IF Björklöven

3859 inlägg · 99 ämnen

Forum

« · 2344010 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly 22-23
Klåparna: Otto, Wille och Lindgren lämnar. Tråkigt att tre Umeåkillar lämnar men det kom inte som någon förvåning.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Klåparna: DIF kommer dock - oavsett - vilket lag man möter, ha domarfördel i finalserien. Det är något man får vänta sig framöver om "fel" lag åker ur SHL.
----------------------------------------------------------------------------------
Nää, det behöver man knappast "hymla" om
Det är skrivet i sten, 'om' de tar sig till final...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Klåparna: Nej, jag kan inte läsa hur det ligger till i svensk hockey. Jag kan läsa hur en random Luleå-supporter uppfattar läget i svensk hockey. Hen verkar ganska påläst om olika aktörers historik, men också rättshaveristisk. Jag läser först och främst in inkompetens hos Peter Andersson om han har gjort sådana uttalanden som påstås.

Men koppling till HV71 ser jag inte alls, mer än Per Ledin från Bergnäset i Luleå. När det gäller honom så har jag dock jättesvårt att tro illa. Ett medvetet svin på isen, utanför väldigt sympatisk och sansad.

Om det nu var såna skandaler i domslutet borde det diskuteras av fler än enstaka Löven-fans. Media t ex, men allt kanske är mest fake news, köpt av FBK, HV och DIF? Konstigt f ö att två av de tre klubbar som styr svensk hockey i det fördolda har åkt ur SHL de senaste två åren. Om de nu hade en undangömd maktposition så skulle det ju vara otänkbart. Då hade man ju kunnat stänga SHL för nedflyttning med hänvisning till pandemin. Eller vänta, det gjorde man. Till Oskarshamn och Leksands stora fördel!! Kanske är det dem som styr svensk hockey!?
Kommentera

Sv: Sillyseason
Nooky: Känns som Otto blir svår att behålla. Chansen är väl om Kenttä slänger fram 3-4 supervärvningar snabbt och visar något för honom.

SHL har han försökt två gånger utan att lyckas så Finland låter klokt.
Kommentera

Sv: Sillyseason
KB65: Japp. Jadu, det är lite ovisst, inte osannolikt att dessa fyra försvinner. Men jag tror nog Liss blir kvar iaf. Hutch ev. Lindgren, vetefan. Otto, nja ryktas bort.
Kommentera

Sv: Sillyseason
KB65: Otto är det 2 finska klubbar som gå väldigt hårt att få över
Kommentera

Sv: Sillyseason
Klåparna: Bryggman har jag sett kopplas samman med Löven.

Vad tror ni om Otto, Lindgren, Liss, Hutch? Blir de kvar? Känns som att risken finns att ni råkar ut för ett större tapp än tidigare år.
Kommentera

Sv: Silly 22-23
Dansken 29: Nja, sägs att han tackat nej.
Kommentera

Sv: Sillyseason
JoseGonzales: Räckte inte min tråd som jag startade igår? www.hockeysnack.com/if-bjorkloven/forum/silly-22-23/

Weigel sägs vara klar.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Windom Earle: www.hockeysnack.com/lulea-hf/forum/domarkatastrofen/

Där kan du läsa hur det ligger till inom svensk hockey.

Jag har förstått att du inte håller med vid det här laget, ni vann ju trots allt på dessa skandaler. Men jag väljer att blicka framåt mot nästa säsong, vi får nog ett bra lag även då så vi kan vara med och utmana om uppflyttning. DIF kommer dock - oavsett - vilket lag man möter, ha domarfördel i finalserien. Det är något man får vänta sig framöver om "fel" lag åker ur SHL.
Kommentera

Sillyseason
Tänkte att vi kan prata ev nyförvärv och rykten i denna tråd.

Kim Johansson från Luleå sägs vara klar.
Charles-David Beaudoin vill stanna, borde gå att lösa.
Weigel är på marknaden, tar gärna tillbaka honom!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Klåparna: hymlar, ja alltså. Jag håller inte med, det är en helt annan grej. Jag kan inte se att det har funnits en sammansvärjning i svensk hockey för att få upp HV71 I SHL och det känns på alla sätt orimligt att det skulle vara så. Med en lite trevligare ton och mindre misstro hade jag kunnat diskutera situationer. Ja det var antagligen puck out. Om domarna hade rutin att kolla sånt på TV eller granskningsnämnden kunde bryta matchen och meddela det så hade det blivit utvisning och kanske en annan utgång. Men visst hade Löven PP i period 4? (Solklar 2:a på HV) Jag håller inte med om knätackling från Huhtala och inte att Powell gjorde felaktig handstoppning men respekterar din åsikt.
Kommentera

Sv: Silly 22-23
Olle liss ryktas till Kristianstad
Kommentera

Silly 22-23
Nu när man lugnat(nåja) ner sig från skandalscenerna från finalserien så känns det som ett bra läge att börja diskutera truppen 22/23. Jag hoppas Girard, Liss, Lindgren, Beaudoin, Otto, Rahimi, Endre, ev Hutchings(man måste gilla Hutch trots svagheterna han kan uppvisa) blir kvar av befintlig trupp. Wille sägs ju vara på väg bort tyvärr.

Kenttä lär lägga in några riktiga kanoner till truppen, alltid spännande att se vad vår egen Jesus kan få fram.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Windom Earle: Påhitt eller ej, ni fick enorma fördelar med besluten i rätt lägen och det kan du gott och väl erkänna. Skulle Löven fått dessa avgörande fördelar mot HV hade jag sagt det rätt ut och inte hymlat om det som du/ni gör. Det är ynkligt och bevisar sannerligen varför ni är en "klapp"klubb.

Tommy "Små Marginaler" Samuelsson
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
{Klåparen}: jag lämnar Löven-forumet och fortsätter i Modo-forum där man vill diskutera på ett vettigt sätt och iallafall är lite fyndiga om de ska förolämpa. Övriga Löven-fans: Tack för en stark insats och lycka till nästa säsong. Hoppas se Löven I SHL snart.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hajraj: Haha, vackrast? Vackrast med kappor, absolut där är ni vackrast.

Jag är inte imponerad av HV. Vi hade inte ens en ordinarie backsida, ni klarade nätt och jämnt att vinna. Det hade varit så fint om vi vann finalen, om Gud fanns så skulle vi vunnit.

SHL fick upp sitt tredje bästa Smålandslag. Växjö Läjkers och IK Oskarshamn är rankade högre än HV i Sverige! Smaka på den, det är så dåligt så klockorna stannade hemma hos Wessner i Karlskoga.

Hoppas IK Oskarshamn kör över HV till hösten och att ni kommer sist i tabellen!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Klåparna: Nej om man inte klarar av andra åsikter än sina egna är det ju svårt. Jag vill bara vara tydlig med att jag inte är här för att provocera, titta gärna på mina övriga inlägg. Men jag har svårt att låta dina nästan rättshaveristiska åsikter om att HV har lagt HA, domarkåren och situationsrummet tillrätta för att vinna serien, vara oemotsagda. Det är påhitt!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tarasov: FW sidan var bred och ganska bra men som sagt så saknades det en riktig "superstjärna" som HV hade som kliver in och smäller dit ett hattrick i avgörande finalmatch.

Intressant att se vad Kenttä hittar på i år.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Windom Earle: Det är inte jag som kommer in och provocerar. Ni befinner er i Lövens bok, ni är besökare eller gäster. Har inget intresse i att diskutera vidare om det här med HV supportrar, ger inget. Har sagt mitt och alla som inte är kompisar med HV och Wessner/domarna säger att ni fick med er domsluten vid "rätt" tidpunkter, även ni själva vet om det.

Grattis till SHL platsen - Mvh Växjö Läjkers
Kommentera

Sv: Apropå nånting... Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Klåparna: vore mycket roligare att diskutera hockey om du kunde strunta i personangreppen. Inte mot mig än, men här mot Hajraj, mot Wessner, Samuelsson, HV, BIK, mfl. Du kanske upplever det som att det ger mer styrka åt din argumentation när det i själva verket är tvärtom. Hur ska man se på Lövens 2-2 när er forward knäcker Söderbergs klubba som han sen droppar sekunden innan målet? Jag väljer att se på det som att både Söderberg själv och er spelare gjorde ungefär samma grej och en klubba höll och en gick sönder. Ingen skandal även om man kunde fundera på den. För dig verkar det vara väldigt svart och vitt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Klåparna:
Ja FF kanske höll lite högre klass annars tyckte ni hade ett bra djup på Fw sidan, att domarna dömer bort en vid förlust verkar man inte kunna komma ifrån.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Windom Earle: till löven spelarens försvar hade inte jag heller vågat ta en tackling från Huhtala :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Klåparna: Nej och man gav inte Girard ens två minuter på den solklara bentacklingen på Matson. Huhtala ser inte ut att sikta på knät utan ge en tackling bröst mot bröst, men Bedouin vågade inte ta den och vek ju undan från det så det blev knä mot knä.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Klåparna: Det kunde inte bli mer rättvist, HV var inte bara vackrast, de var överlägsna i slutspelet. 12-3 i matcher talar sitt klarspråk.
Du behöver nog också slå upp ordet ironi, för uppenbarligen förstår du inte det.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Klåparna: jag tror att du missade lite sarkasm i mitt inlägg... Lycka till med Björklöven nästa säsong. Hoppas att ni går upp👍 (ej sarkasm)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Soulless: Gröngult ligger nere?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hajraj: Slarvsylta?
Är det att ”göra slarvsylta” när man med nöd och näppe undviker en sjunde match, flera jämna matcher och övertider samt fullständigt överkörda och utspelade en match?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Windom Earle: Du skriver det själv, inaveln korsar varandra i BIK och HV. Referensgruppen där det sitter gamla HV-legendarer som valde att inte anmäla den fula bentacklingen, det är nog inte jäv näääädå.

Det var för många avgörande saker som domarna "missar" på HV för att det ska kännas värdigt en finalserie. En bitter eftersmak när det inte fick avgöras på sportsliga grunder. Ikväll kunde vi fått se Tommy Samuelsson bajsa på sig och er ordförande avgå men det fick vi tyvärr aldrig uppleva.

Mögelgrisen Wessner, du är inte välkommen till Umeå en gång till.

Tror knappast Rahimi blev HV-supporter för att han spelade knappt två säsonger i er klubb för 10 år sedan, löjligt påstående.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hajraj: Regel 69 ? Illegal handling of the puck
69.1 Definition ? "Illegal handling of the puck ska ådömas den utespelare som tar
pucken i handen eller händerna ifrån luften utan att direkt släppa ned den till isen".

Kan du inte regelboken? Den finns gratis att läsa. Han släppte INTE ned pucken direkt, måste jag fråga igen om du är pantad på riktigt eller spelar du?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Windom Earle: Hallå, avslöjar du vårt ess i rockärmen signerad Rahimi? Självklart att vår gamle kära vän Rahimi också är infekterad av HV71.
Vore iof ganska roligt om han blev belönad med ett SHL kontrakt av HV71
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Klåparna: Thermell och Wessner är bästa vänner, ja varför tror du att HV värvade Thermell till att börja med? Vår man på förbundet hade ju redan bestämt att finalen skulle dömas av Wessner, så det var ju bara att hitta första bästa Karlskoga-anknytning. Och Thermell såg också till att hans kompisar i BIK fick det att se ut som att de bjöd motstånd, men 4-0 var ju bestämt långt innan för att HV skulle få chans att vila innan finalen.

För att inte tala om Västervik, som släppte sin bästa spelare lagom till att det skulle bli slutspel. Så att HV inte skulle förta sig där heller. Där går man mycket på Andraes kontakter i Västervik.

Torp och Önerud hade f ö utnyttjat sina kontakter i Modo för att få dem att ge er en ordentlig match. För HV:s skull så klart, annars hade Modo inte brytt sig så mycket.

Du kan ju också fundera på varför Rahimi som har ett förflutet i HV, tog två utvisningar i avgörande matchen!? Godkväll!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Klåparna: Du verkar fortfarande inte kunna regeln, den heter, "illegal handling of the puck" den säger inget om avstånd, snarare hanteringen och Powell i den här situationen lägger ner pucken direkt på isen därmed är det regelrätt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hajraj: Du förstår fortfarande inte regeln att man inte får åka med pucken inne i handen i flera meter? Det ska blåsas av då. Erkänn att Wessner och pajasen Hiljanen såg genom fingrarna bara.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Klåparna: här är ögonblicket när pucken landar i Powells hand. Notera att han plockar pucken med sin vänstra hand som är ut mot planen, hans högra han är mot sargen. Pucken är säkert 30cm in i planen minst. Sedan blir han blockerad av domaren, han har verkligen ingen fördel att ha pucken i handen jämfört med på klubban.

Det händer många gånger i varje match att spelare plockar ner pucken med handen, börja kolla på hockey så kommer du snabbt se det
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hajraj: När blev det tillåtet att ta pucken i ett stadigt grepp i handen och åka flera meter? Det är inte OK, gör dig inte dummare än vad du är. Sporten kallas inte Handpuck. Ishockey spelas med puck och klubba.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Klåparna: Om vi bryter ner situationen.
Det går inte bevisa att pucken är utanför planen. Annars hade sådana bilder givet vid finnas.
Myles får ingen fördel genom att ta ner pucken med handen, det finns ingen spelare i närheten av honom.
Så förklara gärna vilken regel som bröts vid 2-2 målet.
Dsom grädde på moset godkände även situationsrummet målet
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hajraj: Vad era jänkare heter är inget jag lägger minne på och det är inte det som är grejen vad han heter utan situationen i sig. Han hade kunna hetat Kuken Kukensson lika gärna, det är situationen som blir matchavgörande annars hade vi vunnit med 2-1.

Du är bara dryg och en dålig vinnare. Växjö hjälpte er till SHL, grattis.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tarasov: Förutom domarna så föll det på att HV hade en Fredrik Forsberg, det hade inte vi. Det är såna spelare man måste ha som kan avgöra en match på helt egen hand och det saknade vi tyvärr.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Klåparna: Hade du sett matchen hade du också vetat att det var Myles Powell som plockade ner pucken och la den på klubban, händer väl 5-6 gånger varje match?
Du kan ärligt inte kolla på speciellt mycket hockey. Löven får be till hockeygudarna att Dif inte också gör slarvsylt av er.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Windom Earle: Det är inget nonsens, ni har folk i referensgruppen och Wessner och Themell är bästa vänner. Wessners skitsnack är just det, rent skitsnack. Går ut och säger att dom är professionella, jo visst. Man får skratta åt eländet. Det som är roligt är att referensgruppen inte sa att Huhtalas tackling var något att anmäla i efterhand, sedan efter finalserien går Wessner ut och säger att det ska vara en 5a hahaha. Det är skrattretande. Klåpare är bara förnamnet.

Ingen i HV(varken spelare, supportrar eller ledare) eller domarkåren kommer erkänna allt jäv och mygel.

Löven får gå upp på hemmaplan nästa år, det siktar vi på.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hajraj: Du behöver inte oroa dig över det, Tommy Samuelsson vet själv att ni hade domarna med er. Men det skulle han aldrig säga utåt, mer än att det är "små marginaler"?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hajraj: Inte bara det att den var för hög, Kelleher tar den med handen i ert bås och ÅKER sedan med PUCKEN I HANDEN FLERA METER innan han lägger ner den på klubban. Klipp finns att se och såg du matchen så borde du sett denna situationen men det verkar som du inte sett några matcher alls så då förstår jag att du inte sett alla felaktigheter från era vänner i domarkåren. SOLKLART REGELBROTT som domarna blundade för.

Ni klarade er med nöd och näppe och med en stor portion hjälp, inget att skryta om. Tommy Samuelsson borde gå i pension.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hajraj: Trodde ni ärligt att HV skulle gå 12-0 i slutspelet eller? Eller vad hade ni för förväntningar?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle Liss: med facit i hand gick hv71 12-3 i matcher i slutspelet, när hände det senast i Hockeyallsvenskan?
Summerat efteråt var aldrig SHL-platsen hotad, hv hade 3-1 i matcher, klart att de lättade lite på gasen.
Skulle snarare kalla det ett mirakel att Löven tog 2 matcher
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Icing-Ove: MoDo går upp.
------------------------------------------------------------------------------
Mmm, möjligen om Foppa eller Mackan Näslund börjar lätta på plånboken. För bröderna sedin lär ju ALDRIG göra det...

Men ni kanske kan få Viktor Hedman att donera ett antal tiotals miljoner till "välgörande ändamål" å era vägnar, annars lär det nog dröja till sent -30 tal innan SHL-spel blir aktuellt igen...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hajraj: ja, jag utgår ifrån att domarna är professionella om än inte ofelbara. Men att de skulle ha en dold agenda att få upp HV71 i SHL är ju nonsens. HV hade fler tvåor under finalserien totalt sett och även i match 6.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Klåparna: Ett tips till nästa slutspel serie är att fokusera på vinna hockeymatcher istället för att försöka skylla förluster på domarna.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle Liss: m fl, Nej, det var helt klart ingen överkörning och det hade varit enorm svårt med Game Seven på hemmaplan även om match 5 inte hade återuppspelats. Men det var stolpe ut för Björklöven och jag håller tummarna för stolpe in nästa vår eftersom det är er tur..
Kommentera

« · 2344010 · »