Leksands IF

26601 inlägg · 1365 ämnen

Silly season

« · 2221485 · » Till forumet


Sv: Silly season
Ben Thomas klar enligt Expressen :
Kommentera

Sv: Silly season
Charliejfz: Jag håller med. Det är det som är en av dom bästa med SHL. Känns som att inget lag är garanterad någonstans i serien. Det märkte vi förra året med Leksand som 3a och HV som 14e även trots dom var tippade tvärtom inprincip.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: Tror det blir jämnt kring plats 5-8 och att det står mellan SAIK, Öret, Mif, Rbk och Leksand.
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Byt plats på IKO och BIF så har du ungefär exakt samma tabell som jag skulle gjort.
Kommentera

Sv: Silly season
Har knåpat ihop en tabell. Svårt såklart men tror på den såklart ;)



1. Luleå
2 Växjö
3, FBK
4 Frölunda
5 Örebro
6. Leksand
7. Skellefteå
8. Rögle
9 Djurgården
10 Malmö
11. Brynäs
12 LHC
13 Timrå
14 Oskarshamn
Kommentera



Sv: Silly season
mattias - 74: Tror Öret och Mif kan nå topp 6. SAIK tror jag spelar play in.
Kommentera

Sv: Silly season
Spock:

Skulle tro att Ejendal har ett finger med i spelet

Han betalade ju mycket av lönen till slovakerna förra säsongen
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Vars komma alla penningan ifrån?
Kommentera



Sv: Silly season
Knåpade ihop en tabell

Jag satte Leksand som 7a då laget känns svagare såklart än förra säsongen

Får man laget att funka kan det såklart bli en högre placering men detta är nog realistiskt,

Vad tror ni

1. Luleå
2 Växjö
3, FBK
4 Rögle
5 Örebro
6. Skellefteå
7. Leksand
8. Frölunda
9 Djurgården
10 Malmö
11. Brynäs
12 LHC
13 Timrå
14 Oskarshamn
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: Jag tycker nog Leksands betyg från matchen är minst 7.5 om inte 8
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov:

Japp han gjorde även mål.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:
Spelade Kloos?
Kommentera

Sv: Silly season
Ja vad ska man säga om denna matchen då.

1. Förvånad att Leksand spelade så jämt med 9 ordinarie borta.

2. Bedrövligt bp från båda lagen

3. Allmänt dålig defensiv från båda lagen. Såg ut som HA med alla kontringar och pucktapp.

4. Mycket slipa på inför säsong men det ska det vara också så efter första träningsmatchen.

Betyg på Leksand 6.5/10 under förutsättningarna.
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74:

Axel Brage (mv), Johan Fransson (b), Patrik Norén (b), Jonas Ahnelöv (b), Patrik Zackrisson (f), Fredrik Forsberg (f), Jon Knuts (f), Mattias Ritola (f), Carter Camper (f).

9 ordinarie saknas så jag förväntar mig inte stordåd men är taggad ändå
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74:

Då var det dags för Leksands första match ikväll mot djurgården

Spännande och se nyförvärven vad de kan uträtta 😀
Kommentera


Sv: Silly season
www.expressen.se/sport/hockey/shl/kanadensisk-back-pa-vag-till-leksand/
www.eliteprospects.com/player/37180/joe-morrow

Det är alltid svårt att ha en åsikt om en back man aldrig har sett spela men om jag ska tycka nånting så verkar det som en ersättare till Fransson mer än den offensiva backen som vi utryckt oss vara på jakt efter.

Det positiva man kan ta med sig är att man får inte 162 matcher i NHL genom att vara dålig på hockey :)
Kommentera

Sv: Silly season
Mer info om Frallan.
Kommentera

Sv: Silly season
Ajdå inte det man vill se precis innan försäsong men det viktigaste är att Frallan mår bra.

Vet inte vad man tolkar som allvarlig olycka om det är livshotande eller bara ett brutet ben. Det känns som med tidigare skador så är detta kanske slutet på hans hockey karriär.

I vilket fall önskar jag Frallan en snabb återhämtning.
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Kul att många på HS tippar att Rbk går till kvarten 😁
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov:

Klart man hoppas Leksand skall komma högre men laget är såklart försämrat sedan förra säsongen, svårt att ersätta slovakerna såklart.

DIF känns som om de kan komma varsomhelst i tabellen. Brynäs får nog det jobbigt men jag har gärna fel, tror den där målvakten dom värvat kommer bli oerhört viktig, han är bättre än Ersson och vad jag har sett så agerar han med ett otroligt lugn i kassen. Återstår att se om jag får rätt eller inte

Kommer bli en spännande säsong.
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74:
Svårt men tror din 7-8 kommer vara lite högre
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:

Tänkte jag skulle försöka mig på en tabelltippning bara för att det är så kul ;)

1. Luleå
2 Växjö
3, FBK
4 Rögle
5 Örebro
6. Skellefteå
7. Leksand
8. Frölunda
9 Djurgården
10 Malmö
11. Brynäs
12 LHC
13 Timrå
14 Oskarshamn
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Hela laget bra SHL klass eller mycket bra SHL klass :)
Kommentera


Sv: Silly season
Grattis till vår hel gjutna Leksands grabb till att bli vald i första rundan av nattens NHL draft och extra kul för honom att han blev vald tidigare än väntat och gick som 14e (väntad som 20-30e) spelare totalt och 3e svensk.

Nu hoppas vi på att han lyckas säkra ett kontrakt så det blir lite extra pengar i kassan för Leksand för att han sen ska kunna bli utlånad till Leksand ändå :)
Uppladdat:

450x300-leksand-1_1.jpgleksand-1_1.jpg

Kommentera

Sv: Silly season
Charliejfz:

Ja det känns faktiskt riktigt bra på förhand

Nu skall det in en stabil back så är nog lagbygget klart

Såg förresten att Landeskog är ledig ;)
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: riktigt bra spelare till er.
Kommentera


Sv: Silly season
mattias - 74: Haha snabba ryck :)

Sjukt bra värvning!!! Alla vet att det skulle vara svårt att ersätta Hrivik men jag tror att på pappret så är det här det bästa som man kan realistiskt värva som ett SHL.

Med det sagt så måste han prestera på isen och inte i siffror från tidigare säsonger så jag ska inte hylla denna värvningen för mycket innan han hunnit spelat några matcher.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:

Nu är han klar 👍🏻

Bra jobbat igen av Tjomme
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Oj oj han har haft väldigt bra poängskörd under sina 3 år i KHL för någon som tydligen är nära SHL. Skulle detta gå igenom skulle jag bli väldigt glad :)
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:

Leksand nära sin förstacenter
Kommentera

Sv: Silly season
Charliejfz: Det var kanske inte mig du fråga men jag väljer att svara ändå.

Jag tror att målet inom föreningen kommer vara topp 6 men att det kommer sluta med att vi blir 10-7 och det kommer jag isåfall vara nöjd med då jag tror det är viktigare att vi får jobba oss sakta upp till toppen (som Rögle) istället för att studsa upp och ner i tabellen mellan år till år.
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Hur tror du det går för Lif nästa säsong, Jag kan ha fel men tror att fyra, fem lag blir inblandade i platserna som medför antingen kval eller no mans land.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:

Har du hört några namn?

Hörde att Tarasennko ville bli trejdad från St Louis Blues ;)
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Dom stora värvningarna har inte kommit än. Tjomme har varit tydlig från börja att första kedjan inte kommer förräns i augusti då han påstår att det är då dom bästa spelarna brukar göra sig tillgängliga för SHL.

Ta Camper, Hrivik och Cehlarik som exempel, alla var värvade i augusti. Jag antar att det beror på att dom bästa spelarna väntar på bud från NHL men kanske får nöja sig med ett eller två år i Leksand xD

Jag litar på Tjomme och Carnbro att vi får in riktigt bra spelare men det kommer bli svårt att ersätta Cehlarik och speciellt Hrivik. Det har ju även snackats flitigt om en ny spetsback som ska in så det blir också intressant.
Kommentera

Sv: Silly season
Signature:

Truppen ser för närvarande lite tunnare ut än förra säsongen

Tappet av Hrivik och Chelarik blir såklart tungt men jag tror mycket på Max och den nya målvakten

Kanske ingen juvonen men tror ändå på honom
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Är det någon mer än mig som får felmeddelande och inte kan logga in på Lif supperterforum?
Kommentera


Sv: Silly season
mattias - 74:
Kan bli intressant gillar Fredrik S en tänkare.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov:

Ang turbulensen i Brynäs

Dom är sannerligen på väg åt fel håll tror jag.

Att rekrytera Johan Alcen som sportchef känns väldigt chansartat. Iof är det ganska vanligt att klubbar rekryterar spelare till höga poster inom föreningen men frågan är om Alcen är rätt kille? Han får nog rejäl stöttning från de andra i föreningen hoppas jag.

Brynäs måste rekrytera utifrån som de gjorde med tränarna som inte har anknytning till klubben på viktiga poster. Laget ser otroligt svagt ut och att ersätta Ersson blir såklart Alcens första stora utmaning.

Leksand har sysslat med svågerpolitik i så många år inom föreningen att det hade kunnat gått käpprätt åt helvete, säsongerna med Salo samt den senaste är Leksands bästa
Tyvärr fick inte Salo fria händer och göra vad han ville då slutade han. Hoppas Brynäs fixat detta. Iof på något sätt förstår jag de leksingar som vill att Brynäs skall åka ur med tanke på hur många av dom hånat oss i alla år då vi åkt jojo mellan SHL och allsvenskan men jag sållar mig inte till den skaran. Matcherna mot Brynäs är ju dom man vill uppleva som Leksands supporter
Kommentera

Sv: Silly season
Signature:

Söderström överger tränarkarriären och blir expertkommentator
Kommentera

Sv: Silly season
Signature:
Tycker många klubbar klarat sig överraskande bra, kombination av ”soffbiljetter”, extra insatser från sponsor och statliga stöd. Bra jobbat
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: Bra gjort utan att ha synat faktan!
Kommentera

Sv: Silly season
+1,7 miljoner kronor i år får man ändå se som en succe.

Bra jobbat Tjomme, Hedbom och alla andra inblandande. Det finns ingen som gör erat jobb bättre än er :)
Kommentera

« · 2221485 · »