Frölunda HC

60325 inlägg · 3398 ämnen

Säsongen 2019-20

« · 1994390 · » Till forumet


Sv: Säsongen 2019-20
robban101: faen! va rättvist!! trots zebrornas mycket ojämna bedömningar!
5 mot 5 är det ju spel mot ett mål och vi spelar ju riktigt bra!! oskarshamns matchen är ju som bortblåst!!
Kul att du är här inne då jag e van vid en monolog med mig själv! JAAAAAAAAA!!

Mike .F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Mike.F: Fan vad Luleå interferar...fast är tydligen ok, man blir lite besviken faktiskt.
Kan tycka att de skickliga spelarna borde få chansen att visa vad dom kan...men icke
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Mike.F: Schysst backand av Sundström.. :-)
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Mike.F: Känns som om man satte standarden för utvisningar åt ena håller är Ekbom fick sin utvisning (knuffade några gånger)...kan plocka 5-6/byte med den nivå. Fast som du säger, om domarna kollade lite på klubba ovanför handske...kanske 10 utvisningar, Lasch kommer dom inte åt utan att haka....i första var det väl 3 eller fyra solklara hakningar på Roselli i ett byte, men det verkar som om dom skiter i hakningar....fast hur som missade interference mot Sundström i sista PP´t (tror jag det var) är helt obegripligt.
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
NÄR?? skall man börja ta utv för hakning??? som Lasch säger - det är bara i Sverige man inte tar för hakning!! han är ju för fan hakad 24-7!! Bra jobb i boxen men det kan ju faen inte fortsätta med helt enögda domare!! Nu minst 2 helt felaktiga utv för VF!! Fram till dess Frölunda klart bättre!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
robban101: jobbigt att höra hur bra Luleå är under spelet när Frölunda är mycket bättre!! Bra att dom blåste av där då kan dom skylla på det som vanligt! Luleå ok Frölunda mycket bättre!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Mike.F: Rubin var grym!! Har varit riktigt bra tycker jag. Lustigt att han inte fick spela mer i Luleå.
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
robban101: så e det! men ibland vinner man matcher där man är väldigt bra och ibland är det tvärtom! Kul med Rubin då jag känner hans syster så det är lite speciellt även om jag inte känner honom!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Mike.F: Så sant, Stollery´s (Stollen) assist till Oskarhamns mål måste vara årets hjärnsläpp. Ser inte ut som en felpass ...assist som assist? :-).

Var återfall till första matchernas tveksam spel..osynkat, nu var väl Oskarhams självförtroende inte det bästa efter FBK´s överkörning så dom utnyttjade inte hönsgården....som tur var. Förtjänade inte 3 poäng
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
2 saker var bra med gårdagens match mot Oskarshamn och det var Rubins målvaktsspel och dom 3 poängen!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Förlust i en jämn match tror jag då jag inte sett matchen! Rögle vann ju skotten så det kanske var rättvist ändå!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
robban101: vi vinner men jag tycker att vi ger Leksand lite för mycket chanser! bättre i 3:e då tyngden tog ut sin rätt!! Många lag får det jobbigt i Leksand denna säsong!!
Kul för Sundström och Raymond! Karlsson är bra igen!! Alldeles för dåligt PP!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Yay!! trodde jag inte, fast tredje var ok.
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Knappt en puck på bladet idag...ser osynkat ut igen, känns som om frölunda har gett Leksand fler chanser än dom skapat själva.....var nog den tydligaste utvisning jag sett för 6 man på banan :-)...dom spelade väl 10 s med en man mer innan publiken vaknade, känns som det behövs en extra gubbe idag, Tror det var medvetet från Roger, han såg inte ens förbannad ut.
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Ser bakfulla ut igen men där var en som nyktrat till:)

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
robban101: en gåta är det! ja dom var nog bakfulla hela högen! faen vad det ser bra ut just nu!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Mike.F: Lite svårt för experter som måste tycka något.. fast du har helt rätt FBK hade i princip inget 5-5..och FHC vinner utan ett enda PP (hann inte bli något när Lasch vallade in 1-1 :-)) ..Brynäs matchen är en gåta...bakis?
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
robban101: vem bryr sig! Frölunda är överlägsna 5 mot 5 och det ser oförskämt bra ut! Hur kunde vi förlora mot Brunäs!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Tornberg är en tomte. Frågar man målvakten i samband med ett insläppt mål så kommer han alltid säga att han blev störd. ...antingen får dom förbjuda spelare i målgården eller inte, vad är definitionen av att "störa"?...Tornberg verkar vara facit. Säger inte att domaren gjort fel om han dömt bort målet, men Tornberg är mest tröttsam. Man måste inte ha en åsikt...lår det bara vara så länge det är en bedömningssport.
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Gôtt!!!
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
fisk
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Vad tror man idag? Brukar bli jämna tillställningar.
Färjestad har inte precis imponerat men jag tror att kapaciteten är betydligt högre och mot FHC vill dom knappast förlora, tror på en match med slutspels karaktär :-), Sådana gillar man (under förutsättning att rätt lag vinner).
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Fan va jag sovit gött!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
robban101: Ja Rubin var fantastisk trots 1:an som är lite billig! Såg bra ut i egen zon i nästan hela matchen och i anfallszon såg det väldigt bra ut! Frågan är väl hur bra Skaik är egentligen? såg fantasilösa ut!! men vi kanske gjorde dom dåliga!! Det retar mig att vi spelade så dålig mot Brynäs!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Var ju en baggis..i alla fall efter 1-2 målet :-), får erkänna att jag trodde dom skulle näta i 5-3.
Rubin var grym idag, fortsätter han så blir det jobbigt för Mattsson.
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Yoda Marklund: synd om honom dock då han älskar sitt Frölunda men jag förstå att cashen måste in!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Widerstrom
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Mike.F:

Wider stein ma vara fostrad i fisktown, men han e byggd som en typisk dynastiare
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Yoda Marklund: ???


Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Mike.F:

Ikvall vill jag se Roger knallrod i fejjan! Vi ska hamnas for sista bortamatchen ifjol som var det mest tragiska manskligheten skadat sedan Homeros dagar
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
robban101: ok! så Samuel tar hans plats då! Jag har inte läst det men han e en grovjobbare och kommer säkert igen!!
Vart brukar du gå å se matcherna?

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Mike.F: jodå det blev ett gäng, ett par för att det gick bra, sedan en snabb som tröst när det blev 3-3, sedan ytterligare ett par när Lasch tryckte in seger målet.

Läste lite om Stålberg, måste vara jobbigt att inte få plats. Han brukar visserligen komma mer till sin rätt i slutspel. antar att Rönnberg har det i åtanke.
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
robban101: nej kanske inte men jag gillar hans attityd men det räckte väl inte för ett nytt kontrakt med VF. Fick du några kalla på lokal igår eller? det sista målet måste ju åtminstone ha bidragit till minst en till:)

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Mike.F: Nej han har väl ingen given plats i dagens frölunda, har bättre grovarbetare.
Tacklingen kunde han struntat i, känns onödig och sen. Tycker faktiskt att han till och från var riktigt bra när han spelade i FHC men saknade den riktiga spetsen.
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Träffade Pontus Widerström på Skiathos i Juni och han var verkligen en trevlig kille så det är ju med lite sorg som man förstått att han spelar för Skaik och gör tydligen en ganska ful grej igår!! Frölunda vill ju tydligen inte ha honom även om det är här han vill vara! så man kan ju inte klandra honom för valet för cashen måste ju in!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
4-3!!! Å så djävla gött mot världens tråkigaste hockey och deras djävla tröjor e faen fulare än Brynäs!! Så djävla gött å Blåvitt vann fanimej oxå!! Vilken lördag !!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
robban101: ja Örebro är lite luriga tycker jag, man vet inte riktigt var man har dom!!
18:00 är en djävla kass tid om man inte går på puben för husfridens skull!! Men du får ha det så sköj!!


Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Mike.F: Japp, Örebro brukar vara jobbigt Skall faktiskt se matchen på någon form av bar, så det löser sig :-).

Såg i alla fall igår att om alla drar åt samma håll så kan det bli riktigt bra, fortfarande inte helt övertygad om att defensiven håller, antar att Sjöström håller ögonen öppna för något stort och starkt att ställa framför Mattson/Rubin.
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
robban101: ja förutom i 1:a 10:e så såg det väldigt stabilt ut och skönt att hålla nollan! Du får korka upp på lördag istället:)

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Mike.F: Gick ju bra detta, behövde inte korka upp :-).
Släpper fortfarande till lite väl rena lägen, men mycket mycket bättre...hoppet lever!!
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
robban101: ha ha! Jag orkar inte öla dan innan jobb annars låter det som en utmärkt idé!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Kanske skulle ta sväng förbi bolaget och investera i något nervlugnande inför aftonens drabbning... kanske årets första markering på hemma plan kan inträffa? och passning på bladet i egen zon, uppspelen har varit eländiga hittills.
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
robban101: nej! Den 2:an som dom gör segermålet på är ju pinsam!! Men det är för dåligt spel framför eget mål som avgör detta! precis som mot Brynäs! oflyt i slutet då vi har många bra lägen!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Mike.F: Svårt att vinna med en man kort, kan tycka att Zebrorna inte riktigt klarar hantera trycket från hemma publiken.
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Än så länge e det mesta för dåligt och vi kan tacka Rubin att det inte blivit fler även om 2-1 målet är taffligt!! Kom igen å vinn 3:e som sist!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
robban101: 1-1 e 1:a men hur kan Hv gubbar stå bortglömda framför Rubin??

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Tror vi på bättring idag?
Kan knappast bli så mycket sämre.
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Zappaholic: jo Brynäs gör det bra men usch va dåliga Frölunda var!! såg bara fram till 3-0 som trilla in på något underligt sätt sen blev det United för hela slanten! Dock då var det knappt bättre men 3p är 3p. Hanhals hade slagit VF idag!!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
robban101: Går inte att dra några växlar av detta. Jag är såklart nöjd över spelet men inte mer än så
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Zappaholic: Japp, kanske, spontant så känns det som om ditt lag spelar som lag, frölunda är utspritt, lite svårt att bedöma om backarna brister eller kollektivet...är ju bara en match :-). Känns allmänt passivt, osynkat, precis som det sett ut i CHL...Fast en Sigalet eller två hade behövts idag.

BIF gör nog en bra match, svårt att bedöma hur bra dom är då FHC är riktigt ruttna i egen zon, men blir nog att räkna med om 1´a linen är frisk och hel.

men men, 51 omgångar kvar, finns hopp
Kommentera

« · 1994390 · »