IF Björklöven

3851 inlägg · 99 ämnen

Apropå nånting...

« · 1847208 Till forumet


Sv: Apropå nånting...
Knegare:
Tanken har slagit mig också om det nu hade vart luftrörsproblem det hade handlat om, men det är det inte..
Kanske det sitter i väggarna, vem vet men tror att det handlar om ren otur bara..
Sjukt tur att din fru klarade sig, vet hur jävligt sånt kan slå på en och att det sitter i länge efter man har blivit frisk...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jaca: Alltså...vafan är det med löven då det gäller sjukdomar å skador? Så här har det väl sett ut i x antal år nu,eller? Skriver inte för att tracka å racka ner...har slutat med sånt. Har inte gått på en enda lövare efter era förlustmatcher på jobbet de senaste 7-8 åren...inte kul längre...inte ens att pika nån är ens liite kul...om nån nu inte är överjävligt stor i käften då det går tungt för "mitt" lag.

Men åter till "ditt" lag å sjukdomar å skador...har hört från de dina på jobbet att det sitter i väggarna(ironi)...men kanske inte så långsökt ändå. En av frugans sons bästa kompisar var vad jag hört var väldigt lovande junior -86:a men blev väldigt sjuk av möglet i ladan...kanske det är så att det finns svartmögel som man inte lokaliserat i bygget...å svartmögel är själva satan då det gäller hälsan om man bara är lite känslig...har en fru som nästan strök med pga svartmögel...hamnade på akuten där pulsen ökade å ökade till den nådde 260 slag/min...4 syrror å 3 läkare höll andan innan rusningen dämpades...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Från Hörnefors:
Jag får gratulera er till 3 välförtjänta poäng idag, det jag får glädja mig åt är att två svart/gula lag blir nollade.... ;)
Jag hoppas att vi snart får tillbaka lite skadade spelare, med 8st borta blir det lite väl jobbigt....
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jaca: Sorry! Idag så kom vi upp till ytan och kunde hosta upp lite vattnen ur lungorna, medan ni är under ytan och drar in vatten. Hoppas att ni kommer upp över ytan snart.
Och om tre veckor hoppas jag två formstarka lag möts i Fjällräven arena.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Livet kan vara orättvist, lider med honom...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Där blev en ny tränare tillsatt, han slapp stå i båset också... ;)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jaca:
En legend är tillbaka :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Såg att Asplövens "gamle" allt i allo Per Kentää är klar som sportchef på 3år i Oskarshamn, hans första huvuduppgift blir att tillsätta en ny tränare!! Återstår att se om han tar den rollen också... :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knegare: Jo jag har hört det, rätt skoj.. ;D
Det kan jag tänka mig att Du fått höra både det ena och andra på den arbetsplatsen, själv brukar jag vara mycket ofta och jobba på Klutmarks Motorstadion så man får höra både det ena och andra..
Även om jag är bra på att starta diskutionen också.. ;D
Är bara där på besök som tekniker så jag får lämna efter dagens slut så jag klarar mig..

Ja du den HYBRISEN hoppas jag att vi slipper, tycker att Fagervall har god koll och även de andra i styrelsen, vi har ändå satsat i huvudsak på att få hem lite egna produkter också, misstänker även att Rahimi kommer att spela denna säsong utomlands och kommer sedan "hem" och spelar en eller par säsonger.. Inget som står skrivet i sten men man får det uppfattningen när man hör intervjuerna med honom...
Nä vi SKA inte gå back igen, vi har en av de stabilaste ekonomierna i HA och så ska vi ha det i fortsättningen, såg btw att TIK var hos fogden igen och det är inget bra tecken..
"Det kommer in pengar i slutet av månaden" hur ofta har man inte hört det när det gäller idrottsklubbar!! Brukar sluta illa och tror personligen att det kommer att hända en hel del de närmsta åren ute i landet.. Som att dom inte förstår att det går inte att köpa om man inte har pengarna i handen vid köpet!!

Så jag håller med dig i vad du skriver och hoppas att vi bryter den alltför vanliga trenden...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jaca: Jupp! En kul grej dock mot Lule är ju då Lulefansen börjar hetsa North-Power så svarar dom bara med HATA LÖVEN!

Ja fyfan rent ut sagt...jobbat på Umeverken sen -85...så nog fasen har man fått känna på hur det är att vara "underdog"...som jag brukar säga...det är vid tre olika tillfällen(fast med hokkyn nåra till) då magen for åt h-vete...bilbesiktningen, tandläkarn å derbyna.

Å en annan VIKTIG ingrediens för dagens Löven...få för faan inte den ständigt återkommande "Löven hybrisen" ifall det börjar gå bra å tro att nu jävlar om vi satsar lite till med nåra transatlanter med häfftiga namn så går vi med lätthet upp i elitserien(jag vet att det heter SHL men det skiter jag i) igen...åsså går ni duktigt back igen...å inget avancemang...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knegare:
En får tacka, ja du har helt rätt.. Var minst sagt rörigt i klubben under den tiden och är själv mycket kritisk till att ha fd spelare i båset men även inne i styrelsen.. Man ser att det finns lag som brottas med det problemet fortfarande och man ställer sig frågan att dom inte lär sig.. Visserligen inte så grönjävligt som vi hade det men inte långt ifrån..
Är egentligen inte ute efter att vi ska få mer publicitet men ett matchreferat åtminstone..
Vi får väll se vad som händer nu när fotbollen är slut..
Tycker att det är gött att bara flyta med och att laget inte får mer press på sig utifrån och kan då spela ut istället!!

Drömmen är att vi tar steget upp när vi är redo för det så att vi äntligen får spela derbynas derby igen..
Det tror jag att Du håller med mig om för de derbyna som ni spelar mot Luleå är lite avslagna för en som jag minns det gamla goda tiden.... ;D
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jaca: Får "faktiskt" gratulera till att trepoängarna börjar trilla in till att börja med.

Men se vad löven sjangserat sen Wasa på TCIM grävde upp allt som "Kirunamaffian" hittade på och fixade till sig själva. Innan så var ni nog lite av ett favoritlag i de flesta medier...allra helst sett ur en Skellefte AIK:ares ögon som under flera år led av epitetet "sämst när det gäller"(vilket var faktiskt då välförtjänt)...ja för övrigt kom från just er lövare. Å nu har Lulesupportrarna "snott" det rakt av utan egentligen komme på nåt eget...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Måste bara belysa en sak, ganska intressant att höra "dissandet" av Mike H i CMores sändning.. Inte ett ord efter att Löven tog 3p av OIK hemma, att vi åkte ner och spöade TIF i deras hemmaborg och nu senast 3p hemma mot det "riktiga" AIK..
Visst led AIK av skador och spelare som var på landslagsuppdrag och att man då enligt "vissa" experter inte skulle dra alltför stora växlar av den segern!! Helt sant men skador har vi också lidit av, vi hade ett tag 9st spelare borta, men det var en helt annan sak enligt dessa "experter" Tror att det liksom bär emot Mike H att vi börjat avancera och plocka poäng..
Han har tippat oss kvar i botten hela säsongen..
Den som påtalade att Löven går bra nu för honom i rutan var Wargh men då muttrade bara Mike nått ohörbart..

Sen den totalt avsaknaden av rapportering av Lövens matcher i Aftonpravdan och Sexpressen är noterbar, trodde att det skulle bli en liten notis när vi ändå mötte ett Stockholmslag..
Men det är klart vi vann ju så då blev det inte så noga..
Men en halvsida om att BIK slog Pantern och att Pantern minsann skulle resa sig till nästa match gick bra att publicera, och att en ska lämna och en vara kvar efter skandalen i VIK var värd en halvsida tyder mer på "Hänt i veckan" journalestik mentalitet..
Men att dom belyste det fula tacklingen som delades ut i denna omgång säger jag inget om..

Denna avsaknad och tystnad om rapportering vänder vi till nått positivt..
Vi slipper all press som tex MoDo, AIK har på sig med löpsedlar om kriser hit och dit..

Bara en liten söndagsfundering av mig....
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Så där ja, sjukt skönt med 3p mot "riktiga" AIK ikväll..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kevin Lindskoug har äntligen funnit ett lag att spela för, det är det Vitryska andraliga laget Shakhter Soligorsk som han har fått kontrakt med.
Detta lag är förövrigt "farmar" lag till Dinamo Minsk från KHL.. Bara att önska honom lycka till och hoppas att han klarar anpassa sig till den lite annorlunda hockey miljö som råder där!!
Kommentera

Apropå nånting...
Att byta tränare är som alla vet ingen garanti att det ska gå bättre, men sen TJ lämnade oss och Åkerblom tog över som huvudtränare för Löven så ser tabellen ut så här:

BIK 9 6 2 1 33 - 15 18 21
Löven 10 6 1 3 27 - 23 4 20
TAIF 10 6 0 4 32 - 25 7 18
Pantern 10 5 3 2 30 - 25 5 18
Mora IK 10 5 2 3 27 - 29 -2 18
TIK 10 5 1 4 29 - 26 3 16
Almtuna 9 4 2 3 24 - 18 6 15
VIK 9 4 1 4 28 - 25 3 14
Västerås 9 3 3 3 19 - 18 1 13
AIK 9 3 2 4 23 - 24 -1 13
Modo 10 3 1 6 27 - 34 -7 11
IKO 9 2 3 4 20 - 28 -8 10
SSK 9 1 2 6 14 - 33 -19 6
Hästen 9 1 1 7 12 - 26 -14 5

Löven är alltså näst bäst i HA sen Åkerblom tog över som coach med Jäger som ass. Om man vill försvara TJ så får vi aldrig veta hur det nu hade gått om han hade vart kvar..
Vi vet att nu gick det så här..
Kommentera

« · 1847208