Frölunda HC

60325 inlägg · 3398 ämnen

Säsongen 2017-18

« · 1844651 · » Till forumet


Sv: Säsongen 2017-18
Pissmål!! det 2:a usch!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Jaha! Det var Bert;)

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Vem e idioten som sitter i studion och intervjuas???

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
2 perioder spelade och det är ju själva faen att man inte har en större ledning!! Dock hockeygodis långa stunder:)

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Oj oj oj vad det skall vara svårt att bara dra ifrån i matcherna!! Såg inte VF men förstår att man dominerar i 50 minuter sen segar det till sig och vips så kvitterar Mora i slutet! Lias avgör på en vad jag hört lurig straff! Får kika på den senare!! På lördag kommer såpan till kålleseum då e det upp till bevis!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Det går lite trögt med målskyttet men ikväll räcker det ju igen!! Skulle vara skönt om man kunde avgöra lite tidigare dock!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F: 3 poäng och faktiskt riktigt hyggligt spel!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
De va la hött då!!

Mike.f
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Tur jag inte gick å såg skiten! Lägger pengarna på United å bärs istället!! Hockey suger just nu!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Skall aldrig lyssna på radion igen så djävla andefattigt och Frölunda suger verkligen!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Jobbigt att lyssna på radion och 0-1 i röven efter 1:a känns väl sådär!! Det där tunga Frölundaspelet lyser fortfarande med sin frånvaro och jag saknar speed!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Så djävla gött!!!!!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Lycka till gubbs👍🏿👍 ingen hockey för mig ikväll!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Yoda Marklund: han e ju norsk så...

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Förlåt, planstormaren menar jag... :-)
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F:

han e bra, men han är en jävligt irriterande typ. Hela er 4efemma var briljant, er klart bästa lina. Tycker själv Rosselli-Olsen är seriens mest underskattade spelare.
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Yoda Marklund: om Lasu är dålig så kan du inte mycket om hockey!! Ingen lirare men han är jobbig att möta och jobbar alltid stenhårt! En mycket bra boxplayspelare mm mm! Hade platsat i alla SHLlag och dessutom är han en sån spelare som alla vill ha!! Dock inte så ful som vissa andra;)

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Det där jävla målet kör de fortfarande med på jobbet. Oj oj oj vilket mål sen fniss på det. Det är jääävuslkt störande, samma sak med att målvakten kastar klubban i bytet innan, guld-Jimmies bortdömda mål för "offisde i målgården"... året innan när pucken tydligt är inne i mål och alla kan se det på TVn... jävlar vad de kör med det.

Jag har respekt för Frölunda för att det är ett roligt och skickligt lag... men dessa jävla domslut och denna jävla bonnröta... ja dessa indijaner från Jöttä-borrj alltså!
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Tarasov:

Lasu erkände efter match att det var ett rent turmål.

Han vänder bort Wingerli och skjuter ett slagskott i samma rörelse, men eftersom han är i obalans blir det ett totalt misslyckat skott som missar mål med två meter. Det kan se ut som det var meningen, för han är så jävla dålig att han missar mål med tre meter.
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Otto1:
Säg inte det, tkr många från Modo siktar utanför mål;) ärligt så upplever jag att han faktiskt vallar in den medvetet
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Yoda Marklund: Tror nog att dom flesta såg att han siktade på klubban där i OT. Har även hört att han hade A i matte i betyg från gymnasiet så är nog inte helt osannolikt. Grym på att räkna ut vinklar osv.
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F:

man blir jävla arg i stridens hetta när man blir bortdömd pga grova domarmisstag. När det händer hela tiden match efter match, mot samma lag hela tiden, då blir man... ännu mer jävligt förbannad.

Så om ni blir bortdömda 6-7 matcher av 10 likt igår, mot samma lag... ja då skulle du nog vara ganska sur. Släng sedan in ett sudden-mål när nollan totalmissar sitt skott som sen studsar in på en liggande klubba... :-)
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Fusklunda kommer i från 2 eller kanske till och med 3 sekretariats fummel och har inget att göra med domslut om man nu inte räknar det som domslut!! Den mänskliga faktorn heter det om man nu inte tror på löjliga konspirationsteorier!!
Nu skiter jag i vilket man tror på för folk tror på det man vill tro på och jag kan skriva en bok om detta men det skulle knappast ändra något eller någon!

Jag är för gammal för sånt här och vet att nästa gång kan det se likadant ut fast tvärtom men i stridens hetta kan jag bli så inni helvete arg!! Som så många andra!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Yoda Marklund: ja en del blir inte äldre än 10 år och jag förväntar mig inget annat med tanke på hur det ser ut i Sverige idag!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F:

matchstraff hit och dit för en knuff, hugg vår spelare i ansiktet så blodet sprutar vid friläge - ingenting, målvakten kastar klubban vid öppet mål - ingenting, offside i målgården vid mål när spelaren är en meter utanför linjen och målvakten filmar, pucken är en halvmeter in i mål men de misslyckas att se vad alla andra tydligt ser... det här var alltså från de senaste 2 årens möten emellan oss. Inte bara massa gratisutvisningar utan en massa matchavgörande grova domarmisstag till er fördel.

Kollar du upp historiken mot Qatar är det inte bättre. Det är därför de andra kallar er för Fusklunda. Själv tycker jag indijanerna från Jöttä-borrj är bättre, för jag bor ju i Jöttä-borrj så jag vet ju att det verkligen kryllar med indijaner här!

Såg inte er match, men nu vet du hur alla andra känner när de spelar mot er vecka in och ut, match efter match, även om de oftast brukar skruva upp fuskandet när slutspelet drar igång.
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Sen heter det Göteborg!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Yoda Marklund: äh håll käften!!!! Har ingen aning om vad du snackar om!
Eller menar du dom solklara i semin som alla tyckte va solklara utom ni???

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F:

nu vill jag verkligen inte ta Qatar i försvar. Men ni indijaner från Jöttä-borrj är de SISTA som ska klaga på bedrövliga domare som avgör till det andra lagets fördel.
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Var det Mattias Karlsson som dömde eller??

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Å så zebras igen!! Ha ha ha ha! Dom ger Luleå 2 mål!! Kan man överklaga till HD!! Fy faen va arg jag är!!!! Skall nog lägga ner detta ett tag!! Det är ju för fan SKANDAL!!!!!!!!!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Spelar som man ska i 3:e men tack vare Lassi o the Zebras inte 3 p

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
2-1 till the Zebras!! Det var det värsta jag sett!!! Tråkigt om det avgör!!!
Å så skrämde jag skiten ur katten!!!!!
Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
1-1 efter 2 perioder men suck så illa det ser ut. Luleå gör det bra men får ju knappt motstånd och det enda som känns lite ok inför sista är att Luleå inte har så vassa chanser och att det står 1-1. Frölunda måste oxå börja åka skridskor för det gör ju Luleå mycket mer!!
Skärpning!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F:

klart man blir avundsjuk när ett redan bra lag blir ännu bättre. Då måste man få vara lite spydig :-)
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Yoda Marklund: ironi när den är som bäst eller?
Det där med egna produkter osv har ju inget som helst värde!! Alla kan ju inte spela i Frölunda!! Vilka skulle de unga iskrigarna möta om alla unga talanger i tidig ålder redan lämnat Götets närområden och spelat i Frölunda? Svårt att utvecklas då!!!
Sen finns det iofs sådana som Grunström och Olofsson mm men dom vill väl satsa där det finns en civilisation att tala om nu när deras "egna" lag ramlat ur SHL?! Vad vet jag??

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F:

kul att ni gjort klart med de egna produkterna Grundström och Lias Andersson som vänder hem från AHL. Ingen dålig plantskola ni har!
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Växjö har ingenting och ändå gör dom 2 snabba😖 Då stänger jag av tvdjäveln!!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Tydligen så att JG svek i en match som ändå spelmässigt var till VFs fördel såå bara å bryta ihop o komma igen!! Lunken e lång.

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
4-7 mitt i nyllet!! Aj den sved.

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Seger igår och hållen nolla av debutanten i målet Johan Mattsson iofs som Johan själv sa så sköt dom ju bara 13 skott! Men vafaen en hållen nolla är ju ändå en hållen nolla!!! Trevlig med 3p så här när man kommit hem från turnén😜

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F: Sena kvitteringar suger purjo, speciellt i matcher man på förhand bör vinna.
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Powerfade: så rätt så rätt! 12 sek kvar när Mora kvitterar känns ju lite segt dock!!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F: Det brukar ju vara så att nykomlingarna är tokpeppade vid premiären medan det etablerade laget inte kommit igång riktigt. Det brukar ju skrälla rätt ofta i början av säsongen.
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Sudden seger mot Mora! Känns ju sådär men vafaen 2p är bättre än 0p eller hur??

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Så e det då äntligen Shl-premiär men jag skall på 50-års fest och kan inte se mitt kära Frölunda, får smyga med telefonen ikväll😁 Mora skall man ju bara slå men premiärer är premiärer o allt kan hända eller? NEJ! Det ska faen inte få ske!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F:
Jo det här med Game of Thrones kan lämna djupa spår i en "winter is coming" mm. ;) Såg två perioder igår, bra match mellan två får vi anta topplag. Weterholmarna med Widerström såg bra ut, sen är det lätt att fastna för en som Rasmus Dahlin skall bli kul att följa honom. Man kan väl också anta att det är hans sista säsong i Sverige på ett bra tag.
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mysiga supportrar Skaik har! North Power! Har en olustig underton men kanske den bara speglar Sverige idag?!

Frölunda besegrar Växjö 5-4 o Bergenheim målar 2 ggr!! Max Friberg 1 mål var ju trevligt:)

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Frölundaseger CHL men det var nästan lika gött att se Wallson förlora;)

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Hoppas ...... åker ur😜

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
8-1 mot mästarna!!!

Mike.F
Kommentera

« · 1844651 · »