IF Björklöven

3859 inlägg · 99 ämnen

Apropå nånting...

« · 2142921 · » Till forumet


Sv: Apropå nånting...
innekillenskomp: Tack så mycket. Två bra matcher, lite smolk i bägaren med Plants troliga hjärnskakning. Är det en till så spelar han inte mer i år. Rahimi klev av efter ett skott på foten, hoppas inte det är något allvarligt heller. Samt William Eriksson skadad. Vi har inte råd att tappa 3 spelare igen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales: Haha, ja helt klart. Ni hittar ett sätt att vinna gång på gång. Imponerande!
Grattis till två krigarsegrar.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
roger_sundsvall: Vi verkar vara er kryptonit fortsatt, det är det jag tar med mig mest från dessa matcher. Vi verkar veta hur vi ska slå er, tycker vi neutraliserar Dahlén helt över två matcher.

Domarna hade ingen bra dag idag.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Mezdah: gäst inlägg
dock små marginaler som avgör
..vi har ett par nivåer upp......har ni?
va ej säker... BIK...ghost team 💩
...hur som haver...domarna är för dåliga
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales:
Frank Päron är iaf välscoutad!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales: yes, detta trodde jag inte. Men en kämpaseger. Jag gillar att de försöker stänga i mitten även om matchen blir mer grishockey. Men Timrå är för bra för att bara anfalla sönder. Timrå är bättre än i fjol. Och Löven är sämre än i fjol.
Än så länge.
Imorgon är det en ny dag, då är dessa matcher historia. Jag hoppas att grabbarna fortsätter jobba hårt i kommande matcher, då kan det bli bättre. Trevlig helg!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Mezdah: Skönt att befästa det mentala övertaget mot Timrå. Vi är deras kryptonit och det är väldigt lovande inför kommande slutspel.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nu blev jag glad. Energi och fokus i denna match och oftast bra försvarsspel. Timrå var ordentligt bra i andra perioden. Det hade lika gärna kunnat vara deras vinst. Men så otroligt roligt att Löven stod upp och faktiskt visade bra fokus.
Superviktigt att göra en bra match nu.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales: ja, äntligen! Det var det bästa med denna match. Absolut!
I övrigt, grinigt och lite känsla av slutspel. Löven kan bättre. Karlskoga var bra på att stressa högt upp. Där borde Löven fått till fler kontringar.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Poulin tillbaka i kassen idag. Äntligen säger jag bara!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales: Haha, jo, han borde gjort som ett slagskepp, bara brötat rakt in i mål, med med-mot-spelare puck o en o annan linjeman. Men eftersom vi vann tycker jag det var en spännande kamp. Ni har ju lite uppsida framöver när de nya fått vänja sej.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe: Han gjorde ju det men jag kände mig lika säker som att Rahimi gör mål på ett friläge.. såg du när han kroppsfintade i första perioden? Såg ut som en kryssningsbåt!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales: Men, mannen från Vännäs höll nollan va? Om jag minns rätt
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
jå1: Han såg ut att vara ren klass faktiskt. Trist att målvaktsspelet svek oss två gånger på kort tid i andra. Släppte 5 på 15.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Mezdah: Den där päron kommer bli giftig efter några matcher till.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rackarns. Det hjälps inte, MoDo var bättre. Löven hade inte nog med tempo. Jag tror Löven har mer att ge, men man skulle ju vilja se det oftare. Nu får man sura och så kommer vi igen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales: han är bra. Men MoDo är bättre än Löven i alla fall i andra perioden. Detta känns tungt, men vi ska inte ge upp. Jag tycker det dessutom blev slarvigt andra halvan av perioden. Kämpa på Löven, upp med tempot!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tarasov: Alltså hur bra är han inte..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales:
Knepigt att du ens tvivlar när jag sagt hur bra han är!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales: Lycka till idag grabbar o tjejer :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tarasov: Perron Vesel Brown i andra femman!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Mezdah: Då måste jag kolla på den. Fått en bra vibe över deras attityd. Positivt också att Perron säger att han varit på is hela tiden sedan förra säsongen lades ner. Lite skillnad mot Besse som inte hade åkt skridskor på 10 månader.

Jag hoppas vi kommer ut direkt och sätter tempot. Har vi vårt tempo som vi hade mot SSK och Mora får Modo det jobbigt. Har vi inte det tempot så får vi det jobbigt..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales: Och i VK var idag en lång intervju med honom. Låt oss nu inte ställa för höga förväntningar på en gång, men människan fungerar ju så att man hoppas på något riktigt bra.

Kvällens match mot MoDo ser jag dock fram emot med skräckblandad förtjusning. Kan Löven hålla i det fina spel man hade i sista perioden mot SSK samt mot Mora? Eller skall vi åter kastas ner i förtvivlans mörka träsk?
Förra Modo-matchen var inte bra. MoDo var mycket bättre. Jag hoppas på revansch.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tarasov: Såg första intervjun nu med Francis Perron och jag har nästan en liten mancrush direkt. Han verkar vara väldigt jordnära och en positiv kille.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tarasov: Jag spenderar varenda CSN krona jag får in haha
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales:
Exakt konsumerar för glatta livet nu
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tarasov: Haha så kan man också se det. Man ska väl spendera i kris och spara i uppgång?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales:
Du ser man kan köpa sig ur kriser
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Det gjorde vi verkligen, det var löven från ifjol. Sköljde över dem gång på gång och styrde verkligen spelet med bra passningar och intensitet. Det är det läääänge sedan vi gjorde. Haha tänk om tingsryd och almtuna slår ut oss i semifinal.. Vet ett forum som hade njutit iaf haha
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales: Haha, njae ni är nog på banan(isen) igen nu. Såg inte matchen men har förstått ni körde över Mora likt siffrorna visar. Tror att chansen är rätt god att vi möts till finalen trots allt. Mycket kan dock hända på vägen och det är ett helt annat mentalt spel när det gäller slutspelshockey. Kanske blir Tingsryd vs Almtuna som i slutändan gör upp om SHL platsen. 😋
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Haha säg inte så.. för jag har ärligt inte sett löven så bra sedan oktober. Jag tycker man såg att axlarna sjönk när man vände och vann mot SSK. Jag ser positivt på kommande veckor faktiskt!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales: Nåja dra inte för stora växlar. Vi hade ju tröttat ut Mora åt er matchen innan. 😉😅
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tarasov: Haha jag tror inte han skulle vara tungan på vågen.. första matchen är alltid lite rostigt. Men jag tror vi vinner imorgon, spelar vi som mot Mora så blir vi svåra att slå. Såg ut som första 10 matcherna igen!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales:
Jag hoppas inte att Perron lirar 😉😘
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Det kommer han göra, är bara en fråga om vem/vilka han plockar in. Alla lag förstärker med alldeles för bra transatlanter egentligen. Tror på Timrå - Löven i finalen faktiskt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales: Ja Perron lär kunna bli en bra värvning. Spelare verkar det finnas på marknaden denna säsong minst i allafall, speciellt spelare som aldrig skulle gå till HA en vanlig säsong. Får se om Nubben hittar nått framöver. 😋
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tarasov: Jag vet att du gillat honom länge så litar på ditt ord att han ska vara bra. Jag har däremot ingen vidare koll på honom men hoppas de lirar imorgon :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales:
Kan se Perron snitta 2p match
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Mezdah: JT och Perron spelklara till imorgon mot MODO. Perron ska se snuskigt bra ut på träning och JT lite kantigare, ganska väntar. JT är en powerforward medan Perron är en lirare.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Vinst idag igen. Yes! Det som kändes bra nu var att det var (enligt mitt tycke) bättre fart och bättre energi och passningar som gick rätt i mycket högre grad. Härligt. Bara att ösa på nu. Mer jobb, högre fart så kommer detta att ta sig.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Idag var det ju skönt med tre poäng igen. Men man undrar liksom vad som hände. Två långsamma och slöa perioder med slarv och tillbakatryckta av Södertälje. Så högre tempo och några puckar i mål och tuffare forechecking som ur det blå. Tror det var bra att få hem poängen, inte bara för tabellen utan för huvudena. Märkligt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Du är nog den största pajasen på hela hockeysnack, grattis :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales:

Får.väl se hur många träningar med laget han behöver. Har besse tränat ikapp än?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
KB65: Precis så är min tanke också faktiskt. Hoppas han bidrar med grit och mål men är ingen som jag förväntar mig 1p per match bara för att han lirat i NHL.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales: AHL har ju kapat lönerna ganska hårt, spelarna får väl mindre än hälften av vad de skulle fått. Så verkligen inget konstigt med såna spelare till Allsvenskan. Sen är nog Brown en av de mest meriterade, jag tycker han var bra i Tampa. Men det är nog kanske inte den sortens spelare som till exempel många SHL klubbar skriker efter just nu, så då är HA ett okej val om han vill få in en fot i Europa.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneG: Spelat i AHL senaste säsongerna så är väl inte NHL-klass längre antar jag. Och att spelare går från AHL till allsvenskan denna säsong är ingenting konstigt!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales: man kan ju undra varför han kommer till allsvenskan?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Tror framför allt att Perron är tänkt att producera. Tror JT är mer tänkt som en powerforward som kommer vara otroligt jobbig att möta. Men väldigt intressanta spelare, sällan man ser någon med 400 matcher i NHL och är ganska ung som kommer till allsvenskan
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Jag har också nåtts av den insikten. Beklagligt, på många sätt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby:

Löven satsar inte på juniorer så det finns ingen att plocka upp eller vilja att plocka upp. Popovic som var rätt lovande lämnade oss för löven med tron att det var lättare att få speltid där, nu har han nog förstört sin karriär istället eller iallafall tappat viktiga år.

Många av de som har löven som moderklubb har ju fått sin utbildning i andra klubbar, annars hade deras karriärer också varit över.
Kommentera

« · 2142921 · »