Leksands IF

26638 inlägg · 1367 ämnen

Silly season

« · 2199569 · » Till forumet


Sv: Silly season
Zappaholic: Hur fan kan du vilja se någon misstänkt för misshandel och våldtäkt representera din klubb? Har ni ingen integritet? Är Brynäs en så stor luffar förening att deras supportrar inte verkar bry sig att man har potentiella våldtäktsmän i laget? Riktig pajasförening....
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Nu har du dyngt i det vit-blå skåpet.
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Detta är skött exakt så som en arbetsgivare ska sköta en polisanmälan. Du och dina timråallierade förstår inte det svenska rättssystemet, det är väldigt tydligt.

Kan du förtydliga lite kring hur en häktad ishockeyspelare spelar matcher?

Det här var okunnigt skrivet. Du borde skämmas ögonen ur dig själv när du postar sån här skit.

Trams!!
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: 😹😹😹😹😹😹😹😹😹
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: "Är man häktad för sannolika skäl skall man inte få spela matcher ” ganska logiskt ”"

Berglund var inte häktad på sannolika skäl när han spelade match för Brynäs. Tror du att han spelade matchen från häktet eller?
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74:
Jag är kluven, dels rättsliga principer anklagad ej dömd, skall hockeyn straffa hårdare än samhället, blir kvinnans situation bättre av att Berglund stängs av. Samtidigt är man i en priviligerad position som hockeyspelare så det kanske medföljer ett större ansvar då.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:

Tänkte på en sak ang Berglund historian

Postat hår istället då Brynäs gästbok är invaderade av Timrå supporters som tycker samma sak som jag.

Är man häktad för sannolika skäl skall man inte få spela matcher ” ganska logiskt ”

Detta är så illa skött av Brynäs

Skulle detta gälla en Leksing skulle jag skämmas ögonen ur mig

Läser man på diverse Brynäs hockeyforum så är såklart Leifby okunnig kan inget

Ponera om det varit en spelare i ett annat lag?

Hur hade tongångarna gått i Brynäs då?

Brynäs borde såklart inte låta Berglund spela

Sunt förnuft
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: Jag tror ni kommer få något bra när man ser vilka spår eran sportchef verkar gå efter, så jag tror det kommer landa rätt med eran nästa målvakt.

men sen hoppas man på att Brage får det att lossna i år med för er, så att han får lite självförtroende samt att tränarstaben kommer tro mer på honom
Kommentera

Sv: Silly season
Nooky: "sen tror jag ni kommer bli rätt nöjda med vilken målvakt ni kommer få in." Vet du nånting som inte jag vet eller antar du bara att det blir bra? I vilket fall så hoppas jag du har rätt :)
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: Jodu jag gillar honom med, han verkar vara en stört skön snubbe och kul att det verkligen fick lossna för honom i år.

sen tror jag ni kommer bli rätt nöjda med vilken målvakt ni kommer få in.
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Bästa Juvonen =) Jag har alltid gillat honom(även när prestationen inte var där) och jag hoppas verkligen vi kommer få se honom i leksands tröjan igen.
Kommentera


Sv: Silly season
mattias - 74: Håller med. Jag gillar också att han bara fick ett år så man kan utvärdera igen efter nästa säsong om han klarar ett år till. Sen tror jag han är väldigt prisvärd spelare vilket vi behöver om vi ska värva in nya importer/stjärnor.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:

Bra att man förlänger med Mattias

Hade det varit inför förra säsongen hade jag blivit orolig men han har visat denna säsongen att han håller på denna nivån

Bra med en ”’pappa ” i laget som jag skrev förut
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:
Veckan kanske?
Kommentera

Sv: Silly season
Linus Hultström har precis släppt från sitt kontrakt som skulle stäcka sig över nästa säsong också. Det vore en super värvning om man kunde få in honom då vi är i stor brist på offensiva backar.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:

Vilka trevliga nyheter
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Nya kontrakt för Rosen och Kandergård.

Kandergård 1 säsong (21/22)
Rosen 2 säsonger (22/23)

Inte så förvånande båda är grymma talanger som troligen kommer vara ordinarie nästa säsong.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:

Ja han är riktigt bra men går Timrå upp så väljer han såklart dom.
Kommentera

Sv: Silly season
En grym ersättare till Hrivik förrutsatt att Timrå inte går upp och som kasnke vänder hem.

www.eliteprospects.com/player/6016/anton-lander
Kommentera


Sv: Silly season
mattias - 74: Jadu det känns som att det finns 1000 olika spelare som kan bli ersättare till Hrivik och Cehlarik men mina favoriter är såklart De la Rose och/eller Raffl. Men nånting säger mig att det blir nya importer från KHL eller AHL.
Kommentera

Sv: Silly season
Nooky: Känns som vem som helst av dom kan vinna jämfört med "årets målvakt" kategorin där allt annat än Fasth är en skandal.
Kommentera

Sv: Silly season
Nooky: Det Sam gör med växjö år efter år är också imponerande. Äckligt disciplinerat lag.
Kommentera

Sv: Silly season
Nooky:

Jag är lite inne på samma som dig

Jag borde såklart säga Hellkvist eftersom jag är leksing men ingen kan ta ifrån abbot det han gjort med Rögle

Spelare som zaar bristedt ryfors mfl har blivit riktigt bra under hans ledning
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: Om Rögle vinner SM-Guld bör ju Abbot ligga väldigt bra till för priset. Leksand ”plump” i år är ju 0-4 utträdet ur slutspelet...
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: Väldigt svårt val där. Min röst kommer gå till Cam iaf.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:

Tjomme kommer satsa hårt även nästa säsong

Vore ju intressant och veta vilka spets spelare han snackar om

Skulle tippa på att delarose är en av dom.

Vad tror du?
Kommentera

Sv: Silly season
BH nominerad till årets tränare :) Om någon förtjänar att vinna så är det han.

Han tog ett lag som var tippade för kval och slutade topp 3. Vet inte om det gjorts förrut.
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Sebastian Wännström klar för KHL. Han gjorde dunder succe i Finland förra året med (33+13) så man kan inte undvika att undra hur det hade gått om vi hade haft kvar honom detta året. Vi hade ju faktiskt kontrakt över denna säsong också men valde att släppa honom. Man får väl klassa det som en av Tjommes få tabbar sen han kom till Leksand.
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Axelsson är kanon.
Med lite övertalningsförmåga från Tjommen, för han är ju ändå Djurgårdare ifrån barnsben, kanske Dicken skriver på.
Men Dick lär nog vilja ha minst 200.000 kr i månaden, för det vet han definitivt att han är värd.
Det är egentligen bara för Tjommen att hoppas och be, att Dicken accepterar ett bud ungefär i den regionen.
För pengar behöver ju Tjommen som vi ju alla numera är tämligen införstådda med, inte direkt bekymra sig över.
Degen väntar bara på att få bli investerad, så är det bara.
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Nej jag har alltid gillat honom och han är inte en dålig spelare heller. Frågan är om vi har plats eller vem han skulle ersätta.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:

Är det bara jag som vill se Axelsson i Leksand?
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Väldigt bra artikel :)
Kommentera

Sv: Silly season Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:

Nu är det officiellt med Max
Kommentera

Sv: Silly season
Enligt mig så har dagens nyheter har varit ganska positiva. Att Hrivik, Cehlarik och Juvonen lämnar är såklart synd men det kunde vem som helst lista ut skulle hända. Den saken som jag dock tycker sänder positiva saker från förening är att man väljer att bryta med Gunnarsson och Paajanen som inte på något sätt har haft en dålig säsong men inte heller gjort det mer än ok. Jag tolkar det som att man inte nöjer sig med att vara mittenlag utan vill plocka in ännu bättre spelare för att komma ännu högre.

Med alla nyheter idag så ser laget ut såhär:

Målvakter
M1: Ny
M2: Axel Brage

Förstafemman
B1: Matt Caito
B2: Calle Själin

F1: Carter Camper
F2: Ny
F3: Ny

Andrafemman
B3: Jonas Ahnelöv
B4: Ny

F4: Ashton Carter
F5: Patrik Zackrisson
F6: Max Veronneau

Tredjefemman
B5: Jonas Fransson
B6: Patrik Norén

F7: Oskar Lang
F8: Nils Åman/Ny
F9: Emil Heineman

Fjärdekedjan:
F10: Fredrik Forsberg
F11: Jon Knuts
F12: Martin Karlsson

Extra
F13: Isak Rosén
B7: August Berg
B8: Alexander Lundqvist

Inget besked på förlängning:
Jesper Kandergård (Kommer troligen få förlängt men kanske blir utlånad till HA)
Mattias Ritola (Kommer troligen få förlängt. Grym bredd och billig om skaderfri)
Mirco Müller (Förvånande att han inte blev bekräftad att lämna idag men tror ändå han blir för dyr för SHL. Absolut toppback om han mot förmodan blir kvar)

Asså frågar enligt mig så har vi en grym stomme med spelarna vi har på kontrakt. Så länge vi får in spelare som är i närheten på lika bra som Hrivik, Cehlarik och Juvonen så kommer inte jag oroa mig för kval innan säsongen.
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74:

8 spelare lämnar leksand
Kommentera

Sv: Silly season
Och nu klart med Veronneau :) Klassvärvning men jag hoppas ändå det är en trkulja ersättare och inte Cehlarik. Vi ska ju ha plats för De la Rose och Raffl också ;)
Kommentera

Sv: Silly season
8 Spelare lämnar...
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:
Tici taca med Camper....passar in den i mål
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: om Kinvall blir kvar i SHL väljer han Brynäs. Han har pratat väldigt gott om Brynäs även under sin tid i HV, och han är Brynäsare sen barnsben.

Det vore lite som att Brynäs värvade Lang. Kommer liksom inte hände att spelare med det hjärtat går till värsta rivalen om båda lagen spelar i samma serie.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Ja han var på vår radar redan när vi gick upp för två säsonger sen. Absolut inte en dålig värvning men det vi behöver för att ersätta cehlarik är en målgörare och det har inte Bergström varit dom senaste åren i SHL.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:
Alexander Bergström tänker jag iaf är på er tapet, han och Hellkvist har en historia dessutom.
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Martinsson är påväg till KHL men Kinnvall och Wedin hoppas jag på.
Kommentera

Sv: Silly season
Nooky:

Helt klart
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: jo men med tanke på hur han har spelat i år så får man ändå hålla med om att han är lite för bra för ligan och borde få testa sina vingar , men lär nog vara säkert välkommen tillbaka till leksand


men man får inte glömma bort ni har ju Ashton och Camper kvar och där får ni en trygghet i en första kedja direkt, sen om det stämmer med Max så har ni ju en väldigt intressant första lina där igen
Kommentera

Sv: Silly season
Nooky:

Jo det har varit på tal länge att han skall lämna tyvärr. man får vara glad över att ha haft en sådan klasspelare i sitt lag men Novogorod tillhör inte toppskiktet KHL men det är såklart det är pengarna som styr även här.

Kommer bli roligt och se vad man ersätter honom med. Finns ju väldigt mycket bra spelare där ute, gäller bara att scouta rätt
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: kanske har läst detta men

hockeynews.se/articles/19757/ det är om Hrivik
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: heh jo men dom är verkligen duktiga backar i mitt tycke, tycker dom kan stanna i SHL ett tag till och spelar ingen roll i vilket lag i min mening, dom är verkligen duktiga

fast jäklar vad det tog på en när man såg Lundh och Kinnvall.. samt väldigt starkt gjort av lundh att stå o sändningen med
Kommentera

« · 2199569 · »