Frölunda HC

60362 inlägg · 3398 ämnen

Kampen om guldet 2015-16

1747661 · » Till forumet


Sv: Kampen om guldet 2015-16
M.Lemiux: tack tack! Bara trevligt med fler gratulationer!

Mike.F
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
Bättre sent än aldrig, men grattis till SM-Guldet....tyckte det var synd att det egentliga finalen stod redan i semin mellan oss och er...vi borde ha mötts i final istället ;)
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
kulltorp: tack! Kom precis hem från en knökfull Götaplats där Lasse Kroner höll låda och himlen var klarblå o solen sken!

Mike.F
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
kulltorp: tack! Det börjar sjunka in nu😊

Mike.F
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
Mike.F: Grattis till guldet!!
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
Zappaholic: tack tack! Klasskillnad vet jag inte men bäst när det gäller ja det var VF! Såå fantastiskt gött e de!

Mike.F
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
modomille: tackar! Nu blir det skönt med lite sommar👍

Mike.F
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
Jaca: tack det var sååå skönt hoppas Löven kommer tillbaka igen!

Mike.F
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
eltifoso: tack det värmer😎 otroligt gött e det! Har inte fattat det ännu bara👀

Mike.F
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
Mike.F: Stort grattis. Det var klasskillnad.
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
Grattis till guldet!
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
Mike.F:
Grattis till guldet!
Snacka om att vara effektiva och en mycket trevlig match att se på!
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
Mike.F: gratulerar till ett välförtjänt guld. Det var på tiden!
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
Yoda Marklund: tack! Det var så otroligt gött! Vågade aldrig tro på att vinna där igen! Såå nervös jag va😁

Mike.F
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
Powerfade: tack så mycket! Det var gör sköj!

Mike.F
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
Mike.F: Grattis till Guldet.
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
Mike.F:

Grattis till ett välförtjänt SM-guld
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
pjåtor: tack tack! Fantastiskt kul!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
Farbror Barbro: tack tack! Nu mår gött! Starkt att ta det i lejonets kula😎 1:a perren avgör!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
Forsberg 1978: tack! Känns så gött!

Mike.F
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
STORT GRATTIS✌✌👋👋
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
Mike.F:
Grattis till guldet!
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
Grattis till SM guldet👍🏻👍🏻
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
Blake: tack tack! Så otroligt skönt att kunna vinna borta!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
Mike.F: Härligt! Helt klart bästa laget den här säsongen!
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
Wilhelmsson: tack! Så otroligt skönt!! Faen va gött!!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
Mike.F: Grattis, det var ni värda, Sveriges bästa lag :-D
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😂😂💪💪💪GUUUUUUUUUUUUUUUUULD!!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
Yoda Marklund: jo tack! En jämn match där momentum ändrade sig ett par ggr, hade Zacke prickat in 2-0 så vete faen.... Istället gör VF 2 snabba och det ser helt plötsligt väldigt lätt ut. Kvitterat till 2-2 innan jag ens satt mig och ett par minuter därefter ligger Saik på som iglar. Frölunda orkar stäppa upp igen och så 3-2:). Det som förundrar mig är att Saik trots tryck inte riktigt skapar dom där jättechanserna och det är just det som känns så bra. Det är bara att hoppas att det fortsätter så på söndag!

Men som sagt inget är vunnet ännu!

Mike.F
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
Mike.F:

Grattis till vinsten. Ni är tunga efter att ni får in en puck och när publiken vaknar till liv, mäktigt tryck, och i det momentumet kan vi inte riktigt handskas med er.

Vi har inte gett upp, det har vart jämna matcher med små marginaler, även om ni är lite bättre ikväll tycker jag.
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
Mike.F: pust!! När Saik gör 2-2 så kändes det ruskigt jobbigt men efter ett par minuter av Saikpress så får Frölunda grepp om det och pumpar på! Zacke rensar dåligt å Felth slår en strumpa mot mål som tydligen gick rakt in ( tyckte Johnson styrde) faen va gött sen orkar inte Saik att forcera fram några direkta farligheter fast hjärtat satt i halsgropen hela avslutningen:)

Inget e dock vunnet ännu!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
Mike.F:

oroa dig inte. I nästa match är Sören Persson tillbaka, och jag lovar att det kommer att bli 20 minuter för oss en 2 min för er.

Zackes slashing är mer en eftersläng då pucken är borta, men kunde ha blitt utvisning. Den på JG så är det faktiskt Fantenberg som knuffar in vår spelare i egen målis och han tar emot sig med klubban mot målis, mer utv på Fantenberg än våran spelare i den situationen. Roughingen där då ni får två är förstås klart misstänksam då vi känns som lika dåliga kålsupare och det ska vara en kvittning. en fick vi några offside i målgården då det faktiskt är JG som åker ut ur målgården för att knuffas, men våra killar är ej i målgården.

Förutom detta är det en mycket bra insats av måldomarna. Den klart bästa och mest konsekventa hittills. Lite klantigt av era killar att spela för mycket med klubban, måste anpassa sig efter domarnas nivå som är lägre och mer korrekt.
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
Yoda Marklund: tack men han eller dom missade åtminstone 2 utv en på JE när han slår av klubban på Joel som Joel påtalade för Zebran + Zackes jätteslashing på Elias F. Sen är det ju crosscheckingen på JG i midjan när er spelare får en liten puff av Fantenberg för att er spelare slashat på JGs benskydd, borde oxå blivit en 2:a. Dom missade en hakning på en Frölundaspelare på JE OXÅ men då hade Frölunda redan fått 2 spökutv där Saikspelarna föll som om blixten slagit ner!!

Men jag e inte bitter! Bara tacksam!

Mike.F
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
Mike.F:

Grattis till en rättvis bortaseger.

Väldigt klantig utv av guld-Jimmie där på slutet när vi var på g med stort G. Också klantigt av era spelare att inte anpassa sig till domarns nyfunna nivå när det plötsligt blev utvisning när det var utvisning.
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
Så djävla gött!! Så djävla gött!! Så djävla gött!! Underbart underbart underbart!! Att vinna igen i lejonets kula och tack Jimme för en så oerhört korkad utvisning!! Härligt kämpat och vilken match av JG!!
I tredje perioden min 5 till 11 såg det helt kört ut, så trötta efter alla dessa utv ååååå så gött!! Jag skrattar hela vägen till sängen o hoppas Zebrorna bjuder tillbaka på torsdag!! Helt otroligt att Frölunda redde ut detta det ska fanimej inte gå!!!

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Mike.F
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
Yoda Marklund: ville väl inte skita ner sina riktiga hockeytröjor;)

Mike.F
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
Mike.F:

När jag var på besök på Hisingen så såg jag ett gäng ungar som lirade landhockey i Skellefteåtröjor. Vi är ju ett arbetarlag i grunden, inte ett dugg konstigt att de supportar oss på Hisingen :-)
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
Här kastar man sig i soffan och slår på 4:an å så börjar matchen 19:30, hockey på en tisdag e 19:00 varesig det är hockeyfinal eller serielunk! Jag stressade ju, det ända positiva är att nu behöver jag inte vänta till periodpaus för att SKITA!!!

Nu gäller det!! Frölunda måste skjuta lite som både Luleå och Saik gjort, sådär lite på chans och testa Hanses( han kan ju inte vara så här bra! Eller?)

Vi måste inte vinna idag men det hade varit gött!!

Läste att Intersport i Skellefteå reade bort Frölundaprylar billigt, det som förvånar mig e att dom säljer Frölundas grejor i Skellefteå, har aldrig sett några Saikprylar i affärer i Gbg med omnejd!!!:)

Må bästa lag vinna!

Mike.F
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
Blister Brigade: det samma! Ja det blir en tuff batalj detta tror nog att Lasse Johasson står på tisdag och Hanses har ju visat att han e duktig.

Mike.F
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
Mike.F: 1-1 i matcher, nu har jag noll koll på matchbilden då jag hörde lite sporadiskt på P4 men jag kan tänka mej att ni var dom som höll i taktpinnen och som du nämnde tidigare handlar det om att göra mål, hockey kan vara en riktig bergodalbana och nu går det minst till 5 matcher och för oss fans ska det bli riktigt spännande att se hur det kommer att sluta! väl möt!
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
Jaha blir ju lätt så men dom gav det ett ärligt försök och då är Saok genast favoriter till guldet! Vi snodde en match skall vi verkligen lyckas sno en till.
Utv igen kunde varit fler i 3:e men det är överspelat nu.

Mike.F
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
3-0 efter 2 perioder bara turen med tiden att den gick ut med några tiondelar. Spelet speglar ju inte resultatet men det har ju knappast någon som helst betydelse. Svårt att se att Frölunda skall kunna vända på detta när man har så förtvivlat svårt att göra mål på en för dagen mycket bra Hanses. Vet att Saik har visat på sviktande spel mot Växjö men nu leder dom med 3 puckar så det känns svårt kanske inte kört men.....

Mike.F
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
En timma till nedsläpp! Nu gäller det att fortsätta på den inslagna linjen och det är hårt jobb i checkingen över hela isen och att skjuta mycket på en på pappret sämre målvakt (än Svensson).

Mike.F
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
Vi vann första set i denna kamp och det är bara att försöka hålla serven nu när man fått ett brejk!

Att Saiks målis blir skadad är ju tråkigt men det är givetvis en fördel för Frölunda om han inte kan stå imorgon, då Hanses är matchotränad. Gjorde dock förutom vid 3:an en hel del bra saker och att lasta honom vid 2-2 målet är ju bara löjligt.

Rönnqvist säger att Frölunda vann rättvist! Dessa experter säger ibland vad som helst utan eftertanke! Det var en jämn match och den kunde gått precis hur som helst.

Mike.F
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
Gött mos!

Mike.F
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
Hade det på känn det ser för rörigt ut! Man måste kunna utnyttja att Hanses är ringrostig!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
Mike.F:

Christer Lärking har rånat oss så många gånger. Han blir viktig för er! Vilken jävla nolla alltså. Det är nu år 2016 och snubben sitter där med svindyr James Bond teknologi men klarar ändå inte att se det som varande åskådare på arenan och framför TVn kan se: att pucken är en decimeter in i kassen.
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
Jaha så var det 1-1 men det skulle varit 2-1 för Saik! Efter en bra start för VF så är nu Saik inne i matchen! Måste jobba ännu hårdare Frölunda!!!
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
Då har man laddat upp med pizza o Håkans/Lahles nya + Pixbos damers SM-Guld vad kan gå fel;)

Mike.F
Kommentera

Sv: Kampen om guldet 2015-16
Yoda Marklund: ha ha! Det var länge sen:) han har ju lämnat jordelivet den goe Kurt(Lasse) men hur skön va han inte? Här nere började han sända på den lokala kanalen Radio Göteborg och man bandade inslagen med Kurtan, det var tider det!
Får la hoppas att Rogers taktiktavla ser något mindre rörig ut men tycker han fick ut budskapet helt ok faktiskt:)

Mike.F
Kommentera

1747661 · »