Frölunda HC

60365 inlägg · 3398 ämnen

Ny säsong nya möjligheter

« · 2089728 Till forumet


Sv: Ny säsong nya möjligheter
Mike.F: Ge bara pucken till Norlinder så löser det sig;)
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
Nu e det Frölunda som suger!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
Färjestad e klappruttna men vi gör inga mål!

Mike.F
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
1:a !!!!
Trevligt:)

Mike.F
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
snowden: syltryggar?? Förklara gärna! SD gillar ju inte andra kulturer i svearike och indianerna hör ju absolut inte hemma här eller? då e det ju dumt att ha en tröja med en indian på:) tänk om vi hetat Frölunda Muslims;)

Mike.F
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
Mike.F:
Varför skulle dom bli kränkt? :) Jag håller med Glenn Hysén. Alla kan bli kränkt av ingenting idag. Jag gillar generellt göteborgare, men Frölundas styrelse är syltryggar.
:) ha de gött, glenn!
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
Känns som en förlust trots seger med 3-2 efter straffar! Vi leder med 2-0 och det känns onödigt att släppa till kvitteringen för den var för billig!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
snowden: Så är det!! men det är för att inte kränka alla SD-apor vi gör det:)

Mike.F
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
Lesky: Dom bränner tröjorna. Annars kan alla indianer i Sverige bli kränkta om folk bär tröjorna ute bland indianstammarna runt om i Sverige :)
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
Låsa ämnet?? Så töntigt:)

Mike.F
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
Lesky: inte en susning!

Mike.F
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
Mike.F: Vad gjorde frölunda med fjolårets matchtröjor? Auktionerades dom ut på tradera? Eller hur gör Frölunda med det?
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
Rubin håller sin 3:e nolla på 4 matcher som han spelat!! Helt sjukt!! Fantastiskt bra gjort!! Bensinen tog slut och Ersson är deras bästa spelare!! Brynäs har nada sista 30!!!
Gött e det!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
Alltså vad menar han?? Det där måste vara utvisning?? E han full eller!!??????

Mike.F
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
Detta blir tufft!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
Ja då var det dags igen och det med endast 50 pers på läktarna! Det är ju egentligen bara att gilla läget även om man inte gillar det. Det kommer att svida ordentligt i plånboken hos Svenska idrottsföreningar och det kan bli svårt för många men det är ju bara att hoppas att alla löser det!
Kvällens match blir som vanligt tuff då inga matcher är lätta och det är som vanligt viktigt att inte ta en massa utvisningar vilket är svårt med den nya bedömningen!! Kom igen nu Frölunda!!!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
Seger mot Leksand efter att Lasu snyggt styrt in kvitteringen med foten ala värsta Zlatantakterna! Måste erkänna att jag trodde det skulle bli bortdömt då jag inte kan regelverket Men domarens förklaring låter ju rätt men fan vet..
Tycker Frölunda är det bättre laget 5 mot 5 men i början åkte ju Frölunda ut i parti å minut och Leksands 1:a femma är grymt bra i pp då såg det svårt ut! Kul för både Filip å Robin att dom fick göra sina 1:a mål i Frölunda!

Mike.F
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
Tja va fan säger man! Skaik skapar egentligen inte nåt efter 1:a perren men gör ett till i pp och Frölunda har förtvivlat svårt att göra mål! Med en liten bättre defensiv ikväll så hade vi nog ändå inte lyckats vinna då vi bara gjorde 1!

Mike.F
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
Nej detta håller inte!! måste göra mål på chanserna det gör ju Skaik!! Skärpning!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
Ja det var allt annat än bra men pucken studsar oxå Skaiks väg hela tiden! Oflyt på första målet där Frölunda för det riktigt bra i boxplay men ändå släpper in ett slutet sen får Lennström ta på sig 2:a målet det måste han göra bättre!! Snygg reducering signerat Mursak!

Mike.F
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
Tarasov: Victor Hedman är ju tydligen kungen !!
Grattis till Modo och till Sverige! riktigt roligt när en svensk kille gör ett sånt avtryck!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
Tarasov: ja det kan väl vi säga:)

Mike.F
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
Tarasov: Man kan konstatera att Modo får fram många talanger.
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
Mike.F:
Norlinder kung alltså men det fanns många prinsar på plan också ;)
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
Tarasov: Han gjorde 1-0 målet och var bra men Frölunda var faktiskt överlägsna idag så många var kungar i Frölunda:)

Mike.F
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
Mike.F:
Norlinder kung på banan?
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
Mike.F: vet inte om Dif är dåliga eller om Frölunda gör dom dåliga men det här var enkelt dock så var Armalis väldigt bra och höll Dif kvar i matchen! Blir förmodligen betydligt tuffare nästa match!

Mike.F
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
Oskarshamn är helt otroligt naiva i egen zon, släpper pucken mellan bena utan att veta om lagkompisar finns där!! Bra i pp dock!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
Kanske!! blir det roligt om jag går in och läser vilket jag absolut inte kommer att göra:)

Mike.F
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
Mike.F: Ser fram emot höstens presskonferenser med Roger och Bert....
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
mattias - 74: så bra som Frölunda var igår lika rötna var United !! Helt otroligt dåliga faktiskt!

Mike.F
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
Det var länge sedan jag såg ett mer taggat lag än idag !! HV skapade nästan ingenting! Kul att alla verkligen ville vinna

Mike.F
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
Mike.F:

United avslutade väldigt bra jag har alltid sett potential i martial riktigt bra spelare

Jag håller du på Liverpool och är såklart glad äntligen efter 30 år ☺️😎
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
Bland det bästa jag sett i en premiär!! Så djävlarna stabilt! jag tar en öl till och hoppas på United!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
En sjuhelvetes bra 2:a period ger 1-0 sammanlagt 3-0 och 100% i pp! gött!! 20 kvar men det ser okey ut:)

Mike.F
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
Mike.F: jag gillar det jag ser men matchen e långt i från vunnen! men det såg bra ut mot ett bra motstånd!

Mike.F
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
Ja Frölunda slutar upp med att ha indijanen på tröjan. Jag tycker det är himla synd asså. Alla i hela svea rike + resten av världen som någonsin besökt Jöttä-borrj har ju slagits av hur mycket indijanskt som finns i bygden eran.

Vad ska ni ha där på tröjan istället då?

Mitt förslag är: Frölunda Ninjas

Förutom indijaner är det ju japanska ninjor man förknippar Jöttä-borrj med, de klättrar på fasaderna, fäktas i gränderna, kastar shuriken och har dessa blåsrör. De är tusan överallt i Jöttä-borrj, dessa ninjor. Minst lika mycket som indijaner faktiskt när man tänker efter. Ninjor står också för en kämpaanda precis som indijanen, fråga Joel! Sen om någon inköpt åker och gömmer sig på isen, då kan nu ju bara hänvisa till att han är en ninja och de gömmer sig ibland.
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
Tarasov: välkommen:)

Mike.F
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
Mike.F:
Tror jag får börja hålla på FHC iaf här på HS och i SHL. Du är ju ensam, och dessutom finns det lite ädel hockeyadel i truppen. Sellgren/Norris-Norlinder och kanske även modoprodukten Niederbach.....
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
Svanru: wolfpack är engelska eller?? dessutom en fd kriminell organisation eller? Har aldrig påstått att ni har en varg på tröjan! Tycker bara det är töntigt med engelska namn på föreningar !!
Jag läser inte på er sida längre men jag såg den barnsliga rubriken därav reaktionen!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
Svanru: Hette inte ni typ wolves 94 eller något år runt det?
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
Mike.F: Kul att det börjar men Wolfpack är vår supporterförening typ er Goa Gummor förlåt Göbbar. För oss har alltid Färjestad varit FBK eller Färjestad. Vi har aldrig haft några vargar på våra matchtröjor däremot har vi supportrar gillat liknelsen med hungriga vargar och flera av supporterprodukter har varit med vargar. Vargen finns i Wermland dock omdiskuterad pga galna jägare. Några från den amerikanska ursprungsbefolknngen finns förmodligen inte i Götet och har därför aldrig förstått er liknelse med dessa ursprungsbefolkningar i Nord och Sydamerika
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
Eftersom jag oftast är ensam Frölundait här på Hockeysnack så tänkte jag bara säga att....

jag tycker det skall bli trevligt att heta FHC som vi iofs hetat ett bra tag nu, alltid mitt val!

jag tycker att engelska namn på svenska lag eller supporterklubbar är ganska töntigt!

jag undrar vad som är värst Indians efter Indianer eller t.ex wolfpack som några andra hette...?

en av Frölundas gamla tröjor som liknar Rangers tröja hade varit stiligt!

många unga och några äldre tycker det är jobbigt just nu då dom gillar Indianen men...

det var minst lika underligt när Indianen kom för oss som då åkte land å rike runt (inte samma folk nu)

det är tråkigt att SHL startar och det är folktomt!

det ändå är rätt kul att det startar på lördag!

Mike.F
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
Mike.F: Men med Norlinder är det fågel alla dar i veckan. Hoppåas han inte blir rölunda-produkt bara, haha
Kommentera

Sv: Ny säsong nya möjligheter
Klinth: kul att fler Frölundaiter kommer hit på hockeysnack! Jag hoppas och tror att det kan bli bra. Men det är många unga nyförvärv så det kan bli både fågel och mittemellan! fisk tror jag inte det blir även om det är Göteborg vi snackar om!
Raymond har sett bra ut, speciellt i pp!

Mike.F
Kommentera

Ny säsong nya möjligheter
Vad tror vi om årets trupp och våra nyförvärv? Ser hittills ut som att man måste jobba med försvarsarbetet och samspelet. Gillar hur Raymond sett ut under försäsongen 😁👍
Kommentera

« · 2089728