Luleå HF

115681 inlägg · 887 ämnen

Forum

« · 2046775 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Ja, det är riktigt tråkigt att vi kommit till detta läge. Kina borde stängt gränserna och flyg långt tidigare. När de hade sina första fall. Likaså Italien...
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Håller med... det är kört. Hoppas folk med symptom stannar hemma nu och fattar läget.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Charliejfz: Smittspårningen är körd. Det var ju den kampen som fördes "containment" att snabbt diagnostisera alla nya fall, spåra kontakter, och avbryta smittspridning vidare.

Men senaste dagarna visade det sig att Stockholm helt enkelt inte mäktade med eftersom det blev så många. Och man hittade smittade intensivvårdade som "gått under radarn" eftersom de saknade känd exposition i andra länder eller för patienter.

Så den kampen är över. Nu är det inte längre så att ens sjuka med misstänkt epidemiologi kommer att testas. Fokus blir att testa alla som läggs in på sjukhus pga akut infektion utan känd orsak-. Fokus nu inriktas helt på att skydda riskgrupper om möjligt.

Stänga skolor? Ja kanske men som det ser ut nu skulle det snarare kunna bli kontraproduktivt. Deras föräldrar skulle kunna behöva vara hemma, och vissa av dessa arbetar i vården där de kommer att behövas. Mor- eller farföräldrar ställer upp men är då riskgrupper för svår sjukdom. Och för övrigt talar allt för att barn får mild eller symptomfri infektion och att de inte heller är speciellt smittsamma. Så skolstängning ser inte alls ut att vara ett effektivt vapen just nu, men det kan möjligen utvecklas i den riktningen.

De övriga regionerna hade nog kunnat köra på smittspårning vidare, men det blir svårt att köra olika i landet "1177 svarar gör så, om du kommer därifrån, gör så om du kommer från annat håll". Så det blir nog så att alla släpper smittspårningen nu.

Det KUNDE ha gått men explosionen i Italien som sammanföll med sportlov och sådant och många skidresenärer från Sverige knäckte beredskapen.

Till saken hör att Italien inte alls arrangerat något 1177 eller att de som misstänkts smittade skulle söka på vissa kliniker. I stället var det där så att sjuka satta sig på akuten på sjukhus och smittade omgivningen av andra patienter och där utvecklades en onkotrollerad epidemi under ytan innan de svårt sjuka och döende kom till vård.

Jag kan tycka att Kina kan skyllas något eftersom de mörkade några veckor i januari. Men sedan är man mycket besviken på Italien för det att de hade så j-a usel organisation att ha beredskap för detta. Nu får de å andra sidan betala dyrt genom att stänga ned landet, men samtidigt skickade de tidsinställda bomber till Sverige och andra EU-länder. Till Italien vill jag säga: SKÄMMES. TA MIG FAN!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sluttabellen. Tänkte jag säga, men Luleå har inte uppdaterat efter vår egen match. Luleå ska ju ha 106 poäng och +53 mål medan Apan ska ramla till fåniga +27 mål.

Men Apan tappar fribiljetten till CHL och det uppskattar man.

Vill också applådera Röglet till en fin tredjeplats och bara några måls skillnad att ta andraplatsen!

Det betyder följande:

SOCIAL ÅTTONDELSFINAL
• Bottenlaget-Läjkers
• Gangstreröret-Malmoe

KVARTSFINALER
• Röglet - Djurgårn
• Apan - hv71
• Warulfven - Bottenlaget/Gangsteröret/Malmoe
• Luleå - Läjkers/Gangsteröret/Malmoe

Rätt bra ändå- Om något hade jag kanske hoppats att Röglet fått Apan i kvarten för att sparka ut sekten från blygden, men det mesta blev ju som önskat i övrigt så OKrå.

Och...KUL att spöa skit-Apan!

Man blir glad.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Charliejfz: Helt ärligt tror jag att det är kört med smittspårningen bara här i Stockholm rasslade det till med minst 60 fall till - tror att man i möjligaste mån om man kan försöka jobba hemma det är i varje fall vad jag tänker göra och åker jag till jobbet så blir det cykel och INTE tunnelbana!!! Det blir väl en avtrappning av Corona till sommaren när det blir varmare men sen är säkert skiten tillbaka till hösten
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Men tänker att de inte har koll på lägg, i alla fall inte på ett tag. Är tveksam till hur effektiv smittspårningen är men hoppas regionerna jobbar febrilt. En åtgärd vi behöver göra är i alla fall att stänga skolor i två veckor. Så man minimerar risken för spridning den vägen. Följa Norge och Danmarks exempel.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Sportsligt ja, men händer vad tex. om spelare till höger och vänster sjuknar in i Corona då är jag inte så säker på att lagen vill möta varandra - hur som helst är det en väldigt knepig fråga att besluta om
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Charliejfz: Jo, svårt att säga hur det blir. Tror inte att det finns en rimlig chans det öppnas för publik till kvartsfinaler i början av apsil. Ser dock helst att man spelar om det. även om det blir inför tomma stolar. Känns mer sportsligt så och vi har chans att fixa det i år.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
bisterfinnen: He he , tack! Beklagar eftersom jag förstår hur det känns för er i kväll när Burkölen studsade tillbaka.

Och när det gäller vår match har du rätt - Apan hade ett monumentalt övertag genom tomma stolar på läktarna och aprunkarzebror på isen. Och första perioden var inte bra av oss - men sedan knöt vi ihop Apan rejält i andra och tredje. Känns bra:-9
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Dembo: Ko, det laggar nåt in i helvitte! Jag hade massor av sk'ärmar uppe, MACarinkopplade, iPAD och allt och så...svart. När elen dog. Fik följa väsentliga delar av omgångenpå iPhone i mörkret blä. Men det slutade hyggligt ändå, får man vara nljd med.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Grattis till fin ligavinst och väntad apkross. Inte ens deras trognaste fans, de tomma stolarna, kunde hjälpa dem ikväll.

Skönt att ni bultade apa så man hade nåt att glädja sig över ikväll.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Dembo: Hörde det precis, bläh. Nå, det ökar ju möjligheterna för att ligan ändå kommer att köra slutspel, även om det blir utan publik och det tackar vi för:-)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Svanru: Låter skitmysigt, sitta och pimpla:-) Själv har jag slagit en jägarnas på stora Alvaret på södra Öland. Sköter jourarbete per telefon och dator och lugnt ich skönt. Förutom idag med fyra elavbrott och jag missade större delen av matchen, plus rätt bra vindar - 13 tegelpannor lämnade taket...

Men avkopplande och fritt från kronvirus:-)

Och du Svanru - mycket starkt att fortsätta ösa in mål och ta andra platsen. Grattis!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Rättelse - bäst av 5!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Grattis... tycker de ska ge Luleå guldet, Det känns inte säkert att spela slutspel just nu eller om en månad. Länder stänger gränserna men det kommer fortfarande sjuka till Sverige. Bättre att fokusera på att minimera smittmöjligheter och spridning. Även Hockeyspelare som varit i kontakt med folk från Italien eller Kina är ju i riskzonen. Bättre att sluta säsongen ikväll.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Haha laggar sändningen för dig på Öland...
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Dembo: Jo, men Läjkrarna tar vi gärna. Deras spel passar oss fint.

Gangsteröret vete fan, de är alltid svåra att hantera och något av vårt bogeyteam senaste åren så det blir i så fall lurigt.

Kan ju också bli Malmoe. De är småjobbiga, men undrar om de verkligen orkar bäst av sju. Kanske, säker är jag inte.

Men skönt att slippa Bottenlaget i kvarten. De har då och då myglat ut oss, som regel genom att förbannat zebramygel där Bottenlaget filmar sig till utvisningar och går på huvudjakt medan zebrorna applåderar.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Nu håller vi tummarna att det blir ett slutspel annars borde vi få guldet på flest gjorda mål eller vunnit flest seriesegrar och tillika leder ES/SHL maratontabell:)
Håll er friska själv flyr jag till fjällen där jag kan vara helt ensam med min skoter och pimpelspö
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Under 100 mål insläppta tror jag👍
Vem/vilka blir vår motståndare nu då?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Blister Brigade: Tack. Och vi får se om det blir ett slutspel överhuvudtaget. Jag hoppas det men börjar undra om det inte blir inställt. I så fall av akonomiska skäl men sportsliga skäl delar jagnog med alla hockeysupportrar och då vill vi att det blir av!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Dembo: Ni får gärna torska straffarna...

Ja, det gjorde ni!

Man tackar.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: grattis till vinsten, får vi se hur slutspelet går! 👍
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Dembo: Men det blir Växjö eller Öret för er 3 -2 till botten i overtime
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Nu leder Röglet och Warulfven med tre mål, samtidigt som Luleå krossar Apan med 3-0.

Det betyder att Apan ramlar ner på plats 4 och därmed missar Apan CHL. HA HA HA HA - det kunde inte vara bättre.

Jobbigt dock om bi åker på Bottenlaget i kvart. Just nu 2-2 i Scadalianalium och jag hoppas att Bottenlaget får in det avgörande målet, så slipper vi dem i kvart
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Övertid nu så mål för oss och det blir bottenlag eller malmö för er
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Underbart! 1.30 lvar. Ilomäki och Komarek kommer 2 mot 1 och Komarek sätter 3-0 i det vaktdömda apmålet:-=

Att släppa Kovacs och ta in Luleåprodukten Komarek - RIKTIGT JÄVLA BRA!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Dembo: Shit pommes frites! Det var inte bra!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Warulfven kör så det ryker - hela 0-4 mot Läjkers efter första och får de in tre mål till kommer de att placera sig före Apan i sluttabellen även om Apan skulle vinna i övertid/straffar. Faktum är att med tre mål till passerar de t o m HV i detta nu, där hv har 0-1-ledning på Trottoaren efter första.

Röglet tyvärr under 0-2 mot Malmoe, där hoppas vi se skärpning.

Men djurgårn tycks underifrån inte hota avancera, speciellt som de ligger under mot Bottenlaget med 2-0.

Vilket innebär att just nu lutar det mot
• Bottenlaget - läjkrarna
• Gangsteröret - malmoe
i det sociala slutspelet. När nu det kan tänkas bli av...

Själv har jag precis tappat elen för fjärde gången idag på södra Öland och får väl skicka in detta när/om jag kan.

Det var skrivet efter första perioden, men nu är vi inne i drygt halva tredje och Luleå har 2-0:-)

HV har tappat och ligger under, men Röglet har vänt mot Malmoe.

OCH ALLT DETTA INNEBÄR ATT I DETTA NU ÄR APANUSEN UTANFÖR EUROPAMÄSTERSKAPET CHL!!!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Passa dig Sven 2 - 2 nu så nu vankas det möte med er och bottenlaget
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Blister Brigade: Ja det är ett jävla drag på dom...
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Dembo: håller dom igång? 😄
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Vi har ändå våra busschaffisar som publik så helt tomt är det inte...
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Osj02: fabbe sa det bra i intervjuen, spöklik känsla med tom hall
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: En sak är säker kommer de vara en finalserie utan publik så kommer jag att hoppa över det.
Känns som en avslagen chl/träningsmatch...
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Blister Brigade: Fabbe, vår hjälte. Numerärt underläge oxå. Trevligt
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: hahaha där fick man för att man klaga på fabbe! Ridå för oss nu!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: shit va bleka vi är nu! Skulle lika gärna kunnat stå 4-0 nu...
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Vi trummar på riktigt bra 😄 men visst ser fabbe lite sliten ut? Har han redan förlängt?
Topplaget med lassi i kassen mot westermark! Hur ska detta sluta! Hoppas förstås på andra platsen men de blir svårt
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Ingen imponerande första period av Luleå alls. Apan har tutat och kört, sådan där amatörmässig kör så det ryker-hockey, medan Luleå inte alls har kommit igång.

Fast 0-0 i paus.

Ganska tydligt vilket lag som förlorar och vilket som vinner på att en väntat fullsatt Delfin för att stödja och trumma igång hemmalaget saknas.

Och för att ytterligare lägga ko på laxen och lök på isen: vi har alltså de tvenne aprunkarzebrorna herrar Björköhlund från Bodenälvsbyn. Huga!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Blister Brigade: Ja, det är synd om lille Gustaf. Han verkar ju kliva av då och då inför eller under match sedan han förklarat för Tommy Dalton att "jag törs inte stå i mål".

Ska han inte få nån mental träning? Spade och plock fixar han ju, men där mellan öronen verkar det tunt...
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Dembo: Ja, mycket konstigt är det. I delfinen sitter några funktionärer på läktarna och titta på.

Men i Scandal-i-Analium kommer ni väl i alla fall ha sällskap av matchsekretariatet, där den där mygeljäveln som gärna hjälper Bottenlaget med matchklockan, härjar. För att sedan hävda att "klockan glappar festårru"...
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: ja nog kommer det här att bli en konstig match utan skrik från läktarna!
Kanske man kan hör Bulan skrika, hade vart lite kul ifs :D
så fram med Staro och ölkrov! så får vi se hur de går!
Gissar på 4-2 till Lule då vi tyvärr har match ovan målis!

Lycka till!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Ja det kommer bli en bisarr upplevelse att kolla oss mot bottenlaget i ett tomt Scandinavum kan ju tycka att dom kanske kunde lagt matchen i Frölundaborg istället men sak samma ödsligt blir det och man kommer höra varje utbrott av spelarna tyvärr är inte Dicken med ikväll då det är rätt underhållande när han tappar humöret och börjar tjafsa till höger och vänster
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Då har vi laget.

Tyvärr saknas Tyrväinen, en spelare man gärna sett mot Apskiten. Men för övrigt ser vi ut att gå all-in.

Vii förstås gärna se oss krossa Apa, men det känns j-t svårt att förutse hur det kommer att gå för LUleå att spela utan publik. Apan har ju betydligt mer vana vid det.

Och vad konstigt det kommer att bli att se match helt utan publik. -a synd att det slumpades så att det blev vår hemmamatch mot Apjäveln.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Dembo: Mycket möjligt att du får rätt. Slutspelen brukar ju bli inkomstkällor för föreningarna varför kassören gnuggar händerna ju fler matcher det blir.

Men nu kommer det att bli enbart förluster, speciellt för att spela borta. Kan nog tänkas bli många som kommer att för denna säsongen välja "Vi lägger ned skiten".

Personligen skulle jag beklaga det. Inte bara för att jag gillar att se hockey - i är skulle jag gilla att se Luleå vara så starka att man tar hem Le Mans. Vore trevligt att täppa till apkäftar och bottenlagskäftar.

Och mer sportsligt att spela om det. Även om Luleå förlorar den hemmaplansfördel vi kommer att ha mot samtliga lag som följd av vår starka serie.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
DansbandsWolf: Sorry, såg frågan först nu: "Vad fan händer om en spelare testas positivt och hela laget sätts i karantän?"

I princip har landet givit upp sådana åtgärder nu. Det har hänt för mycket och skulle man följa karantänsregler som tidigare skulle t o m flera sjukhus i landet tvingas stänga med sina intensivvårdsavdelningar och i princip skulle sjukhusen upphöra att fungera som "riktiga" sjukhus. Så t o m sjukvårdspersonal får arbeta, även om de blivit exponerade, med strikta order att stanna hemma så snart de känner minsta symtom.

Och detsamma gäller förstås alla andra. Man har väsentligen fått släppa att ens testa misstänkta fall för att nu i stället prioritera de som läggs in på sjukhus med akut infektion utan förklaring. Det fina i kråksången är dock att det är ytterligt osannolikt att en spelare, om den skulle bli smittad, skulle bli speciellt sjuk. Väldigt osannolikt ens att den skulle bli inlagd på sjukhus. Däremot borta från laget till tillfrisknad + någon dag till. Överlag är det väsentligen riktigt gamla och speciella riskgrupper - ungefär som vid influensa - som löper extra risk att bli svårt sjuk/dö. De flesta under 60-80 år i alla fall blir lindrigt sjuka, och barn ännu mindre sjuka.

Så, sammanfattningsvis. Skulle någon sjukna hanteras det ungefär som influensa. Spelarna är säkert vaccinerade men vissa år har vaccinet mindre effekt, så så ungefär.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Dembo: Ett bra skäl att ge oss gludet, oxtokiga apor vore nåt att skåda! Känns annars som att tok ligger naturligt i inavelsträsk
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Jag tror att SHL bara försöker köpa tid och att risken ändå är stor för ett totalstopp från matcher och rimligtvis blir då seriesegraren SM-Guld vinnare kan leva med detta hade det däremot varit kaffe så hade jag protesterat och sparkat bakut - era sydliga grannar från norr lär dock bli oxtokiga om detta skulle ske
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Tabellställningen, och den historiska omgången inför tomma läktare.

• Luleå - Apan
• Pölsan - Gangsteröret
• Bottenlaget - Djurgårn
• Pungen - Oskars
• Röglet - Malmoe
• Trottoarkanten - hv71
• Läjkers - Warulfven

Är ju faktiskt bara matchen Pungen - Oskars som skulle kunna ställas in helt, då den saknar betydelse. Övriga matcher kan ju få effekt på tabellställning inför slutspelet; vilka lag kommer att möta vilka?

Ändå är ju allt viktigt i övrigt nu avgjort:
• Luleå vinner serien
• Apan, HV, Ulfven, Röglet och Djurgårn går direkt till kvartsfinal
• Bottenlaget, Gangsteröret, Malmoe och läjkers får spela socialt slutspel.
• Pungen och Pölsan får spelslut.
• Trottoarkanten och Oskars får kvala.

SOCIALA ÅTTONDELSFINALERNA
Läjkers är redan klar tia, Malmoe redan klar nia. Det enda som återstår är att få se om Bottenlaget slutar före Gangstern eller inte. För att Gangsteröret ska kunna passera Bottenlaget måste de ta 2-3 poäng fler än bottenlaget under sista omgången, då Bottenlaget möter Djurgårn hemma medan Gangsteröret ska möta Pölsan i MonitorURRRParena, de lyckas de nog inte med. Vilket innebär att vi får följande åttondelar:

• Bottenlaget - Läjkers
• Gangsteröret - Malmoe

Vilket innebär att Luleå i kvartsfinalen får möte Läjkers, om de slår Bottenlaget i bäst av tre. Eller, om Bottenlaget vinner, så får vi möta vinnaren Gangsteröret - Malmö. Inte så kuligt.

Finns ju också en risk att vi får Bottenlaget i kvarten, om de passeras av Gangsteröret i kväll, och att Bottenlaget senare slår Malmoe samt Gangsteröret slår Läjkers i kvarten

Hmm, får jag välja möter jag nog lagen i följande prioritetsordning:
1. Läjkers
2. Malmoe
3. Gangsteröret
4. Bottenlaget
där alternativen 2-4 är långt värre än alternativ 1.

Så har vi striden om platserna 2-6, där vi har följande möjligheter:
• Apan 2-5
• Djurgårn 3-6
• hv71, Ulfven, Röglet 2-6

Hur hoppas man att det går där då? Ja, jag ser gärna att Röglet når plats 2-3 eftersom det i så fall innebär att vi inte kan mötas förrän i final. Jag tror ju att Röglet är farligast för oss och trist att åka ut i semi mot dem.

Vidare önskar jag se Apan 4-5 eftersom det innebär att de tappar gratisbiljetten till CHL.

Annars är det väl skitsamma.

Så önskeresultat kunde vara Vinnarna i VERSALER:

• LULEÅ - Apan
• RÖGLET - Malmoe
• BOTTENLAGET - Djurgårn
• Trottoarkanten - HV71
• Läjkers - WARULFVEN

De två första absoluta, det tredje för att undvika att vi drabbas av Bottenlaget i kvarten. Och om inte Röglet passerar Ulfven med målskillnad får vi Röglet-Apan i kvarten med god chans att vi slipper se apjävulen i semi.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Jahaja. då vet vi. Sista SHL-omgången inför tomma läktare. Med all säkerhet blir det detsamma för slutspelet, om nu inte Ligan/Förbundet skulle få för sig att ställa in hela skiten; något man kan tänka sig att Djurgårn och Bottenlaget mycket väl kan tala sig varma för. Eftersom de båda lagen inte gått så bra som de hoppats på sistone och dessutom förlorar den zebrafördel man alltid har i hemmamatcher. Vidare kanske klubbar kan hänga på en sådan linje av ekonomiska skäl, när de nu får utgifter för att genomföra ett slutspel, men inte de publikintäkter som ska täcka de kostnaderna samt generera ett plus.

Det lag som förlorar minst på matcher utan publik är naturligtvis Apan, som sedan långt tid valt att spela en sådan trist hockey att människor uteblir, men tomma stolar trivs.

OK, bara att gilla läget. Men det vore jävligt osportsligt att ställa in slutspelet. Håller tummarna för att det ska spelas, trots tomma läktare. Blir ju en annan upplevelse utan publik, kan ge oss alla en erfarenhet om exakt hur mycket betyder det att ha fullsatta läktare, låt vara att Apan valt en annan väg. Undrar om ApPea hinner tänka om eller kommer han på ren rutin att fortsätta rapportera att de har 1000 - 2000 fler åskådare än de har? Och när alla andra lag rapporterar 0 åskådare kommer Apan att rapportera 1 500 typ? Då skulle ju regeringen få gripa in för att utreda Apan, något jag tycker att de borde gjort sedan länge. Men det blir fint när sektapans lögner blottas.

Finns det några som blir glada över att slippa publik?

Jo, för fan: zebrorna, som säkert hurrade och festade efter gårdagens besked...
Kommentera

« · 2046775 · »