Luleå HF

115675 inlägg · 887 ämnen

Forum

« · 2068580 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Några månader extremt upptagen med annat - och å andra sidan har det ovarit hockey. Sedan Luleå tog SM-gludet 2019-2020 informellt.

Frågan är hur det bli när SHL startar i september. Det blir med all sannolikhet UTAN publik och frågan är hur länge det ska pågå. Det beror förstås på utvecklingen av covidutbrottet - som just nu är begränsat eftersom luftdroppsmittor sprids sämre under somrar då färre luftburna luftvägsvirus sprids; dessutom är folk oftare ute än inne, vilket betyder att de smittämnen som utsöndras till största delen omedelbart ventileras bort.

Visst. Hockey på riktigt kräver publik men jag, som ser många av Luleås matcher olive kan ju stå ut med att få göra det utan publik - när alternativet är ingen hockey alls.

Kanske lugnar det sig under hockeysäsongen 2020-2021, kanske får vi se en återkomst med begränsad publik? I vilket fall härligt att ligan beslutat köra igång i vilket fall. Några månader kvar bara...
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Wilhelmsson: underbart, helt enkelt skitkul 😀
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Världens bästa juniorback just nu förlänger med oss, gött med ett år till med Nisse.

HÄRLIGT!!!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
6 mkr till vårt lag i coronastöd. Tas med i nästa bokslut som jag förstår det.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Då var det klart med Cava och Olofsson, en no brainer för bägge vill ju vinna Glud och det gör man inte i Brynäs eller MoDo.

Välkommen till regerande mästarna och världens bästa klubblag i damhockey.

Man blir glad!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Wilhelmsson: Förstår inte frågan. MoDo är ju alltid etta. Världens bästa klubb...
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
DansbandsWolf: Skönt med en supporter som obekymrat kan slanta upp när så krävs.
Kommentera


Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Costanza: Rankingen baseras på senaste säsongen, man rankar inget lag på gamla meriter, vilken plats kom Modo på egentligen?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Snart dags för den kommundopade underskottsverksamheten i schtaaan att flyta upp till ytan. 😀
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
DansbandsWolf: MoDo ler lite över denna hittepå-ranking och står där och tittar ner på er alla och undrar när ni ska bli lika stora med egna spelare som lätt plockar en Hart Trophy och får en tröja i taket. MoDo Hockey är störst. Ja, fan vilken klubb det är.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Luleå Hockey rankad 2:a i Europa endast slagen av CSKA Moskva men före giganter som AK Bars Kazan och SKA St Petersburg 😲

Frölunda först på 7:e plats och Apan knappt med på listan.

Man blev glad!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Svanru: Håller med, lär tyvärr komma en andra våg till hösten och då vetetusan om de blir nå hockey! Man får hoppas att vi slipper Corona.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: den är stängd men vem bryr sig om vad trollen skriver. Sommaren är här och odlingarna kräver sin vattning och gölfbanan är i topptrim samt livet leker med fysiskt distans. Nu hoppas jag att vi får en säsong men är tveksam. Ha det bra i snön
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Vi besegrade aptrollen!

De två aptrollen saboterade Svenska Fans hockeysidor för Luleå och Skellefteå och dessa sidor dog.

För sex åren invaderade trollen Hockeysnacket med samma målsättning, men den här gången misslyckades de. Efter sex år och fem steg har de besegrats:

1. 2014-06-23 APTROLLEN INVADERAR APSIDAN
De båda trollen sprider sitt skitsnack och blir livstidsavstängda på flera av snackets sidor. Men fortsätter härja på apsidan till dess att civila åklagarmyndigheter får upp ögonen för hatbrottslingarnas brottsliga verksamhet. Apsidan får en ny moderator, som visas vare ett tredje troll och så småningom dryper han av och lämnar över moderatoruppgiften till ett av originaltrollen. Denne raderar allt som skrivs av andra men tillåter det andra originaltrollet att lägga in vad skit som helst under förklaringen att det är "poesi".

2. 2019-05-08 UPPROP: MATA INTE TROLLEN
Till slut är råttet mågat och ett antal skribenter förenar sig för att hantera trollen som troll ska hanteras: mata dem inte! Se uppropet underst.

3. 2019-06-15 TOLV SKRIBENTER HAR ANSLUT SIG.
Sven Savage Luleå Hockey, Vombat Luleå Hockey, Osj02 Luleå Hockey, Dansbandswolf Luleå Hockey, bisterfinnen, Modo, KulaShaker, Brynäs, Rytter, Modo, Jaca, Björklöven, Zappaholic, Brynäs, Daddeh, Luleå Hockey, M.Lemiux, Luleå Hockey, Knegare, Skellefteå AIK har alla tagit beslutet att inte mata trollen och de blir tämligen ensamma på apsidan, som "utvecklas" till slut att bara innehålla idiotiska trollerier av det värsta hatbrottslingstrollet.

4. 2020-04-15 APBOKEN STÄNGS NED.
Efter ett knappt år där apsidan bara innehållit skit stängs denna sida ned.

5. 2020-05-25 DE TVÅ APTROLLEN STÄNGS AV PÅ LIVSTID.
Aptrollen fortsätter sin hatbrottsliga verksamhet på en annan sida som inte använts senaste decenniet. Därmed sätter de sina sista potatisar och de båda trollen stängs av på livstid.

VI VANN!

2019-05-08 UPPROP: MATA INTE TROLLEN YODA MARKLUND OCH FARBROR BARBRO 1.0
Dessa signaturer har, under olika namn (möjligen är det en bara en enda person), på olika hockeysidor i mer än tio års tid saboterat för oss som älskar och vill tala med andra om hockey. Nu räcker det!

Ett effektivt sätt att bekämpa internettroll är att nonchalera dem.

Om ingen kommenterar vad de skriver ger de till slut upp, och söker sig till andra sidor där de kan provocera för att lyckas skada, håna, och förolämpa andra i stället för att sabotera möjligheterna för oss att tala om hockey på ett vettigt sätt.

Jag ställer mig bakom aktionen för att stoppa dessa troll genom att:

1. Jag skriver under detta upprop (genom att kopiera hela detta inlägg och lägga in det som mitt svar inklusive att jag lägger till min egen signatur).

2. Om jag vill kommentera Skellefteå AIK, gör jag det på andra sidor än Skellefteå AIK:s sida, eller använder Hockeysnackets alternativa tråd för Skellefteå AIK (garanterat fri från Yoda och Barbro): www.hockeysna...eftea-aik/

3. Jag kommenterar inte något som trollen skriver, vare sig på Skellefteå AIK:s sida eller på andra sidor.

4. Upptäcker jag att någon, någonstans - även om det skulle vara på Skellefteå AIK:s sida - kommenterar något som trollen skriver, lägger jag in detta upprop som kommentar, för att informera dem om aktionen att inte mata trollen. Då väljer jag den senaste version jag känner till där vi som ställt oss bakom uppropet skrivet under.

5. För övrigt skriver jag ingenting alls på Skellefteå AIK:s sida. Inte ens om Yoda eller Farbror Barbro skrivit något vettigt, eftersom jag vet att kommunikation med dem ofelbart leder fram till att de kommer att skada, håna och förolämpa mig och andra.

Jag älskar hockey. Och jag vill gärna diskutera med andra som älskar hockey. Men jag vill inte att trollen Yoda och Barbro ska förstöra för oss andra
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
bisterfinnen: Glädjens dag minsann. Inte en dag försent. Hoppas att deras användare är raderade oxå. 😀

Nästa glädjeskutt kommer vid apans bokslut 😀
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
bisterfinnen: Härligt helt underbart!

Luften blev helt plötsligt lättare att andas nu när vi slipper dessa två föroreningar saknade av ingen.
Var skall nu dessa två troll hitta ny plats att förpesta? Mannen utan prickar finns ju kvar på Apans eget forum Apkraft men där håller han en anständig nivå för där fungerar ju modereringen....

Jag blev glad.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
DansbandsWolf: Glada nyheter. Attackpoeterna från norra Västerbotten och deras inlägg raderade.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven Savage ... hur går det för Luleå nästa säsong?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Silly: Tror det kan fungera riktigt bra.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Wilhelmsson: Okej! Tack!

Vad tror du om honom på allsvensk nivå?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Silly: Arbetar hårt men vad jag kommer ihåg så hade han allvarliga problem med att göra mål, skapade en del chanser men fick inte in pucken.

Luleås bästa tekare den säsongen.

Tror han bara fick in 2 mål sista säsongen i Luleå innan det blev Mora för honom.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
DansbandsWolf: vad får man för spelare i Jacob Legace, En spelare som kan driva en 1:lina?
Styrkor:
Svagheter:
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Osj02: Rahimi är slut, det ändå karln kommer göra är att åka runt och haka.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Osj02: Ett tronskifte i Västerbotten är att vänta, Apan kommer att visa tokminus i bokslutet, tränarna är i klass med deras materialförvaltare, resultaten på plan och läktaren uteblir. Björklöven kommer att visa redan i första derbyt att storebror är störst.

Sen så har vi själva lite problem på målvaktssidan, Lassi är svår att ersätta, Rautio håller inte den höga nivån som Lassi gör, tyvärr så tror jag vi halkar ned någon plats i tabellen eftersom vår backsida även har försvagats.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Snart dags för det årligt återkommande underskottsbokslutet från Apan. Vi gissar på ytterligare ett år med brakminus. 😀

Det händer i Umeå. Västerbotten får nu snart en riktig klubb i SHL. Wallson och Rahimi värvas och helt plötsligt blir Löven en klubb som spelare med ambitioner vill spela i. Kenttä är helt klar ett namn man respekterar på spelarmarknaden. Statusskillnad mot den kommundopade underskottsfirman. Ser fram emot Apan-Löven och det oundvikliga tronskiftet. Redan träningsmatchen i höst blir en värdemätare. 😀

Lassi lämnar, kan inte låta bli att gratulera honom det är han värd men visst är vår målvaktssida svagare nu. Är Berguven en guldmålvakten? Är tvåan tillräckligt bra ännu? Jag är i alla fall lite oroad. En bra vaktsida är tokviktigt. 🤔
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
DansbandsWolf:

En del rykten gör gällande att Cehlarik presenteras av Leksand under helgen, vad får vi för typ av spelare i så fall?

Personligen tror jag inte på det, tror inte Leksand har råd med honom.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Tarasov: Skuggan fortsätter som GM tillsammans med Ulf Engman till april 2023.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
DansbandsWolf:
Visst är det klart att Skuggan skall vara GM för er nästa säsong?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Dagens ? Och fniss från Apan:

Andreas Falk ersätter Dalton i Apbåset.....öhhh den såg man inte komma.
En fd Luleåspelare med en säsong som spelutvecklare och ledare för HVs juniorer och en undanskymd roll i HVbåset....hur fan tänkte Apan?

Visst Falk är en hyvens och trevlig person med ok spelarmeriter men att ersätta Dalton men 500 års erfarenhet som huvudtränare? Nej jag får inte ihop det.
Är pengarna tokslut i Apan? Räknas Falks fru som född i Skellefteå som en tung merit i sammanhanget? Kommer man att köra med 3 huvudtränare? Kommer man att köra med 3 andretränare? Blir det mummelklockare som blir huvudtränare (fniss)?
Ja frågorna är många och svaren få men fram med öl och chips för det här blir underhållande.

:-)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Någon som vet mera?
Är det juniortränare Marklund som är i farten nu igen?
Det heter ju att ränderna går aldrig ur....
Blir nog att flytta hockeygym till Umeå.

Då blir jag glad!
Kommentera


Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Visst händer det saker nu, Boustedt avgår och nåt mer finns bakom detta, går aldrig att mörka, att dom inte lär sig, det kommer fram förr eller senare och Wallsten väljer (troligen) Löven. Gillar Kenttäs arbete. Ser fram emot derbyna med Mordor nästa höst!

Glädjande också att trollboken stängts ner. 😀
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Wilhelmsson: Allt det du nämner är oomkullrunkerlig fakta och vetskapen att det kommer att iritera Aptrollen hela sommaren gör mig oerhört glad.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: Lugnt på detta forum nu efter Coronaspridningen, fast ganska skönt att invänta sommaren som Sveriges bästa lag, det finns det ingen tvekan om :-D

Tänkte just på hur Yoda spyr galla om att Luleå är ett sargutdunkarlag, tittar man på officiell statistik så slår faktiskt Skellefteå mer puckar till icing än Luleå.

Men det förstår nog inte Yoda, han får fortsätta vara bitter över att Skellefteå egentligen inte håller SHL klass utan borde degraderas till Allsvenskan där dom hör hemma.

Ha en bra vår/sommar alla Lulefans så ses vi till hösten.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Nygammal nyhet att Klasen är klar. Mycket positivt.
Vi får Sveriges bästa forward som numera också gör hela jobbet.
Kanske är vi ett förstaval för spelare idag
Man blir glad 😀
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Jaca: Ja, tex. idag värvade mitt lag tre spelare som varit klara en längre tid
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: Överlevde Luleå Hockey Obol överlever föreningen sannolikt Corona
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Dembo:
Tror Du ens på det där själv???
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Jaca: Det är spelare som redan skrivit på kontrakt innan köpstoppet beslutades om som presenteras som nyförvärv
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Wilhelmsson:
Det är lite märkligt att det är infört stopp på kontraktsskrivningar men ändå presenteras det spelare till höger och vänster!.. Blivit lite pajas varning i svensk ishockey i mitt tycke!..
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Köpelaget Skellefteå har väl köpt in 3-4 spelare redan, spiralen nedåt fortsätter, snart i HA där dom hör hemma.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Vombat: Ja visst är det märkligt.
Komplexet mot storebror Luleå är massivt i She left you titta bara vad som skrivs i Apboken.

Man hånler och är glad!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage:
Så oerhört trist avslutning på året och som sportintresserad man som saknar hamsterbeteende så får man försöka roa sig med att det blir en lång sillysäsong iallafall. Har hittills hunnit notera Aftonbladet hade en rubrik som löd att "Flykt från Luleå" 5 spelare lämnar. Några dagar efteråt konstaterade samma tidning att 5 lämnar HV, 6 lämnar Dif och elva lämnar Oskars. Men det var inte "flykt" märkligt...
Sen i dagarna så blev Luleås Oskar Nilsson klar för köpelaget. Och i alla tidningar så är han Lulebo förutom i Norran, där är han bara norrbottning. Stackarn....
Vad är Norran rädd för? Varför vågar man inte nämna Luleå hockey? Löjligt

Nåja. Nu checkar man ut och tar ledigt från snacket. Ha det bäst allesammans...
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: En kvarts miljon gestikulerande Italienare som springer omkring med smittan känns inte bra. Läget i Stockholm verkar ej heller bra. Enligt formeln 111 smittade i Norrbotten. Bara tvätta händerna
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Svanru: Jo. Sammanlagt tio kandidater. Men när Luleå varit på topp känner jag att intet annat lag kunnat hota oss i bäst av 7 eller ens bäst av 5 matcher. Varje lag som mött oss - när vi varit på topp - har vi besegrat tämligen enkelt. Jag har främst undrat om vi skulle kunnat vinna mot Röglet men numera känner jag mig övertygad om att vi skulle fixat även röglarna.

Å andra sidan vet vi vad vi sedan länge vetat. Att...

Warulfven är Warulfven.

Men antingen accepterar man att vi officiellt inte har någon svensk mästare detta år, eller så kan man välja att inofficiellt se någon klubb som mästare. Och med Luleå hela 14 poäng och 26 plusmål före er Ulfvar finns det bara en kandidat.

Men i vilket fall - ha en underbar vår och sommar och så hoppas vi att detta covid-19-elände är över så snart som möjligt att vi återigen kan ses på denna virtuella läktare och följa vår härliga hockey:-)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: Tyvärr Sven är SM guld 2019-2020 V.A.K. Jag tror att vi hade haft flera kandidater till slutsegern. Om ni vill bete er som SM vinnare är det ok fast ni inte är det. Det bjuder vi på. Ha nu en underbar vår och sommar och väl mött i höst.
Kommentera

Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Ja, det känns skönt att vi änk-ligen lyckades och blev bäst i landet! Fantastisk insats av Bulan och pojkarna. Nu får vi se hur det fortsätter, men vi kan lugnt räkna med att landets härligaste och nordligaste klubb blir att räkna med i fortsättningen också:-)

Corona eller inte Corona. Luleå hockey överlever alltid och den ljusnande framtid år vår!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Svenska mästare i ishockey har utsetts ända sedan 1922, då IK Göta blev första mästaren.

Ibland har mästerskapets delats ut efter serieresultat - precis som sparkbollen fortfarande gör, även om det testat slutspel - ibland har mästartiteln utdelats efter slutspel.

Säsongen 2019-2020 hade slutspel planerats men det fick kronvirusinställas och därför utsågs den överlägsne vinnaren av serien (se tabell nedan) till svenska mästare.

Svensk mästare 2019-2020 - LULEÅ HOCKEY!

Att det fjolliga förbundet som inte sagt att j-a vettigt dugg senaste åren inte hajat det skiter jag fullständigt i. Jag törs påstå att jag förstår hockey bättre än de nollorna.

Och därmed anser jag att denna tråd "Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUdet!" har spelat ut sin roll. Det tog sju år att lyckas, men nu är vi där. Nu får vi skapa en ny tråd för framtiden.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Blister Brigade: Ja, du har ju delvis rätt.

Hockey är inte på liv och död.

Det är viktigare än så.

Och min historieskrivning är redan klar: Luleå Hockey ÄR svenska mästare 2019-2020. Le Mans är vår. Folk må påstå annat, det skiter jag i:-)
Kommentera

« · 2068580 · »