Timrå var intresserade av att förlänga med.
Kommentera

« · 1056524 · »