Frölunda HC

60325 inlägg · 3398 ämnen

Säsongen 2017-18

1901354 · » Till forumet


Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F:
Frölunda är sämre än Malmö!
Jag märker du tycker det här är givande.
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Farbror Barbro: så e det nog å ni e sämre än Löven:)

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F:
Ja visst är nivån och nyhetsvärdet högt.
Glöm inte att även Luleå är bättre än Frölunda!
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Farbror Barbro: ha ha ha!! Ni är för roliga! Jag bara dör:)

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F:
Knappast!
Rögle är bättre än Frölunda. länk
Skål!
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Farbror Barbro: naj! Dom e på plats 20:i
Hur jag än räknar:). SKÅL!!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F:
Hur du än räknar är Rögle bättre än Frölunda genom tiderna!
Skål ta mig fan!
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Yoda Marklund: faen du stiger i aktning kompis!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F:

Äh är väl ingen som dött av lite nazism?

Men håller med dig, fint uttalande i dessa knäppa tider.
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mikael Backlund en superhjälte!! Trots att han aldrig soelat i Frölunda :)

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F:
Nu fronten flyttad österut, på måndag smäller det👊👊👊
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
På västfronten intet nytt!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F: Hur gick det i U-16?
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Gonatt!! Ja vad säger man! En 3:e plats är ju ok men sen att förlora i slutspelet mot ett lag som tråkar ut oss är inte godkänt och hoppas verkligen inte att Peter Andersson får smaka på nåt ädelt!!
Nu håller jag på Växjö!! Och Dif

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
U-16 i final efter vändning i 3:e!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Jag blundade inte! FAN!!! kan dom djävlarna inte hålla samma nivå!!
På med blåstället och spela hårt!! Inget att förlora KÖR!!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Tror jag blundar imon och ber till Manitoba om att svika Rödhökarna och istället skicka sina röksignaler för Indianerna👺

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Ont i halsen o febrig! 200 spänn väck på oddset å så 0-4 i röven!! Där våra transatlanter bjuder på 1:an o 2:an!!!!
Skulle behöva en djävligt mycket bättre start på torsdag då Mif är bra på att tråka ut VF när dom leder!!
Frölunda skapade dock minst 5 jättelägen där man inte riktigt får till avsluten! Sen gör ju Gunnarsson det djävligt bra på dom chanserna som VF ändå skapar!!
Det är ju bara att köra på när det är så lite som gör det och få in 1:an så att Mif får föra spelet ( kan dom det?)

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Gunnarsson är som en vägg!! Är han ens 2:e målvakt egentligen!?? Så typiskt och dessutom inga mål i pp och det hackar rejält!!

JOBBA!!!!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Vänder Frölunda detta? Inget tyder på det!! Faen va slött av Sigalet vid 0-1 och vad hände med Donovan i mittzon? Såg mystiskt ut!
Faen!!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Lasch spelar och det var ju trevligt! Nu gäller det att göra 1:a målet och inte behöva jobba i motvind hela tiden!!
Kom igen nu VF!!!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
kulltorp: ja visst e det:) jag kör oftast min monolog men då och då kommer det in någon och tycker till! Som du idag!
Vet inte varför Frölundafansen ratar hockeysnack men jag gillar den!!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F: Härinne var det ett jäkla drag...
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Yoda Marklund: jo jo regeln är så men jag tycker att tacklingen är onödig och feg MEN helt klart inte värre en Mylläris tackling som känns mycket mer utstuderad! Lindström får nog 5 pga gamla meriter vilket är fel!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F:

han är puckförande enligt regeln eftersom han hade den i momentet just innan, han skjuter iväg ett skott. Regeln är så för annars skulle försvarande spelare bara peta iväg pucken innan han får en tackling, och när du väl går in för att tackla kan det vara svårt att avbryta om du ställt in dig på det. Det skulle bli 1000 interference varje match, och 500 på Joel! :-)

Ser att ni har 0% i PP ikväll. Skulle ha haft med Lasch som brukar ligga bakom det mesta kreativa ni har där, men han är visst borta med hjärnskakning som han fick helt utanför spelet av Mylläri som är Malmös 7e back. 3 matcher? ok.
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Känns ändå som om att Frölunda gör en mycket bra bortamatch men med den starten när domarna tar för petitesser som dom slutar med efter 5 min!! Skal man hålla en sån låg nivå så får den väl gälla hela matchen!!! Det är bara att bryta ihop å komma igen! Malmö var trötta i både 2:a och 3:e perioden det känns bra!!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Peter Andersson! Har du spelat i Frölunda?? Jag skäms för dig och hela din släkt men samtidigt så lyckades du likt Trump att lura dig till seger!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Yoda Marklund: det är möjligt att Steen är puckförande men då är ju regeln fel!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F:

din kommentar om situationerna stämmer inte. Jocke är lite sen men Steen är tacklingsbar enligt reglerna. Lasch mejas dock ned helt utanför spelet när pucken inte ens är i närheten. Ganska stor skillnad enligt mig.

Malmö verkar vara en tuff nöt att knäcka i år.
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Så djävla petigt!!! Ok alla utv är kanske utv men en sån djävla låg nivå!! Men han e väl nöjd nu Peter Andersson!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Känns som om Peter Andersson påverkat domarna med sitt djävla skitsnack!! 3 2:or på de 5 första minuterna!! Och 0-2 i röven!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F: har kikat på Lindströms tackling och den är väldigt lik den Lasch åkte på igår! Hur som helst är varken Steen eller Lasch puckförande och därför inte tacklingsbara!!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Peter Andersson gråter ut! Alla e dumma i nivå med Lotta på bråkmakaregatan!! Tänker på artt Mif borde haft 2 tre mot fem lägen o match ett! Sa han något om det??

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Det var inte vackert men det blev en seger ned 2-1 men det känns väldigt jämnt så den här serien går vidare mot nya mål!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F: vet inte vad som skall göras men antagligen e det bara att kriga!! Skall det vara så djävla svårt!!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
En period som ingen Gbg:are kan vara nöjd med!! Måste höja sig rejält för att vinna detta!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F: Skott som går 3 meter utanför träffar Ahos tappade klubba och studsar in i buren och pang en förloradmatch!! Det är det vi kallar RÖTA i Skellefteå! Djävla Bonnröta' ;)
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Skott som går 3 meter utanför träffar Widerström i ryggen och studsar ner och pang 0-1 i röven!! Det är det vi kallar RÖTA i Göteborg! Djävla Bonnröta'
Kom igen nu VF!!!
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
3 timmar kvar tills pucken släpps i Kålleseum och jag kan känna känslan av att vara där! Sitter dock hemma numera!! Alsenfeldt står inte och jag vet inte hur stor skillnad det gör då han var mer än mänsklig i onsdags. Hoppas Frölunda går ut hårt och pressar högt det gav ju en fantastisk utdelning sist!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
eltifoso: jo! Kändes inte som om det var en möjlighet när jag svarade dig å sen Pang Pang 4-4 sen Dahlin BÄMMM!!
Svettig vändning al´a Man.U

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F: ni vann väl?
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
pjåtor: ja det är bland det värsta jag sett Frölunda göra någonsin! Å då har man ju sett några matcher:) var ju halvvägs ute på fotbollsplan efter att mif gjorde 4-2! Då var jag så förbannad men så Frölunda krigade sista 8 minuterna!!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F: Svettig vändning,👏👏👏
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
eltifoso: skiter snart i detta och ägnar mig åt fotboll

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F: tror ni hänger 2-2 snabbt
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F: hur skall man vända på detta??

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Huh!! Va dåligt!! 17-2 i skott och 2-1 i röven!! Underbar utv på Rosselli!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Jaha! Ikväll gäller det att få hål på "väggen" i Mif målet annars kan det snart bli sommarlov! Spelet i 1:a matchen får ju en att hoppas på en vändning men som Zlatan sa "bollen e rund"
En konstig sak e att det inte känns så tungt om dom förlorar eller åker ut! Kanske håller på att bli gammal:)



Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
1:a ronden till Ahlsenfeldt!! Inte mycket att säga om det finns ingen rättvisa i sportens värld och hade det varit tvärtom så hade man ju inte lipat!! Med kvällens spel som såg (förutom att det inte blev fler mål) väldigt bra ut och det blir ju lätt så att man släpper till en del kontringar MEN 2 idiotbyten resulterar i ett mål i röven + nästan ett till!!! Det får faen inte hända!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F: Pang! Pang! Å 0-2 varifrån kom den! Bra gjort av Nyberg att stöta fram och fixa så att Lasch o Olofsson kan göra 1-2!! Hockey är ett märkligt spel ett lag trycker på och ett lag utan eget spel skapar ändå en hel del och leder!! Frölunda måste minimera misstagen då skapar Mif ingenting!!
Att titta på sport är inte bra för pumpen!!

Mike.F
Kommentera

1901354 · »