IF Björklöven

3851 inlägg · 99 ämnen

Forum

« · 2203236 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
HAS är Mellanmj: Jag vet inte varför Modo skulle viktig ner sig när det faktiskt är Löven som vana trogen gjort just detta i viktiga matcher.
20 år i Allsvenskan vittnar inte direkt om att Löven varit som starkast i ”viktiga” matcher, detta visade sig även denna säsong när man förlorade alla 4 mot seriertolvan Modo och blev mer eller mindre utspelade i finalen mot Timrå.
Förra säsongen vann man serien men hade ändå - på Modo tex.

Visst kan Löven absolut slagit Modo, ni hade ett enormt bra lag, men det hade Modo och även Timrå med så jag tror ingen hade vikt ner sig utan det hade nog blivit en klassisk 7 matchers serie med sent avgörande.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
HAS är Mellanmj: Ursäkta mig: LEKSAND eller Oskarshamn skulle det vara...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
HAS är Mellanmj:Och hade löven vunnit mot MoDo hade de jävlar i mig även slagit både MoDo eller Oskarshamn. Det är min Absoluta uppfattning!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jalapeno: Snälla rara du. Löven var MYCKET närmare ifjol än i år, eftersom MoDo jävlat säkert hade VIKIT NER SIG om finalserien fått fortsätta ifjol.
Så kändes det iallafall i ryggmärgen ifjol.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
KarateKing700 Ni hade 1-1 i matcher i HA finalen inte sista kval bo7 som löven var i i år. Även om ni vunnit mot löven så hade ni haft ännu tuffare mot Leksand/IKO. Så löven var grymt mycket närmare i år än ni var förra året. Kan inte du/ni inse det så vet jag inte vad jag ska skriva så jag tycker vi lämnar det här.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jalapeno: Så att ligga under med 3-1 i matcher och tillslut förlora finalserien med 4-1 är närmre än att ha 1-1 i matcher? Wow vilken verklighetsuppfattning du har! Imponerande!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nooky: Nu har du missförstått mig. Det jag skrev/menade var att Löven var närmare att gå upp i år än vad MoDo var förra året.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jalapeno: Det stod 1-1 mellan modo och löven så ja dom hade lika stora chanser båda lagen? herregud vilken bubbla lever du i egentligen?

varken du eller jag vet om hur det skulle ha gått i den serien överhuvudtaget, för det såg Hockeyligan till och lagen som grät i tidningarna :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
HAS är Mellanmj: Bästa laget går upp, sämsta åker ur. Inte alltid man får som man vill
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nooky: För dom hade en hel match serie mot Leksand eller IKO om dom vunnit mot löven/Timrå. Eller tyckte du MoDo var närmare?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jalapeno: Förstår inte hur ditt tänk där att löven var närmare modo förra året när det stod 1-1 i matcher ?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
HAS är Mellanmj: 38 mil från Timrå till Skellefteå. Hela ÅNGErmanland emellan, och där har man en jävla ÅNGEest. Speciellt i Ö-vik..
22 mil till från Timrå till Gävle...
Och i Hälsingland som ligger där emellan, där spelas det 'BARA' Bandy...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe: 'TråkmånsTimrå' tillbaka i SHL igen.
Satan i gatan så 'avtändande'..

Undrar om Jonathan för andra gången tänker dra utomlands nu när han själv återigen mer eller mindre mol allena lyckats ta upp Timrå till SHL!...

'Förmodligen inte', för han är väl 'förbrukad' over there nu, efter sin tidigare misslyckade sejour i NHL, som blev AHL...
Men hans 'lånetid' kanske är över nu. Vem vet...


Ärligt talat är det faktiskt riktigt tråkigt att inte Björklöven gick upp. Det hade tillfört betydligt mer nerv till SHL, då ju faktiskt ärkerivalen Skellefteå spelar där.

Timrå tillför INGENTING till nerven i SHL !!!!!!..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Costanza: Dom var färre matcher ifrån att gå upp än ni var förra året och då var det ju årets rån. Jag tycker absolut 3 matcher från SHL är målsnöre även trots Timrå var välförtjänta vinnare.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Mezdah: Yepp finns en salig blandning av supportrar även i Umeå... 😊
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe:
😂😂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Soulless: Vi tackar för erkännandet! Iår var vi bäst
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jalapeno: Löven föll inte på målsnöret, de blev överkörda...Har du studerat Västerbottensvetenskap?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
KarateKing700:
Vi hade haft problem med er och det är inte solklart vi hade vunnit finalen, men både modo och löven hade krossat oskarshamn förra året, tveklöst.

I år förlorar löven helt på egen hand, Timrå vinner enkelt och välförtjänt, det är exakt ett sånt lag som ska vinna shl platsen.
Det tråkiga är ju att löven inte ens bjöd upp till match, finalen var ensidig och aldrig ens spännande. Från första match var det tydligt att Timrå tar hem finalen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Bj?rgen S?lle: Så jävla trött på erat snack att "ni skulle tagit Oskarshamn så lätt"
Ni va inte klara med oss, och med det laget vi hade så hade det inte varit en "walk in the park" direkt.
Ni lär komma ner på jorden till nästa säsong.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Bj?rgen S?lle: Ja, pinsamt, antingen står man över skiten eller dyker ner i den
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe: nivån va samma som det inlägget jag svarade på
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Lub: du bor i Umeå? Trevligt. Jag visste att det var något. 🙂 Men då vet du att här finns, precis som överallt, olika typer av fanns. Flertalet är vettiga människor som bara tycker det är kul att följa hockeyn. Så vet jag att det är i Timrå också. Nu skall jag tänka på Bulla och dom och önska er lycka till!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe: precis, har man varit med om 90- talets lindansande så vet man att det kommer nya år. Till och med div 1 gick att hantera. Nya tag. Vi var inte bäst i år. Då hjälps det inte.
Nu får man fokusera lite på fotboll. 🙂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Bj?rgen S?lle: Nivån på inlägg känns sådär va, men Timrå var väl värda att gå upp, eran o våran chans försvann snabbt förra året.

Hoppas det blir en norrländsk affär om SHL-biljetten nästa år igen
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Mezdah: Tack detsamma, som Per Elofsson sa. Det är bara att bryta ihop och komma igen... vi har iaf sommarvärme i Umeå idag, alltid ngt...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
snushane: bra vi byter plats nästa år ditt illaluktande missfoster
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Klas B: Jo.. där har du väääldigt fel.. förra säs va vi Uberstabila bakåt o släppte typ aldrig mer än 2,3 puckar .. iår har de seglat in 5-7 titt som tätt.... löven förra säs hade tagit Oskarshamn... men virus x2 har sabbat allt även de mesta för mig personligen med
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Mezdah: coviden gjorde oss chanslösa... alla lag i hockeyallsvenskan skulle haft större chans än löven,,, man såg de i match 3 redan...NOOOOOOO chans alls
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Lider verkligen med er.... Ni blev rånade på kval förra året och i år föll ni på målsnöret. Jag både vill och tror att ni tar klivet upp något av dom närmaste åren då ni visat att ni har en väl fungerande förening med höga målsättningar :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Grattis till Timrå. Inget snack om saken.
Vi höll inte på något vis. Enkelt. Det var ingen match i denna serie.
That's it.
Nu är det sommarlov. Glad sommar, både rödvita och gröngula.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Stone Harh: Skönt att inte behöva lipa över kvalet som uteblev förra året iaf. I
Hade inte haft en chans mot Oskarshamn när man blir totalt överkörda av Timrå som inte behöver förta sig.
Bara att bygga vidare och nu vet man förhoppningsvis vad som krävs för att ta sig till SHL.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Mezdah: Bara att säga grattis till Timrå det tog fyra minuter att avgöra matchen..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Återigen inte så mycket att säga. Timrå tar detta enkelt och det kommer att kännas rättvist.

Givetvis skall Löven försöka, allt på ett kort nu och se om det går att få in första och helst andra målet. Men då måste orken finnas med. Håller inte det, då hjälps det inte.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tarasov: Håller helt med. Men om man inte hade speeden för anfallshockey igår är det nog bara parkera bussen a la Västervik som gäller. kanske inte riktigt, men jag tror man får/måste anpassa systemet till vad man har. Det hjälps liksom inte.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Lub:
Blir svårt att vinna när motståndarna får iväg 2 skott för varje man själv skjuter, sen spelar kvaliteten roll men så har det varit i två matcher nu.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Mezdah: Ngn i Timråboken var inne på att Löven kanske går in för att spela försvarshockey à la Västervik. Jag vet inte om det spelsättet passar Lövens spelare, men det är ju svårt att göra mål mot ett samlat försvar. Timrå har iaf sett till att Poulin fått göra skäl för sin lön i dessa matcher iaf...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Lub: Jo, i mer normala fall tror jag ändå vi hade orkat hålla högre tempo. Dahlens kedja är farlig nog. Men ger man dem tid genom att man inte orkar/kan hålla uppe tempo, så får de till och med leka. Men, oavsett, så måste ju Löven hitta ett spel för den besättning som finns just nu. Jag tror enda taktiken är att försöka vara lägre ner med någon forward och arbeta med kontringar, precis som man försökte igår. Det visar sig.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Mezdah: Inte så konstigt att Löven ser trötta ut eftersom ni är under kritisk nivå när det gäller antal backar. Plant måste vara rejält otursförföljd. Smällarna igår såg inte så farliga ut (möjligen att han landade olyckligt i situationen med Lodin och Norbe? Men det kanske var en gammal skada som slogs upp?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Lub: ikväll var det inget snack, Timrå var bättre.
Visst, Kul att löven fick gå upp till 3-3, även om det var med hjälp av utvisningar. Men vi blev alldeles för stillastående i egen zon rent allmänt. I alla fall Deilert hade behövts. Timrå fick hur mycket tid som helst på sig. Lodin Lööke Dahlén lirade snyggt. Motdraget mot dem är mer fysik och högre tempo. Kändes långt borta idag.
Nåja, bara att ge järnet imorgon. Men det ser segt ut.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jag med flera har haft synpunkter på Herr Wallsons uppträdande. Ikväll vill jag ge lite beröm eftersom han uppträdde lugnt, balanserat och gav normala analyser av matchen.👍
Kommentera

Sv: Till alla TIK:are
JoseGonzales: Vi syns till hösten igen!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Lycka till Löven, vore kul att ha er tillbaka!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Lycka till idag jag håller tummarna för er :)
Kommentera

Sv: Till alla TIK:are
dk1ng: Ja, efter er supporterpodd då ni sa skulle döda vår tränare så tänkte vi ger tillbaka.
Kommentera

Sv: Till alla TIK:are
Slagskottet: Har er tränare instruerat Walli och Lodin att gå ut och mörda på söndag eller?
Kommentera

Sv: Till alla TIK:are
Slagskottet: Löven har locket på på allting. Wiklund är helt borta. Men tror Eronen är möjlig. Så länge Walli inte tacklar han i huvet är det nog lugnt!
Kommentera

Sv: Till alla TIK:are
Kan man få en skaderapport från Björklöven?
Är Eronen å Wiklund på väg tillbaka?
Plant lär ju ska kliva av på söndag
Kommentera


Sv: Till alla TIK:are
rabon: Nä, ingen information alls om vilka som varit sjuka eller inte än så länge. Men hostan är pga hans luftrör är känslig för torr luft som jag förstått det, har alltid haft det.
Kommentera

« · 2203236 · »