IF Björklöven

3851 inlägg · 99 ämnen

SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK

2369004 · » Till forumet



Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
Walle2: TIKare och modoiter är helt fanatiska i sin storebror från norr. Jag klandrar dem inte! Innerst inne vill de vara som oss. Även Jonte Dahlén är smyglövare.
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
Walle2: NI är också varmt välkomna upp! :D
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
empa11: Satan vad många Tikare som skriver i vår bok. Verkar som Löven berör många. Tror det beror på lite avundsjuka. Ok. Ni är i SHL så håll er till den ligan.
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
empa11: Överdriv inte i år tack, rätt ska vara rätt, vi har endast 8 transor med nya målvakten inräknat.

Resten är från våra grannländer Norge och Finland och vad är det för fel på finländare och norrmän? Att Kenttä har ett gott öga eller fetisch till jänk säger jag inget om.

Såg du vår träningsmatch? Det var mycket känslor och fullsatt!

Nubben är BRA men nu är han i annan klubb. Det jag inte gillar med Nubben är att han grinade ut i media när Löven och Modo som dominerat serien ev skulle få flyttas upp i SHL efter säsongen 19/20.

Nä, det tro jag inte på att vi är i samma fack som Växjö. Dit kommer vi aldrig. Hutchings är inne på sitt 6e år i klubben, kanadick möjligen men fint hjärta för Löven, backen CDB trivdes så bra så han ville stanna. Många av våra jänkare blir förälskade i klubben och pratar gott om oss.

Vad väcker mest känslor hos dig? Växjö eller Löven, tror inte Växjö ens ger dig halvbånge om vi ska vara ärliga.

Självklart är det med glimten i ögat med Jesus, trodde du förstod det?? Sluta missförstå självklarheter. Vi är inte Jehovas Vittnen.

Jaså, jadu. Det lag som hade flest egna produkter i ligan förra säsongen var *trumvirvel* IF Björklöven.
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
Klåparna: Börjar på riktigt misstänka att du inte ens håller på Löven? Så som du skriver om Känttä låter det mer som att du vill skada varumärket Björklöven, och endast utger dig för att vara Lövenfan.
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
Klåparna: Alltså jag kommer nog inte klara svara på den här väggen, så viktigt är det inte för mig. Fattar att vi inte tycker lika i frågan. Jag förstår lite mer hur du tycker, och det bekräftar väl bara mina fördomar. Men för att försöka sammanfatta detta så utförligt jag orkar:

1. ALLA lag har någon import. Ni har idag 13 (!!!!!!!!!!) av dem, för någon säsong sen var det 12 nordamerikaner, nu är det bara (host) 8. Om du inte fattar inser ironin i detta orkar jag ej diskutera det längre.
2. Ingen är upprörd över er rivalitet. Något som förmodligen ger oss ett gott skratt är att ni påstår att SAIK är era enda rivaler. Er rivalitet var nog grandios en gång i tiden. Vad tycker du att ni bidrar till den idag? En träningsmatch per år? Att det finns rivalitet men ändå ömsesidig respekt mellan norrlandslag på stora hela står jag för. Er just nu: Nej.
3. Om Känttä är så bra så det sticker i ögonen på mig, hur bra är Nubben då? Som tagit Timrå till SHL 2 ggr (samt hållit dem kvar) de senaste 4 åren? Allt handlar om att Känttä amerikaniserar er och det minskar respekten för er. Ni är i samma fack som Växjö för mig just nu.
4. Synd att ni haft klåpare innan, ännu mer synd att er frälsare skapade det mest identitetslösa laget i norrländsk historia. Att han kallas Jesus hos er är ju dock en del av problemet. Typ som att ni är en sekt? Gör vad som helst för framgång.
5. Återigen denna fantastiska supperkulturen du påstår ni har. Eller den har säkert funnits där. Men just nu är det mestadels zombies som särar framför Känttäs amerikanisering av en förvisso anrik klubb.
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
Klåparna: empa, för att ta det en till gång: Ni i Modo och Timrå kan liksom inte greppa storheten hos IF Björklöven, giganten från Norrlands Huvudstad. Därför biter ni ifrån som aggressiva småhundar när vi kommer på tal! Trevlig helg återigen.
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
empa11: Vänta nu empa. Mannen som sköt er kvar i SHL är *trumvirvel* NORDAMERIKAN från Kanada, Ty Rattie om du kommer ihåg han? Det är väl det som räknas, att vinna. Utan en inköpt legosoldat hade ni spelat i allsvenskan med modo. Modos viktigaste spelare i våras, inköpt legoknekt från Kanada, Vigneault som de byggde hela sin offensiv runt blev skadad och Modo föll som en Timråtall.

Rivaliteten börjar du prata om nu, den är stor på vissa håll! Men vänta nu, är det inte ni i Modo och TIK som blir så oerhört upprörda över rivaliteten mellan Löven och SKAIK? Hur ska ni ha det? Finns det rivalitet eller inte?

Norrland och Stockholm har sämst förutsättningar skulle jag säga, iaf av vad det man sett och hört om. Vi får- som vi redan vet- dras med långa resor då 90% av lagen befinner sig i södra delarna av landet. Stockholm har problem med ishallar och tider och konkurrensen med övrigt utbud är stor.

Haha, hur kan ni inte gilla Kenttä? Men jag kan förstå det, han är bra på det han gör och det sticker i ögonen på den svenska avundsjukan. Säga vad man vill. Han blev fö. kallad rencowboy inne i modoboken hahaha.

Klart vi köper det Kenttä gör nu, vet du ens vilka Klåpare till sportchefer och ledningar vi haft tidigare? Kenttä är liksom flera miljoner gånger bättre.

Kenttä kallas för Jesus i Umeå av en anledning.

Jag skulle inte säga att Lövensupportrar beter sig som skräp, där får nog ni i modo, tik och skellefteå rannsaka er själva en smula. Ni i modo och Timrå har nog svårt att se storheten i IF Björklöven och vår sportchef Per Kenttä, mannen som går på vatten. Inte att förglömma vår fantastiska supporterkultur som funnits och finns i klubben än idag och hur vi dominerade norrlandshockeyn under en lång period innan det tyvärr gick i stöpet. Ni ser inte skogen för alla träd! Men alla får ha en åsikt och det respekterar jag. Trevlig helg!
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
empa11: ja men dom har ju 14 svenska spelare som står för klubbhjärta (OBS IRONI) 😅
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
Klåparna: Hamnar man i en så fin klubb så uppstår en viss kärlek. Jämtland är inte orimligt långt ifrån Timrå, vilket ni borde fatta med era löjliga upptagningsområden :-). Finns nog inte så mycket mer att säga, Jonte är Timrå och Timrå är Jonte just nu.

Om jag ska vara helt ärlig hade vi slagit er oavsett. Finns hjärta i vår klubb, era inhyrda legosoldater kommer aldrig skapa det åt er. Tyvärr är det så. Jag må låta hård mot dig, men jag är egentligen för Norrlandshockeyn. Jag älskar vår rivalitet, jag älskar att vi utmanar pengapungarna söderut trots mindre förutsättningar. Även om jag avskyr vissa lag i stunden, så hejar jag på Norrlandshockeyn. Men Lövens identitet med Känttä är jag så jävla anti så det finns inte. Och det äcklar mig hur vidriga ni Lövenfans blivit med den? Ni köper allt han gör bara för att det gett er några finaler ni torskat helt rättvist. Ni har liksom 13 importer i år va, varav 8st amerikaner? Så länge ni beter er som skräp och går ner på knä framför Känttä med denna taktik, kommer jag alltid hålla er lägst respektabel av alla norrlandsklubbar.
Kommentera


Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
puffe2: Jaja låt gååååå då.

Hahahahaha, ja en sådan kan jag vara med och bidra till. :D
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
Klåparna: Har man haft namn som Lill-Strimma så ska man givetvis hedras. Wifsta har fostrat många dom.

Men, vi kan börja här då, har en liggandes hemma, skickar gärna den utan fraktkostnad till Medelpad
Uppladdat:

450x300-timraskold.jpgtimraskold.jpg

Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
puffe2: Låter faktiskt som att du kan vara något på spåret där.

Timrå har inget prisskåp nej, jag vetefan om jag unnar dem ett heller.
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
Klåparna: Fadern valde att bo nära Republiken Jämtland, när han kom hem från NHL. Ville jobba på att bygga sitt hus mm. Hemmakär helyllegrabb.

MoDo låg ju närmast till om han ville spela i elitserien, så av 'förklarliga' skäl gick han till HV. Kanske fanns ett inneboende MoDo-hat, vilket sonen ärvt? Bara en teori, men spelar ingen roll. Kul om Timrå får ett lag som kan börja snickra på ett prisskåp
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
empa11: Men ärligt, vad har Jonte för koppling till Sundsvallstrakten egentligen? Ingen förstår mer än han själv.

Jonte hjälpte er upp mot oss när Kevin Poulin höll på att sänka er totalt! Jag kom ihåg när Kevin psykade skiten ur Jonte, tyvärr höll det inte hela vägen pga pojken Dahléns otroliga skills och ni gick vinnande ur striden. Utan Östersundsfostrade Jonte vore ni sämre än MODO idag som sagt. Skellefteå, Modo och Timrå. Givetvis vill ingen av dessa klubbar att det ska gå bra för Löven för då skulle dessa tre klubbar gå om intet. Det förstår alla med lite sans och vett i hjärnan, därav ert enorma fokus på Löven och smutskastningen av Kenttä och hans importvärvningar.
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
Klåparna: Det enda ni kan idag är att skylla på saker (corona, SIF-dopning, för lite amerikaner osv), samt att värva nordamerikaner. Säger mer om Timrå att Jontes hjärta ligger där oavsett vad, än om han varit fostrad där sen knattehockey 🥳

Vi klarade oss kvar utan Jonte, nu ska vi till slutspel med Jonte. Sånt du inte förstår pga det handlar inte om att försvara Känttäs totala nedmontering av Björklövens identitet. Kan vidhålla att ni säkert hade någon form av respektabel existens innan denna sinnessjuka jänkarfetish, men den finns då fan inte nu.
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
puffe2: Vet du förresten vad pojken Dahlén har för kopplingar till Timrå/Sundsvall? Jag förstår det inte.
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
puffe2: Alla är välkomna i Lövenforumet. Detta är INTE Modo, Timrå, Luleå eller Brynäs IF där man blir bannad för minsta lilla, DDR.
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
Klåparna: vill du att utombys ska skriva här? Om ja, sänk tonläget lite. Var en god Löven-ambassadör

Heja Östersund förresten
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
JonteD: Vad fan har du att säga om detta som jag skriver här nedan?????
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
empa11: ÖSTERSUNDSFOSTRADE POJKEN DAHLÉN, pojkens FARSA tog SM-GULD med LÖVEN 1987. Jag förstår inte vad han har för kopplingar till Timrå överhuvudtaget??? Förutom att han joinade er efter han blivit ungdomsfostrad i två år av nämnda HIV71.

Pojken Dahlén borde hem till ÖSTERSUND och hjälpa dessa kvar i HA.
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
empa11: 19/20 så blåste de av serien när vi höll på att köra över Modo och IKO. 20/21 stötte vi på Timrå som hade ett sällan skådat lag och vi fick corona i hela truppen. 21/22 faller vi på målsnöret mot ett SHL och SIF-dopat HIV71. Så är det konstigt att vi inte gått upp på dessa år? NEJ. Vilket annat lag i HA har varit i final tre år i rad? Nej just det..

Panikfylla? Kenttä värvar med pengar som finns och bygger bra lag.

Hur känns det att ni lever på pojken Dahlén? Utan Dahlén vore ni ju sämre än MODO!!!
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
Klåparna: Haha intala dig själv att någon är besatt i ett lag för att man garvar åt er identitetslösa fetisch för Jänkare ❤️

Klassvärvningar? Märkligt att ni inte tagit er upp under alla de åren han suttit och dreglat åt Nordamerika.. Känns det skönt att er enda identitet nu är att desperat panikfylla laget år efter år med legotransatlanter?
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
empa11: Åh fan är han klar? Ryktats några dagar nu men kul det blev klart då. :O Det ska vara en Lövenbesatt Timråit som annonserar detta för mig. Tack!

Kenttäs melodi är klassvärvningar ja!
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
Klåparna: Såg att ni fläkte in en ny *trumvirvel..* NORDAMERIKAN. Känttä will Känttä i guess.
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
kulltorp: Om vi är utkastade vet faktiskt inte du knulltorp men visst är du välkommen att gissa.
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
kulltorp: Troll? Hur kan du kalla mig och Walle för troll bara för att man inte delar samma klubb eller åsikter med modotroll vid namn som Ove, Nucky, JFK eller Timrås motsvarighet som psykfallet JonteD och Empa, Olle, mikemodano, villervalla eller någon annan inom Västernorrlands allmänna hockeysekt "Modo-Timrå AIK IK"? Nej kulltorp, det var ett lågvattenmärke, ni har inte funderat på er otroliga enögdhet? Löven är faktiskt större än de tre fäktande klubbarna 13 mil norr och 11 och 25 mil söder om Umeå Ishall och vi har dessutom poängrekord i NHL som dessa tre saknar.
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
puffe2: Ingen aning, han tog inte avstånd från stölden iaf.
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
Klåparna: Tror inte Widebro stöttar tönt-ultras, men annars håller jag med
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
puffe2: Han hade vetskap, det är bild på han i VK där han uttalar sig om fallet. Ultras är ett töntigt påhitt ja.
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
Icing-Ove: Hahaha, gissar att Klåpis och Wall-e2 är utkastade från deras egna forum faktiskt.
Det finns nättroll överallt.
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
Klåparna: Nu uttalar jag mej som helt oberoende, var 80 mil från händelsen. Men, tror Widebro inte applåderar slikt beteende om han har vetskap.. Tyvärr är din artikel låst, så kan inte se den, men s.k, ultras besudlar väl många föreningar, agendan är kanske inte alltid att stötta egna laget, utan mer att visa hur tuffa man är. Har inget med att stötta sin förening att göra, mer att skämma ut sej och försöka vara lika 'häftiga' som 08:or. Pinsamt, enligt mej.
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
puffe2: Officiell(a) ambassadör(er) är ordet jag söker.

Jo det hände faktiskt i våras, flera modosupportrar var inblandade. Skedde t.om före semifinalserien. www.vk.se/2022-03-30/misstankt-stold-fran-lovenfansen

Johan Widebro tog inte avstånd från detta och jag tror inte Lumberjacks gjorde det heller. Det kändes som om att det var typ "sånt som händer" från Modos håll, inga bra förebilder för ungdomar och barn.
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
Klåparna: Fast, i min värld är man ambassadör när man skriver saker under sin förenings 'färg' . Ungefär som om du knallar in på match i din tröja(eller min) , går du in med en Löven eller föralldel MoDo-tröja på en match och beter dej som ett svin, skämmer du ut din klubb.

Jag har ingen aning om (tror inte Widebro vet det heller) att supportrar snodde nån sak, men det är ju helt fel. Vissa element vill ju kalla sej 'ultras bla bla bla' och tror sej kunna ta sej friheter , trots att det skämmer ut sin förening
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
puffe2: Det låter bra! Jag hoppas att ingen tror på riktigt att anonyma användare på ett internetforum är ambassadörer för klubbarna. Då blir jag rädd! Även om det finns mycket dåligt folk i modo och timrås supporterled som tycker om våld, fula ord och kriminalitet så borde inte klubbarna stå bakom detta, men det var nästan som om modo gjorde det i finalserien mot oss, det var ett jävla gnäll från officiellt modohåll, inte ens klubb vdn tog avstånd när modosupportrar snodde Green Devils banderoll från Lövens hemmaborg. Det var lågt av Modos VD.
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
Klåparna: Kan bara prata för mej själv såklart, men Icke, är en god person(hoppas jag). Kan ev. verifieras av goda personer, t.o.m Lövare :)
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
puffe2: Nej. Är alla modo och timråtroll här ambassadörer för dessa klubbar?
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
Klåparna: I denna tråden består er kultur av dej och en Walle-2. Är ni Lövens ambassadörer?
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
Icing-Ove: Med server menar jag förstås ett internetbaserat forum där folk (förhoppningsvis)sitter ner och skriver med varann. Löven har en kultur och stor supporterskara. Vi finns överallt. Även här!
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
Klåparna: Men ni sitter bara där och pratar Löven med varann? Ibland släpper ni ut någon som ska försöka snacka hockey med andra. Du fick nitlotten i augusti?
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
Icing-Ove: Jag vet inte vars servern står, kanske står i Övik, Östersund eller i en gröngul källare på Teg.
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
Klåparna: I en gröngul källare på Teg? Nu klarnar allt...
Kommentera


Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
Klåparna: Trodde ni skulle vara fler Lövare på det här forumet. Man har ju hört fabler om 3000 bussar till bortamatcherna.
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
Clay.2: Ja, det har blivit så nu i Sverige tyvärr. Man får passa sig när man går runt med dammsugare och mazariner i fickorna.
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
Klåparna: köp två om någon dyker upp med pistol å vill ha en som händer ofta nu när man har godsaker som intresserar eljest killar med pistol .
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
Clay.2: Då förstår jag. Dmmsugare är som du säger alltid goda, otroligt goda bakelser, jag tror jag måste köpa hem några stycken snart.
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
Clay.2: bannad nej ..
det var en ben tackling en jäkligt hård å sedan sa jag att det inte var det .. å då gick jag sitta i skamvrån för alla domare tyckte det ”haha en del skall inte vara domare i högsta serien .
En Dammsugare är alltid god till kaffe .
Kommentera

2369004 · »