Leksands IF

26601 inlägg · 1365 ämnen

Säsongen 2020-2021

« · 2120432 · » Till forumet


Sv: Säsongen 2020-2021
Axle San: Fair enough! Skulle inte beskriva mitt förhållande till Brynäs så starkt negativt även fast jag var med på sjuttiotalet som åskådare. Kanske lite avtrubbad pga ålder samt att jag bott en kortare tag i Gävle. Men ju mer rabiata motståndarlagens fans är ju mer olycka önskar jag motståndarlaget (i detta fall Brynäs).
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Signature: Det finns förstås en anledning till att jag inte är moderator, det går ju inte att ha någon så fylld med hat riktat mot ett specifikt lag på en sådan position, det skulle som du hintade om sluta illa.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Axle San: Roligt skrivet även fast slutorden har en prägel av Nazityskland.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
puffe: Moderatorerna är lite som diciplinnämnden i hockey, ibland känns det som ett lotteri men å andra sidan så bryter man inte mot reglerna så blir man inte avstängd alls.
Vad som uppfattas som provocerande är ganska olika från person till person.
Var jag till exempel moderator så skulle jag stänga av varenda leksingar direkt på grund av att de är just leksingar.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
puffe: Har skrivit typ 5 meddelanden där idag så inte en så lång läsning.

Det enda som kan tolkas som en gnutta provocerande var

1. Jag sa att en Brynäs polare sagt att andren är kass (det var han inte idag)

2. Sa att man borde spelat Brage mot ett "bottenlag" vilket är sant med tanke på att dem snittar 1p per match.

Avgör själv om jag förtjänar ban. Det är bara 24 timmar men ändå.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: Jag bryr mej inte så mycket om Brynäs-forum, men tror du provocerar , omedvetet eller ej . Moderatorn är alltså en fjolla? Brynäs har en bra moderator, men ska läsa efter J-VM-matchen. Du kanske är oskyldig
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
puffe: kolla vad jag skrev idag på Brynäs forumet. Vad var det som var hets och provocerande? Så jo den som banna mig är en fjolla.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: bara att skriva fjolla gör dej lite tveksam. Du är allt lite provocerande va?
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Har inte hört nått av dig efter matchen... Vad är din analys?
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Axle San: Desamma =)
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: De brukar till och med banna mig i brynäsforumet så att gräva i det där är meningslöst. Skål och ha en fin kväll!
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Axle San: Absolut aldrig varit så spänd den här säsongen som jag va på slutet.

Kan du kolla min post historik på Brynäs forumet och förklara vilken fjolla som bannade mig för provocerande.... Finns riktiga snöflingor därute men det är det jag gillar med såna som dig som både kan ta och ge kommentarer ;)
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: Så är det säkert men kul match oavsett.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Axle San: Tack och grattis till en pinne. Hade dommarn tagit era solklara i tredje så hade ni haft noll.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: Grattis till extrapinnen men hade domaren tagit för huvudtacklingen i första då hade ni nog kammat noll.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Grått nytt år !🤣
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Grattis till vinsten idag.
Så lätt får ni inte på lördag kan jag lova ;-)
Men till dess gott nytt år!
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Håller med om allt du skriver.

Jag skulle ha skrivit att kul för Brage att han får känna att han kan spela på SHL (på en bra dag) nivå. Aldrig bra med en målvakt med dåligt självförtroende. Den enda som behöver tro på det är han.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

Idag var han riktigt bra men tycker ändå att kritiken är befogad mot honom

I långa loppet håller han inte i SHL.

Har fortfarande svårt att förstå förlängningen med honom

August berg var riktigt bra idag
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Sjuk upphämtning idag och kul för Brage att han får visa att han duger som SHL målvakt.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: God fortsättning
Javisst är dom bra!
Vi fick bara med oss två pinnar sist när vi mötte dem på bortais

Men ni har mycket tid på er att vända denna batalj
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

Man förstår varför Rögle leder serien

Dom är riktigt bra
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Charliejfz: Allt kan hända efter ett uppehåll. Första gången på länge Leksand har nästan full trupp.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: Idag ska vi ta tre poäng 😊
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: Ni hade åkt ut, det var det jag menade. Skrev aldrig att vi skulle gått upp.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
hockey_21: Haha inbilla dig det du. Ni var inte ens klara för kval xD I slutndan vet ingen hur det hade slutat. Det finns typ 8 olika lag som hade chansen att gå upp.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: Att ni är i shl ska ni tacka en fladdermusätande kines för...
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Min julklapp till alla leksingar där ute är detta magiska minne =)

Sjukt ändå att denna match sköt Modo ner i en botten dom 5 år senare inte visar några tecken på att ta sig ur.

Man hade velat att det var denna SHL plats vi spela på idag och att vi inte åkte ner två år så att denna magiska säsongen gick till spillo. Aja man får väl vara nöjd att man är i SHL överhuvudtaget.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Happy Holidays tjuvar och banditer! ;-)
Kommentera


Sv: Säsongen 2020-2021
Patrik Karlkvist om Björn Hellkvist :
"27-åringen bekräftar däremot att han efter förra säsongen, vid upprepade gånger, haft en kontakt med sin tidigare tränare Björn Hellkvist.

– Ja, vi hörs då och då. Han har hjälpt mig oerhört mycket och är en duktig tränare. Det är en naturlig koppling eftersom vi har en historia med varandra.

Har han ställt frågan om du vill komma till Leksand?

– Nej, inte alls. Vi har pratat om andra saker. Som livet och olika detaljer inom ishockeyn. Han kollade läget när jag lämnade Finland till exempel."

Låter inte som den egoistiska demonen som modoiter vill få han att verka som.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Mike.F: oja riktigt kul att kolla nu.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: Leksand är 💪 nu!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Och kul att Leksand får utdelning på det fina bortaspelet vi har haft det 3 senaste.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

Kul att rosen får visa hur bra han faktiskt är
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Carter Ashton är officiell för resten av 20/21 säsongen.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Ritola tillbaks och tränar med laget enligt DT
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: Hellkvist hade en sejour i rbk men fick lämna. Tror han var tränare i Rödhökarna också. Anders Masken och Anders Eldebrink funkade knappt i två säsonger (kvalserien) innan Cam tog över i Rbk. Sedan kom vi till åttondel säsongen efter och sedan blev vi trea förra säsongen. Nu ligger vi ju topp 6. Så vill nog nominera Cam till bästa tränare och även Örebros Niklas Eriksson och givetvis Bulan. Men helt klart har Björn fått fart på Modo och leksand så visst är han en bra tränare men det är många om budet.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

Visst är det så
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: angående att Hellkvist är sveriges bästa tränare så kan man ju definitivt göra argument för det då han gjorde underverk i både Modo och Leksand så nånting gör han som andra tränare inte kan.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

Han spelar nog förmodligen kvar men man vet ju inte

Kontrakt kan ju brytas men då blir det dyrt för den klubben som vill ha honom
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Oja grym lagprestation.

Vart tror du Lang kommer gå nästa säsong? Han har fortfarande kontrakt till 22/23 så isåfall skulle det va NHL eller KHL vilket jag tvekar stort på pågrund av att hans storlek.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

starkt att vinna idag

Bra match av Lang, jävlar vilken skridskoåkning killen har

Tror han är förlorad nästa säsong

För övrigt är det kul och se en del modoiter grina fortfarande för att leksand har Sveriges bästa tränare :)
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Snor billig utvisning som blir 1-0 Leksand. Det är bara tacka och ta emot.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Skrev på fel forum,ha det gott leksingar!
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: Det är som vanligt fett roligt att vara Brynäsare också även om vi startat trögt.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Alisandali: Om hrivik visat mig nåt så är det att en toppforward inte behöver göra mål. Detdär med lönen kan du ha rätt i dock.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: Svaret på den frågan är nog ganska enkel , lönen är betydligt högre i Tyskland , även i dessa Corona tider .
Sen om man ska vara helt ärlig så gjorde han faktiskt bara sju mål både hos oss och i Mora , så någon riktigt toppforward är han inte i mitt öga , fast visst skulle han fungera i AS , men då är lönen för låg .
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Spencer Abbott ryktas till tyskland. Min fråga till den som vill svara är varför han inte spelar på högre nivå. Han har bevisat flertal säsonger (Frölunda, Leksand Mora) att han kan va en topp spelare i SHL. Vi säger att han av andra anledningar inte vill värvas av ett SHL lag varför hugger då inte Modo, Timrå, Björklöven eller annat allsvenskt lag då han hade varit bästa spelaren i ligan.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Fyfan vad roligt det är att va leksing just nu. Vi både spelar bra och får resultat på det bra spelet. fortsätter dethär säsongen ut har vi chans att göra skada mot storlagen i ett slutspel men för nuläget är jag nöjd så länge vi slipper kval.
Kommentera

« · 2120432 · »