Leksands IF

26601 inlägg · 1365 ämnen

Forum

« · 2199645 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly season
Jalapeno: men hur tänkte du nu? Han var ju inte delgiven misstanke? Ska klubben pausa en av lagets viktigaste spelare i klubbens viktigaste match pga rykten?
Kommentera

Sv: Silly season
Zappaholic: Jag skyller väldigt mycket av denna soppa på GD, hur i hela friden kan de namnge en spelare innan den ens är delgiven misstanke? Fullständigt horribelt då det är sekretess i utredningen att hänga ut Berglund på detta vis, har det ens hänt förut? Är det förenligt med god pressetik?
Brynäs lär i det läget ha frågat Berglund om han anser sig ha begått ett lagbrott och när han då svarar nej så kan ju inte Brynäs stänga av honom.
Kommentera

Sv: Silly season
Zappaholic: "En arbetsgivare har ingen laglig rätt att stänga av en anställd bara för det upprättats en polisanmälan." Jag vet inte om du vet detta men i hockey så har en klubb all rätt i världen att inte spela en spelare. Klubben väljer varje match vilka som spelar och inte.

Sen handlar det inte om vad som är lagligt rätt utan moraliskt rätt. Det var väl därför folk var upprörda med Leksand och BH förra sommaren. Ingen begick brott men betedde det sig moraliskt rätt är en annan fråga.
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Det är väl ingen som sagt att han ska spela om han är delgiven misstanke! Men då blir han ju per automatik häktad.

Han var ju inte delgiven misstanke. Det verkar vara klurigt att fatta!

Jag menar inget. Jag redogör för fakta.
Kommentera

Sv: Silly season
Zappaholic:

Jag ber om ursäkt igen och förstår hur du menar

Ha en fin lördag
Kommentera

Sv: Silly season
Zappaholic:

Jag förstår dig men det skall ändå inte stå häktad

Klart som fan man inte kan spela match från häktet

Det jag menade är att om en spelare delgivits misstanke om brott så skall såklart klubben inte låta honom spela

Det är väl rätt?

Det hade jag tyckt även om det var en leksing

Ibland blir allt bara så fel i min värld när jag skall förklara

Jag ber återigen om ursäkt om du / nu vill ta emot den
Kommentera

Sv: Silly season
snushane:

Jag håller med dig helt

Att försvara sin klubb är ju faktiskt det man skall göra i ett sådant här läge

Sedan är ju det som Berglund gjort såklart riktigt vidrigt ” om han nu är skyldig ”
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Det ska inte stå misstänkt heller. Han var inte delgiven någon misstanke. Varför ska en arbetsgivare stänga av en anställd som inte är delgivning misstanke? Det är helt absurt.

En förundersökning var inledd men den är ju inte enkom till för att bevisa någons skuld, utan även att avskriva skuld. Då det råder sekretess har arbetsgivaren ingen som helst insyn i FUP:en.

Att det ska vara så jävla svårt att begripa.
Kommentera

Sv: Silly season
Peja

Det skulle såklart stå misstänkt istället för häktad

Fick hjärnsläpp

Du känner ju mig och vet att jag inte provocerar

Menade såklart ” är man misstänkt skall man inte spela ”

Nu tänker jag som sagt efter en extra gång innan jag skriver igen 😂😂😂
Kommentera

Sv: Silly season
Peja:

Oj så fel det blev av mig

Skall tänka till en extra gång innan jag skriver igen

Ber om ursäkt

Är inte mer än människa att jag kan be om ursäkt

Klantigt som fan av mig

Förlåt förlåt

Skall tänka mig för en extra gång nästa gång

” skämskudde ” 🥲
Kommentera

Sv: Silly season
snushane: Skönt med en sansad kommentar från en Timråit vilket visar på att inte alla följer drevet här.
Det jag skulle vilje se från Brynäs just nu (eller för länge sedan) är att Campese går ut och står upp för sitt agerande. Brynäs har agerat formellt korrekt och måste våga stå upp för det och även givetvis fördöma våld mot kvinnor osv. det finns ingen motsättning där.
Med ett starkt ledarskap och effektiv kommunikation så skulle drevet ha motats vid grind.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: Du förstår inte vad rättssäkerhet är. Det hade upprättats en polisanmälan. FU utreder då om det är utredningsbart eller inte. Det råder sträng sekretess så när Brynäs spelade honom var han inte misstänkt för någonting. En arbetsgivare har ingen laglig rätt att stänga av en anställd bara för det upprättats en polisanmälan. Hur skulle det se ut om det gick till så i samhället?

Kul att du snackar om integritet och pajasförening. Det kom ju verkligen från rätt ställe.

Jag vet precis vad jag pratar om. Jag har jobbat som polis i över tjugo år, jag har upprättat en del polisanmälningar genom ären. Många galna anmälningar. Ska en anställd stängas av från jobbet för att tant Agda påstår att den anställde samt fyra aliens paralyserat henne i hennes lägenhet och druckit hennes vin och slagit hennes katt?

Ja om du får bestämma tydligen.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: problemet är inte Brynäsarna själva, det är väl klart dom försvarar sin egen förening. Särskilt efter deras nyligen överlevnad, dom behöver inte mer skit just nu. Mänskligt att reagera så. Sen vad som hänt utanför klubben Brynäs är en annan historia, ett problem som jag tror Brynäs har är den här Campese eller vad han heter. Det finns ingen här som kan exakt tala om vad som hänt mellan P.B och den här kvinnan. Jag blir överjävligt förbannad över folk som dömer en annan innan bevis lagts fram.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: Mitt enda inlägg.
Brynäsarna visste inte vad han var MISSTÄNKT för.
Det framkom senare.

Men måste va skönt för er att det finns andra lag nu som hamnar i trubbel.
Så är ni inte ensamma menar jag....
Kommentera

Sv: Silly season
Axle San: Så du kan inte tänka efter i en minut hur det kan komma sig alla förrutom brynäsare verkar tycka att Brynäs gjort bort sig.

Tror du bara att alla andra är osmarta eller kan det va så att alla brynäsare är blinda för vad som ha hänt för att kunna ignorera att klubben dom älskar gjort bort sig?
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: Jag skiter i resten av Hockeysverige faktisk och Leksand i synnerhet.
Jag blev bara riktigt sugen att gå in hit och kolla vad snillet Mattias74 skrivit och det var ju riktigt kul!
Kommentera

Sv: Silly season
Axle San: "Oskyldig tills motsatsen bevisats" Eller.... så tar man inte risken att man spelar en våldtäktsman när det är en match kvar på säsongen.

Varför måste man vara oskyldig eller skyldig? I mina ögon är han varken eller innan han fått sin dom. Men även om han blir dömd som oskyldig så kommer ändå Brynäs vara pajasar som spelade en potentiell våldtäktsman.

Kan du förklara varför hela hockeysverige tycker att Brynäs och deras försvarande supporters är pajasar? Du kan få en ledtråd det är för att resterande hockeysverige inte är enögda Brynäs supporters och då fattar man att Brynäs skämt ut sig något brutalt.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: Herregud, såklart att vi vill se Berglund i laget, inget snack.
Oskyldig tills motsatsen bevisats och skulle han vara skyldig så är läget annat och då får vi omvärdera.
Så jobbar vi i vår förening, vi litar på vårt rättssystem.
Kommentera

Sv: Silly season
Zappaholic: Hur fan kan du vilja se någon misstänkt för misshandel och våldtäkt representera din klubb? Har ni ingen integritet? Är Brynäs en så stor luffar förening att deras supportrar inte verkar bry sig att man har potentiella våldtäktsmän i laget? Riktig pajasförening....
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Nu har du dyngt i det vit-blå skåpet.
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Detta är skött exakt så som en arbetsgivare ska sköta en polisanmälan. Du och dina timråallierade förstår inte det svenska rättssystemet, det är väldigt tydligt.

Kan du förtydliga lite kring hur en häktad ishockeyspelare spelar matcher?

Det här var okunnigt skrivet. Du borde skämmas ögonen ur dig själv när du postar sån här skit.

Trams!!
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: 😹😹😹😹😹😹😹😹😹
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: "Är man häktad för sannolika skäl skall man inte få spela matcher ” ganska logiskt ”"

Berglund var inte häktad på sannolika skäl när han spelade match för Brynäs. Tror du att han spelade matchen från häktet eller?
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74:
Jag är kluven, dels rättsliga principer anklagad ej dömd, skall hockeyn straffa hårdare än samhället, blir kvinnans situation bättre av att Berglund stängs av. Samtidigt är man i en priviligerad position som hockeyspelare så det kanske medföljer ett större ansvar då.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:

Tänkte på en sak ang Berglund historian

Postat hår istället då Brynäs gästbok är invaderade av Timrå supporters som tycker samma sak som jag.

Är man häktad för sannolika skäl skall man inte få spela matcher ” ganska logiskt ”

Detta är så illa skött av Brynäs

Skulle detta gälla en Leksing skulle jag skämmas ögonen ur mig

Läser man på diverse Brynäs hockeyforum så är såklart Leifby okunnig kan inget

Ponera om det varit en spelare i ett annat lag?

Hur hade tongångarna gått i Brynäs då?

Brynäs borde såklart inte låta Berglund spela

Sunt förnuft
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: Jag tror ni kommer få något bra när man ser vilka spår eran sportchef verkar gå efter, så jag tror det kommer landa rätt med eran nästa målvakt.

men sen hoppas man på att Brage får det att lossna i år med för er, så att han får lite självförtroende samt att tränarstaben kommer tro mer på honom
Kommentera

Sv: Silly season
Nooky: "sen tror jag ni kommer bli rätt nöjda med vilken målvakt ni kommer få in." Vet du nånting som inte jag vet eller antar du bara att det blir bra? I vilket fall så hoppas jag du har rätt :)
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: Jodu jag gillar honom med, han verkar vara en stört skön snubbe och kul att det verkligen fick lossna för honom i år.

sen tror jag ni kommer bli rätt nöjda med vilken målvakt ni kommer få in.
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Bästa Juvonen =) Jag har alltid gillat honom(även när prestationen inte var där) och jag hoppas verkligen vi kommer få se honom i leksands tröjan igen.
Kommentera


Sv: Silly season
mattias - 74: Håller med. Jag gillar också att han bara fick ett år så man kan utvärdera igen efter nästa säsong om han klarar ett år till. Sen tror jag han är väldigt prisvärd spelare vilket vi behöver om vi ska värva in nya importer/stjärnor.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:

Bra att man förlänger med Mattias

Hade det varit inför förra säsongen hade jag blivit orolig men han har visat denna säsongen att han håller på denna nivån

Bra med en ”’pappa ” i laget som jag skrev förut
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:
Veckan kanske?
Kommentera

Sv: Silly season
Linus Hultström har precis släppt från sitt kontrakt som skulle stäcka sig över nästa säsong också. Det vore en super värvning om man kunde få in honom då vi är i stor brist på offensiva backar.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:

Vilka trevliga nyheter
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Nya kontrakt för Rosen och Kandergård.

Kandergård 1 säsong (21/22)
Rosen 2 säsonger (22/23)

Inte så förvånande båda är grymma talanger som troligen kommer vara ordinarie nästa säsong.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:

Ja han är riktigt bra men går Timrå upp så väljer han såklart dom.
Kommentera

Sv: Silly season
En grym ersättare till Hrivik förrutsatt att Timrå inte går upp och som kasnke vänder hem.

www.eliteprospects.com/player/6016/anton-lander
Kommentera


Sv: Silly season
mattias - 74: Jadu det känns som att det finns 1000 olika spelare som kan bli ersättare till Hrivik och Cehlarik men mina favoriter är såklart De la Rose och/eller Raffl. Men nånting säger mig att det blir nya importer från KHL eller AHL.
Kommentera

Sv: Silly season
Nooky: Känns som vem som helst av dom kan vinna jämfört med "årets målvakt" kategorin där allt annat än Fasth är en skandal.
Kommentera

Sv: Silly season
Nooky: Det Sam gör med växjö år efter år är också imponerande. Äckligt disciplinerat lag.
Kommentera

Sv: Silly season
Nooky:

Jag är lite inne på samma som dig

Jag borde såklart säga Hellkvist eftersom jag är leksing men ingen kan ta ifrån abbot det han gjort med Rögle

Spelare som zaar bristedt ryfors mfl har blivit riktigt bra under hans ledning
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: Om Rögle vinner SM-Guld bör ju Abbot ligga väldigt bra till för priset. Leksand ”plump” i år är ju 0-4 utträdet ur slutspelet...
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: Väldigt svårt val där. Min röst kommer gå till Cam iaf.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:

Tjomme kommer satsa hårt även nästa säsong

Vore ju intressant och veta vilka spets spelare han snackar om

Skulle tippa på att delarose är en av dom.

Vad tror du?
Kommentera

Sv: Silly season
BH nominerad till årets tränare :) Om någon förtjänar att vinna så är det han.

Han tog ett lag som var tippade för kval och slutade topp 3. Vet inte om det gjorts förrut.
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Sebastian Wännström klar för KHL. Han gjorde dunder succe i Finland förra året med (33+13) så man kan inte undvika att undra hur det hade gått om vi hade haft kvar honom detta året. Vi hade ju faktiskt kontrakt över denna säsong också men valde att släppa honom. Man får väl klassa det som en av Tjommes få tabbar sen han kom till Leksand.
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Axelsson är kanon.
Med lite övertalningsförmåga från Tjommen, för han är ju ändå Djurgårdare ifrån barnsben, kanske Dicken skriver på.
Men Dick lär nog vilja ha minst 200.000 kr i månaden, för det vet han definitivt att han är värd.
Det är egentligen bara för Tjommen att hoppas och be, att Dicken accepterar ett bud ungefär i den regionen.
För pengar behöver ju Tjommen som vi ju alla numera är tämligen införstådda med, inte direkt bekymra sig över.
Degen väntar bara på att få bli investerad, så är det bara.
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Nej jag har alltid gillat honom och han är inte en dålig spelare heller. Frågan är om vi har plats eller vem han skulle ersätta.
Kommentera

« · 2199645 · »