Frölunda HC

60362 inlägg · 3398 ämnen

Silly Season

« · 1106167 · » Till forumet


Sv: Silly Season
MEN FÖRSVAR!!!!!! dom kanske ska lära sig försvara
Kommentera

Sv: Silly Season
Danne_l: det är ingen sanning i din länk kolla i sundsvalls tidning. Inget är klart
Kommentera

Sv: Silly Season
Men inte enligt Nubben. Fast det kan ju bara vara en rökridå för att förvilla oss. Men vad vet jag...
Kommentera

Sv: Silly Season
Danne_l: blev en liten skratt-attack när jag läste det där, haha :)
Kommentera

Sv: Silly Season

JBlom: En eloge också till Nubben som nosat upp denna jättetalang. Han besitter verkligen kvaliteér den där Kent.

Ja, jag är bitter!

Kommentera

Sv: Silly Season
Danne_l: Hmm... Intressant var ordet. Grabben är duktig, inget snack om den saken...
Kommentera


Sv: Silly Season
mattias - 74: I min mening är han alldeles för ojämn, relativt svag i defensiven. Han var något bättre i Frölunda förra säsongen, i år har han inte fått till det alls, vare sig offensivt eller defensivt. Han skulle säkert må bättre av att lira i ett annat lag. I allsvenskan skulle det säkerligen gå bättre.
Kommentera

Sv: Silly Season
mangan: Funderingen gäller kanske mer var hans egna ambitioner ligger, och inte hur mycket istid han ev. får.
Kommentera

Sv: Silly Season
mattias - 74: Han sitter ju inte direkt bänkad. Spelade fjärdecenter senast tex.
Kommentera

Sv: Silly Season
Bissett19:

Fråga honom, det snackas om honom till MIF b.la för att han har hamnat i frysboxen i Frölunda, då tänkte jag kanske att Leksand också varit i kontakt med honom. Han har meriter från Landslagsspel i Finland så han är nog för bra för att sitta på bänken i elitserien.
Kommentera

Sv: Silly Season
mattias - 74:

Varför skulle han sjunka så lågt o spela för Läxand?
Kommentera

Sv: Silly Season
mangan:

är han så kass ?
Kommentera

Sv: Silly Season
mattias - 74: Det är nog ingenting du behöver lägga tid att fundera på.
Kommentera

Sv: Silly Season
qslig:

Är Toni Söderholm nånting och ha i Leksand ?
Kommentera

Sv: Silly Season
Guinness: Dahlén hintade lite om att det kan bli Mäntylä och Niskala, lirade ihop på träningen. Hoppas dock fortf. på Larsen/Niskala, gillar när man har en left resp. en rightare.
Kommentera

Sv: Silly Season
Guinness: svårt att säga, Dahlén kan ju flytta på vem som helst av de två. Eller så blir det som jag hoppas, då får Niskala och Philip Larsen vara första enhet i PP och Sundin/Mäntylä därefter.
Kommentera

Sv: Silly Season
skalpjägaren: Men Jämtins övergång till LHC slår nog Hahls övergång till er med några hästlängder:)

Ja jisses amalia.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tikinmyheart: Nja, nu var det väl inte Hahl som var på tapeten för tillfället...
Kommentera

Sv: Silly Season
skalpjägaren: Över vad? Att Hahl underpresterar? Nää jag vara glad jag:)
Kommentera

Sv: Silly Season
JBlom: *gäsp*. Låter som en snabbanalys av Frölundas spel.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tikinmyheart: Ujujuj, vad bitter man kan vara...
Kommentera

Sv: Silly Season
Tikinmyheart: *gäsp*
Kommentera

Sv: Silly Season
JBlom: Vad Ahdrian säger och det jag skiter, stoppar jag i samma jävla påse.

Det är en stor lögnhals hela karln.
Kommentera

Sv: Silly Season
Folk som är lite insatta i Frölunda och dess uppställningar....

Vad kommer att hända med Mäntylä nu när Niskala kommer? Blir hans position i PP m.m. påverkat? Jag råkar av en händelse ha Mäntylä i Dream Team men nu blir det väl till att byta ut honom, eller? Läste någonstans att det var Sundin och Mäntylä på backar i PP1 uppställningen...inte tar de väl bort Sundin därifrån?
Kommentera

Sv: Silly Season
Pengar är inte allt som man brukar säga ibland. :)
Kommentera

Sv: Silly Season
mattias - 74: A Holmqvist är nu ersatt. Återstår att se om Karlsson blir ersatt, troligtvis kommer den nån bra center framöver. Om det finns någon som är bättre än dom.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tikinmyheart:

Man förstår väl om han valde bort KHL också eftersom dom knappast släpper honom lättvindigt om Tampa vill ha tillbaks honom vilket garanterat svenska lag gör ?
Kommentera

Sv: Silly Season
Guinness: Du kanske redan ha läst den här bloggen, men lite smårolig var den i alla fall där de två sista meningarna lyder:

"Nu tyckte han att det var säkrast att välja Frölunda istället, för dit vet han att man inte kommer och spelar till sig NHL-kontrakt".
Kommentera

Sv: Silly Season
mattias - 74: så länge spelet inte är något vidare så är det inte så mycket att mysa över, tror dock förtf. att det kommer ju längre säsongen lider. Det såg man ju de tre sista matcherna innan uppehålllet innan man fick kräkas igen över insatsen igår.

På centersidan har vi 5 centrar som nog får anses hålla måttet så behovet av en bra back kändes större. Sedan om Niskala upprepar sin poängskörd från fbk-tiden är väl tveksamt, hela laget måste i sådana fall lyfta sig innan det händer.
Kommentera

Sv: Silly Season
Ang. Niskalas kontrakt så är det ju svårt att säga hur det ser ut. Det finns ju faktiskt fler faktorer än pengar så det behöver ju nödvändigtvis inte vara ett fetare kontrakt än det som fbk bjöd, även om det givetvis kan vara så.

Tikinmyheart; sedlarna är i alla fall lite grönare, sen om det betyder något i slutändan, det vet vi ju egentligen först efter säsongen. Bara för att man har pengar så ör ju inte alltid ett köp den bästa lösningen, även om Frölunda just nu var i ett relativt stort behov av en bra PP-back.

Jblom; ja, trevligt klipp. Niskala verkar vara en skön snubbe som har nära till skrattet. Hans svenska var ju lika bra som engelskan om inte bättre så förstod inte riktigt hans språkval i intervjun :).
Kommentera

Sv: Silly Season
Tikinmyheart: Nä det är sant...rätt mycket mossa där just nu...
Kommentera

Sv: Silly Season
JBlom:

Mys ordentligt nu medans du kan för ni har det jobbet som ni har det redan nu då inte segrarna har varit så många som ni hoppats på samt att Andreas Karlsson är borta resten av säsongen. Vore der inte bättre att ersätta honom istället eller tror ni Niskala är samma poängmaskin som i FBK.
Kommentera

Sv: Silly Season
Guinness: Visst gör det ont, jag/vi vet hur det känns:) Smärtan går över speciellt när man ser att gräset är inte grönare hos grannen.
Kommentera

Sv: Silly Season
qslig: Sitter mest och myser när jag ser inslaget om Niskala på Frölunda-tv. :)
Kommentera

Sv: Silly Season
Varför kunde inte Niskala hålla sig ifrån ES? Jag vill ha de fina minnena färska i minnet (säsongen i FBK) och inte det som komma skall då han hamnar i ett lag som fullständigt är under normal nivå!!!
Kommentera

Sv: Silly Season
Tikinmyheart:

Beror på vad han får men det stoppar nog inte vid 500 i månaden ?
Kommentera

Sv: Silly Season
mattias - 74: Det lär väl vara minst Hlavac stuk på Niskalas kontrakt? Men han är säkert värd pengarna.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tikinmyheart:

Han borde sagt the fantastic money :)
Kommentera

Sv: Silly Season
Tikinmyheart: var inte där igår men hörde av andra att det var rätt seg stämning. Det är väl klart att man skall stötta sitt lag i vått och torrt men någonstans brister det väl hos folk. Man betalar dyra pengar för att gå på matcherna och det är klart att man förlorar ibland men man vill ju se att det åtminstone krigas lite så man får valuta för entrépengen. Igår var ju Frölunda riktigt usla, skapade nästan ingenting. Timrå var dock täta hemåt men ändå. När det saknas jävlar anamma, när man inte upplever att de offrar sig tillräckligt, då är det nog lätt att man i vredesmod tar till lite busvisslingar vilket jag faktiskt tycker att de gott kan ha när man genomför en match på det sätt som man gjorde mot Timrå.

Sen hur alla nyförvärv uttrycker sig om publiken, organisationen är ju alltid samma visa men antar att det skall låta trevligt och bra.
Kommentera

Sv: Silly Season
qslig: Skönt att se att du tog min ironi på rätt sätt. Jag lyssnade på Niskala på Frölunda TV varför han just valde Indianerna.

Han och många andra nyförvärv berömmer "the fantastic crowd" i Skandinavium.

Men håller du med om att publiken är så jädrans bra? Jag har under mina år som TIK supporter bara vid ett tillfälle upplevt spridda busvisslingar.

I går blev spelarna i Frölunda återigen utsatta för burop.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tikinmyheart: nja, det är mest påfrestande. Alla älskar ju en klubb med pengar.
Kommentera

Sv: Silly Season
qslig: Det måste la vara gött att vara Frölunda fans, bara peka och köpa. Det är som i den tecknade filmen om tjuren Ferdinand där han frustande far fram, och matadorerna skriker "honom ska vi ha".

Hur det gick för Ferdinand vet vi ju alla och matadorerna fick molokna skicka hem honom till mamma.

Vem/vilka som är tjuren och matadorerna får du klura på själv:)
Kommentera

Sv: Silly Season
Sannes: fan vad gôtt, han såg nog vad han kan tillföra i Frölundas för kvällen usla PP som han fick bevittna från läktarplats.
Kommentera

Sv: Silly Season
Poffa: 9 optionsår är ju minst sagt generöst...
Kommentera

Sv: Silly Season
Sannes: Underbart. :)
Kommentera

Sv: Silly Season
Poffa: Ja typ så... Det är fort gjort att skriva fel....
Inte lätt att bli gammal serru....


Kommentera

Sv: Silly Season
Sannes: Är det ett så kallat 1+9 årskontrakt?
Kommentera

Sv: Silly Season
Då var det helt klart att Niskala spelar i Frölunda, kontraktet gäller fram till säsongen 2009/2019, allt enligt Frölundas hemsida.

Kommentera

Sv: Silly Season
Nubben är ju vass på finnar.
Kommentera

« · 1106167 · »