Leksands IF

26638 inlägg · 1367 ämnen

Silly season

« · 2223697 · » Till forumet


Sv: Silly season
Jalapeno: Vart hamnade Rbk på Sannys lista
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:

Läsvärd artikel om Leksands nya målvakt
Kommentera

Sv: Silly season
En 8e plats landar vi på enligt Sanny i år. Även trots jag är lite mer optimist än så så håller jag med om hans geting betyg.

Målvakter 3/5

Backar 3/5 (Jag hoppas och tror att vi kommer få in en till back under säsong)

Forwards 4/5

Tränare 5/5
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: Tycker han släpper lite konstiga returer men det jobbar dom nog bort, för övrigt tycker jag han är het okej och kommer nog höja sig med fler matcher
Kommentera

Sv: Silly season
Det blev en vinst idag med 3-2 men det jag kommer ta med mig är att spelet har börjat falla på plats. Jag började känna igen laget som kom 3a förra året under stora perioder av matchen och jäklar vad bra Ruohomaa var idag. Med det sagt så finns det fortsatt mycket att jobba på (mest allmänt slarv) och jag är fortsatt väldigt skeptisk till vår nya målvakt.
Kommentera

Sv: Silly season
"Leksands schweiziske jättetalang (blott 17 år) kommer lite från sidan men inte ”tokblint”, puckföraren bör förstå att han komma att bli att tacklad, har ett val att göra när han fumlar med pucken, titta ner eller upp, väljer det förstnämnda – och är därmed oförberedd på smällen.

Bichsel jagar inte huvud, driver inte uppåt med armar/axlar, tacklar tungt – men i min värld schyst."


"Så här svarade mig en annan stor profil, KHL-backen Oscar Fantenberg, på Twitter:

"Ej matchstraff. Ingen rörelse uppåt, svart spelare som stirrar puck och kryper ihop och sätter sig själv i dålig situation.""

Analysen dom lägger i artiklen om situationen är perfekt.
Kommentera


Sv: Silly season
Jalapeno: Som sagt, men det finns andra koncept.
Kommentera

Sv: Silly season
KulaShaker: I en perfekt värld så hade vi inte behövt sponsor pengar men i dagens SHL så behöver man det för att kunna konkurrera. Med andra ord så har jag inga problem med reklam om det hjälper vår prestation på isen.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: Jag håller med dig, nya tröjan ger ett mer balanserat intryck.
Sedan skulle det inte göra något om annonserna ovanför klubbmärket försvann.
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Va!! tycker du? Berätta gärna varför du tycker så :)
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:

Snygga även om jag tycker designen på fjolårets vad finare
Kommentera

Sv: Silly season
Här är förra året matchtröja för att kunna jämföra.
Uppladdat:

450x300-troja-2.pngtroja-2.png

Kommentera

Sv: Silly season
Nya matchtröjan är presenterad och det är väl egentligen två ändringar jämfört med förra året.

Den första är att Loggan är uppflyttad och förstorad. Jag måste säga att jag älskar denna ändring och det har verkligen gjort vår redan snygga tröja ännu snyggare.

Den andra är införandet av leksandsbandet som använder på vårat tredjeställ förra året. Jag är ganska neutral till denna ändring då jag även gillade dom randiga sektionerna vi haft tidigare på samma ställe.
Uppladdat:

450x300-troja-1.pngtroja-1.png

Kommentera

Sv: Silly season
Nooky:

Min uppfattning med
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Av det lilla jag sett på försäsongen så tycker jag han lever upp till förväntningar men inte lika bra som Cehlarik var vid samma tid på försäsongen förra året(men det förväntar jag mig inte heller).

Rosen är definitivt redo för en andra eller tredje lina roll i år och kommer nog troligen få det också då jag inte tror det är några nya forwards påväg in (förutom Camper då). Tror Ritola kommer få nöta mycket 13e forward om vi inte får skador.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:
Hur sköter sig Kloos?
Är Rosen redo för a-laget?
Kommentera

Sv: Silly season
Efter mycket om och men så lyckas vi vända 0-2 och 2-3 underläge till 5-3 i öppen kasse.

Spelmässigt är jag väldigt bekymrad då Leksand var långt ifrån tillräckligt bra för att vara redo att spela SHL premiär om ca 2 veckor. Försvaret var ren katastrof emellanåt och det såg ut som när jag kollade HA finalen förra året med alla kontringar vi bjöd på. Till deras försvar så har vi fler CHL matcher att slipa på vårat spel innan SHL premiären.

En annan sak som bekymrar mig är att vår nya första keeper Kaskisuo har under sina 3 matcher hittills verkligen inte imponerat. Allt från lätta mål till rena misstag men även han har lite mer tid på sig att bli varm i kläderna.

Det positiva idag förutom 3p var att våra nya första linare Kloos och Ruohoma fick vara stora bidragare till 3-3, 4-3 och 5-3 målet. Förhoppningsvis ger detta både självförtroende och lugn att kunna fortsätta prestera i kommande matcher.
Kommentera

Sv: Silly season
Nooky: 2+10 hade jag kunnat köpa men hans axel var i normal höjd. Sen är han 195 cm lång så det bidrar till axelns höjd.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: han träffade rätt högt med sin axel, vilket ledde till matchstraffet.. men tycker det var hårt 2+10 hade varit bättre.
Kommentera

Sv: Silly season
Skandal att det där bli matchstraff. Perfekt tackling av Bishel men Slovaken är inte redo för fem öre även trots han var puckförande. Ingen axel eller någonting fult....
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: Lycka till i CHL.
Kommentera

Sv: Silly season
Längesen man hörde nationalsången innan en av Leksands matcher :)
Kommentera


Sv: Silly season
Jalapeno:

Nu är det officiellt
Kommentera

Sv: Silly season
www.youtube.com/watch?v=tQEFeSXZb2s&t=85s

Wow vilken video!!!!! Jag rekomenderar alla som läser detta att lägga 2 minuter och kolla in den :)
Kommentera

Sv: Silly season
Alisandali:

Spännande spelare verkligen 👍🏻
Kommentera

Sv: Silly season
Ben Thomas klar enligt Expressen :
Kommentera

Sv: Silly season
Charliejfz: Jag håller med. Det är det som är en av dom bästa med SHL. Känns som att inget lag är garanterad någonstans i serien. Det märkte vi förra året med Leksand som 3a och HV som 14e även trots dom var tippade tvärtom inprincip.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: Tror det blir jämnt kring plats 5-8 och att det står mellan SAIK, Öret, Mif, Rbk och Leksand.
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Byt plats på IKO och BIF så har du ungefär exakt samma tabell som jag skulle gjort.
Kommentera

Sv: Silly season
Har knåpat ihop en tabell. Svårt såklart men tror på den såklart ;)



1. Luleå
2 Växjö
3, FBK
4 Frölunda
5 Örebro
6. Leksand
7. Skellefteå
8. Rögle
9 Djurgården
10 Malmö
11. Brynäs
12 LHC
13 Timrå
14 Oskarshamn
Kommentera



Sv: Silly season
mattias - 74: Tror Öret och Mif kan nå topp 6. SAIK tror jag spelar play in.
Kommentera

Sv: Silly season
Spock:

Skulle tro att Ejendal har ett finger med i spelet

Han betalade ju mycket av lönen till slovakerna förra säsongen
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Vars komma alla penningan ifrån?
Kommentera



Sv: Silly season
Knåpade ihop en tabell

Jag satte Leksand som 7a då laget känns svagare såklart än förra säsongen

Får man laget att funka kan det såklart bli en högre placering men detta är nog realistiskt,

Vad tror ni

1. Luleå
2 Växjö
3, FBK
4 Rögle
5 Örebro
6. Skellefteå
7. Leksand
8. Frölunda
9 Djurgården
10 Malmö
11. Brynäs
12 LHC
13 Timrå
14 Oskarshamn
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: Jag tycker nog Leksands betyg från matchen är minst 7.5 om inte 8
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov:

Japp han gjorde även mål.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:
Spelade Kloos?
Kommentera

Sv: Silly season
Ja vad ska man säga om denna matchen då.

1. Förvånad att Leksand spelade så jämt med 9 ordinarie borta.

2. Bedrövligt bp från båda lagen

3. Allmänt dålig defensiv från båda lagen. Såg ut som HA med alla kontringar och pucktapp.

4. Mycket slipa på inför säsong men det ska det vara också så efter första träningsmatchen.

Betyg på Leksand 6.5/10 under förutsättningarna.
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74:

Axel Brage (mv), Johan Fransson (b), Patrik Norén (b), Jonas Ahnelöv (b), Patrik Zackrisson (f), Fredrik Forsberg (f), Jon Knuts (f), Mattias Ritola (f), Carter Camper (f).

9 ordinarie saknas så jag förväntar mig inte stordåd men är taggad ändå
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74:

Då var det dags för Leksands första match ikväll mot djurgården

Spännande och se nyförvärven vad de kan uträtta 😀
Kommentera


Sv: Silly season
www.expressen.se/sport/hockey/shl/kanadensisk-back-pa-vag-till-leksand/
www.eliteprospects.com/player/37180/joe-morrow

Det är alltid svårt att ha en åsikt om en back man aldrig har sett spela men om jag ska tycka nånting så verkar det som en ersättare till Fransson mer än den offensiva backen som vi utryckt oss vara på jakt efter.

Det positiva man kan ta med sig är att man får inte 162 matcher i NHL genom att vara dålig på hockey :)
Kommentera

Sv: Silly season
Mer info om Frallan.
Kommentera

Sv: Silly season
Ajdå inte det man vill se precis innan försäsong men det viktigaste är att Frallan mår bra.

Vet inte vad man tolkar som allvarlig olycka om det är livshotande eller bara ett brutet ben. Det känns som med tidigare skador så är detta kanske slutet på hans hockey karriär.

I vilket fall önskar jag Frallan en snabb återhämtning.
Kommentera

« · 2223697 · »